Şimdi Ara

Klima motor ömründen yer mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Klima kompresörü motordan gücü istediğinde alıp istediğinde nasıl bırakıyor biliyor musun? Eğer bilmiyorsan öğren dediğimi anlarsın

    Bu her kayışla çalışan arabada olan bir olay merak etmeyin bir kaç yüzbin km sorunsuz o şekilde çalışıyor.



    Sizin dediğinizle ne alakaysa. Sanki çok kötü birşey yapmış gibi lanse ediyonuz. O zaman dediğinize göre hiç viteste atmasın kalkışda yapmasın.



    Nerde boş işler var sizler varsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Annemde sürekli açar hiç kapandığını görmedim.Kışın bir sorun sezmedim lakin yazın sapıttı bir ara,devreye girip girip çıkıyordu,adam gibi soğutmuyordu vs.Sesi de değişmişti.Sürekli kullanmanın motora değilde uzun vadede kompressöre zararı olacağını düşünüyorum,kışın bende eğer camlar buğulandıysa ya da buğulanıyorsa veya motorun ısınmasını beklemeden ısınmak istersem klimayı açıyorum,onun haricinde hep motorun ısısından faydalanıyorum.Birde gereksiz performans düşüklüğü yaşatmasına hiç gerek yok diye düşünüyorum kışın,tabi az önce saydıklarım olursa açmaktan hiçbir zaman çekinmiyorum.

    "veya motorun ısınmasını beklemeden ısınmak istersem klimayı açıyorum" demişsiniz de merak ettim, klimanın ısınmaya nasıl bir katkısı var???




  • Araç alırken full olsun istiyoruz alınca da onu kullanma bunu kullanma yahu o zaman boş araç alalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Annemde sürekli açar hiç kapandığını görmedim.Kışın bir sorun sezmedim lakin yazın sapıttı bir ara,devreye girip girip çıkıyordu,adam gibi soğutmuyordu vs.Sesi de değişmişti.Sürekli kullanmanın motora değilde uzun vadede kompressöre zararı olacağını düşünüyorum,kışın bende eğer camlar buğulandıysa ya da buğulanıyorsa veya motorun ısınmasını beklemeden ısınmak istersem klimayı açıyorum,onun haricinde hep motorun ısısından faydalanıyorum.Birde gereksiz performans düşüklüğü yaşatmasına hiç gerek yok diye düşünüyorum kışın,tabi az önce saydıklarım olursa açmaktan hiçbir zaman çekinmiyorum.

    "veya motorun ısınmasını beklemeden ısınmak istersem klimayı açıyorum" demişsiniz de merak ettim, klimanın ısınmaya nasıl bir katkısı var???

    Kompressör motor ısınmadan sıcak hava basabiliyor,en azından benim araçta öyle.Motor daha soğukken kompressör devredeyse sıcak hava alabiliyorum.Tabi bunun içinde yaklaşık 2-3 dk beklemek gerekiyor.Daha sonra motor ısınınca kendi sıcağıyla devam ediyorum motorun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • klimanın motorun ömrünü yediğini yüzlerce mühendis düşünemiyor babanız mı düşünüyor hocam :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Klima kompresörü motordan gücü istediğinde alıp istediğinde nasıl bırakıyor biliyor musun? Eğer bilmiyorsan öğren dediğimi anlarsın

    Bu her kayışla çalışan arabada olan bir olay merak etmeyin bir kaç yüzbin km sorunsuz o şekilde çalışıyor.



    Sizin dediğinizle ne alakaysa. Sanki çok kötü birşey yapmış gibi lanse ediyonuz. O zaman dediğinize göre hiç viteste atmasın kalkışda yapmasın.



    Nerde boş işler var sizler varsınız.

    Öncelikle verdiğiniz üzücü cevabı cahilliğinize verip sırf siz ve sizin gibi araçlardaki klima kompresörünü bilmeyen kişiler öğrensin diye değerli 28 dakikalık zamanımı, geçmiş cevaplarda söylediğim



    "Arabaya değil ama klima kompresörüne zarar verdiğinizi söyleyebilirim hele klima kompresörü motora bağlıysa elektrikli değilse vay haline o kompresörün" cevabıma istinaden bilimsel destekli şekilde anlatmak istiyorum.



    Öncelikle bu sistemin nasıl işlediğini okuyun;



    https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/05/klima-kompresoru-calisma-prensibi-arizasi.html







    Sonra da yaşanmış kompresör arızaları ile ilgili yaşanmış olayları okuyun.





    http://forum.vwturk.com/showthread.php/77881-Manyetik-kavrama-nedir



    https://www.subaruclubtr.com/topic/6882-klima-manyetik-kavrama-sorunu/



    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=60434.0



    http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/261022-klima-kompres%C3%B6r%C3%BC-manyetik-kavrama-sorunu/



    http://www.techturkey.com/forum/a-r-besleme/147815-1-4-tsi-140-bg-kompres-sorunu.html





    Okuduğunuz arızalarda manyetik kavrama arızasından bahsediliyor şöyle anlatayım; Klima kompresörü, gücünü motordaki krank kasnağından kayış yardımı ile alıyorsa (motordan bağımsız elektrik motorluları da var) benim bahsettiğim arıza verme oranı yüksek kompresör türüdür. Bu kompresör klimayı açtığınız zaman kavrama bobinlerine enerji verir böylece kasnak ile kavrama birleşir. Bunu tıpkı debriyaj balatası ile volant'ın birleşmesi gibi düşünün.



