Şimdi Ara

KRON XC 250 İZLENİMLERİM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
2
Favori
11.902
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gözlemlerimi hemen aktarayım. Öncelikle frenler berbat ötesi. Güvenli duruş istiyorsanız acilen değiştirmeniz lazım. İkincisi, selenin değişmesi gerekiyor popo sağlığınız açısından. Rahat bir sele alınması önemli, valla basur bile olursunuz bu seleyle. Üçüncüsü, 16" olsa bile kadro boyu büyük geldi bana. Bisiklet devasa duruyor ve sele borusu fazla aşağı indirilemediği için 1.75 altı kullanıcılar zorlanır kesinlikle. Çözüm olarak sele borusunu kestirmek gerekiyor, ki ben yarın bunu yapacağım. Yine de rahat edemezsem seneye 24 jant taktıracağım. Ayrıca kadro orta demiri bence tasarım hatası olarak gerçekten yüksek geldi bana, ani bir durumda takımların zarar görmesi korkusunu yaşıyorum Çocuğuna nasıl olsa büyüyecek diye bu bisikleti alan hata yapar, çünkü mutlaka üzerinden düşer. 40 yaşından sonra ben bile karizmayı çizdirmemek adına temkinli sürüyorum. Daha önce yarışçılara yarenlik eden ben, acemi sürücüye döndüm inanın Shimano eskiden daha kaliteli ürünler çıkarırdı. Viteslere ve fren kollarına bakıyorum, plastiği bile uyduruk. Evet, kadro hoş duruyor, ama bunun haricinde kullanılan malzeme çok kötü kanımca. Shimano'dan beklenmeyecek derecede kötü. Eski bisikletimde fren kolları bile alüminyumdu SIS olmasına rağmen. Şimdi yeni bisikleti bırakıp eskisine dönsem millet güler diye korkuyorum Kısacası bisiklete masraf gerekiyor ve mecburen bu işi önümüzdeki bahar yaptıracağım. Bu bisikleti almayı düşünenlerin de masraf edeceklerini göz önünde bulundurmalarını öneriyorum. Olumlu ya da olumsuz yönleri konusunda ilerleyen günlerde de yazacak bir şeyler bulurum herhalde. Hep olumlu yorumları okuyup aldanmamak lazım bisiklet alırken. Önce binip bir tur atın, sonra alın bisikleti. Şahsen ben bundan sonra öyle yapacağım. Sormak istediğiniz bir konu olursa her zaman yardıma hazırım.







  • Yazmaya devam edelim... Bisikletin olumlu yönü hafif olması; gerçekten hafif bir bisiklet. Yolda altınızdan kaçacak gibi oluyor ve ürkütüyor insanı. Vites sayısı yetersiz, 10 vites daha olsa kesmez. Lastikler idare eder, ancak düz yolda sıkıntıdan başka bir şey değil. Hızlanmayı engelliyor. Islak zeminde ise kesinlikle güvenmeyin. Vites sistemi gerçekten çok ama çok kötü. Takır tukur şakır şukur bezdirir adamı. İşçilik olarak da montajını berbat yapmışlar. Zor ayarladı bisikletçi. Sele borusunu kestirdim, şimdi uygun boya geliyor. Frenlere kafayı taktım, kesinlikle değiştireceğim. Elimde olsa bisikleti komple değiştireceğim ama neyse... Kurtaran tek yönü hafifliği, onun dışında hiçbir artısı yok. Bianchi'nin beğenmediğimiz bisikletleri bile daha ergonomik, daha şık ve daha kullanışlı. Kısacası genel anlamda memnun olduğumu söyleyemem, ama artık almış bulunduk. Eski Bianchi'm gözüme şu anda öyle güzel görünüyor ki anlatamam. Bildiğiniz markadan şaşmayın arkadaşlar, sonra benim gibi dövünüp durursunuz.




  • Kilitlenmiyen maşa sizce düz yol için bir problem mi?.
    Maşa ayarını en serte getirmek yeterli geliyor mu acaba düz yolda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NirVaNa

    Kilitlenmiyen maşa sizce düz yol için bir problem mi?.
    Maşa ayarını en serte getirmek yeterli geliyor mu acaba düz yolda?


