< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
| _____________________________ |

< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
| _____________________________ |
|
Merhaba, Ben ya kaçırdım, yada tam anlayamadım. iç ünite ve dış ünite birbirine bağlandıktan sonra mı vakumlama yapılmalı ? Yoksa bağlanmadan önce mi ? |
| _____________________________ |
| _____________________________ |
|
Ustad merhaba, dün iki adet Arçelik 18465hp klima montajı yapıldı, vakumlamayın sadece 1er dakika yaptılar. Yeni klima, mesafe kısa gibi bahanelerle yeterli deyip gittiler. Sizce tekrar çağırmalı miyim? Bir de alüminyum boru mu kullanıyor Arçelik diyince onu övdü bakırdan daha iyi dedi cevap bile vermedim. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Bakırın ısı iletkenliği Alüminyumdan daha iyidir. Bakırın fiyatı çok fazla arttığından Alüminyum kullanıyordur. |
|
_____________________________
MSI MEG X570 ACE --- AMD® Ryzen 9 5950X --- Corsair Hydro Series H110 (CW-9060014-WW ) --- G.Skill 2x16 G.SKILL TridentZ RGB DDR4 3200MHz CL14-14-14-34 1T ( OC 3733 1.46V Mhz C14-14-14-28 1T ) ( F4-3200C14D-32GTZR ) --- MSI RX 6900 XTX GAMING Z Trio --- Corsair Gaming K70 Lux Red Led Cherry MX Red --- SteelSeries Rival 310 --- HighPower Astro GD 1200 Watt 80+ Gold Full Modüler PSU --- Corsair Obsidian 450D ( CH-9101020-TR ) --- AOC Agon AG322QC4 31.5" 144Hz 4ms --- Intel 660p SSD 1 TB ( SSDPEKNW010T8X1 ) --- HGST 1 TB 2.5" ( HTS721010A9E630 ) --- Asus BW-16D1HT 16X Blu-Ray RW
|
|
Merhaba hocam. Servisi tekrar çağırmanıza gerek yoktur. Vakum yapılmıştır. 1 dakikada ortalama güçte bir pompa vakumu gerçekleştirir. 15 20 dakikalar işi garantiye alma amaçlıdır. Ama bunu yapan da saçmalamış açıkçası. 1 dakika sürelik vakum demek cihazı kurmasıyla kaldırmasının bir olması demek. İnsan verdiği zahmet hürmetine 3-5 dakika bekler... Ama böyle bir şey için tekrar çağırmanıza gerek yoktur. Çünkü geldiklerinde yapabilecekleri tek şey klimadaki gazı boşaltıp vakum yaparak tekrar gaz vermeleri olacaktır. Ama 1 dakika bile olsa vakum yapıldığı için vakum yapılmış olarak kabul edebiliriz ve bu işlemlerle cihazın gazıyla oynanmamalıdır. Bu nedenle rahatlıkla klimalarınızı kullanabilirsiniz. Hayırlı olsun. Yeni klima,mesafe kısa vs. konunun mesajlarında yazdığım kalıp bahanelerden birkaçıdır. Yani tamamen asılsızdır. Alüminyumun bakırdan daha iyi olduğu da yine asılsız bir iddiadır. Ama Arçelik et kalınlığı yüksek ve yekpare alüminyum boru kullanıyor. Bu da bakırın yerini tutmasa da bakırdan bir mertebe aşağı olacak şekilde en iyisi diyebiliriz. Alüminyum boru modası ucu bakır,geriye kalan kısmı alüminyum olan "bimetalik" borularla başladı. Arçelik de bunu kullanarak alüminyum boruya geçti. Sonra o-ring rakorlu alüminyum boruya (günümüzde kullandığı boruya) geçiş yaptı. Ama 42 bar basınç değerlerine ulaşabilen bu sistemlerde ekli borular sağlıklı olmuyor. Arçelik de et kalınlığı yüksek ve boydan boya alüminyum boruya geçti. Et kalınlığı yüksek olsa bile bakırdan ucuza geldiği için böyle devam ediyor. Saygılarımla... |
| _____________________________ |
|
Ustad detaylı açıklamanız icin teşekkür ederim. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
| _____________________________ |
|
Hocam geçen ay demirdöküm kion 12 binlik klima taktırdım. Servis gelmek için aradığında yanında vakumlama cihazı var mı dedik. Çocuk biz yapmıyoruz gerek yok gibi bildiğiniz klasik cevapları verince. Çocuğa vakumlama cihazı manometer olmadan ve bu işi bilen biri olmadan montaja gelme dedim. Bu konuşmadan sonra servis 10 gün sonra aletlerle geldi geldi çok da üstüne düşmedim Şimdi asıl sorum şu hocam, Site içinde daire klima dış üniteleri için yerler var bu yerlerden benim daireye baya bir mesafe var 30-35 metre vardır. Tesisat zaten duvar arkasına gömülü. Montaj yapan ekip bu özel ayrılan yerde çalışırken ben iç ünite montajı ile ilgilendiğimden evdeydim, montaj sırasında vakumlama aleti sesini duymadım(mesafeden dolayı) ama heralde yapmıştır. Yaptın mı dedim personele evet yaptım