    Bu normal çalışma presnibi gelelim neden arıza vereceğine; Şimdi söyle düşünün manuel vitesli aracınız var ani bir kalkışla en kısa sürede 0'dan 100'e çıkmanız lazım. Vitesi 1'e taktınız, freni bıraktınız hızlıca kalkmak için motoru 4000 devire sabitlediniz, ayağınızı gazdan çekmeden debriyajı aniden bıraktınız ve gazı köklediniz. Bu durumda bir sıkıntı yaşasanız ne yaşarsınız? Ya şanzıman bu güce dayanmayıp patlar yada baskı balata-volant'ın ömründen sağlam bir şekilde yersiniz dimi. Klima kompresörüde böyle zarar görür ya manyetik kavrama hasar alır yada kompresör pistonları.



    Bunu önlemenin bilinen bir yolu yok ama hasarı en aza indirmenin yolu var. Kompresörü rolanti devrinde aktifleştirin. Böylece görebileceği zararı minimuma indirirsiniz





    Ben bunu yazıyorsam eğer manyaklığımdan değil böyle bir şey olduğunu bildiğim, yaşadığım yada bu sorunu yaşayan birini gördüğüm için yazıyorum. Bildiğim bir şey varsa konuşurum bilmiyorsam susarım şu 22 yaşıma kadar hep böyle yaşadım böylede yaşamaya devam edeceğim. O yüzden karşınızdaki kişiyi tanımadan yok saymayın, bilgisini değersiz görmeyin. Sizin gibiler yüzünden bu forum eskisi gibi aktif değil bilgi sahibi insanlar forumdan uzaklaştı. Sizin gibiler sayesinde bende forumdan soğudum artık bir konuya cevap yazacağım zaman ciddi bir şey yazmak içimden pek gelmiyor sorun yaşayanlar sizin gibiler yüzünden aradığı cevabı bulamıyor





    Umarım gerekli cevabını almışsındır kardeş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr20mouse -- 1 Kasım 2017; 19:31:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kapıyı açıp kapatmak bile yer. Klimayi tartışmaya bile gerek duymuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klimanin motor ömrüne etkisini bilmem ama bu tür gereksiz düşünce ve kuruntuların senin ömrüne etkisi kesin olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • klimasız kışın nasıl ısınyoruz beyler o zaman biri aydınlatsın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    klimasız kışın nasıl ısınyoruz beyler o zaman biri aydınlatsın?

    klimayla nasıl ısınıyosunuz.reklamlarda hem kombi hem klima diyen toşiba klimamı taktırdınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    klimasız kışın nasıl ısınyoruz beyler o zaman biri aydınlatsın?

    klimayla nasıl ısınıyosunuz.reklamlarda hem kombi hem klima diyen toşiba klimamı taktırdınız

    araç vectra 2.0 benzinli olduğundan haftada bir gezdiriyorum çalışsın diye, klima açmama pek gerek yok zaten hararet 90'ı geçiyor, motor sıcaklığı yetiyor hatta 27 dereceye almak lazımdı klimayı onu unutmuşum, alırım cuma günü.
    yani kışın motor sıcaklığı ile mi idare edicez? koltuk ısıtma da var ama 19 yaşında olduğundan kullanmaya yanaşmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 1 Kasım 2017; 20:51:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75


    quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Annemde sürekli açar hiç kapandığını görmedim.Kışın bir sorun sezmedim lakin yazın sapıttı bir ara,devreye girip girip çıkıyordu,adam gibi soğutmuyordu vs.Sesi de değişmişti.Sürekli kullanmanın motora değilde uzun vadede kompressöre zararı olacağını düşünüyorum,kışın bende eğer camlar buğulandıysa ya da buğulanıyorsa veya motorun ısınmasını beklemeden ısınmak istersem klimayı açıyorum,onun haricinde hep motorun ısısından faydalanıyorum.Birde gereksiz performans düşüklüğü yaşatmasına hiç gerek yok diye düşünüyorum kışın,tabi az önce saydıklarım olursa açmaktan hiçbir zaman çekinmiyorum.

    "veya motorun ısınmasını beklemeden ısınmak istersem klimayı açıyorum" demişsiniz de merak ettim, klimanın ısınmaya nasıl bir katkısı var???

    Kompressör motor ısınmadan sıcak hava basabiliyor,en azından benim araçta öyle.Motor daha soğukken kompressör devredeyse sıcak hava alabiliyorum.Tabi bunun içinde yaklaşık 2-3 dk beklemek gerekiyor.Daha sonra motor ısınınca kendi sıcağıyla devam ediyorum motorun.

    Yanlışınız var Hocam. Mesela benim araçta, hava sıcaklığı 7C nin altındayken kaloriferi açtığım zaman, motordan bağımsız olarak resistans vasıtasıyla motor soğuk olduğu halde içeri sıcaklık veriyor, ama bunun klimayla hiç bir ilgisi yok. Eğer bu donanım aracınız da varsa ki (Vw bu sisteme thermal diyor) dediğim gibi klimayla hiç bir alakası yok.




  • Mesela babanın oturduğu koltukta eskiyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil klimasının ortam ısısını düşürmek ve nem dengesini ayarlamak olarak 2 görevi vardır, araç klimaları ısıtmaz sadece soğutur. Kışın kalorifer ile beraber çalıştırılan klimanın soğutma fonksiyonu devre dışı kalır ama nem dengesini koruma işlevini hala devam eder. Cam buğulanmasını önlemek istiyorsanız kalorifer ile beraber klima çalıştırın. Klima çalıştırılmak için var, keyfinize bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.