Merhabalar. 9 ay önce 149.500 km’de bir araç aldım, 2005 model citroen. Alırken tüvtürk sorgulaması, 5664 tramer sorgusu, sigortacıma sorgulatma ve expertiz yaptırmıştım; ancak 5664’te çıkan kazaların detay sorgusunun yapıldığını bilmiyordum, geçen gün tesadüf eseri forumda gördüm, kontrol ettim. 2016 tarihindeki kazada km 186 bin km’de görünüyorken 2018 yılındaki en son kazada 83 bin km görünüyor. Tüvtürk kayıtlarında ise 2015’te 53 bin, 2017’de 76 bin, 2019’da ise 117 bin’de görünüyor. Aracı 36’ya aldım, noterde 32’den gösterdik. Şimdi 2.elde arabanın değeri 55 bin civarı. aldığımdan bu yana da 7-8 bin masraf yaptım araca, ama ispatlayamam çünkü sanayide yaptırdım. Geçen gün sanayide citroen uzmanı ustama götürüp cihaza bağladığı zaman km orijinal mi bakmasını istedim, ama pejo citroen grubunda km göstergede düşürülmüşse her yerde birden düşürülmüştür parça parça düşürme olmaz o yüzden bu arabalarda anlayamayız dedi. Örneğin opellerde falan abs beyni, anahtar şanzıman gibi yerlerden birinde düşürmeyi unutmuşsa bulunabiliyorken bu araçlarda öyle değilmiş hepsinden birden düşürülmesi gerekiyormuş. Eğer böyleyse, dava açsam anlamlı olur mu? Davayla uğraşması, dava parası avukat parası falan olacak. Kaybetme riski de olabilir sonuçta muayeneler hep düşük ve ustanın dediği gibiyse bilirkişi incelemesinde km düşürüldüğü çıkmayabilir. O 2016’daki kazanın tutanağı yanlış yazılmış da olabilir (öyle olmasa bile bu savunmayı yapabilir karşı taraf). Zaten 2015’te muayenede 50 binde olan araç 2016’da nasıl 186 binde olur? Araba benzinli bu arada. Ayrıca davayı kazansam dahi araba fiyatları çok arttı, eski fiyatından geri alması işime gelmez, O nasıl oluyor bilen var mı, şimdiki değerine göre mi belirleniyor yoksa enflasyon farkı mı konuyor satış bedelinin üstüne, geçen zamana bağlı olarak? Arabayı yaptırıp az çok adam ettim, bu piyasada bunu elden çıkarıp yine aynı yaşlarda bir araba alsam yine o da masraf açacak o yüzden de uğraşmayı pek istemiyorum. Bu arada elimdeki expertiz raporunda imza yok, bir tanıdığın expertiz yerinde yaptırdık biraz dost işi oldu. Ama yine de verdikleri raporlarda km yazıyor. Aracı ilandan almadım, o sebeple ilan falan yok. Bir yerde görüp beğenip aldım. Aracı bu halde ileride sattığımda ileride hukuki sorun yaşama, ciddi problem yaşama durumu olur mu? Km düşürülmüş mü ondan da emin değilim, düşürülmüşse ne kadar düşürülmüş ve orijinali nedir onu da bilmiyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 18 Mayıs 2021; 21:10:27 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Km düşürülmüş araba?





-
-
Dava açsam anlamlı olur mu demişsiniz. Cevap vereyim olmaz. Ugrastiginizla kalırsınız
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hileli olarak bedeli düşük yazmışsınız aksini yazılı delil ile ispatla yükümlüsünüz. Yada delil başlangıcı mahiyetinde banka dekontu fiyata ilişkin mesajlaşma vs ve gerçek bedel iddianı ispatlayan tanıklar olmalı.
Bedel düşük yazıldığında gerçek değeri ispatlayamazsan noter değerinden hesaplama yapılacak oradan 4 bin kaybediyorsun yani...
