Şimdi Ara

klima acınca,motor daha ısınmadan fan acması normalmi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
18.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • araca gun ıcınde ılk bınınce motor daha 0 derecede
    aracı calıstırıp hemen klıma actım 5 dakıkalık yol gıttım,motor ısısı yavas yavas yukseldı,normal ısısının yarısının yarısına geldıgı an durdum yanı ıcındekı su 30 derece olabılır,fan acmıstı
    sonra klıma petegıne elledım az sıcaktı ve ruzgar gelıyordu,sonra sogutma petegının borularına elledım ust ve alt boruda az ısınmıstı yanı termostat acmıs fan calısıyor ve su ana radyatordede dolasıyordu,buna ragmen motor ısısı yavas yavas yukselıyordu
    albea sıstemı boylemı ayarlamıslar

    normalde 90 derece olmadan fan acmaz ve termostat suyu dolastırmazdı,ama fan acınca termostatdamı acıyor anlamadım



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Klima Açılınca Fan Çalışır mı?

    Araç kliması açıldığında, motorun ısınmasına gerek kalmadan fanın çalışması normaldir. Bunun nedeni, klimanın soğutma işleminin bir parçası olarak soğuk havayı kabine doğru yönlendirmesine yardımcı olmaktır. Fan, klima kompresörünün devreye girmesine yardımcı olur ve soğuk havayı araç kabinine dağıtır.

    Klimanın açılmasıyla fanın çalışmasının birçok faydası vardır:

    • Motorun ısınmasını önler: Fan, motor bölmesindeki sıcak havayı uzaklaştırarak motorun aşırı ısınmasını önlemeye yardımcı olur.
    • Soğutma performansını artırır: Fan, soğuk havayı kabine doğru iterek klima sisteminin soğutma performansını artırır.
    • Sis oluşumunu önler: Fan, araç içindeki nemi uzaklaştırarak camlarda sis oluşumunu önlemeye yardımcı olur.

    Ancak, aşağıdaki durumlarda klima fanının sürekli çalışması veya çalışmaması bir sorun olduğuna işaret edebilir:

    • Klima fanı hiç çalışmıyorsa: Bu, fan motorunda arıza veya elektriksel bir sorun olduğuna işaret edebilir. Fanın çalışmaması, motorun aşırı ısınmasına ve klimanın düzgün çalışmamasına neden olabilir.
    • Klima fanı sürekli çalışıyorsa: Bu, klima sisteminde bir soğutma sıvısı kaçağı veya basınç sensörü arızası gibi bir sorun olduğuna işaret edebilir. Sürekli çalışan fan, akünün boşalmasına ve diğer bileşenlere zarar verebilir.

    Klima borusunun ısınması da normal bir durumdur. Klima kompresörü çalıştığında, soğutma sıvısını sıkıştırmak için yüksek basınç kullanır ve bu da boruların ısınmasına neden olabilir. Ancak, borular aşırı ısınıyorsa veya duman çıkıyorsa, bu bir soğutma sıvısı kaçağı veya kompresör arızası olduğuna işaret edebilir ve derhal tamir edilmelidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benzer bir sorun aracımda yaşadım, klimayı açtıktan çok kısa bir süre sonra klima'nın fanı çalışıyordu epey gürültülü şekilde. Soğutması da çok etkili değildi. Araç henüz 1.5 yaşındaydı ama uzun süre kullanmadığımız için gazda eksilme olmuş. Serviste gazı tamamladılar düzeldi.

