Şimdi Ara

LADA Samara mı, Şahin mi? (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
374
Cevap
1
Favori
228.634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • hadi ya . galıba normal bı araba almak daha mantıklı duruyor. yıne de arastırmam lazım . yalnız 1000 tl fazla gıbı sonucta 94 model bı araç :S
  • yaw guzel kardeşim sahın 4 vitese bir şey demem ama 5 vitesler guzel 4 vites bile lada yanında halt eder lada ne kı ??? 1 konfor olmadıktan sonra 2 sahıne adam gibi bakarsan lpg de en fazla kmn basına 230 krs yakar bu çokmu ?? arabaya bınmeyı bileceksınız sonra konuşacaksınız yanlışmıyım ?? tmm kasa zayıf ama ladanınkı ıyımı?? ayrıca fiat linea renault megane??? bunlarda zayıf ne olsacak megane sahındende hafif ??? biraz dusunu oyle kotulyın??


    Bas Çek Patlasın Ver Ara Gazı Yanlasın... ;)
  • şahin 230 krş mu yakıor? benim boradan nerdeyse az...sahi mi bu rakam? nasıl bir ölçüm bu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarihcifss

    şahin 230 krş mu yakıor? benim boradan nerdeyse az...sahi mi bu rakam? nasıl bir ölçüm bu?


    Adam akıllı binersen 230 krs yakar evet sahı bızım araba dogan slx ve o cvıarda yakıyor lpgde
  • Sa arkadaşlar 7.000 tl bütçe var desek 1 hafta içinde arabam alınıyo ehlıyetımıde yenı aldım yaş 18
    Bana hangi arabayı önerirsiniz

    Kriterler
    -Az yakması
    -Dayanıklı olması
    -İlk arabam oldugundan konfor beklemıyorum

    Lada samara düşünüyoruz sizlerinde düşüncelerini almak isterim.
  • Konunun ilk sayfasından itibaren okursan bilgi sahibi olabilirsin. Özellikle Fulsac isimli arkadaşın yazdıkları güzeldi. Bende Renault toros, şahin, ve lada samara kullanan biri olarak görüşlerimi ifade edeyim.
    Tofaş ve toros hakkında bir şey yazmak istemiyorum çünkü yazacak bir şey bulamıyorum. O tofaşın şaşesiyle aman 100 km hızla kaza yapma ikiye bölünürsün. Haberlerde izlemişsindir belkide.
    Lada samara güzel araba, yol tutuşu, parça ucuzluğu, sağlamlığı gayet güzel. Eğer elin biraz tornavida tutuyorsa
    lada samaranın kullanım klavuzuna bakarak gerekli küçük tamirleri bile kendin yapabilirsin. Adamlar klavuzda her ayrıntıyı anlatmış. Tüm elektrik tesisatının renk kodlarına kadar detaylarını vermişler.
    Bazı arkadaşlar yazmış yok lada hararet yaparmış bir bidon suyu bagajına koy demiş. İyide arkadaşım sen hiç açıp klavuzu okudun mu? hiç bu arabanın çalışma prensibini öğrendin mi? bol keseden atıyor. Bu araba deneme aşamısında gobi çölünün sıcağında ve rusyanın buz gibi soğuk bölgelerinde test edilmiş. Youtubede bi dünya video var. Rusların samarayla ilgili yüzlerce videosu var.
    Araba hararet yapmıyor sadece ek depo bidonunda ki kapak zamanla deforme oluyor. Adam gidiyor 5 liralık çin malı kapak takıyor, antifiriz kullanmıyor, ısı müşirini kontrol etmiyor, fanına bakmıyor sonra gidiyor araba hararet yapıyor diyor.
    Alacaksan samara al ama tipitip gibi arabanın her tarafına conconlu şeyler yapma. Ne demiş bir büyüğümüz. Sımple is Best ( Basit en iyidir.)




