Şimdi Ara

Kışın Soğukta Geç Çalışan LPG'li Araçlara Basit Çözüm

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
34.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, hayatımda ilk defa soğuk bir memelekete geldim üniversite okumak için. (Antalya'da yaşıyorum ama üniversite okumaya Kayseri'ye geldim)

    Neyse, benim aracım Antalya'da tıkır tıkır ilk marşta yaz kış çalışıyordu. Benzinde çalışmıyor arabam bu arada, direk lpg ile ilk marşta hep çalışıyordu. Derken Kayseri'ye geldim ve havaların soğumasıyla tek marşta çalışan arabam, birkaç marş sonra çalışmaya, hatta bazen marşları takmayıp aküyü boşaltmaya başladı.

    Bana bu durum dert oldu ve türlü türlü nette gezinen tavsiyeleri uyguladım (lpg beynine sıcak su dökmek vs.) fakat hiçbiri elle tutulur bir çözüm sunamadı.

    Geçen gün sanayii ye gidip yeni bir akü aldım, ardından akücü ile muhabbet ederken sorunumdan bahsettim, o da bana bir tavsiyede bulundu ve adamı çok ciddiye almamama rağmen ertesi sabah denedim, o da ne! Araba dediği gibi çalıştı tek marşta.. Nasıl mı?

    Öncelikle arabamıza biniyoruz ardından kontağı çevirince LPG li araçlarda bir ses geliyor tık diye, sonrasında LPG ışığı yanıyor ya işte o ses. Burda yanlış anlama olmasın, marşa basmıyoruz, sadece kontağı açıyoruz. Ardından tekrar kontağı kapatıyoruz. Bu işlemi 3 kere yapıyoruz. Yani 3 kere kontağı aç kapa yapıyoruz. Bunu yaparken hızlı yapmayın.

    Ardından 4. seferde kontağı tekrar açıyoruz ve marşa basıyoruz. Arabanın çalışması gerekiyor burda.

    Benim arabam 1990 model 1.0 motor Suzuki Swift, ve arabamda bu yöntem işe yaradı. Umarım aynı sorunu çeken arkadaşlarda da bir yararı olur.







  • benzinle çalıştırıp gaza geçmek daha kolay ve doğru olmazmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı işlemi dizel araçlar içinde uygulayabilirsiniz. Kızdırma bujilerinin daha çabuk ateşlediğini göreceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli arabada bile öyle yapıyorum. Motorun kendini iyice yağlamasını sağlıyorum. Motorda aşınma en aza iniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kesinlikle hala sorun yok
  • eee sıralı sistemler ne yapsın
  • FaLCoN^ kullanıcısına yanıt
    Araçlar da ufak yapılı motorlarda, motor çalışmadan yağlama olmaz.Dediğiniz olay daha büyük yapılı harici yağ pompası olan motorlar için geçerlidir..
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    aynen. araba benzinde çalışıyor ısınınca gaza geçiyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ...DeAtH...

    aynen. araba benzinde çalışıyor ısınınca gaza geçiyor

    şu avatarı görünce gözlerim - butonunu arıyor ama bulamıyorum
  • Yav adam lpg sistemini hacklemiş hLL.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    hocam ben ulvi- değilim bu avatarı 2 senedir ben kullanıyorum zaten beni onunla karıştırmayın

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben broadway ile aynı şeyi denediğimde boğulmuştu araç demek ki her araçta işe yaramıyormuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayır o iş her araçta kullanılmaz. Sen kendi aracının sistemini kendin keşfediceksin. Benim araba kışın en soğuğu olsun . Tek yapmam gereken aracın kontağını açıp hızlıca 1-2-3 diye sayıp marşa basmak. Direk çalışır. Hatta öyle marş sesi bile duymuyorsun her arabadan hızlı çalışıyor. Eğer o tık sesini duyup basarsam araba direk boğuluyor .
  • Sıralı sistem kullanan arkadaşlar soğuk geceler için akşam arabayı stop etmeden bi 5-10 saniye benzinde çalıştırıp stop ederse, sabahında araba daha rahat çalışıyor. Tabi sonra lpg ye almayı unutmamak gerek..
  • Azıcık kimya ve elektrik bilgisiyle işe girelim;

    LPG'nin buharlaşma ve ateşleme için uygun sıcaklık 35-40derecedir. doğal olarak çok soğuk yerlerde LPG piston içinde ilk marş sırasında uygun ısıya ulaşamadığı için çalışma gerçekleşmiyor. Onun yerine sabahları aracın benzinde çalıştırılması(ki sıralılarda 35-40 olarak ayarlanır ilk sıcaklık) daha sağlıklıdır.

