Şimdi Ara

Kırkayaklar hakkında sorularınızı alabilirim (Özellikle Scania)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
204
Cevap
1
Favori
45.464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kırkayaklar hakkında bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım.
    Genel olarak hepsi hakkında bilgim var ama scania yı daha çok biliyorum.

    Tırı çok az km kullandım fazla bilgim olduğu söylenemez fakat bildiğim kadarıyla onda da yardımcı olabilirim.



  • "Kırkayak" nedir, 4 akslı kamyonlara mı kırkayak diyorlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AFB8954A9 -- 29 Ocak 2016; 11:00:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79

    "Kırkayak" nedir, 4 akslı kamyonlara mı kırkayak diyorlar?

    Kırk Ayak Halk Dilindeki Tabirdir
    Ilk 8x2 kamyonlar çıkınca bizim kamyoncular onu kirkayak a benzettikleri için oyle dilden dile dolasmistir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79

    "Kırkayak" nedir, 4 akslı kamyonlara mı kırkayak diyorlar?

    Onur kardeşim gayet güzelce açıklamış . Halk ağzı bi söyleyiş. 10 teker kamyon dan farkını kırkayak olarak belirliyorlar. Hatta bi ara piyasa sürülen 14 teker elliayak veya örümcek adı verilen araçlar da vardır.

    Kırkayak ayrıcı teker adı olarak da kullanılıyor bilginize.
    Scania tarzı (önden kırkayak) bi araç ta en öndeki teker ön teker 2. sırada olan kırkayak diğeri çeker teker en arkalarda dingil diye geçer
    Axor tarzı(ORtadan krıkayak) bi araç ta en öndeki teker ön teker 2.sıra yine kırkayak 3.sıra çeker en arka dingil diye geçer.
  • Hocam peki scania türü kamyonlarda kırkayak önde ama axorlarda arkada arada bir fark olur mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DelirteJackson

    Hocam peki scania türü kamyonlarda kırkayak önde ama axorlarda arkada arada bir fark olur mu

    Arada tonaj bakımından fark olmuyor sonuçta 12 teker. 32 000 basar var ikisindede.

    Şöyle bi fark oluyor axor tipi kırkayaklar boşken hem dingil hem de kırkayak kalktığı için tekerler daha az aşınıyor scania da önde olduğu için kalkmıyor. Teker sürekle yerle temas içinde daha fazla aşınıyor.
    Diğer bi fark ise scania da direksiyon 4 tekere bağlı olduğu için 120 km/h hızın üstüne çıktığnız da çukurlarda direksiyon tepkimesi artıyor.Dikkatlı olmanız gerek.
    Scania tipi kırkayağın diğerinden bana göre + bi özelliği ise axor da ön teker patladı mı kaza oranı yüksek oluyor haliyle.Ancak scania da 4 teker birdin döndüğü için herhangi bi teker patlatığın kaza oranı axor a göre biraz daha düşük oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celciuss1453

    quote:

    Orijinalden alıntı: DelirteJackson

    Hocam peki scania türü kamyonlarda kırkayak önde ama axorlarda arkada arada bir fark olur mu

    Arada tonaj bakımından fark olmuyor sonuçta 12 teker. 32 000 basar var ikisindede.

    Şöyle bi fark oluyor axor tipi kırkayaklar boşken hem dingil hem de kırkayak kalktığı için tekerler daha az aşınıyor scania da önde olduğu için kalkmıyor. Teker sürekle yerle temas içinde daha fazla aşınıyor.
    Diğer bi fark ise scania da direksiyon 4 tekere bağlı olduğu için 120 km/h hızın üstüne çıktığnız da çukurlarda direksiyon tepkimesi artıyor.Dikkatlı olmanız gerek.
    Scania tipi kırkayağın diğerinden bana göre + bi özelliği ise axor da ön teker patladı mı kaza oranı yüksek oluyor haliyle.Ancak scania da 4 teker birdin döndüğü için herhangi bi teker patlatığın kaza oranı axor a göre biraz daha düşük oluyor.