  • sirf suraya yazmak icin nalet ettigim buraya geri dondum. ya arkadaslar siz hayatinizdahic lada kullandiniz mi? tamir ettiniz mi?

    biri demis ki elektrik arfzasi oburudemis ki gurultu oburu demis ki geri vites 1. vitesinyaninda falan fismekan. netten baktiklari resme gore mi yazmislar bunlari.

    sen araci bilmeyen cahil cuhela tamirciye verirsen sahini araba sanip tum araclari oyle goren tamirci bozuntusuna verirsen. plastikleri oturtamaz.

    sahinleri gacirdama guruldeme olmamasinin nedeni plastiginin saglamligi degil bosluklu olmasindandir. kocun muhendizleri ladanin kadar sifira sifir oturtmaz plastikleri. bu nednle duzgun oturtmazsan gacirdamaz. bizim eski samarayiben kardesimle soktuk geri topladik mubarek o kadar sac vida atmislar ki. fazlalik soke soke hal olduk. gurultu falan kalmadi:-)

    elektrik arzasi mi. kusura bakmayin da roleyi sokmeyi beceremeyip alttan yuvalari kiran. sonra duzeltecem diyip sigorta kutusunu kiran bir kasap var ki akillara zarar. ya insan bir utanir. tum kablolari siki siki telle baglayip isinip erimesine yol acan usta gecinenleri saymayalim bile. sonra elektrik arzasi. lan o telden kac amper geciyor haberin var mi, sana kim dedi topla diye, birak daginik kalsin.

    motor arzasi. evett. conta degistircemdiye pistona kadar sokup piston kollarinin vidalarinin turunu kacirtmak bir de ustune cekiclemek.

    vites olayina da kusura bakmayin cahilsiniz. saglam bir lada vites kutusunda devir dusmeden degil 3 den geriye 3 den 2 ye bile cekemezsin. siz lada motoru kasasina gore ne kadar guclu biliyonuz mu? ayni moturun arkadan cekerli modeli vaz in drift videolarini samaranin dragda kimlrle kapistigini bir netten arastirin. boyle bir arac 5 den grriye sak diye cekilse nasil takla atar dusunebiliyonuz mu? eger vites kutusunda arza yoksa ladalarda devir kilidi var. belli devrin altina dusmeden vites cekemezsin.bizzatkardesimle test ettik. eski samaramizda 5. vites icin son sinir 90-100 km civari idi. 5 e ciktin mi 90 a dusmeden vites dusuremiyorduk. bunu ustaya sordugumuzda lada icin normal kardesim zaten duserse sorun var demisti:-) ki o viteste de rolantide de gitsen 100 den asagi dusmezdi hiz. anca bosa alip frene basmamiz lazimdi yoksavites kolu kutuk gibi.

    ben tofasa dacok bindim. o kadar yumusak degil gidisi. konfor neyegore kime gore. arka koltuklari dar. on de dar da aslinda sadece panel yukarda. 80 le gidisi samaranin 140 la gidisinden daha sarsintili. o aracla ankara yolu tek kisi cekilmez. biz vega ile 6 kisi gittik geldik. en sonkinde zincirleme kaza oldu. arac onden arkadan 30 ar cm goctu. tampon hak getire. o halde oto yola da giremedi kardesim. 180 le gelmis memlekete 5 kisilik yukle. bi dunya esya dacabasi:-) sizin o super tofasinizaarkadan "2.5 tonluk minibus gecirsin sizinle beraber 3 araci kaktirsi da bakalim sizin arac kagit gibi katlaniyor mu?