    Yeterli değil kesinlikle. Aslında asfalt için en iyisi düz maşa. Bu bisikletin amacı düz yolda gitmek değil, onu anlamış bulunuyorum. Eski düz maşalı bisikletimle asfaltta uçuyormuşum meğerse. Ama en azından Arnavut kaldırımlı yollarda konfor olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Sarsıntıyı, titreşimi hissettirmiyor. Engebeli arazi ve bozuk yollarda performansı fena sayılmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Sele borusu kaç mm kalınlıkta ve kaç mm uzunlukta, kestirmeyin ben satın alayım benim ki kısa yetmiyor.

    Maalesef kestirdim! Keşke daha önce mesaj atsaydınız, sele borularını takas ederdik. O boruyu kesmek için 5-6 dakika uğraştık ve orijinalliği de bozuldu. Alüminyumun bu kadar zor kesilebileceğini tahmin etmezdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bir de görüşlerinize değineyim;

    Aldığınızı bisikletin lastik kalınlığı 2.10 veya 2.20 olması lazım.

    Kısaca asfalt yol için en hantal lastik türü. Dişleri de çok bu yüzden çok yorar. Ayrıca Shimano Tourney serisi vites sistemi mevcut sanırım. O paraya daha iyi vites sistemli bisiklet yok zaten. Sizi memnun edecek tarzda bir sistem Deore'den başlar. Deore'li bisikletler de genelde 1200TL ve üstü rakamlara bulunur.

    Yani bence siz amacınıza uygun olmayan bir bisiklet almışsınız. Bütçenizi az birşey daha artırıp Salcano City Sport fln alabilirmişsiniz.

    Kesinlikle haklısınız. Bu bisiklet çok fazla alt seviye kaldı benim için. Çoluk çocuk bayılıyor gerçi, ama yıllardır bisiklete binen biri olarak beklentilerimi karşılamaktan çok uzak. Herkese şunu tavsiye ederim: Sahilde binerim, çarşı pazar gezerim, kıvrak olsun, rahat edeyim derseniz 24 jant, kadro boyu uygun bir bisiklet alın. Yok, ben yol yapacağım, kıl adamım, vites geçişleri harika olmalı, bisiklet yolda uçmalı falan diyorsanız, gidin yol bisikleti alın da başınız ağrımasın. Şimdi bu bisikleti çarşı içinde, dar alanlarda kullanmak zor mesela. Kıvrak değil her şeyden önce. Dağ yolları için uygun tabii ki, ama vites sistemi ve frenler vs. derseniz berbat ötesi. Uzun lafın kısası, zotacing arkadaşın dediği gibi, 1000 TL. üzeri bir bisiklet anca işinizi görür. Benden söylemesi, çoluk çocuğun gazına gelerek, baba çok güzelmiş, abi harika bisiklet falan gibi dolduruşlarla bisiklet almayın. Gidin doğru düzgün bir şey alın kendinize. Hatta eğlence için istiyorsanız iyi bir BMX alın, hiç olmazsa hareket falan yapar, kolunuzu bacağınızı kırar hayatınıza renk katarsınız :)




  • Sele borusu nasıl alçaltılmıyormuş? İçinde bir şey takılmış olmasın?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kron xc 250 bakımı
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    Sele borusu nasıl alçaltılmıyormuş? İçinde bir şey takılmış olmasın?

    Sele borusunun geçtiği yere iki adet suluk deliği yerleştirmişler. Ben vida gibi bir şey zannettim önce, sonra lehimli olduğunu anladım. O yüzden sele borusu aşağıya inmiyordu maalesef. Yeni sistem böyleymiş. Hangi akla hizmetse :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    24 jant boyuna katılmıyorum. 10 km yol bile yapınca çok yorar.

    Tek seferde 30km ve üstü yol yapılacaksa ve 30km hızdan sonra pedalın boşa dönmemesini istiyorsanız, 27 vites ve 26 jantın altına düşmemelisiniz.

    1.70 boy ve üzeri için 24 jant bisikletler çocuk bisikletidir. Özel durumlar hariç. (Boyunuz 1.55-65'dir o zaman 24 olur tabi ki.)