dedi. Bunu sorarken vakumlama aleti ve hortumlar yerde dış ünite yanındaydı, Heralde yalan söylememiştir. Mesele şu ki, Demirdokum kion un soğutmasından hiç memnun değilim. Yani baymak (12 binlik) ve lg 18 lik klimalarimiz var onlar kadar soğutmuyor bu cihaz. Yani dibine girince hissedersin ya, diğerleri kadar soğutma yapmıyor. Bunun sebebi hadi diyelim vakumlama yapamadı ama cihaz sıfır, bu şekilde verimli soğutma yapması gerekmez mi? Vakumlama yaptı diyelim tesisat mesafesi 30 metre civarı. Bu şekilde soğutma verimi düşer mi? Yani biraz sıkıntıyı anlatmak için uzun oldu ama hocam, sizce bu durumda ne yapılabilir servisi tekrar çağırıp gaz mı bastırsam? Cihazın daha iyi soğutma yapması için ne yapılabilir? Uğraşmaya değer mi? Yoksa demirdöküm kion dandik mi? Is çözümsüz kalırsa tüketici mahkemesi ile uğraşıp yeni bir dış ünite talebi yapmayı düşünüyorum. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
| _____________________________ |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
Merhaba. 1-Soğutma konumunda çalışırken veya defrost esnasında dış üniteden iç üniteye giden boruların bağlandığı kısımlarda terleme olması normaldir. Söz konusu terleme dış ortam havasındaki nemin soğuk olan borulara teması sonucu yoğuşup su damlacıkları haline dönmesinden kaynaklanır. Tıpkı iç ünitede yoğuşan nemin tahliye hortumu ile dışarı atılması gibi. Yer değişimi esnasında bu boruların izolasyonu söküldü ve borular izolesiz kaldı ise havayla teması olduğu için yoğuşma meydana gelir. Boruların izole edilmesi ile (bakır boru için kullanılan izolasyon süngeri ile boruların kaplanması sonucu) bu terleme ortadan kaldırılabilir. 2-Klimanızın gazı nedir ? Dış ünite etiketine bakma imkânınız varsa orada görebilirsiniz. Eğer R410A veya R407C gazlı bir klima ise gaz kaçırtarak yapılan "süpürme" işlemi klimanın gazına zarar vermektedir,son derece yanlış bir işlemdir. R410A veya R407C gibi karışım olan gazlar ile çalışan klimalarda vakum yerine süpürme yapılırsa karışımın oranı kaçan gaz sonucu bozulur ve soğutucu akışkan performansını yitirir. Ayrıca soğutucu akışkan miktarı yetersiz ise veya borularda özellikle büküm yerlerinde kırılma var ise söz konusu su sesi gelmeye başlar. Ayrıca cihaz multi split olduğu için vakumsuz montaj multi cihazın solenoid vanalarında sese sebep olabilmektedir (sistemde kalan nem vb. etkenler sebebiyle) 3-Klimanız çöp oldu denilemez ama gerçekten işinin ehli olan bir servis tarafından incelenmelidir. Size suç bulmak için demiyorum ancak keşke böyle tecrübesiz olup güvenmediğiniz birine hiç dokundurtmasaydınız. Soğutucu akışkanın tamamen boşaltılmasının ardından sisteme derin vakum yapılmalıdır. Yani 1-2 saat süreyle dış ünite vanaları da açık olup dış ünitenin içerisindeki boruların da vakumlanacağı şekilde bir vakum işlemi uygulanmalıdır. Sonrasında dış ünite etiketinde yazan miktar kadar soğutucu akışkanın dış üniteden şarj edilmesi sonucu sistem test edilebilir. Usulünce yapılırsa klima eski performansına kavuşur. En azından olabileceğinin en iyisi olur. 12 Yılın getirdiği aşınma sebebiyle cihazla hiç oynanmamış olsa bile ilk günkü performansını sağlaması mümkün olmaz. Kompresör yağının eklenmesi veya değiştirilmesi gerekmez. Sistem kapalı olduğu için havanın (oksijenin,nemin) oluşturduğu aşındırıcı ve eskitici etkiler kompresör yağına işlemez. Bu,yağın sonsuza kadar işlevini koruyacağı anlamına gelmese de kompresörün ömrü boyunca yağın işlevini sürdürebileceğini gösterir. Hermetik tip (ev tipi vb.) klima kompresörleri için durum bu şekildedir. Yani periyodik bakımlarda kompresör yağ değişimi,ilavesi gibi durumlar söz konusu olmaz. Klima çok eski olup restore edilerek kullanılacak olsa bu durumda kompresörün dış üniteden ayrılması ve yağın değiştirilmesi iyi olur. Ama sizin klimanız için böyle bir işleme gerek yoktur. Soğutucu akışkan masrafı+işçilik gibi kalemler sebebiyle 300-500 TL gibi fiyatlara bu hizmeti almanız çok zor olacaktır. Bu fiyatlara alacağınız hizmet de çok farklı olmaz. Yenisinin fiyatını düşünürsek mevcut klimanın kurtarılması çok daha kârlı olacaktır ancak söz konusu işlemler için daha yüksek fiyatlar talep edilecektir. Saygılarımla... |