    araclarin en yumusak kisimlari kapilaridir. cunku ordaguvenlik azdir. samarada ve vegada ise orasi daguvenliklidir. hayvan gibi borularla desteklidir. ladanin kapi gocer ama anca 10 cm gocer, icerdeki adama zarar vermez. saseleri ucak celigidir. sert suspansiyonludur, ki uzun yolda yuksek hiz yaparsin. yolun butun takirtisini duymak istemiyorsan sert suspansiyon gerekir. ben elektronikle ugrasirim. ladanin elektronik aksami gordugum en guzel aksamdir. orjinal opsiyonlu pek cok secenegi vardir, klimasindan sis farlarina kadae. ve cok degisiktir. cozemezsen araci berbat edersin. ben misal arka sisleri geri vites uyari sanip kisa devre etmistim:-) burda ladanin sucu ne. ama senin aracinda orjinalde olmayan ama orjinal listesinde ve tesisatina uyum saglayan birnozelligi alip yap boz misali takman gibi bir keyfi anca lada yasatir, getirt yurt disindan klimayi aracta soket ve diger her sey hazir. sadece az ruscan ya da ileri duzey elektronik-montaj bilgisine sahip olman gerekir. bilmeyen anlamayan adam ladada sac bas yolar. yaw hala orjinal teybini sokup kablolari kesip oyle teyp takmaya calisan elektrik ustalari var. anlatamiyorsun aracta evrensel hat cekili. sadece guc ve cikis soketlerini yeni teybe tak ha eklersen amfi kablosunu cek yeter. ama dinlemiyor. illa sokecek ters baglayacak. sonra suclu lada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zombi7406 Z kullanıcısına yanıt
    Lada dandik tofaş doğan slx iyidir neden dersek satış rakamları ortaya koyuyor. Arka koltukları dar değil,samara ya göre geniş. Arka koltuklarda koltuk başlıkları ve orta kol dayama vardır. Ön koltukların yanal destekleri iyidir,direksiyon lada ya göre yumuşak ve vites yolları kısa,geçişleri rahattır.

    Millet ithal araç dururken aynı paralara gidip tofaş aldı. Konfor,basitlik ve kullanım rahatlığı. Köylerde kartal kullanan kadınlar hala var. Devir saati,ön cam otomatiği,hidrolik direksiyon ve klima taka tuka samaraya göre tercih edilmesinde en büyük etken oldu.
  • 2008 de ben bu konuya cevabım Lada al demek olurdu. Ama umarım konuyu açan arkadaş şahin almıştır. Çünkü sahinlerin piyasa yüzde 400 fırladı. :) Fena kar etmiştir :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yapayzeka037 -- 24 Mart 2017; 4:24:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    satisrakami nedeni bu mudur yoksa cama film farlara genis izole bant cekmeyi modifiye sanan yurdum adami midir?

    ayrica bu bahsettiklerimle piyasanin alakasi nedir? topu taca atacaksaniz foruma yillardir ugramamis olmam cok da bir sey kaybettirmemis:-) ben diyorum ankara. sen diyorsun yandi agzim kara...

    ben burda lada mi iyi tofas mi iyi sorusuna cevap mi verdim, yazdiklarimi okumayi bilmiyorsan sesli mesaj atayim? yok yani o da olmazsa istedigin bir mesaj sekli de olur. duman falan, yok o kadar ilkellik isterseniz?

    ben diyorum ki lada da bahsedilen arzalarin kaynaklari sunlar sunlar.

    bu nedenle kullanamiyorsunuz. kaldi ki o genis koltuk da siz hic ladaya bindiniz mi? ben yayilmayi seven biriyim. ama ladada yayildigim gibi avrupa hicbir arabada yayilamam. ki tofasta imkani yok. koltuk mesafeleri kisa. ayrica yumusak suspansiyon diye yutturulan ama aslinda tangir tungur bir aractir kus serisi. kus degil civciv bile olmaz o seriden. kendi zamanindan 20 sene oncesinin motoru dandirik kasa bir iki makyaj ama ilk ciktiginda daire parasi. kardesim siz gagalanmaya bu kadar merakli ise gelsin bizim horoza gagalatayim. maksat paraniza caniniza halel gelmesin. bizim lada ile yaptigimiz kazalarin yarisinda kus serisi duz ovada avlanmis keklige donerdi:-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TeknoDost

    Sa arkadaşlar 7.000 tl bütçe var desek 1 hafta içinde arabam alınıyo ehlıyetımıde yenı aldım yaş 18
    Bana hangi arabayı önerirsiniz

