Şimdi Ara

Kış lastiklerimle yaşadığım problem.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba , aracımda geçen seneden kalma kışlık lastik mevcut (diğeri patladı) 165/70/13 ölçülerinde dün Petlas'ta 175/70/13 kışlık lastik takıldı fakat arabam ufak rampada olsa dahi patinaja düşüyor. Ne önerirsiniz ? Lastiği takan kişi böyle bir problem yaşayabileceğimi söylemişti aslında ama sizlerden de fikirler almak istiyorum.



  • Kış lastiği karda kışta akar gider sanılıyor da öyle bir şey yok. Sadece soğuk havada yol tutuşu daha iyi olur. Kar varsa zincir lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Conqueror26

    Kış lastiği karda kışta akar gider sanılıyor da öyle bir şey yok. Sadece soğuk havada yol tutuşu daha iyi olur. Kar varsa zincir lazım.

    Kış lastiği zincir takılma. Iyi bi kış lastiği karlı yolda dağda bile sıkıntı çıkarmaz. Buzdan bahsetmiyorum tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt
    Haklısınız hocam fakat benim çıkamadığım yerden başka araç rahatlıkla çıktı ki bu biraz tedirgin etti beni sanki önce sağ teker tabanı küçük olan patinaja düşüyor hissediyorum ne kadar patinajı engellemeye kalksam da olmuyor lastik 1 yıllık etkisi olabilir mi diye de düşünmüyor değilim.
  • Araciniz hafif bir onden cekisli arac olabilir. Rampada agirlik merkezi arkaya kayinca on taraf iyice hafifliyor ve patinaj yapiyor. Lastikle alakasi yok hangi lastigi alirsanuz alin yadardiniz bu problemi. Eger rampayi cikamiyorsaniz geri geri cikmayi deneyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • colibaly C kullanıcısına yanıt
    Geri geri de denedim aynı hocam patinaja düşüyor araç. Patinaj çekmemesi için hafif kalkıyorum rolanti de neredeyse fakat direkt düşüyor , psikolojik mi bilmem ama sanki ilk tabanı küçük olan taraf patinaja düşüyor. İlk kar fırlamaları vs. o taraftan başlıyor
  • Kış lastikleri için en bilinen gerçeği yazıp çekiliyorum

    4 tane olmalı ve dördü de mümkünse aynı aşınmışlıkta olmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cemsinan kullanıcısına yanıt
    O zaman ben bir soru daha sorayım aşınma yüksek bir biçimde etkili ise benim sorumun cevabı bu olabilir mi ? Babamda aslında lastik eski aşınmadan dolayı o pek tutmaz demişti doğruluk payı yüksek sanırım.
  • r. Rodaj kuralları bulunan bir diğer parça da lastikler. Üretim aşamasında lastiklerin kalıptan kolay çıkması için yüzeylerine sürülen cilanın yok olması için ortalama 500 km yol yapılması gerekiyor. Bu cila nedeniyle yeni lastiğin yol tutuş ve fren performansı zayıf olduğu için dikkatli davranmak gerekiyor.
  • Normal lastik için 3mm kış lastiği için 4mm nin altı mı tırnak bakmak lazım diye hatırlıyorum bi sorun en iyisi
    Bir de kış lastiği ile arkadaş söylemiş 500km gitmek lazım diye lastik firmaları benim bildiğim 300km kuru zeminde gitmek lazım o yağın cilanın tam gitmesi için diyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz daha kullanalım o zaman inşallah gider şu sıkıntı teşekkürler aydınlattığınız için.
  • 2. vitesle kalkmayı deneyin. Karda tekerlere mümkün olduğunca yavaş güç aktarımı yapılması gerekir, 2. viteste kalkış da bu tekniklerden biridir.
  • Bende barum kış lastiği var, patiye düşmek için baya yüklenmek lazım. Bide çok yeni lastik olduğu için üzerinde ki garip bi maddenin aşınması lazım.
    Dünkü girdiğim kar, mahallemde cektim. Gayet iyi yol tutuşu var.

     Kış lastiklerimle yaşadığım problem. Kış lastiklerimle yaşadığım problem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yanlış anlamadıysam Farklı ebatlarda lastikleri aynı anda kullanıyorsunuz? Eğer öyle ise desen farkında bile yol tutuş farkı yaşayabilecekken bu durum bence normal.
  • Patladığı için değiştirilen lastik öndeyse ve arabanız önden çekişliyse lastikleri arkaya aldırınız. Diferansiyelin özelliği tekerlerin farklı şartlara maruz kalması halinde rahat dönen tekeri(viraj alışı) döndürmektir. Lastikler farklı olduğu için yola az tutunan teker daha çabuk patinaja düşer. İki teker de aynı olursa yolun tek tarafının buzlanması gibi ihtimalle dışında daha rahat seyredersiniz.
  • Dhkonsey arkadaşa katılıyorum. Araba reno sanırım. Yeni aldığın büyük lastiği arkaya tak. Yeni lastiğin çapı daha büyük ve yüksek buda aracın bir tarafının alçak olmasına sebep. Keşke iki tane alaydınız aynısından

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galiba bir adet daha alacağım bu gün problem yaşamadım gerçi ama akşam belli olur herşey araç opel combo b önden çekiş diğer lastiği arkaya alsam bir şeye yaramaz ikisi de kışlık fakat işte taban genişliği sıkıntı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Conqueror26

    Kış lastiği karda kışta akar gider sanılıyor da öyle bir şey yok. Sadece soğuk havada yol tutuşu daha iyi olur. Kar varsa zincir lazım.

    Michelin alpine kullanmamissiniz hic anlasilan :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt
    Michelin takılı ama yaz lastiği kış lastiği almadım :) araba dairede yatıyor. Kar varken kullanmıyorum :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Conqueror26

    Michelin takılı ama yaz lastiği kış lastiği almadım :) araba dairede yatıyor. Kar varken kullanmıyorum :)

    Michelin kis lastigi inanilmazdir.ve coluk cocuk en buyuk zevkimiz kar tipi olup istanbulda el etwk cekildiginde arabaya dolusup istanbulu kar altinda gezmek camlicaya cikmaktir ;) kis lastigi candir alpin efsanedir...
    bu gectigimiz hafta sonu mesela eskisehire gittim geldim.15 cm karda sahintepesine ciktim ara sokaklarda arabanin alti katir kutur kara dege dege yokudlarda gezdim bi sorun olmadi.
    kis lastigi karda gider yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 7 Ocak 2015; 18:07:46 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.