Şimdi Ara

Kontak Kapalı , Stop Yanıyor , BORD DEĞİŞECEK 1300 TL

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
12.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba

    başıma bir sorun geldi 2 gündür çözemedim
    araç imzamdaki 2006 altea
    seatlar da ampul patlatmak modadır ona zaten alışığım
    2 gün önce ampul arızası verdi yine , sol arka park mı frenmi ne yanmıyordu
    bir ara arbanın yanına indim bi baktım sol park yanıyor
    araba kilitli , kontak kapalı , sinyaller normal vs.
    sönmüyor , 2 - 3 elektrikçiye gittim duyan eden yok

    en son seat servisinden ayrılma bir ustaya gittim
    onunda aksilik bilgisayarı bugün arızalıymış yarın öbür gün uğrayacağım artık
    sıkıntı muhtemelen beyinde dedi
    çözemez ise ve işim servise kalırsa baya tuzlu olabilirmiş

    sol arkada fren ve sinyal lambasız geziyorum 2 gündür , soketi çıkardım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Belenenses -- 13 Temmuz 2012; 16:24:47 >







  • Aynen kardeş artık arabadaki her aygıtı beyin tetiklediği için takılı kalmış bir yeri, bilgisayarla düzelmezse tavsiyem konfor beynimi, yoksa aracın kendi beynimi onu bilemeyeceğim stoplara hangi beynin baktığını ustanıza sorun o beyni sökün iyice bir selülozik tinerle yıkayın sonrada kaliteli bir flux kullanarak iyi bir elektronikçiye lehimleri tazeletin, %80 düzelir.

    Yine mi düzelmedi, sol taraftan arkaya bir kablo demeti gider o modeldeki VAG araçlarında, orada kablo birleştirme uçları vardır. Onlar zamanla nem alır iletimi keser ve veya diğer demetlerle kısa devreye girer, bunun sonucunda da herhangi bir aygıt takılı kalır sizin stop gibi...

    Genelde VAG araçlarında aydınlatma grubu ile alakalı saçma sapan kimsenin duymadığı arızalar da o kablo demetinden çıkar. Oralara bir bakın...

    Aşağıda iki foto var bakın VAG grubundan GTI bir araç orda bahsettiğim demetler gözüküyor, zaten fotoğrafları ekleyen şahıs da problemin nem ve sudan kaynaklandığından bahsetmiş...


     Kontak Kapalı , Stop Yanıyor , BORD DEĞİŞECEK 1300 TL

     Kontak Kapalı , Stop Yanıyor , BORD DEĞİŞECEK 1300 TL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    Aynen kardeş artık arabadaki her aygıtı beyin tetiklediği için takılı kalmış bir yeri, bilgisayarla düzelmezse tavsiyem konfor beynimi, yoksa aracın kendi beynimi onu bilemeyeceğim stoplara hangi beynin baktığını ustanıza sorun o beyni sökün iyice bir selülozik tinerle yıkayın sonrada kaliteli bir flux kullanarak iyi bir elektronikçiye lehimleri tazeletin, %80 düzelir.

    Yine mi düzelmedi, sol taraftan arkaya bir kablo demeti gider o modeldeki VAG araçlarında, orada kablo birleştirme uçları vardır. Onlar zamanla nem alır iletimi keser ve veya diğer demetlerle kısa devreye girer, bunun sonucunda da herhangi bir aygıt takılı kalır sizin stop gibi...

    Genelde VAG araçlarında aydınlatma grubu ile alakalı saçma sapan kimsenin duymadığı arızalar da o kablo demetinden çıkar. Oralara bir bakın...

    Aşağıda iki foto var bakın VAG grubundan GTI bir araç orda bahsettiğim demetler gözüküyor, zaten fotoğrafları ekleyen şahıs da problemin nem ve sudan kaynaklandığından bahsetmiş...