    Kriterler
    -Az yakması
    -Dayanıklı olması
    -İlk arabam oldugundan konfor beklemıyorum

    Lada samara düşünüyoruz sizlerinde düşüncelerini almak isterim.

    ehliyeti yeni alıyorsan uno al hem çok az yakar hemde arıza yapmaz kolay kolay parçasıda ucuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zombi7406

    satisrakami nedeni bu mudur yoksa cama film farlara genis izole bant cekmeyi modifiye sanan yurdum adami midir?

    ayrica bu bahsettiklerimle piyasanin alakasi nedir? topu taca atacaksaniz foruma yillardir ugramamis olmam cok da bir sey kaybettirmemis:-) ben diyorum ankara. sen diyorsun yandi agzim kara...

    ben burda lada mi iyi tofas mi iyi sorusuna cevap mi verdim, yazdiklarimi okumayi bilmiyorsan sesli mesaj atayim? yok yani o da olmazsa istedigin bir mesaj sekli de olur. duman falan, yok o kadar ilkellik isterseniz?

    ben diyorum ki lada da bahsedilen arzalarin kaynaklari sunlar sunlar.

    bu nedenle kullanamiyorsunuz. kaldi ki o genis koltuk da siz hic ladaya bindiniz mi? ben yayilmayi seven biriyim. ama ladada yayildigim gibi avrupa hicbir arabada yayilamam. ki tofasta imkani yok. koltuk mesafeleri kisa. ayrica yumusak suspansiyon diye yutturulan ama aslinda tangir tungur bir aractir kus serisi. kus degil civciv bile olmaz o seriden. kendi zamanindan 20 sene oncesinin motoru dandirik kasa bir iki makyaj ama ilk ciktiginda daire parasi. kardesim siz gagalanmaya bu kadar merakli ise gelsin bizim horoza gagalatayim. maksat paraniza caniniza halel gelmesin. bizim lada ile yaptigimiz kazalarin yarisinda kus serisi duz ovada avlanmis keklige donerdi:-)

    2004 Vega SW var hocam. Dediklerine aynen katılıyorum. Bu 3.cü Vegam :)

    Bozuk asfaltta veya değişik kısa çukurlara girince deli oluyorum:) Göğüsten ses geliyor. Az civatalı sanırım bu yüzden.




