Şimdi Ara

Küçük hacim benzinli / dizel sorunsalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar gene bir araç satın alma arifesinde sürekli değişik düşüncelere kapılırken bir konuya aklım takıldı.

    1.4 D yaris
    1.3 Multijet Punto v.s. B sınıfı dizel araç sahipleri otomobillerinin şehir içinde 5 litre civarında yaktığını hatta bir çoğu 5 litreyi bile göremediğinden bahsetmiş model forumlarında.

    Keza benzinli B sınıfı ufak hacimli motorlar da colt , yaris , jazz gibi
    7 litre civarında benzin yaktığından bahsedilmiş şehir içinde

    Şahsen dizel araç artık iyice koklar ufak arabayla diye düşünürken açıkçası 5-6 litre pek az gelmedi bana. C hatta D sınıfı araçlar bile benzer yakıt tüketimleri sağlıyor şehir içinde.

    Kabaca bir hesapla
    5.5 litre dizel yakan bir araç 100 km de 23,65 tl dizel yakar
    7 litre + lpg olan bir benzinli araç 100 km de 21 tl lpg yakar

    Benzinli+ lpg olan araçlar daha bile tasarruflu oluyor nerdeyse.
    Ben mi yanlış biliyorum ?
    Yanlış bir hesap mı yapıyorum?
    Küçük sınıfta dizelin avantajı daha mı az oluyor acaba?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Arkadaşlar gene bir araç satın alma arifesinde sürekli değişik düşüncelere kapılırken bir konuya aklım takıldı.

    1.4 D yaris
    1.3 Multijet Punto v.s. B sınıfı dizel araç sahipleri otomobillerinin şehir içinde 5 litre civarında yaktığını hatta bir çoğu 5 litreyi bile göremediğinden bahsetmiş model forumlarında.

    Keza benzinli B sınıfı ufak hacimli motorlar da colt , yaris , jazz gibi
    7 litre civarında benzin yaktığından bahsedilmiş şehir içinde

    Şahsen dizel araç artık iyice koklar ufak arabayla diye düşünürken açıkçası 5-6 litre pek az gelmedi bana. C hatta D sınıfı araçlar bile benzer yakıt tüketimleri sağlıyor şehir içinde.

    Kabaca bir hesapla
    5.5 litre dizel yakan bir araç 100 km de 23,65 tl dizel yakar
    7 litre + lpg olan bir benzinli araç 100 km de 21 tl lpg yakar

    Benzinli+ lpg olan araçlar daha bile tasarruflu oluyor nerdeyse.
    Ben mi yanlış biliyorum ?
    Yanlış bir hesap mı yapıyorum?
    Küçük sınıfta dizelin avantajı daha mı az oluyor acaba?

    az km yapıcaksan benzın derım dızel bakımı daha ağır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Arkadaşlar gene bir araç satın alma arifesinde sürekli değişik düşüncelere kapılırken bir konuya aklım takıldı.

    1.4 D yaris
    1.3 Multijet Punto v.s. B sınıfı dizel araç sahipleri otomobillerinin şehir içinde 5 litre civarında yaktığını hatta bir çoğu 5 litreyi bile göremediğinden bahsetmiş model forumlarında.

    Keza benzinli B sınıfı ufak hacimli motorlar da colt , yaris , jazz gibi
    7 litre civarında benzin yaktığından bahsedilmiş şehir içinde

    Şahsen dizel araç artık iyice koklar ufak arabayla diye düşünürken açıkçası 5-6 litre pek az gelmedi bana. C hatta D sınıfı araçlar bile benzer yakıt tüketimleri sağlıyor şehir içinde.

    Kabaca bir hesapla
    5.5 litre dizel yakan bir araç 100 km de 23,65 tl dizel yakar
    7 litre + lpg olan bir benzinli araç 100 km de 21 tl lpg yakar

    Benzinli+ lpg olan araçlar daha bile tasarruflu oluyor nerdeyse.
    Ben mi yanlış biliyorum ?
    Yanlış bir hesap mı yapıyorum?
    Küçük sınıfta dizelin avantajı daha mı az oluyor acaba?

    c-d sınıfı araba 7 litre lpg yakmaz 9-10 litre yakar 10 lite yakar yani kmde 25 krş diğer yandan b sınıfı 1.3 yada 1.4de 5.5 litre yaksa 23 krş yakar aslında bir nebze daha yüksek sagment araç mantıklı ama gerek trafik yoggunlugu gerek diğer sebeplerden dolayı a-b sınıfı araçlar ş.içinde tercih ediliyor.