     Kontak Kapalı , Stop Yanıyor , BORD DEĞİŞECEK 1300 TL

     Kontak Kapalı , Stop Yanıyor , BORD DEĞİŞECEK 1300 TL
    sağol
    bakalım sorunu çözemezsek senin dediklerini de dikkate alıcam

    dediğin gibi duyulmamış enteresan bir sorun
    normalde gittiğim ustaya gittim
    biz diyince ustalar fazla takmıyor , kesin bi şey vardır modunda oluyorlar genelde
    herşey kapalı stoptan elektrik gelince ''bu ne lan'' dedi :)

    bugün bir saçmalık daha yaşadım ayrıca
    bunu da ilk defa gördüm
    arabay geldim , açtım , 1-2 bir şey bıraktım , kilitledim
    2-3 dakika içinde geri döndüm
    4 cam da 3-4 parmak aşağı inmiş

    bi ...tir git seat dedim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    sağol
    bakalım sorunu çözemezsek senin dediklerini de dikkate alıcam

    dediğin gibi duyulmamış enteresan bir sorun
    normalde gittiğim ustaya gittim
    biz diyince ustalar fazla takmıyor , kesin bi şey vardır modunda oluyorlar genelde
    herşey kapalı stoptan elektrik gelince ''bu ne lan'' dedi :)

    bugün bir saçmalık daha yaşadım ayrıca
    bunu da ilk defa gördüm
    arabay geldim , açtım , 1-2 bir şey bıraktım , kilitledim
    2-3 dakika içinde geri döndüm
    4 cam da 3-4 parmak aşağı inmiş

    bi ...tir git seat dedim :)

    Alıntıları Göster
    Konfor beyni Yanlış hatırlamıyorsam sürücü koltuğunun altında bu beyin sırasıyla;

    Camları
    Varsa Sunroofu
    Kapı kilitlerini ve sensörü
    İç aydınlatma ve dış aydınlatma grubunu kontrol eder...

    Şu an kesin konfor beyninde sorun var gece araban kapıyı bile açabilir kıymetli birşey bırakma !

    Dediğim gibi konfor beynine ve kablo demetlerine bak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    sağol
    bakalım sorunu çözemezsek senin dediklerini de dikkate alıcam

    dediğin gibi duyulmamış enteresan bir sorun
    normalde gittiğim ustaya gittim
    biz diyince ustalar fazla takmıyor , kesin bi şey vardır modunda oluyorlar genelde
    herşey kapalı stoptan elektrik gelince ''bu ne lan'' dedi :)

    bugün bir saçmalık daha yaşadım ayrıca
    bunu da ilk defa gördüm
    arabay geldim , açtım , 1-2 bir şey bıraktım , kilitledim
    2-3 dakika içinde geri döndüm
    4 cam da 3-4 parmak aşağı inmiş

    bi ...tir git seat dedim :)

    Alıntıları Göster
    Yüksel ihtimal kısa devre problemi. Biran önce baktırın mazallah dert açabilecek bir şey bu "yangın" soketi çıkarmanız iyi olmuş. Son yazdığınız ciddiyeti arttırıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Yüksel ihtimal kısa devre problemi. Biran önce baktırın mazallah dert açabilecek bir şey bu "yangın" soketi çıkarmanız iyi olmuş. Son yazdığınız ciddiyeti arttırıyor.

    Alıntıları Göster
    anlaşılan sıkıntı baya ciddi
    vakit kaybetmesem iyi olur

    bu arada son gittiğim usta büyük ihtimal çözeriz sıkıntı olmaz dedi ( bilgisayarı çalışmamıştı bugün )
    olur da o da çözemez de iş servise kalırsa 3-4000 TL den bahsetti ( usta seat tan ayrılma , daha önce başkası da demişti )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    anlaşılan sıkıntı baya ciddi
    vakit kaybetmesem iyi olur

    bu arada son gittiğim usta büyük ihtimal çözeriz sıkıntı olmaz dedi ( bilgisayarı çalışmamıştı bugün )
    olur da o da çözemez de iş servise kalırsa 3-4000 TL den bahsetti ( usta seat tan ayrılma , daha önce başkası da demişti )

    Arkadaş haklı işte konfor beyni veya ondan çıkış alan kablolarda kısa devre var yangını biraz zor çıkartır da en kötü ihtimal tesisatı ve konfor beynini değiştirirsiniz...