  • torpido gecmeleri ya da yastiklari gevsemis ooabilir. ya da2. el aldi isen sokup oturtamamislardir bir de havalandirma izgaralarina bak.ha on teyb saat vs tum parcalarin oldugu yerden de gelebilir.
    edit:
    sayfaların tamamını okumadığım ve aklıma gelmediği için şimdi pc den devam edeyim dedim çünkü gördüm ki bazı arkadaşlar bir iki hatalı gördükleri kısımlardan girmişler.
    birincisi. senin aracının 180 basması onu ladan daha iyi yapmaz. ladanın da bu hıza çöıkması iyi yapmaz. aracında ağır bir kaza yoksa-tıra girmek gibi ya da 10 metreden uçmak :D- lada ile 180 e çıktığında oluşan sarsıntı şahin ya da doğanla çıktığında oluşan sarsıntı ve kullanım zorluğundan daha az. evet şoförlüğüm çok yok ehliyetim yok. başıma bela almamak için almadım :D ama şahinlerin 80 kmh de bile nasıl sarsıldığını iyi biliyorum. o araçla 180 e öldürseniz çıkamazsınız. kaldı ki o araçlarda sayaç düzgün okumaz. 80 den sonra sapıtmalar başlar. en basitinden hepinizde bir android telefon vardır. ona speedometer yükleterek asıl hızları okutabilirsiniz. biz denemiştik eski samara ile. 175 kmh ssayaçta gösterirken program 170 kmh gibi bir değer gösterdi.
    bu değeri lpg de ve 3 kişi varken yaptıık. neden bu hızlarda gittiğimizi soran olursa o günlerde araçta bir uğultu vardı. yeni almıştık 80 den 120 ye kadarki aralıkta araçta sanki man difransiyeli varmış gibi idi:D biz ustaya götürünce siz bununla kaç yaptınız sorusunu aldık. 175 diyince siz kafayı mı sıyırdınız dedi :D meğersem bizden önceki sahibi nasıl bir tamirciye götürmüşse ön teker ayar vidasını şahin vidası takmış. orjinal samara vidası şahin vidasını 3 katı falan kalın baya ağır bir vida :D biz farkında değiliz her an teker kopacak gibi imiş
    bunu neden yazıyorum? çünkü bazı arkadaşların bir argümanı var. neden taksiciler lada kullanmaz. abi kusura bkamayın da taksiye binen adam çok konfor aramaz. aracı kolay tamir edilsin ister. ama ladanın adam gibi servisi yok. biz bartınlıyız. aracın nerde ise lastik şişirmesini zonguldakdaki servise götüreceğiz artık çünkü eski samaramızı böyle tamirciler yüzünden satmak zorunda kaldık. araç kullanılacak halden çıkmıştı.
    tamir ve bakım konusunda evet samaranın kitapçıklarında çok şey yazar. ama birincisi rusça abi üstüne orda genel hatlar yazar kendine göre ayarlayacaksın bunu. her usta da beceremez bunu. misal bizim şimdi vega var. konu dışına çıkıyor ama madem arkadşalar başka modelleri sokuşturmuşlar ben de koyayım. ilk geldiğinde arka stop lambalarının 2 si yanmıyordu. biz de kablo kopuk diye pens attık. sonra devamlı arza ıuşığı geliyor. meğerse o stop lambaları stop lambası değilmiş. önde olmayan sis lambasını arkaya koymuş manyak lada mühendisleri önde sis lambası yok. ama merak etmeyin 45 tl ye rusyadan geln bir kitle ön sisler takılabiliyor. hem de ekstra bir röle bağlamıyorsun. sigorta kutusunda her şeyi var. sen soketleri uyduruyorsun çalışıyor. ama sorun gelen parçalardan anahtar arka sis farının. ön sis farının anahtarı ayrıca satılıyor ve bildirim ışığı piyasada yok. burdan çelik motora saygılar