| _____________________________ |
|
Üstadım merhaba. Geçen hafta LG klima için servis gelip kurulum yaptı ama vakumlama yapılmadı. LG yi aradım vakumlama yapılmadı ürün degisimi istiyorum dedim. Servis gelip rapor yazar ona gore degisim yapılabilir dediler. Şimdi mintaji düzgün yapmamış adamlar gelip biz vakum yapmadık bu ürünü 1 e 1 değişelim diye rapor yazmazlar. Servis te sonrasında aradı hatayı kabul etti özür diledi ancak ürün degisimi olmayacagini içindeki gazın boşaltılıp vakumlama yapılıp tekrar gaz basilacagini belirttiler. Sizce ne yapmaliyim < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Merhaba hocam. Öncelikle geçmiş olsun. Vakumun yapılması gerekirdi. Servis elemanlarının bunu yapmaması sonucu gazın boşaltılması ve vakum yapılıp tekrar verilmesi yapılan hatayı düzeltmek yerine üstünü örtmek olur. Müşteri servis elemanının hatası yüzünden sıfır cihazının gazını kurcalatmak zorunda değil,böyle bir hakları yok. Servisin bu direnişine karşın çözüm bulamazsanız bölgenizdeki Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurarak hakkınızı arayabilirsiniz. Bu durumda çoğunlukla kullanıcının yararına sonuç çıkmaktadır. Ki haklı olduğunuz ortada,kimse vakum yapılmış klima için vakum yapılmadı diyerek başvuruda bulunmaz. Dolayısıyla haklılığınız ortada ve bu yolu tercih ederseniz belki süreç biraz uzayabilir ama dış ünite değişimiyle sıfırdan montaj yapılmış gibi usulünce işlemin gerçekleştirilmesini sağlayabilirsiniz. Bu imkânı kullanmanızı tavsiye ederim. Saygılarımla... |
| _____________________________ |
|
Hocam peki sadece dış ünite degisimi yeterli mi ic ünitenin de değişmesi gerekir mi ? Konuyla ilgili bir video da var YouTube da. Link paylasilabiliyor mu bilmediğim için paylaşmadım ama elektronik ürünlerle ilgili inceleme ve araştırma yapan bir abimizin videosu. LG lider servisi de aynı hatayı yapmış müşterinin hem iç hem dış ünitesi degistirilmis. Bu arada cihaz servis tarafından uzatma kablosu ile 1 2 dk kadar calistirildi sonrasında kullanılmadı. Daha elektrik baglantisini yaptırmadım. Çok kısa bir süre çalışsa da iç ünite için de degisim talep etmeli miyim? Birde haftaya c.tesi servis gaz degisimi için geleceğini belirtti. Bu durumda tüketici hakem heyetine başvurup aynı zamanda bu işlemi de yaptırmalı miyim ? Yoksa degisim yapmayacaksaniz gaz için müdahale etmeyin ben tüketici hakem heyetine basvuruyorum mu demeliyim. Tuketici hakem heyeti icin başvuru yapmaya calistim satici firma diye soruyor ama ürünü hepsiburada dan, satıcısı hepsiburada olarak aldım. Şikayeti hepsiburada mi ? Lg Elektronics mi? Yoksa LG servisi için mi yapmalıyım. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sssenbahar -- 19 Kasım 2022; 21:46:35 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Sadece dış ünitenin değişmesi yeterlidir. Ama iş hakem heyetine kadar uzadığı için tamamen değişim isteyebilirsiniz. Ama sürecin gelişimine göre orta yol bulunmaya çalışılır,dış ünite değişimi istenirse bunu da kabul edebilirsiniz. Başlıkta anlatmış olduğum gibi vakum klima sistemindeki en başta havanın ve olası nemin sistemden uzaklaştırılmasıdır. Hazır boru setlerinin ucu plastik,kauçuk tapalarla kapalı olarak geliyor. Yani içerisinde toz vb. madde olma ihtimali neredeyse yok. Bu da iç ünite değişimini gereksiz kılar. Yani değiştirilmesinde sakınca yoktur,değişmemesi de bu uygulamada sorun oluşturmaz. Ancak siz hakem heyetine talepte bulunacaksanız (ki mutlaka tavsiye ederim) tamamen değişim talebinde bulunabilirsiniz. Buna ek olarak servisin işlemini kabul etmeyiniz. Çünkü bu müdahalenin üstüne heyete başvurursanız siz haksız duruma düşersiniz. Çünkü servis çözüm talebinde bulunmuş,siz de razı kalıp kabul etmişsiniz diyerek karşı çıkabilirler. O nedenle tek çözüm yolu olarak değişim yolunu kabul ettiğinizi belirtmek adına servisin müdahalesini kabul etmemelisiniz. Saygılarımla... |
| _____________________________ |