    Kısa devre olmasının da tek sebebi nem ve su 2003 - 2006 VAG araçlarının tamamında bu hata var, tamamen tasarım hatası...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    anlaşılan sıkıntı baya ciddi
    vakit kaybetmesem iyi olur

    bu arada son gittiğim usta büyük ihtimal çözeriz sıkıntı olmaz dedi ( bilgisayarı çalışmamıştı bugün )
    olur da o da çözemez de iş servise kalırsa 3-4000 TL den bahsetti ( usta seat tan ayrılma , daha önce başkası da demişti )

    Arkadaş haklı işte konfor beyni veya ondan çıkış alan kablolarda kısa devre var yangını biraz zor çıkartır da en kötü ihtimal tesisatı ve konfor beynini değiştirirsiniz...

    Kısa devre olmasının da tek sebebi nem ve su 2003 - 2006 VAG araçlarının tamamında bu hata var, tamamen tasarım hatası...


    Alıntıları Göster
    konfor beyni arka fren ve stopları da mı kontrol ediyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    konfor beyni arka fren ve stopları da mı kontrol ediyor ?

    Benim bildiğim tüm aydınlatma, ama tabi yanılıyorda olabilirm sonuçta bu konuda otorite değilim ama iç aydınlatmanın tamamını kontrol ettiğinden eminim... Aklımda öyle kalmış birde xenon varsa eğer araçta (yükseklik ayarlı vs. orj.) arkada dış aydınlatma için daha bir beyin vardı ama xenon yoksa konfor beyni diye biliyorum...

    Ustanıza sorun diyeceğim ama onların durumu da malum, tam model ve donanım paketini söylerseniz araştırma yapabilirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    konfor beyni arka fren ve stopları da mı kontrol ediyor ?

    Benim bildiğim tüm aydınlatma, ama tabi yanılıyorda olabilirm sonuçta bu konuda otorite değilim ama iç aydınlatmanın tamamını kontrol ettiğinden eminim... Aklımda öyle kalmış birde xenon varsa eğer araçta (yükseklik ayarlı vs. orj.) arkada dış aydınlatma için daha bir beyin vardı ama xenon yoksa konfor beyni diye biliyorum...

    Ustanıza sorun diyeceğim ama onların durumu da malum, tam model ve donanım paketini söylerseniz araştırma yapabilirim...


    2006 Seat Altea 1.9 TDI 105hp 250nm
    Stylance yani dolu olan donanım
    Zaten Altea da 2 donanım var baz donanım referance ( o da gayet iyi ) , diğeri Stylance

    motor kodu BKC



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Belenenses -- 10 Temmuz 2012; 22:52:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    konfor beyni arka fren ve stopları da mı kontrol ediyor ?

    Benim bildiğim tüm aydınlatma, ama tabi yanılıyorda olabilirm sonuçta bu konuda otorite değilim ama iç aydınlatmanın tamamını kontrol ettiğinden eminim... Aklımda öyle kalmış birde xenon varsa eğer araçta (yükseklik ayarlı vs. orj.) arkada dış aydınlatma için daha bir beyin vardı ama xenon yoksa konfor beyni diye biliyorum...

    Ustanıza sorun diyeceğim ama onların durumu da malum, tam model ve donanım paketini söylerseniz araştırma yapabilirim...


    Alıntıları Göster
    arkadasim beyini falan ellemeden once, fren pedalinin basildiginda stoplari yakan bir dugmesi(switch) var. eger bu dugme kirilirsa ya da yerinden cikarsa anlattigin bu sorunlar gelir basina. benden tavsiye ustaya gitmeden once sabah arabaya in egilip fren pedalinin diplerine dogru olan bu dugmenin frene basildiginda devrede olup olmadigina bak. pedalin demir ayagi bu dugmeye basar genelde.

     Kontak Kapalı , Stop Yanıyor , BORD DEĞİŞECEK 1300 TL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    konfor beyni arka fren ve stopları da mı kontrol ediyor ?

    Benim bildiğim tüm aydınlatma, ama tabi yanılıyorda olabilirm sonuçta bu konuda otorite değilim ama iç aydınlatmanın tamamını kontrol ettiğinden eminim... Aklımda öyle kalmış birde xenon varsa eğer araçta (yükseklik ayarlı vs. orj.) arkada dış aydınlatma için daha bir beyin vardı ama xenon yoksa konfor beyni diye biliyorum...

    Ustanıza sorun diyeceğim ama onların durumu da malum, tam model ve donanım paketini söylerseniz araştırma yapabilirim...