  • Benim dikkatimi çeken kısım neredeyse küçük hacimli dizeller ile benzinlilerin aynı yakıyor olması...
    dizelin kışın soğukta daha çok yaktığı , kısa mesafelerde de pek tasarruflu olmadığı söyleniyor.
    Ciddi ciddi 5 litreyi göremedim diyen sayısı da az değil.

    Ancak benzinlide 7 litreleri gören daha fazla. çoğu kişi benzer rakamları tutturmuş. Hatta aşağısını tutturanlar var. Yani neredeyse küçük hacim benzinli ve dizel aynı yakacak ben bu olayı anlamadım.

    ufak b sınıfı dizel 4 litreyi pek geçmemeli gibi düşünüyordum ben. Büyük sınıfların yakışını düşününce.

    Sanırım biraz fazla doğru orantı bakmışım olaya.
  • Trafiğe ve sürüş tarzına göre değişiyor ama C / D sınıfı araçlar ile 7 lt lpg pek mümkün değil.

    Sonuçta olay yıllık ne kadar kilometre yapıldığı ile direkt ilişkili.

    Her ne kadar teknik olarak ilerlediği ve güvenli olduğu söylense de, ben sonradan takılma LPG sistemine pek güvenemiyorum.

    Yıllık 20.000+ kilometre yaptığım, ESP sistemi standart olduğu ve fazla performans beklentim olmadığı için gidip Polo Bluemotion aldım. Bu sabah Silivri -> Maslak arasında ortalama 4.2 lt ile geldim. Yolun açık kısmında 100~110 km civarı gittim, yaklaşık 20 dakika da dur-kalk trafikteydim. Ama bu demek değildir ki, herkes için iyi seçim. Mevcut halde benzinli arabası olan ve teknik olarak uyumlu olan araçlarda LPG son derece tercih edilebilir.

    Örneğin; bir arkadaşım 2.el Toyota Avensis aldı - 2.0 lt ve benzinli. Bursa - Ankara arası git gel, ve Ankara içinde biraz kilometre için 400 tl'lik benzin harcadığını söyledi. Evet araba çok geniş, çok konforlu. Yıllık olarak da fazla yol yapmadıkları için, LPG takılmadan bu haliyle bile mantıklı olabiliyor.

    Başta ihtiyacı iyi belirlemek lazım diye düşünüyorum. Ama gidip sıfır alınacaksa, şu saatten sonra turbo benzinli modelleri ciddi ciddi düşünmek lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cat_power -- 15 Temmuz 2013; 11:41:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • İstanbul gibi bir şehirde yaşamıyorsan LPG daha az yakar. Düşük hacimli dizel araç ile, imzamdaki 1.6 benzin+LPG aracım aynı yakıyor. Her ne kadar ağırlık faktörleri de etkili olsa da, 2,52 TL den aldığım otogaz ile 100 km de 8,5-9 lt tüketimim var. Çünkü taşrada trafik yok.

    Ancak değişik bir nokta daha var. Mazot fiyatları değişken değildir. Aynı zamanda kötü mazot da koyamazsınız araca, daha fazla problem yaratır. Ancak gaz öyle değildir. Hem LPG fiyatları değişkendir, hem buji ve ateşlemeden kaynaklı pislik ve düşük kalite çok önem arz etmez (su hariç). Normal istasyonların 2,56 fiyatlardan LPG satışı varken, gidip tanınmamış bir markanın istasyonundan 2.13 e gaz alabiliyorsun. Büyük hacimli motorda da fazla sorun çıkarmıyor. Dolayısıyla rakamlar çok değişiyor. Birisiyle 21 krş yakarken, diğeriyle 25 krş yakıyorsun (Yaklaşık 10 lt yaktığını hesaplarsak)

    Elbette büyük hacim motorun çok daha fazla avantajı var. Böylece büyük motor avantajından da vazgeçmemiş oluyorsun. Herşey tork değildir.




  • Yukarıda arkadaşlar hesaplama yapmışlar.
    Lpg ve dizel kıyaslamasında belki lpg daha ucuza bile geliyor olabilir ancak, ilk çalıştırmada kullanılan benzin ve kışın kısa mesafede lpg'nin de işe yaramadığı yada toplam tüketimi etkilediği, ilerde lpg ye bağlı sıkıntıların oluşabileceği gibi şeyleri düşününce bana küçük hacimde " dizel " daha mantıklı geliyor.