    ladanın böyle komik manyakıkları var. çünkü ithal araç. getiren firma düzgün getirmiyor. bir de rusya evet komünisttir. ama o kadar da başka ülkeleri sevmez. işin içine siyaset sokmak olmaz ama komünizmi el altından öven arkadaşlar rusların ladanın en kötülerini yurt dışına sattığını unutmasınlar. bunlar gene iyi araçlar ama geneli özlü. misal bizim veganın ön panelinde sigorta kutusunun kapağı durduk yere kendini intihar etti. bir kısım plastik kaldı sadece kırılmadık. kardeşim de söküp ısıtıp geri yapıştırayım dedi. övünmek gibi olmasın ben elektronikden kardeşim de söküp takmaktan iyi anlar. ikimiz bir araya geldik mi o arcı söker söker toplarız. hem de değme ustadan iyi tabii kavga etmemişsek
    işte kardeşim o parçayı çekip kırayım ısıtıp oturtayım abi dedi. ama bir sorun var. çekiyor çekiyor tırnak kadar plastik kırılmıyor kendi kendine %90 ı kırılan parça hayvan gibi asılmasına rağmen bırakmadı. nerde ise ön panel komple geliyordu. rampa aşağı bakan aracı yukarı doğru asılarak kardeşim az kaldı aracı yukarı çekecekti. düşünün nasıl bir güç uyguladı. sonunda ısıtıp kesmek zorunda kaldı. böyle fabrika hatalı bir parça yoksa lada plastiği kolay kolay kırılmaz gençler.
    kimse kimsenin malına çamur atmamalı. bu benim yapıma ters. ancak şahinin önü göçük halden geri iple düzeltildiğini gördüğüm anda benim için bitti. iple aracın ön çerçevesi düzelir mi? bizim vegaya arkadan 2.5 tonluk tepeleme dolu wolkwagen transporter girdi. bizimle beraber 3 arabayı kaktırdı. bizim veganın ön tampon parçalandı. arkadan yüksekten darbe geldiği için saç göçtü. kanadı kırıldı o halde iken 6 kişi ile ankarada gezinip tozup bartına geldi. ben kaçla geldiniz diyince 100 le geldik diyip geçiştirdi kardeşim. meğerse 100 dediği en düşükmüş. genelde 180 kmh ile gelmişgetirin şahini öyle bir kazadan sağlam çıksın. bir de 6 kişi ve tepeleme halde 180 kmh ile 300 küsür km yol yapsın tamam abi diyecem sen haklısın. değil onu yapmak. o kaza esnasında öldürürdü bizi. diyeceksiniz ki deli misin kardeşim kaza yapmış halde bir araçla o hız mı yapılır? eh siz de arabanın kaportası o hale gelse sinirden parçalansın diye yaparsınız
    he şu volvo samara çarpışmasına da laf atan arkadaşlar olmuş yok açı yok çarpışma noktaları. madem kardeşim duran araca ve arkadan çarpıtığında böyle olacak. o zaman öndeki şahinin tampon neden düşmüş :D siz samarayı gözünüzde fazla küçültüyorsunuz. ama o aracın önden arkaya uzanan şasesi uçak çeliğinden. volvo ile çarpışmaktan değil 2 bacaklı elektrik direğine girseniz gene eğer araç çok yaşlşı he zaten hasarlı değilse en fazla ön tampon ezilirhe illla yandan diyorsanız. kardeşim ben bu araçları söktüm. inanın o aracı yandan kimse kolay kolay yamultamaz. samara ve vegaların kapılarında 2 tanr çok sert ve kalıun boru var. yandan darbe olursa kapı göçmesin diye. yani o araca volvo yandan çarpsa da çok bir şey değişmezdi
    hızlanma konusunda şunu diyeyim. şahinle ladayı geçiyorsanız ya sahibi sizinle yarış yaptığının farkında değildir ya benzini bitmiştir ladayı benzine alınca oluşan güc akıl almaz. çünkü zaten motoru çok güzel bir de kasası çok hafif. biz samarayı ilk aldığımızda economizer hattı kopukmuş 2. gün farkettim tüp hortumu bağladım bağlamaz olaydım. ondan önce 1. visteste stop edip duran araç resmen uçmaya başladı. sonrası güm ayrıca samara düz duvara tırmanır. 