Sözleşmeden dönmek istiyorsan bilirkişi satış tarihinden parana 9 ay dava tarihine kadar faiz işletecek eklenecek kalemleri ekleyecek (zorunlu sigorta varsa yaptırdığın faturası plakaya şasi numarasına vs şahsileştirilerek yapılan masraflar) tabi eklenecekleri ispatla mükellefsin talep etmezsen hesaplanmaz sonra çıkan sonuçtan arabanın 9 ay kullanımından doğan kullanım değeri düşülecek çıkan sonuç paraya hükmedecek.
Açıp açmamak sana kalmış tasarruf hakkı sana ait.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 18 Mayıs 2021; 21:38:47 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
16 yaşında araç hocam. 149.500 kmde olduğuna ben alırken güvenmezdim şahsen. Sorunu yoksa, sevdiyseniz böylece binin. Sattığınız zaman mutlaka noterde durumla alakalı şerh düştüğünüzü belirtin km ile ilgili. Ben olsam hiç uğraşmazdım. Çalışıyorsa, sorunu yoksa binerdim. Arabalar şu an biraz yüksek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Spirited -- 18 Mayıs 2021; 21:52:51 > -
Bilmiyorum tabiki ama bana da kazada km nin basina yanlislikla 1 eklemisler 86 yazacaklarina 186 yazmislar gibi geldi
Ama tabi siz satarken aliciya bunu anlatamazsiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sıfır araçta kusur olsa misli ile değişim seçeneği var, aynı aracın sıfırını istiyorsunuz. Bunda ise noter satış bedeli+ yasal faizi+yargılama giderleri.
Aracı bugün kusurunu belirterek ilana koysanız elinize daha fazla para geçer, üstüne uğraşmamış olursunuz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Km yanlış yazılmış olma durumu var. Dediğiniz gibi o savunmayı yapabilir arkadaş. Ama şöyle de bir durum var, özellikle muayenede "Ben ne gördüysem onu yazarım" diyorlar, arabanın gerçekten o kmleri yapmış olması muhtemel. 2015 başı ve 2016 sonu arasındaysa ve aşırı uzun yol yapıldıysa araç ile (Biliyorum biraz ekstrem bir durum ama) olabilir. Bu arada araba temizse ve içinize siniyorsa böyle binin. Satarken bunu belirtin ve satış sözleşmesinde de yazdırın. Satarken de sorun yaşamamış olursunuz.
Eniştemde Passat var, eski tip dijital yazıyor kmsi. Ekran bozulduğu için (hesap makinesi ekranı gibi düşünün) aracın kmsi olandan aşırı fazla görünüyor. Tam hatırlayamadım hangi rakamda hangi bozukluk olduğunu ama 200 300bin km gibi bir şeydi. Muayenede görevli ben gördüğümü yazarım sorumlu biz oluyoruz sonra diye bunu yazmış. 2 muayene arasında 300 bin gibi bir km farkı var. Sonraki muayenelerde de bu bozukluk rakamı farklı göstereceği için düşmüş olacak. Burada da dolandırıcılık gibi olacak. Arabayı satarsa tanıdığa satmak zorunda kalacak yoksa bunu izah etmek adam için ölüm gibi bir şey. Sizin konunuz da buna fazlaca benzer.
-
Yorum yazan herkese teşekkür ediyorum, hepsinden faydalandım.
Mevcut durumda gerçekten de dava açmak yanlış bir hareket olur. Peki satarken nasıl yapmalı tam olarak sizce? Birincisi gerçekten km düşürme var mı yoksa o kaza tutanağına km yanlış mı yazılmış bilemiyorum. Km düşürülmüşse dahi bunu ispatlamak mümkün görünmüyor, kaç km düşürülmüştür onu da bilmek mümkün değil. Aracım normalde de piyasası oldukça zayıf olan bir araç, şimdi bir de bu durumdan ilanda bahsetsem hem satışı çok çok daha uzun sürecek hem de iyice fiyatını öldürecekler, veya galericiye şahin parasına satmak zorunda kalacağım ki o da aynı şey.