    Hem çok daha iyi soğutuyor hem de sürekli fan açmıyor. Gaz eksikken sistem yeterli soğutmayı yapamadığı için kompressor tam güç çalışıyor hem yakıt tüketimini arttırıyor hem de sistemi soğutamadığı için fan açıyordu direk.
  • Yaz sıcağında 5dk içerisinde termostat açacak kadar ısınır motor. Her araçta klima açıldığında fan da çalışır, çalışma prensibinden ötürü. Hararet ibresi yarıya geldiğinde ort 60-70 derece civarında su sıcaklığı vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normaldir. Çalışan motor radyatörü fanı değil, klima radyatörü fanı. Klimanın verimli çalışması için radyatöründeki ısıyı dışarı atması gerekir. Duran araçta mecburen fan açacak. Eski araçlarda açmazdı, durduğu yerde klima verimi yerlerde sürünürdü.
  • Bircok aracta Klimayi acar acmaz fan devreye girer motor sicak olmasa bile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    Bircok aracta Klimayi acar acmaz fan devreye girer motor sicak olmasa bile
    aynen
  • gunduz motorun sogumasını bekleyım sımdı gıttım test ettım geldım.bu ara gunde uc kez kaputu ac kapa sitedekıler bıkacaklar,1 haftadır test edıyorum


    motor soguk aracı calıstırdıgım gıbı klımayı actım,1 dakıka sonra fan devreye gırdı ve ıkı dakıka ıcınde su az ısındı
    radyator ust boru az ılık alt boru soguktu yanı termostat actımı emın olamadım

    bu yuzden motorun ıdeal sıcaklıgı gostergenın ortasına gelmeden,yanı ceyregıne gelene dek bekledım,klımayı kapasanızda fan 30 sanıye sonra kapanıyor azcık gec tepkı verıyor

    motor ısınmasında sorun yok azar azar yukselıyor..motor ısısı ceyrege geldıgınde aracı stop edıp baktım

    normalde motor ısısı gostergede yarıya gelınce termostatın oldugu alt borunun ısınması gerekıyordu

    oysa ceyrek gosterge ısıdayken...radyator alt borusu ısınmıstı.yanı termostat acılmıs devırdaım yapıyor

    motor gosterge yarı cızgıye gelmeden devırdaım yapıyor demekkı fan acınca termostat acıyor..buna ragmen motor ısınıp olması gereken yere cıkıyor...ılgınc




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Normaldir. Çalışan motor radyatörü fanı değil, klima radyatörü fanı. Klimanın verimli çalışması için radyatöründeki ısıyı dışarı atması gerekir. Duran araçta mecburen fan açacak. Eski araçlarda açmazdı, durduğu yerde klima verimi yerlerde sürünürdü.
    bende 1 buyuk fan var ıkı petegıde serınletıyor...arastırdıgım sey suydu klıma petegını sogutuyor
    bu arada radyator petegınıde sogutuyor ve fan actıgı ıcın termostadda acıyor ve motor ıdeal sıcaklıga gelmeden once su radyatorde devırdaım oluyor..buna ragmen motor ısınıp ıdeal yukseklıge cıkıyor

    normalde ıdeal sıcaklıga gelmeden termostat acmazdı..belkıde radyator alt boru ısınsa bıle motor ıcıne gırmıyorda olabılır onu bılemem.termostata kadar gıdıp ılerlemıyorda olabılır

    benım gordugum ceyrek motor ısısında radyator ust alt ıkı boruda sıcaktı..arızada yok sıstem ılgınc




  • yarın sabahta klımayı acmadan motoru rolantıde ısıtıp radyator fan termostat ust alt boruya bakayım
  • testi yaptım

    bu sefer klıma acmadım radyator fan acmadı 15 dakıka rolantıde hatta 12 bın devırde tuttum,ısı gostergesı ceyrege geldi
    radyatör üst boru ısındı,alt boru daha az ısındı,sonra ısı gostergesı yarım cızgıye gelmesıne yakın yıne baktım

    olması gerektıgı gıbı fan acmadı,ust boru sıcaktı,alt boru sıcaktı,radyatorde sıcak gıbıydı,yedek su kabına gırıs cıkıs borularıda sıcaktı