    Soğuk yerde inatla lpg ile çalıştırmak motora ve marş sistemlerine zarar vermekte. bir akü ucuz mu? gidip akü almışsınız. Ayrıca benzinle çalışan motor daha uzun süre sağlıklı kalmaktadır. Benim aracım sıralı sistem olmasına rağmen basarken benzine alırım. Motor ara ara benzin de görür. doğal olarak performans, geç çalışma, marş almama gibi bir problemi yoktur. Hatta aracımı lpg'de veya benzinde sürdüğüm zaman hiçbir şekilde sürüş konforu, motor tepkisinde farklılık görmemekteyim.

    Uzun süre benzin kullanmayan aracın benzin tesisatında daha büyük problemler çıkmaktadır. Özetle işleyen demir pas tutmaz hesabı. ara ara da olsa çalışan sistemler sağlıklı kalmaktadır.




  • aç kapa,aç kapa...ARTEMA...

    böyle yönteme böyle YORUM:D
  • platin'i temizlemeyi veya değiştirmeyi bir deneyin.
  • lpf dugmesıne basılı tutarak çalıştır dırek log ıle calıssın neden ugrasıyosun ? sıralı sıstemın mantıgı nerde kaldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende de 1986 Ascona var benzin enjeksiyonları arızali 2 seneden fazla süredir araç sadece lpg de çalışıyor bu durum beni rahatsız ediyor fakat masraf fazla olduğundan yaptıramıyorum. bi yerinni yaptırsam başka yerini bozuyorlar bu durum da var.

    Neyse sadede geleyim. bu kontak açma kapama olaylarını ben de okumuştum daha önce denemedim ben de Konya dayım malum bura da deli soğuk. Sabah ilk çalıştırmalarda 3 kere gazı pompalayıp %15 %20 devir göstergesinde maksimum 1500 d/d gösterecek şekilde gaza basarak çalıştırıyorum. Genelde 3 çevirmeden sonra (3 gıygıydan sonra) aracım çalışıyor. çok geç çalıştığını düşünmüyorum. Motor ısındıktan sonra direk pır diye çalışıyor lpg olduğu için zaten.

    O kontak açma kapama işleminin aracın elektronik aksamlarına zarar vermeyeceğinden emin olmanızı tavsiye ederim. düşünsenize her gün 3 günlük kontak aç kapa yapıyorsunuz elektronik aksama elektrik git gel yapıyor. 12 volt belki çok zarar vermez ama malum eski araba :) hayırlı geceler :)




  • Benim ki gibi ruhu olan bi otomobile sahipseniz hiç böyle şeylerle uğraşmassınız.Çünkü otomobiliniz sizin ona ihtiyacınız olduğunu anlar soğuktan el freninin donup yapıştığı bir günde kontağı çevirmenizle çalışır ama normal bir günde kamyon aküsü bile taksanız vurdurmadan çalışmaz.Vurdurmayı seviyo araba napalım.Yine normal bi günün sabahı arabanıza binersiniz marşa basarsınız çalışmaz neden akü bitmiştir öylece bırakıp akşam takviye yapıcak bir araba bulup gelirsiniz hiç bi şey yapmadan marşa basarsınız oda ne canavar gibi marşa basıyodur araba.Kısaca her arabanın karekteri farklıdır benim gibi kafasına göre takılan bi arabanız varsa çalışmadığı zamanlar uğraşmayın kendi haline bırakın onu çünkü her zaman kaybeden siz olucaksınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.