    2006 Seat Altea 1.9 TDI 105hp 250nm
    Stylance yani dolu olan donanım
    Zaten Altea da 2 donanım var baz donanım referance ( o da gayet iyi ) , diğeri Stylance

    motor kodu BKC

    Net bir bilgi yok maalesef yabancı forumlarda millet cevap dahi alamamış, aracına ait servis kılavuzu da İspanyolca oda bende yok.

    Ama birisi konfor beyni tamirini anlatmış videolu konfor beyni sökülü ama stop ve farlar yanıyor, ve adam tek tek gösteriyor. Konfor modülü sökülü iken camlar, sunroof, iç aydınlatma ve kilit ile kumanda çalışmıyor. Galiba konfor beyni ile alakalı değil ama olmaması çok kötü çünkü cam vakkası senin konfor modülünde arıza olduğunun net göstergesi...

    Ben tecrübelerime dayanarak direk kablolara gir ve kısa devre ile temassızlık ara diyorum bu kadar saçmalamasının başka açıklaması yok bariz kısa devre, modülde sürekli bir arıza da olsa tepkisiz kalır kapıları vs... kitlemez camları açmaz diye tahmin ediyorum.

    Yarın ola hayrola, sen kablolara bir bak olmazsa konfor modülüne dediğim işlemi yap tiner ve lehim olayını... Birde bak bakalım konfor beynini söktüğünde stop yanıyormu sönüyor mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    arkadasim beyini falan ellemeden once, fren pedalinin basildiginda stoplari yakan bir dugmesi(switch) var. eger bu dugme kirilirsa ya da yerinden cikarsa anlattigin bu sorunlar gelir basina. benden tavsiye ustaya gitmeden once sabah arabaya in egilip fren pedalinin diplerine dogru olan bu dugmenin frene basildiginda devrede olup olmadigina bak. pedalin demir ayagi bu dugmeye basar genelde.

     Kontak Kapalı , Stop Yanıyor , BORD DEĞİŞECEK 1300 TL




    Dediğin çok mantıklı ama arkadaşın sadece tek tarafı açık kalıyor ikisi de yanmıyor ki, buda senin teorini etkisiz kılıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    arkadasim beyini falan ellemeden once, fren pedalinin basildiginda stoplari yakan bir dugmesi(switch) var. eger bu dugme kirilirsa ya da yerinden cikarsa anlattigin bu sorunlar gelir basina. benden tavsiye ustaya gitmeden once sabah arabaya in egilip fren pedalinin diplerine dogru olan bu dugmenin frene basildiginda devrede olup olmadigina bak. pedalin demir ayagi bu dugmeye basar genelde.

     Kontak Kapalı , Stop Yanıyor , BORD DEĞİŞECEK 1300 TL




    Dediğin çok mantıklı ama arkadaşın sadece tek tarafı açık kalıyor ikisi de yanmıyor ki, buda senin teorini etkisiz kılıyor...

    Alıntıları Göster
    beyinden değildir o işlemci yarım hata vermez kolay, kolay kablolara bakınız oradadır sorun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    arkadasim beyini falan ellemeden once, fren pedalinin basildiginda stoplari yakan bir dugmesi(switch) var. eger bu dugme kirilirsa ya da yerinden cikarsa anlattigin bu sorunlar gelir basina. benden tavsiye ustaya gitmeden once sabah arabaya in egilip fren pedalinin diplerine dogru olan bu dugmenin frene basildiginda devrede olup olmadigina bak. pedalin demir ayagi bu dugmeye basar genelde.

     Kontak Kapalı , Stop Yanıyor , BORD DEĞİŞECEK 1300 TL




    Dediğin çok mantıklı ama arkadaşın sadece tek tarafı açık kalıyor ikisi de yanmıyor ki, buda senin teorini etkisiz kılıyor...

    hee orasina dikkat etmedim. bisey diyemeyecem oyleyse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    beyinden değildir o işlemci yarım hata vermez kolay, kolay kablolara bakınız oradadır sorun.