    sonucta şu anlamı cıkardım.motorun dıbındekı termostat acmıyor ama ona kadar butun borular ısıdan etkılenıp ısınıyor radyatorde az ısınsa termostat acmadıgı ıcın motor ıcıne radyator kanalı suyu almıyor ama boru sıcak tabi

    bundan yola cıkarak...klıma acınca fan acmıstıya o zaman termostat acmıyor sadece fan calısıyor.termostat kapalı duruyor ama termostada kadar borular sular ısınıyor

    yanı borular bırbırıne baglı sadece termostat duvar gorevı goruyor



    calısmamı bıtırdım.1 hafta epey konu acıp kafa yordum.önemlı konu aslında,suyun dolastıgı zaman ve yerlerı bılmek ıyıdır.bunu bılınce nerde ne var sorun cozum bulunur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydınayhan -- 7 Eylül 2018; 22:19:1 >




  • aydınayhan kullanıcısına yanıt
    Hocam asıl olayı basitçe anlatmak gerekirse;

    Sen aracın içini soğutmak istediginde klima gazı kompresor vasitasiyla sıkıştırılıyor ve ısınıyor.İsinan akişkanın enerjisi yoğuşturucu(kondensator) vasıtasıyla dış ortama atiliyor(yani soğutuluyor).Daha sonra kısılma vanasindan sıcaklik ve basinc dusurulerek akişkan iç ortamın havasını sogutuyor.Aracin içi soğuyor.

    Yani o fan klima sistemindeki enerjiyi dışarı atmasını hızlandırıyor.

    Aracin içini isitmaya çalışır iseniz (klima ile) bu sefer de radyatörün sogudugunu goruceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu durum normal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öğreneceksin bu işi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydınayhan

    bende 1 buyuk fan var ıkı petegıde serınletıyor...arastırdıgım sey suydu klıma petegını sogutuyor
    bu arada radyator petegınıde sogutuyor ve fan actıgı ıcın termostadda acıyor ve motor ıdeal sıcaklıga gelmeden once su radyatorde devırdaım oluyor..buna ragmen motor ısınıp ıdeal yukseklıge cıkıyor

    normalde ıdeal sıcaklıga gelmeden termostat acmazdı..belkıde radyator alt boru ısınsa bıle motor ıcıne gırmıyorda olabılır onu bılemem.termostata kadar gıdıp ılerlemıyorda olabılır

    benım gordugum ceyrek motor ısısında radyator ust alt ıkı boruda sıcaktı..arızada yok sıstem ılgınc

    Alıntıları Göster
    fan açtığı için termostat açılmaz. O fan klima peteği için çalışıyor. Eğer motor sıcaklığınız uygun değerlere gelmemişse fanın çalışıyor olması motor suyunu soğuttuğu anlamına gelmez. Motor ısınana kadar klima radyatörünü, motor çok ısındığında ise termostat açıldığı için hem klima radyatörünü hem motor radyatörünü soğutur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayF

    fan açtığı için termostat açılmaz. O fan klima peteği için çalışıyor. Eğer motor sıcaklığınız uygun değerlere gelmemişse fanın çalışıyor olması motor suyunu soğuttuğu anlamına gelmez. Motor ısınana kadar klima radyatörünü, motor çok ısındığında ise termostat açıldığı için hem klima radyatörünü hem motor radyatörünü soğutur.

    Alıntıları Göster
    termostat acınca fanda acıyor.ama fan acınca termostat acmadıgı oluyor buda klıma acınca oluyor.dogru evet

    aslında 1 haftadır cok konu actım kurcaladım nedenı ıse radyator alt borusu sıcak olamaz dıyen bırının yuzunden oldu

    kafam karısmıstı..bende termostat alt boru ıcınde ve termostadın oldugu noktaya su daıma ısınıyor cunku su bırbırıne baglı..termostadın oldugu yerde duvar gorevı gelıyor.acılmasada,ust boru sıcakken onun zıncırleme etkısınden dolayı ısınıyormus




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.