    Küçük hacimde benzin ve lpg uyumu arayışlarının temel sebeplerindne biri de " otomatik vites " seçeneği ve dizele gör fiyatının düşük kalıyor olmasıdır. Mesela 7 lt yaktığı söylenen honda jazz otomatik vites fiyatına 5 litre yaktığı söylenen aynı sınıfta dizel otomatik aracı tercih etmez ?

    Tabi ki düşük yakıt sarfiyatı olan tercih edilir ama şehir içi daha az kullanım ve alırken uygun fiyatlı almak lpg'li mi yoksa dizel mi çelişkisini yaşatıyor.

    Sonuç olarak, ben düşük hacimde şehir içinde yokuşlarda ve dur kalklarda torkun ve ekonominin verdiği olumlu yönleri sebebiyle " dizel " olanı tercih ederim. Yıllık kilometrenin bir önemi yok. Benim için gidilen mesafeyi kaç liraya gittiğim önemlidir.

    Benzinli aracı ise yüksek hacimli araçlarda tercih etme taraftarıyım. Hem hızlanma ihtiyacını karşılar hemde yakılan benzinin hakkını verir diye düşünüyorum.

    İyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 15 Temmuz 2013; 12:49:18 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 7.0 litre B sınıfı küçük hacimli dizeller için söyledim.
    Dizel kullanan arkadaşlar 5-6 litre diyor
    Benzinli olanlar 6,5 -7 yi yakalıyoruz diyor.

    aradaki fark çok az oluyor lpg olmasa dahi benim dikkatimi çeken kısım buydu özellikle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    7.0 litre B sınıfı küçük hacimli dizeller için söyledim.
    Dizel kullanan arkadaşlar 5-6 litre diyor
    Benzinli olanlar 6,5 -7 yi yakalıyoruz diyor.

    aradaki fark çok az oluyor lpg olmasa dahi benim dikkatimi çeken kısım buydu özellikle.


    şimdi şöylede bişey var devirle alakalı dizel fazla devir çevirmez gücünü ve torkunu düşük devirde verir benzinli ise yüksek devirde verir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    7.0 litre B sınıfı küçük hacimli dizeller için söyledim.
    Dizel kullanan arkadaşlar 5-6 litre diyor
    Benzinli olanlar 6,5 -7 yi yakalıyoruz diyor.

    aradaki fark çok az oluyor lpg olmasa dahi benim dikkatimi çeken kısım buydu özellikle.


    az dediğiniz fark %10 - %40 a tekabül ediyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    7.0 litre B sınıfı küçük hacimli dizeller için söyledim.
    Dizel kullanan arkadaşlar 5-6 litre diyor
    Benzinli olanlar 6,5 -7 yi yakalıyoruz diyor.

    aradaki fark çok az oluyor lpg olmasa dahi benim dikkatimi çeken kısım buydu özellikle.


    az dediğiniz fark %10 - %40 a tekabül ediyor

    + motorin litre fiyatının da benzine göre yaklaşık %12,5 düşük olduğunu hesaba katmayı unutmamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam şu zamanda fark verip dizel araç almaktan benzin+lpg almak daha mantıklı sebebi belli.. Yakıt...

    LPG motor hacmi ne olursa olsun, aynı motor hacimli dizelden daha az yakmaktadır. Bu genel itibari ile böyle.

    Varsa dizeli lpglisinden daha az yakan araç öğrenmek isterim.

    Ben ne küçük sınıfta ne de büyük sınıfta dizelin avantajını pek göremedim. Bluemoiton Polo ve yeni symbol un fabrika değerleri hariç. Gerçekten mükemmel değerler. Tutturabilene..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi greencher -- 15 Temmuz 2013; 16:05:57 >
  • Hangi D-sınıfı dizel araç şehir içi 5-6 arası yakıyormuş. Teknik veri değil, gerçek tüketimden bahsediyorum.

    7 litre LPG yakan aracı da merak ettim.

    Mesajdaki tüketim verileri gerçek hayatla hiç uyuşmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Arkadaşlar gene bir araç satın alma arifesinde sürekli değişik düşüncelere kapılırken bir konuya aklım takıldı.

    1.4 D yaris
    1.3 Multijet Punto v.s. B sınıfı dizel araç sahipleri otomobillerinin şehir içinde 5 litre civarında yaktığını hatta bir çoğu 5 litreyi bile göremediğinden bahsetmiş model forumlarında.

    Keza benzinli B sınıfı ufak hacimli motorlar da colt , yaris , jazz gibi
    7 litre civarında benzin yaktığından bahsedilmiş şehir içinde

    Şahsen dizel araç artık iyice koklar ufak arabayla diye düşünürken açıkçası 5-6 litre pek az gelmedi bana. C hatta D sınıfı araçlar bile benzer yakıt tüketimleri sağlıyor şehir içinde.