    Çarşı pazar gezmesi en fazla 5 km. olur zaten. Dar alanda kıvraklık konusunda 24 jant en iyisi. Tabii her 24 değil. Bazılarını çocuklar için yapıyorlar ve zaten dizleriniz gidona çarpar. Uygun kadro boylu 24 kadar iyisi yok kanımca. Bu arada boyum 1.67. Pigme boyutları yani :) Bir seferde 30 km. yol yapacaksam kesinlikle sizin önerdiğiniz modeli alırdım. İnceledim ve gayet makul geldi. Salcano fena bisikletler üretmiyor. Seneye herhalde alırım. Bunu da satıp BMX alırım kısa mesafeler için. 40 yaşından sonra kol bacak alçıya girer artık :)




  • Birkaç izlenim daha: Seleye koymuş oldukları cırt cırtlar kaymayı engelliyor, ki bu iyi bir şey gibi geldi bana. Ayrıca kadro yapısının üçgen olmasının bir avantajı varmış, ki bunu daha dün anladım. Kızımı ortadaki demire oturtup dolaştırdım biraz ve çok hoşuma gitti. Çocuk da mutlu oldu ben de. Üçgenin geniş tarafı üst kısma geldiği için otururken rahatsızlık vermiyor. Hayret yahu, bisikletin birkaç iyi yönünü keşfettim
  • Kron XC 750 hidrolik disk fren kullanıcı olarak diyorum ki; Almayın, aldırmayın.
  • kron xc 2000 kullanıyorum, lastikler aynı galiba. tam emin değilim.

    eğer asfaltda sürüyorsanız, kesinlikle lastikler değişmeli. yol lastiği alacağım. taş gibi bisiklet kullanıyorum. çok hırpalıyorum, bir şey olmadı maşallah. kron deyip kötülemeyin.
  • Bir olumsuz yön daha: Ayaklık berbat ötesi. Ya hiç takmayın ya da iyi bir şey takın. Kendisini taşımaktan aciz. Bugün deviriyordum bisikleti. Durun bakalım daha neler çıkacak!
  • Frenleri ALHONGA ile değiştiriyorum. Yok arkadaş, dayanılır gibi değil frenler. Elimden gelse fren kolunu da değiştirecektim ama maalesef tourney serisi vitesle fren ayrılamadığı için değiştiremiyorum. İleride ona da bir çözüm bulacağım. Bisikleti baştan yaratacağım bu gidişle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nebuzaradan

    Frenleri ALHONGA ile değiştiriyorum. Yok arkadaş, dayanılır gibi değil frenler. Elimden gelse fren kolunu da değiştirecektim ama maalesef tourney serisi vitesle fren ayrılamadığı için değiştiremiyorum. İleride ona da bir çözüm bulacağım. Bisikleti baştan yaratacağım bu gidişle

    Yakında bir tek kadro kalır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SpyPC


    quote:

    Orijinalden alıntı: nebuzaradan

    Frenleri ALHONGA ile değiştiriyorum. Yok arkadaş, dayanılır gibi değil frenler. Elimden gelse fren kolunu da değiştirecektim ama maalesef tourney serisi vitesle fren ayrılamadığı için değiştiremiyorum. İleride ona da bir çözüm bulacağım. Bisikleti baştan yaratacağım bu gidişle

    Yakında bir tek kadro kalır

    Seneye kalmaz bu durum, baştan yaratılmış XC 250

    En önemlisini unuttum bu arada: Bisikletin boyası vasatın altında. En küçük bir darbede (ki bisiklete çok iyi bakarım) boya hemen dökülmeye başlıyor. Ama inat ettim, gittiği yere kadar kullanacağım bisikleti. Haaa 10 yıl kullanmam da 5 yıl kullanırım. Ama bundan sonra kron mu