    Alıntıları Göster
    peki kırkayakların tırlara karşı avantaj-dezavantajları nelerdir? yani niye tır değil de kırkayak sorusunun cevabı nedir? bir de eminim scania kırkayak ford dan çok daha pahalıdır. scania sı olan bir şahısçı iki ford alabilecekken (sıfır olması şart değil) niye scania alır? (Benim aklıma gelen sebep yıllarca cefa çektikten sonra biraz sefa sürmek istemesi, ama esas sebep nedir merak ettim)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    peki kırkayakların tırlara karşı avantaj-dezavantajları nelerdir? yani niye tır değil de kırkayak sorusunun cevabı nedir? bir de eminim scania kırkayak ford dan çok daha pahalıdır. scania sı olan bir şahısçı iki ford alabilecekken (sıfır olması şart değil) niye scania alır? (Benim aklıma gelen sebep yıllarca cefa çektikten sonra biraz sefa sürmek istemesi, ama esas sebep nedir merak ettim)

    Güzel bi soru :)

    Kırkayağın en büyük avantıjı her türlü koşulda jet çalışır. Yetiştirmeli yükler için iyidir. Bahçeye rahatça girer çıkar . Havale atabilirsin.

    Tırın en büyük avantajı tabiki tonajdır.Diğer bi avantaj ise yüklüyken dorse seni itekleye itekleye getirir :) bu yüzden kullanımı rahattır. Kışın acayip sıkıntı yalnız tırlar bunu da belirtmek isterim. Bana sorarsan ben kırkayakcı olduğum için kırkayak derim. Yalnız tırcı arkadaşlarım tırın tadı başka diyorlar :)

    Scania nın forddan veya diğer kırkayaktan pahalı olduğu doğru. Ben 2.sini aldım eylül de. 0 aldım R440 streamline. otomatik vites. 102 bin euro ya aldım . 16 milyarda kasa tuttu. yani araç 340 civarına geldi . bu paraya 3. tane başka marka kırkayaak alabilrim 2. el. Ama mesele o değil. Şimdi kardeşim herşeyi aracın sıfır parası cok diye kestirip atmamak lazım . Ben piyasaya çalışıyorum . Adam bana yetiştirebilir misin diye soruyor bende yetiştirim diyorum çünkü altımda ki araca güveniyorum. Cargo olsa abi kusura bakma derim . Araba belli gitceğin yol belli. Şöyle sıkıntılar da var mesela benim 1. kırkayağım 2012 g420 scania araç şu anda 670 000 km de .Ben ilk balatayı 430 000 km de değiştirdim :) Axorcu bi arkadaşımla görüştüm adam 150 000 km de bitti balatalar dedi :) cargo ne kadar gidiyor bilmiyorum ama verdiğm örnekte gorduğun gibi parçaları dayanıklı isveç kralı diye boşuna demiyorlar. Parçaarı da pahalı yalnız onu da söyliym.

    Scania nın en sevdiğim yanı da rampaların beni korkutmaması. 2012 olan aracım manuel daha 3.5 un altına düşmedi vites rampada. Yeni aldığm otomatik 12 vites 8 e 9 düşüyor . Cargo lar 1 le 2 ye ağır ağır çıkkıyor yani demem o ki ne kadar para o kadar hizmet.
    Rampa inerken zaten araba gibi iniyosun . Reterdar ı o kadar sağlam yapmışlar ki gözünü kapat ve in.
    Ben tekir i 12 de sallanıyorum yüklü. Önüme araç çıkmadıkça ayak frenine bile basmıyorum sen düşün rötar la paşa paşa iniyorum.
    rötarsız araçlar 2 yle 3 le korka korka iniyor haklı olarak balatalar ısınıyor
    Burda şuna da dikkat çekebilirim axor un rötar ı hiç iyi değilmiş ben kullanmadım ama arkadaşım öyle diyor
    Yüklüyken nerdeyse işe yaramıuor diyo yani rötar olması bişeyi değiştirmez sağlam rötar olacak
    Ya daha anlatacak bir sürü şey var da şimdilik yeter .
    Biraz uzun oldu kafanı ağrıttıysam affola
    Başka soruların varsa alabilirim.




  • Kaptan öncelikle kazasız belasiz hayırlı yolculuklar bende birkaç şey merak ediyorum
    1-kırkayaklar tirlara gore pahalı neden ?
    2-Peki bi kırkayak alsak 0 km g400 bunun borcunu nasıl odicez yanı ödiyebilcekmiyim piyasada o kadar iş varmı -kırkayaklar bildiğim kadarıyla hal çalışıyorlar...
    Bu ise sıfırdan başlıcakları tavsiyelerin varmı??