    Alıntıları Göster
    !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    arkadasim beyini falan ellemeden once, fren pedalinin basildiginda stoplari yakan bir dugmesi(switch) var. eger bu dugme kirilirsa ya da yerinden cikarsa anlattigin bu sorunlar gelir basina. benden tavsiye ustaya gitmeden once sabah arabaya in egilip fren pedalinin diplerine dogru olan bu dugmenin frene basildiginda devrede olup olmadigina bak. pedalin demir ayagi bu dugmeye basar genelde.

     Kontak Kapalı , Stop Yanıyor , BORD DEĞİŞECEK 1300 TL




    Dediğin çok mantıklı ama arkadaşın sadece tek tarafı açık kalıyor ikisi de yanmıyor ki, buda senin teorini etkisiz kılıyor...

    Alıntıları Göster
    aynen sorun sadece sol arka da
    sağ ve bagaj tavanında da sorun yok

    bu arabadan son derece memnunum

    fakat vaktimi harcayan 2. arızası bu oldu
    ilkinde de 1.9 TDI lara has ( sonradan öğrendim )
    motor kışın en soğuk gününde sabahın köründe saniyesinde çok iyi şekilde marş alırken , motor sıcakken marş alıcam diye zangır zangır titriyordu
    onda da 3-5 usta ilk defa karşılaştık , vs dedi , yetkili servis marş motorunu değiştirelim dedi
    en son bi usta lanetdain marş kömürlerini bi değişelim bakalım demişti sorun çözülmüştü ( basit görünmesin buna rağmen sorun çözülmeyen çok var )

    bir de bu çıktı ki bu daha ciddi görünüyor
    istanbulda bütün gün sol sinyalsiz dolaşamayacağıma göre ( soketi söküyorum mecbur ) bu işi bi şekilde çözücez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    beyinden değildir o işlemci yarım hata vermez kolay, kolay kablolara bakınız oradadır sorun.

    İşte bende onu diyorum o fotoğraftaki kablo demetlerinin içinde ek noktaları var onlar ya temas etmiyor yada kısa devre var, dediğin gibi işlemci olsa tamamen kitler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    aynen sorun sadece sol arka da
    sağ ve bagaj tavanında da sorun yok

    bu arabadan son derece memnunum

    fakat vaktimi harcayan 2. arızası bu oldu
    ilkinde de 1.9 TDI lara has ( sonradan öğrendim )
    motor kışın en soğuk gününde sabahın köründe saniyesinde çok iyi şekilde marş alırken , motor sıcakken marş alıcam diye zangır zangır titriyordu
    onda da 3-5 usta ilk defa karşılaştık , vs dedi , yetkili servis marş motorunu değiştirelim dedi
    en son bi usta lanetdain marş kömürlerini bi değişelim bakalım demişti sorun çözülmüştü ( basit görünmesin buna rağmen sorun çözülmeyen çok var )

    bir de bu çıktı ki bu daha ciddi görünüyor
    istanbulda bütün gün sol sinyalsiz dolaşamayacağıma göre ( soketi söküyorum mecbur ) bu işi bi şekilde çözücez

    Valla dediklerimi bir düşün, Ankara'da olsan inan şimdi bile bizim garajda bakar sabaha kadar bir şekilde çözerdik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    aynen sorun sadece sol arka da
    sağ ve bagaj tavanında da sorun yok

    bu arabadan son derece memnunum

    fakat vaktimi harcayan 2. arızası bu oldu
    ilkinde de 1.9 TDI lara has ( sonradan öğrendim )
    motor kışın en soğuk gününde sabahın köründe saniyesinde çok iyi şekilde marş alırken , motor sıcakken marş alıcam diye zangır zangır titriyordu
    onda da 3-5 usta ilk defa karşılaştık , vs dedi , yetkili servis marş motorunu değiştirelim dedi
    en son bi usta lanetdain marş kömürlerini bi değişelim bakalım demişti sorun çözülmüştü ( basit görünmesin buna rağmen sorun çözülmeyen çok var )

    bir de bu çıktı ki bu daha ciddi görünüyor
    istanbulda bütün gün sol sinyalsiz dolaşamayacağıma göre ( soketi söküyorum mecbur ) bu işi bi şekilde çözücez

    Valla dediklerimi bir düşün, Ankara'da olsan inan şimdi bile bizim garajda bakar sabaha kadar bir şekilde çözerdik

    3-4000 olayı ciddi ciddi yaklaşırsa bi ankara yaparım , ne kaybederimki




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.