    Kabaca bir hesapla
    5.5 litre dizel yakan bir araç 100 km de 23,65 tl dizel yakar
    7 litre + lpg olan bir benzinli araç 100 km de 21 tl lpg yakar

    Benzinli+ lpg olan araçlar daha bile tasarruflu oluyor nerdeyse.
    Ben mi yanlış biliyorum ?
    Yanlış bir hesap mı yapıyorum?
    Küçük sınıfta dizelin avantajı daha mı az oluyor acaba?

    Motosikletlerinde hiç yakmaması lazım bir en az 4 litre yakıyorlar. 900 cc lik bir motrsiklet bir depoyla 300 kilometre gidemiyor. 7-8 litre yakıyor. Küçük araba az yakar diye alanların hepsi pişman.




  • 1.3 multijet fiorino şehir içi(istanbul) yakıt tüketimim: 6.6LT/100km. Ortalama hız: 24km/h.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tollerance -- 15 Temmuz 2013; 17:58:21 >
  • Küçük benzinli mantıklı olabilir.

    Ancak unutulan önemli bir nokta varki, şimdiki ufak benzinlilerin bazıları Turbo yardımıyla çalışıyor.

    1.2 Tsi gibi. Bu araçlardada Turbo var ve sonuçta onlarında bir bakım masrafı var.

    "Dizelin bakımı ağır" derken kastedilen sadece dizelin enjektörleri felan değil Turbo'suda. Benzinliyle karşılaştılırken hep bir avantaj olarak görülüdü "Turbo yok, masraf yok" diye. Ama artık öyle değil.

    Birde yeni nesil ufak benzinlilerin bir kısmıda direkt enjeksiyon kullanıyor. Nasıl sıralı sistem lpg takacaksınız? Özel kitler var ama T.C'de varmı ve ne kadar pahalı bilmiyorum.

    Vialle Lpdi adlı kitler vardı galiba, araştırmak lazım.

    Sözün özü : Her türlü başınız belada.

    Ben araç alırken tercihimi dizelden yana kullandım. İstanbulda yaşıyorum ve bazen yeri geliyor günde 100 km yapıyorum. Sıkışık trafiğe felan giriyorum.

    Yazın ise klimam devamlı açık. Bu şartlarda dizel daha mantıklı duruyor. Alırken fazla ödeniyor ama satarkende dizel araç daha kolay satılır.

    Benzinli araç dendimi artık midem bulanıyor...Psikolojik belkide...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Küçük benzinli mantıklı olabilir.

    Ancak unutulan önemli bir nokta varki, şimdiki ufak benzinlilerin bazıları Turbo yardımıyla çalışıyor.

    1.2 Tsi gibi. Bu araçlardada Turbo var ve sonuçta onlarında bir bakım masrafı var.

    "Dizelin bakımı ağır" derken kastedilen sadece dizelin enjektörleri felan değil Turbo'suda. Benzinliyle karşılaştılırken hep bir avantaj olarak görülüdü "Turbo yok, masraf yok" diye. Ama artık öyle değil.

    Birde yeni nesil ufak benzinlilerin bir kısmıda direkt enjeksiyon kullanıyor. Nasıl sıralı sistem lpg takacaksınız? Özel kitler var ama T.C'de varmı ve ne kadar pahalı bilmiyorum.

    Vialle Lpdi adlı kitler vardı galiba, araştırmak lazım.

    Sözün özü : Her türlü başınız belada.

    Ben araç alırken tercihimi dizelden yana kullandım. İstanbulda yaşıyorum ve bazen yeri geliyor günde 100 km yapıyorum. Sıkışık trafiğe felan giriyorum.

    Yazın ise klimam devamlı açık. Bu şartlarda dizel daha mantıklı duruyor. Alırken fazla ödeniyor ama satarkende dizel araç daha kolay satılır.

    Benzinli araç dendimi artık midem bulanıyor...Psikolojik belkide...

    viel lpdi brc getirdi fakat dönüşümün fiyatı disel farkı kadar 5.000tl ve sorun çıkartanlar var
    http://forum.donanimhaber.com/VIALLE_ALTERNATIVE_FUEL_SYSTEMS_/TSI(LPdi)/LPfi/m_64046496/tm.htm




  • Yuh yani 4 silindirde 5.000 TL ise V8 'leri düşünemiyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.