45 dereceyi geçen açıları çıkabilmek için tasarlanmıştır. süspansiyonu serttir. ve düşük hızlarda acayip rahatsız eder. zaten ladanın amacı düşük devirler değil. torku yüksek devirlerde. ladayı düşük devirde kullanırsanız başınız çok ağrır. biz bir kere kapağı patlatıyorduk zaten ladaların bu kadar arza yapmasının nedeni takoz olan şahine alışmış yurdum insanının ladayı 100 km yi geçmez halde kullanmasıdır. şehir içinde 30. üstüne benzini az kullansın diye 2000 devre gelmeden vites atmaya çalışanı bile var. evet vitesi alıyor ama yük de kapağa biniyor. bu araç 7000 devir yapabilen bir motora sahip kardeşim. 2000 devre gelmeden vites yükseltirsen bir tarafı gümletir. bas gaza delirsin bir araç bak o zaman o sarsıntıları hissetmemeye başlayacaksın. ama olmaz. zaten az yakan araç daha az nasıl yakar diye dert edip düşük devirde kullan. sonrasında dumanlar çıkınca da salaklık edip kontağı kapatırsın. sonra da gümbadagüm
    ha neden yüksek devir istiyor. basit.
    bu araçların soğutma odaları çok ufak. düşük devir kullanırsanız su az geçiyor. motor soğumuyor. zaten çelik motor. blok çatlamaz. sonuçta yük kapağa biniyor. kapağı atıyor. üstüne debriyaja da çok yük biniyor düşük kullanınca. çünkü vites oranı uzun. baskı balata da gitti mi.
    bir de şahin sahipleri araçlarına çok iyi bakıyor. hiç değilse garajı var aracın. samara sahipleri ise hamamda çocuk gibi bırakıyorlar dımdızlak. kavak ağlayanı mı dersin üstüne bir şeyler dökülen mi dersin. arcı çöplük gibi kullanıyorlar. son bir şey daha. karbüratorlü ladalar nemi çok sevmez. gaz yemez. böyle olursa gaza abanmanızı tavsiye ederim.
    ladalar elektronik ateşleme ile çalışır. vakumlu distribütor vardır. ateşleme avanslıdır. bu aracı siz yavaş kullanmaya çalışsanız bile kendi başına hızlanmaya çalışır. bu nedenle bırakın kendi hızında gitsin. burda bahsettiğim araç rölantide 5. viteste 100 kmh ile seyredebilen bir araçtır. gaza basarsanız da sonuçlarına katlanacaksınız
    öte yandan şahin için şunu diyeyim. ben onun kadar basit ama saçma sapan araç görmedim. kafasına göre çalışır şahinler. tek marşta çalışan şahin hiç görmedim. en temizi bile böyle. ki bahsettiğim sahipleri cidden aracına dikkat eden kişiler. ama araç yapmıyor. samara lpg li ve lpg bobini arzalı değilse muhakkak tek marşta çalışır. kışın akünün zayıf kaldığı günlerde tek marş çok önemlidir. hele ki aracında ses sistemi varsa
    bir şey daha. arkadaşım bu araçlar artık tarih öncesi kaldı. zaten anlayanı hiç çok fazla olmadı. şahin alacak kişiler piyasa nedeni ile satarken karda olur. lada sahibi olmak isteyen arkadaş varsa da araçtan anladığına emin olsun. her tamirciye gösterilmez ladalar. ladanın her şeyine kusur bulabilirsiniz. ama o aracın hızlanmasına kimse laf etmesin. çünkü cidden sağlam araç. bizim yeni vega bile onun gibi değil. çünkü vega ağır bir araç. vega almayı düşünen arkadaşlar da gaza olabildiğince abansın. çünkü veganın motoru az farklı. ve yüksek devirlerde konuşuyor. kalkışda az geri kalır. ama hızlanmaya başlayınca tokatlamadık adam bırakmıyor. samara ise çok baş belası bir araçtırrakip olarak subaru impreza ya da porsche cayman gibi araçlarla yarışır. hani bu nedenle şahin daha iyi hızlanıyor. yok benim şahin de 180 yapıyor diyen arakadşlar komik kaçıyor. yapmayın. valla olmuyor. videodaki dediği gibi makyaj da bir yere kadar abi fabrika verisi 100 kmh ye 14 s de çıkıyor yazısını en kötü halde olduğunu bilmeyen arkadaşlar lütfen buna bakıp da ladayı yavaş görmesin. cidden ummadık bir hızı var. köy yolunda 140 kmh yapabilen bir canavardır samara ki bahsettiğim yolda ne kadar delik vs olduğunu göz önünde tutun. ha zaten virajlarda 2 teker gittiğimiz için sorun olmadı 10 km yolu 4 dakikada mı ne aldık bir ara. bu da sabit 150 kmh gibi bir sürat eder. bahsettiğim yol çok cins bir yol. hani denize gidecez diye yanlışlıkla dönen turistlerin nasıl bir yolmuş lan bu diyip geri memleketlerine dönmeye kalkacakları cinsten o yolda bu tür bir hıza hiçbir şahin çıkamaz. çıkmaya kalkanlar da sadece takla atıyor hani demek istediğim o hıza çıkmak değil. o hızda kontrol kaybetmemek. samara bunu sağlıyor. şahinle o yolda öldürsen o hıza çıkamaz. tek bir rampasında su kaynatır. 2. de motoru yakar. tabii virajda savurup takla atmadı ise