    Son olarak sorular gereksizse kusruma bakmayın bende bu ise hevesliyimde hayalim inşallah 3 sene sonra bende yola çıkmayi dusunuyorum nerden nasıl gircem bu ise hiç bilmiyorum kimisi muavin olarak başla falan diyor... Allah tekerine taş degdirmesin....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esmer33

    Kaptan öncelikle kazasız belasiz hayırlı yolculuklar bende birkaç şey merak ediyorum
    1-kırkayaklar tirlara gore pahalı neden ?
    2-Peki bi kırkayak alsak 0 km g400 bunun borcunu nasıl odicez yanı ödiyebilcekmiyim piyasada o kadar iş varmı -kırkayaklar bildiğim kadarıyla hal çalışıyorlar...
    Bu ise sıfırdan başlıcakları tavsiyelerin varmı??

    Son olarak sorular gereksizse kusruma bakmayın bende bu ise hevesliyimde hayalim inşallah 3 sene sonra bende yola çıkmayi dusunuyorum nerden nasıl gircem bu ise hiç bilmiyorum kimisi muavin olarak başla falan diyor... Allah tekerine taş degdirmesin....


    Kardeşim öncelikle gereksiz soru yoktur insan bu konuda herşeyi merak edebilir.

    Kırkayaklar tırlara göre kupa olarak pahalıı. Ama tırın ayriyeten dorse sini alıyosun hemen hemen aynı paraya geliyor.
    1.sorunun cevabı bu

    2. Kardeşim parasal imkanını bilmiyorum. Ben ilk kırkayağımı 80 milyar peşinatla aldım.Aylık 7000 lira taksitle.Çok şükür borcu bitti onun 2.sini aldım.eylül de.
    Ben ilk kırkayağı hazır olan iş vardı o zamanlar yılın 12 ayı ona güvenerek aldım. Çok şükür Allah yüzümzüü kara çıkartmadı.Sana şöyle söyliyim kamyondan önce iş bul bence bu iş sürekli olsun.Tavsiyem odur. Maddi imkanın çok iyi değilse Scania alma belini büker. Hele 0 :) İşin hazır olursa git 2.el cargo al kırkayak 2012 falan onun parasını çıkarırsan 0 scania ya yükseltirsin.Tabi işler yolunda giderse kazası var belası var.

    Bu işe başlayacaksan içinde merak olacak.Hem de baya merak olacak. İnanır mısın bilmiyorum 18 yaşındaydım o zaman bi şofor abimle yola gidiyodum yazın falan. Millet beni gezmeye gidiyo sanıyodu. Benim bi gözüm şofor de bi gözüm dikiz aynalarında bi gözüm de yoldaydı. Bana bu aracı kullanmayı öğreten olmadı izleye izleye öğrendim.En ufak ayrıntıları sora sora izleye izleye öğrendim. Araç yüklü kacıncı vitesde kalkar boşta kacıncı viteste kalkar rampa nasıl inilir nasıl çıkılır viraja nasıl girilir sollama nasıl yapılır kamyon nasıl bağlanır kantar a nasıl girilir neden girilir bak bunlar milyonnda biri hepsini izleye izleye sora sora öğrendim. Çünkü içimde acayip bi merak ve heves vardı.

    Bu işe direk kamyonu alıp yola giderek başlayamazsın. Arabanın huyunu suyunu bilmiyorsun sonucta. Eğer illa gircem diyosan bu işe tavsiyem yanına güvenilir bi şofor al 3-4 aylık adama de ki beni şoforluğe yetiştir yani bir nevi hoca ince ayrıntıları ondan öğren 3-4 ay boyunca sonra gerisini kendin bi şekilde halletmeni öneririm.

    Bence kırkayakla başlama yüklerin standart ve tır kadar işi yok.
    Tır alıp bi filoya başvurup onuda çalıştırabilirsin.Filoya girmesen bile kendin de tıra iş bulursun.( 13 60 dorse için konusuyorum)
    Ama yani bu yük bulma konusu belli olmaz çevre lazımm şimdi benim lafıma güvenerek tır alırsın işssiz kalırsın yani onu diyim iş belli olmaz.

    Kardeşim ben bildiklerimi anlatmaya çalıştım. