Şimdi Ara

Klimayı açınca cik cik sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
7.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç 2008 Focus 2.

    Araç sabitken klimayı açınca kayıştan bi cik cik sesi çıkmaya başlıyor, aracı kaldırdığımda ise başlıyor çığlık atmaya.

    Kayış değişsin diye sanayiye gittik kayışlar iyi dedi ancak aracı alırken ekspertizde kayış durumuna orta yazmıştı adam...

    Başka klimacıya gittim klimanın gaz basıncı çok yüksek dedi ondan çok yükleme yapıyor dedi kayışa. Gazı boşalttı yeniden bastı yine aynı.

    Bunun sebebi nedir ? Sanayiye gidiyorum herkes bi öpme peşinde. Bilen varsa yardımcı olsun lütfen



  • Kayışı değişin hocam sorun çözülecek, V kayış çok gevşek veyahut çok sıkı bağlandığı takdirde de bu sorun karşınıza çıkabilir.
  • Bilya
  • klima açıkken yapıyorsa klima motorunda sıkıntı var.
  • Kompresorun yağı ne durumda peki?Yağ değiştirdiniz mi hiç?Katalogda belirtilen miktar ve özellikte yağ gerekli olabilir klima kompresörünüz için.Genelde gaz ön plandadır ama yağ da önem arz eder kompresör sağlığı için.
  • Hocam benim focus 3 te de sizin araçtaki gibi kesik kesik değil de klimayı açınca ve şehir içinde biraz kullandıktan sonra sanki uçağın ilk kalkış sesi gibi bir ses geliyor. Gazdan ayağımı çektiğimde sıfır ses ama gaza azcık dokunsam az ses, yüklenerek dokunsam süreğen şekilde artan oranlı ses gelmeye devam ediyor. Ben de sebebini anlayamadım. Her zaman olan bir ses olmadığı için de ustaya işte şu ses diyemiyorum. Sizdeki ses eğer kesik kesik geliyosa muhtemelen kayıştandır. Ama bendekini bilemedim. Gittiğim usta ya kompresördür ya da şarj dinamosudur müsait zamanda getir bakarız demişti.
  • Kayış ve/veya kayış bilyaları. Arızayı bulması basittir eğer sanayide macera yaşamaya doğru gidiyorsanız yetkili servise başvurun. Bu parçaların servis fiyatları piyasaya göre çok pahalı değildir.
  • Araç çalışır durumda ses geliyorken klima kompresörünü çeviren kayışa bir su dökün bakalım.Eğer ses kesilirse sorun kayışta.
  • carreraman59 kullanıcısına yanıt
    Aynı şekilde sanayide bunu yapmıştık. Suyu döktü kayışın üzerine ancak ses kesilmedi ondan sonra klimacıya yönlendirdi oda öptü yolladı

    Kayışta değilse nerede olabilir ?
  • Gergi bilyasında da olabilir. Normalde rutin bir değişim süresi var.
  • opel Grubunda Krank keçesi değişimi ile çözülüyor.
  • Klimayı açınca kayışa daha fazla yük biniyor. Sorun kayıştan, gergi bilyasından, şarj kasnağından ya da kayış gevşek olabilir. Başka şansı olamaz. Su döküp kayışın üzerine bi deneyin ses kesilecek mi diye. Ayrıca klima gazıyla onun hiç alakası yok böyle kasap ustalardan Allah sizi korusun
  • Josepth kullanıcısına yanıt
    Ses kesilmiyor bu arada su dökünce. Geriye ne kalıyor sizce?

    Valla o yüzden buradan soruna emin olup öyle gidicem sanayiye yada yetkili servise uğrarım
  • Benim de yeni basima geldi. Klima kompresoru bilyasindan dediler ancak baktirmadim daha. Kesildi bu ara
  • Kompresörün kendisi ufak bir motor. Pistonları, sekmanları vs var. Kapalı sistem, bu motorun "eksoz basıncı" emme basıncını belirler. Yağ oranı, gaz basıncı çok doğru olmalı yoksa düzenli çalışması mümkün değil.

    Kayışa iyi dedilerse büyük ihtimalle iyidir. Kompresörde direnç fazla olunca motor onu dinlemez yine de kayışı döndürür, ses çıkar. Gelen cevapların hepsi de olabilecek şeyler bence. Ucuzundan başlayarak bakarlar. Bilye olabilir, kompresörün kendi kuplajı olabilir, gazı eksiktir (kondensör tarafında yüksek ısıdan dolayı basınç yapar), fazladır yine yüksek basınca neden olur... En son olarak da kompresör bozuk olabilir, sekmanları veya bir tanesi kırılmış olabilir.

    Yetkili servise gidiyorsunuz, biraz pahalı oluyor ama dön dolaştan kurtuluyorsunuz, neticede ucuza bile gelebilir. Klima işini doğru yapan dükkana ben rastlamadım. Belki başkaları rastlamıştır, duydum ama kendim denk gelemedim.

    ek olarak...

    Nem de yüksek olabilir. Kurutucunun değişim zamanı gelmiş olabilir. Bir arıza olduğunda veya sistem açıldığında daha uzun süreli ve yüksek vakum tavsiye ederler servisler için. Kompresörde bir arıza olduğunda ise filtre takılır ki sistemde dönen aşıntı parçalarından yenisi de etkilenmesin. Servis tipi daha büyük kapasiteli kurutucu ve filtreler vardır. Üretimde sistem temiz ve yeniyken bunları takmazlar ama üretici serviste bu yüksek kapasiteli ek parçaları tavsiye edebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 12 Ağustos 2020; 15:45:24 >




  • Gaz basıncı yüksek deyip gazını boşaltıp dolduran USTA sizden para aldı mı?
  • Kayış gevsekliginden ya da yağ azalmış olabilir hocam bizde de Ford var serviste hallettiler
  • jademugla kullanıcısına yanıt
    Aldı evet
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.