  • Boya konusunda haklısınız çok kalın olduğundan dokunduğu yerde kalıyor boya.
    Vites sistemi berbat vites geçişleri çok sert ve gürültülü idi bende kolları kırdıktan sonra sistemi komple değiştirdim(27 vites deore) sadece aynakol kaldı değişmeyen oda bu hafta sonuna kadar değişecek.
    Frenler çokta berbat değil daha kötüsünü görmüştüm. Eski kollarda fren sıkınca kollar çok esnediğinden frenleme hiç etkili değildi. Kolları değişince daha iyi oldu pek sorunum kalmadı frenlerle ama değişse fena olmaz.
    Kötü yanlarından biri modifiyeye yatkın olmaması oldu vites sistemi komple değişirken bide arka göbek değişme işi açıldı başıma ki oda sorunlu bir iş
    Tekerlerle çok kavga ediyorum bi türlü akor tutmadı ilk aldığımdan beri habire akora gidiyor. Tabi burda düzgün usta olmamasındanda kaynaklanabilir bu durum.
    Lastikleri 1.50 lilik lastiklerle değiştim :D gidişi baya değişti akıcı oldu asfalttan çıkmam pek diyorsanız tavsiye ederim. Çıkıncada yol tutuşu ne kadar değişir bilmiyorum korktuğum için asfalt dışında 40 ı geçmedim.
    Elcikleri berbat çok sert ve elleri çok terletiyor. Onuda değiştim
    Bu kadar değişiklikten sonra (vites kolları, göbek, dişli, dış lastik, arka aktarıcı, elcikler). Bisiklet keyif vermeye başladı kalan işleride yaparsam (aynakol, Ön maşa, Fren ayakları) tam keyifli güzel bi bisiklet olacak. Tabi bu kadar değişiklikten sonra kadroyu değiştirmekte caiz artık ne anladım ben kron xc 250 aldığımdan




  • bisikleti nisanda aldım 3000 kmdir biniyorum. daha maşa, arka aktarıcı ve lastikleri değiştirdim
  • 2011 model xc1000 ile 5bin km üstü yol yaptım

    arka dış lastik haricinde herşey normal, vitesler konusunda haklısın, hala ideal ayarı bulamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyungevis

    Boya konusunda haklısınız çok kalın olduğundan dokunduğu yerde kalıyor boya.
    Vites sistemi berbat vites geçişleri çok sert ve gürültülü idi bende kolları kırdıktan sonra sistemi komple değiştirdim(27 vites deore) sadece aynakol kaldı değişmeyen oda bu hafta sonuna kadar değişecek.
    Frenler çokta berbat değil daha kötüsünü görmüştüm. Eski kollarda fren sıkınca kollar çok esnediğinden frenleme hiç etkili değildi. Kolları değişince daha iyi oldu pek sorunum kalmadı frenlerle ama değişse fena olmaz.
    Kötü yanlarından biri modifiyeye yatkın olmaması oldu vites sistemi komple değişirken bide arka göbek değişme işi açıldı başıma ki oda sorunlu bir iş
    Tekerlerle çok kavga ediyorum bi türlü akor tutmadı ilk aldığımdan beri habire akora gidiyor. Tabi burda düzgün usta olmamasındanda kaynaklanabilir bu durum.
    Lastikleri 1.50 lilik lastiklerle değiştim :D gidişi baya değişti akıcı oldu asfalttan çıkmam pek diyorsanız tavsiye ederim. Çıkıncada yol tutuşu ne kadar değişir bilmiyorum korktuğum için asfalt dışında 40 ı geçmedim.
    Elcikleri berbat çok sert ve elleri çok terletiyor. Onuda değiştim
    Bu kadar değişiklikten sonra (vites kolları, göbek, dişli, dış lastik, arka aktarıcı, elcikler). Bisiklet keyif vermeye başladı kalan işleride yaparsam (aynakol, Ön maşa, Fren ayakları) tam keyifli güzel bi bisiklet olacak. Tabi bu kadar değişiklikten sonra kadroyu değiştirmekte caiz artık ne anladım ben kron xc 250 aldığımdan

    Daha dün ön tekerin yalpalamasını düzeltmesi için 10 TL. verdim ustaya. Jantlar ince olduğundan sürekli ayarın bozulabileceğini söyledi. Moralim iyiden iyiye bozuldu yahu Bunun yerine Bianchi'nin speed serisini alsam 400 TL. vermiş, 100 TL. kâr etmiş ve bu kadar sorun yaşamamış olurdum. Yok kadro harikaymış, uff acayip iyi parçalar kullanmışlar gibi çoluk çocuğun gazıyla aldık bisikleti. Halt ettik anlayacağınız. Bu kadar uğraşmak yoruyor beni, olmazsa sezonda satıp daha az sorunlu bir bisiklet alacağım.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.