    he bir şey daha. ladalarda özellikle 2000 model üstlerinde-daha altlarda vegada var mı bilmiyorum- pioneer teyp tesisatı da denilen bir tesisat var. 4 hoparlörlü mükemmel bir şey. orjinal teypden sıkılınca hiç uğraşmadan aynı sokete sahip teyplerden birini alıp araca takabilirsiniz. çok teyp sök tak yapıyorsanız yeni teyplerin hepsi aynı soket zaten çok güzel bir şey. bu özellik başka bir araçta görmedim. hepsinde soketi kesip uyduruluyor ya da sıfırdan tesisat çekiliyor. bunda 2 si kapılarda 2 si arkada 4 hoparlör yerinde.
    bunun yanında dediğim sis tesisatını yanında koltuk ısıtma ve klima gibi özelliklerin de tesisatları ladalarda hazır. yani aracınıza orjinal klima bulursanız kendiniz aracı söküp bunu oturtabilrsiniz. tesisat kablo boru çekmekle uğraşmazsınız. yol bilgisayarı monte edilebilir. yani tamamen sök tak bir araçtır. kardeşime de dediğim gibi utanmasalar direksiyon bile oopsiyonel olacakmış sadece yapmayı bileceksiniz.
    ek bir şey.
    şahinin motoru bomboştur. yani kaputu açınca ufacık bir motor bir kaç tesisat vs bulunur. bir de akü. akü motordan büyük gibi durur ladanın ise kaput altı tamamen doludur. burda aklıma gelen. ya bu kadar az malzeme var. hgene de yakıt tüketimi daha yüksek. en azından şurda ağırlık vs olsa da kazada güvenlik oluştursa diye düşündüm ilk gördüğümde bile şahinleri. o zamanlar lada neyin bilmezdim. ladanın motoru ise hem daha büyük hem daha ağır. evet hacim ufak motorun. ama önden çekişli olması ve pek çok sensör vs ladanını motorunu büyük tutuyor. ancak bu ağırlık yakıta etki etmediği gibi savurtmuyor da. hyundayinin de aynı tasarımla nasıl savurduğunu herkes bilir.
    bu motor konusunda bir sorun daha var. bizim tamirci bozuntuları dağınıklığı sevmez. gördüler mi başı boş 2 kablo hortum hemen cırt bağlar. abi bırak kalsın öyle. yok illa o cırt dibine kadar sıkılacak. sonuç akım taşıdıkça ısınan kablolar birbirini eritecek. sonra lada adi. bunu bir oto ustası bile dedi bana. neden dağıttın kabloları böyle pis pis diye. sanki o kablolar dağınık olunca kaputun içindeki parçalar birbirini ziyaret edemeyecek dedim ben gerzek miyim şu kablodan 100 watt bundan 200 watt geçiyor. bunları kıstırınca kablolar birbirini eritsin. adamda ses seda yok. yılların ustası kablodaki akım kayıplarını ve yük harcamalarını hiç hesaplamıyormuş. böyle usta bozutusuna aracınızı teslmi ederseniz tabii sorun yaşarsınız. ha dersiniz ki şahinde neden böyle yapınca sorun olmuyor. düz karbüratör motor kardeşim. ne bekliyon ki. onda en baba platin meme yapar. samara elektronik ateşleme. o kablolarda devamlı 25 kv geçiyor. sen o kabloları kıstırınca kablolar birbirini eritir. bir de oturtamadığı için ve gerek görmediği göğğüs korumalarını takmayan ustalar var ki öylesini bulsam sopayla dövmeyecem. o sopayı başka işte kullanacam
    son olarak. kardeşim kötü dediğiniz samara.
    3 yerinden kırılmış kolları ile tek kolla şaseye tutunan motoru, 3 bujisi gevşemiş halde her tarafı çürükken istanbula gidip gelmiş. hem de 3 defa. bir ton gezmiş. her seferinde 500x2 den 3 bin km den fazla yol yapmışken çalışan tek pistonu ile siz o kıçı kırık şahininizde 2. defa istanbula gidebilir misiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zombi7406 -- 31 Mart 2017; 4:34:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.