Öneriniz var mı? Alıcıya bu durumu anlatsam noterde ne yazdırmalıyım, km düşürülmüş mü bilmiyorum. “Eski kaza tutanağında kilometre uyuşmazlığı var, alıcı bunu bilerek almaktadır” şeklinde mi yazılmalı? Bu mevzudan hiç bahsetmezsem ileride satıştan sonra fark edilirse dava açılıp o davayı kaybetme durumu yaşar mıyım? Tüvtürk kayıtlarında sıkıntı yok çünkü, cihaz bağlayıp beyinden kontrolü yapılamadığı için davada atanacak bilirkişi oradan da km düşürüldüğünü (eğer düşürülmüşse bile) göremez. Kaza tutanağındaki km bilgisi delil olarak sayılır mı, bir bağlayıcılığı var mıdır? Bu tutanakta km’nin yanlış yazılıp yazılmadığı denetlenebilir mi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 19 Mayıs 2021; 14:5:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-F43B8C5E5
Yorum yazan herkese teşekkür ediyorum, hepsinden faydalandım.
Mevcut durumda gerçekten de dava açmak yanlış bir hareket olur. Peki satarken nasıl yapmalı tam olarak sizce? Birincisi gerçekten km düşürme var mı yoksa o kaza tutanağına km yanlış mı yazılmış bilemiyorum. Km düşürülmüşse dahi bunu ispatlamak mümkün görünmüyor, kaç km düşürülmüştür onu da bilmek mümkün değil. Aracım normalde de piyasası oldukça zayıf olan bir araç, şimdi bir de bu durumdan ilanda bahsetsem hem satışı çok çok daha uzun sürecek hem de iyice fiyatını öldürecekler, veya galericiye şahin parasına satmak zorunda kalacağım ki o da aynı şey.
Öneriniz var mı? Alıcıya bu durumu anlatsam noterde ne yazdırmalıyım, km düşürülmüş mü bilmiyorum. “Eski kaza tutanağında kilometre uyuşmazlığı var, alıcı bunu bilerek almaktadır” şeklinde mi yazılmalı? Bu mevzudan hiç bahsetmezsem ileride satıştan sonra fark edilirse dava açılıp o davayı kaybetme durumu yaşar mıyım? Tüvtürk kayıtlarında sıkıntı yok çünkü, cihaz bağlayıp beyinden kontrolü yapılamadığı için davada atanacak bilirkişi oradan da km düşürüldüğünü (eğer düşürülmüşse bile) göremez. Kaza tutanağındaki km bilgisi delil olarak sayılır mı, bir bağlayıcılığı var mıdır? Bu tutanakta km’nin yanlış yazılıp yazılmadığı denetlenebilir mi?Hocam bilip de söylememek etik dışı olur. Ben söylenmesinden yanayım. Sanırım yazdıklarınıza göre siz de ne kadar zarar etmek istemeseniz de içinizin rahat etmeyeceği görünüyor. Tabi son karar size bağlı.
Ben şöyle bir öneride bulunayım, satarken satış sözleşmesinde "Aracın .... tarihindeki kaza tutanağında ......... km olduğu belirtilmiş, sonraki ........ tarihli tutanakta ise ........ km olarak belirtilmiştir. Söz konusu aşağı yönde farkın ......... tarihli tutanakta sehven yazım hatasından mı yoksa önceki sahipleri tarafından kötü niyetli-kasıtlı müdahalesinden mi kaynaklandığının tespiti yapılamamıştır. Alıcı aracın durumunu bilerek almaktadır ve bu konu hakkında herhangi bir hak talebinde bulunmayacaktır." gibi bir şerh düşülürse (tabi bunu noter veya avukat -en azından hukuki bilgisi daha fazla olan birisi- daha detaylandırabilir.) sorun yaşatmayacağını düşünüyorum. Başıma böyle bir durum gelse şahsen izleyeceğim yol bu olurdu. Bu tarz bir şerh noterden düşülemiyorsa, buna benzer bir şey kağıda yazılarak, taraflarca okunduğunun belirtilmesiyle imzalanarak belge alınırsa ilerideki sorunlar açısından önleyici olacaktır.
-
Merhaba
2010 yılında 2006 model araç aldım. 116.250 km'de idi. 4 yaşında araçtı. Fakat 4 ay sonra 2009 yılı mart ayında 149.000'de muayeneye girdiğini öğrendim. Satan adamı aradım. Bayrampaşa'da otomobil servisi olan bir adamdı. Telefonda küfretmedim ama bir ton hakaret ettim. Hırsız dedim. Sahtekar dedim. Şerefsiz dedim. Başka şeyler de söyledim. Bana bir tek şeyi doğru söyle dedim. Kaç km geri alındı. Normal km'sine aldıracağım dedim. 80.000-90.000 km kadar geri aldık dedi. 200.000 üzeri dizel alınmaz denilen zamanlardı. Bunlar da araba 200.000 üzerine çıkınca satmak için geri almışlar.
Sonuç mu: Mahkeme açmadım. O kadar uzun boylu uğraşamam. O sebeple binmeye karar verdim. Bağdatlılar Renault servisinde 2010 Aralık ayında yaklaşık 2.000 TL masraf ettim.
Sene 2021 Mayıs ayı. Araba hala bende. Biniyorum. Yani neredeyse ilk sahibi gibi oldum. Motorundan, turbosundan, vs gerçekten memnunum. Şanzıman değişmesi dışında büyük bir arızası hiç olmadı maşallah.
Bu da ne oldu da şanzıman değişti diyenler için açtığım konu. Uzun yolda başıma gelenler. https://forum.donanimhaber.com/istanbul-konya-seyahati-bolu-da-bitti--133442750
-
Çok yanlış düşünüyorsunuz. Geçen sene mayıs sonunda 173.500 km de aldığım aracım şuan 183 bini yeni olmak üzre. 1 senede 10bin km yapmamışım. Ki sırf 1.500 km bodruma gidip geldik. 16 Yaşında araç 49.500 e inanmasanız tamam diyeceğimde 149.500 gayet olabilir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: 34HIL34Çok yanlış düşünüyorsunuz. Geçen sene mayıs sonunda 173.500 km de aldığım aracım şuan 183 bini yeni olmak üzre. 1 senede 10bin km yapmamışım. Ki sırf 1.500 km bodruma gidip geldik. 16 Yaşında araç 49.500 e inanmasanız tamam diyeceğimde 149.500 gayet olabilir.
Fakat bazen uç örnekler de olabiliyor. Arkadaşa 2018 yılında 2007 model araç aldık. Toyota Corolla. Aldığımızda 11 yaşında olan araç 17.250 km'de idi. Tamamen orijinal ve garaj arabası idi. LPG bile takılmamış. Adam araba ile sadece yakındaki markete gidip gelmiş.
-
Yorum yazanlara tekrar teşekkür ediyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracın kaza raporları ile servisteki kayıtları karşılaştırın. Şayet kaza sonrası araç serviste tamir görmüşse yanlışlık olup olmadığı ortaya çıkar.
Benim bir önceki aracımda aynı durum başıma gelmişti. Araç kaza raporuna 45.000 km girilmiş, ancak servis kayıtlarında 15.000 km de olduğu yazıyordu. Sonradan sigorta firmasının eksperinin bu bilgiyi yanlış yazdığını öğrendik. Aracı satamıyordum herkes km düşürme yapılmış diyordu. Bu durumu kanıtladıktan sonra anca satabildim ve sattığım kişiylede aramda ayrı bir sözleşme yaptım. Bu yanlışlığı bildiğini ve ileride bana bu durumla alakalı bir dava açamayacağını belirten bir sözleşme idi.
Belki sizin raporlarda da bir yanlışlık olabilir, şayet serviste tamir kayıtları varsa bir kontrol edin derim ben.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben de yakın zamanda 2006 model ilk sahibi olduğum Peugeot 407 aracımı satışa çıkardım. Kilometresi 185000. Temiz ve az kullanılmış sanıyordum, fakat aynı modelde başka 407 leri araştırınca 22000 kilometrede olan bile gördüm, üstelik hiçbiri ilk sahibi değil. Pes diyorum. Tanıdık birinden araç bulamazsanız bence en mantıklısı sıfır araç almak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benzer bir olay başıma geldi ve problemi çözdüm. Olanları anlatayım, belki size de yardımı dokunur.
Yıllardır araç aldığımız bir galeriden 2012 Linea araç almıştım. Aldığım dönem muayene sorgulama kapatılmıştı. 1 sene sonra açıldı ve sorguladığımda 2015te 160.000 km de, 2018de 120.000 km'de muayene girdiği görünüyordu. Galericiye gittim, ustalara gittim, kesinlikle kmnin düşürülmediği söylendi. Sonra üstüne düşmedim, ta ki aracı satana kadar. Aracı satarken bu durum %15 civarı bir değer kaybına yol açıyordu. Ben de milleti kandırmak istemeyip, durumu aynen açıklıyordum. Fiyatlar düşük olunca araştırmaya başladım. Muayene istasyonunda km bilgisi orijinal tutanağa da yazılıp, oradan elektronik ortama aktarılıyormuş. Bilgisayara yazılırken yanlış yazılma, 60 yerine 160 yazma gibi olaylar olabiliyormuş. Muayenenin yapıldığı şehre gittim ve muayene istasyonundan orijinal tutanakların taranmış haline ulaştık. Fakat orijinalinde de km bilgisi okunmuyordu. İstasyondaki eğer aracın servis kaydı varsa ve muayene tarihi ile servis tarihi yakınsa oradan gidilebileceğini söyledi. Sonrasında Fiat yetkili servisine gittim ve kaşe+imzalı servis kaydı aldım. Şansıma arabanın eski sahibi muayeneden 1 gün önce yetkili servise girmiş ve km 58bin gibi birşey yazılmış. Belgeyi alarak muayene istasyonuna gittim. Onlar da imzalı ve mühürlü bir belge vererek, 2015teki muayenede km bilgisinin 60.000 km olduğunu, 160.000 kmnin sehven yazıldığını belirttiler. Sonrasında muayene sorgulaması yapılan ekrandaki bilgilerin düzeltilmesi kalmıştı. Yanlış hatırlamıyorsam Ulaştırma Bakanlığıydı. Bakanlıkta ilgili birimden, ilgili kişiye santralden sora sora telefonla ulaştım. Belgeyi bir dilekçenin ekine koyarak postayla kendilerine gönderdim. Posta teslim edilince ilgili kişiyi tekrar aradım ve 1-2 gün inceleme sürecinden sonra sistemde sorgulama yaptığımda bilginin düzeltildiğini gördüm. Aracı aynı gün değerinde sattım.
Sizde de araç 2015’te muayeneye 50 binde girmiş, 2016da 186binde görünüyormuş. Kazaya yakın tarihte servise girdiyse ve kayıtları alarak, kaza sorgulamasında çıkan sonuçları düzelttirebilirsiniz. Veya kaza tutanaklarının orijinallerine ulaşabilirseniz (nereden ulaşılabilir bilmiyorum) sistemde görünen sonuçları düzelttirebilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vipemre -- 22 Mayıs 2021; 14:14:19 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Dava açsam anlamlı olur mu demişsiniz. Cevap vereyim olmaz. Ugrastiginizla kalırsınız
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X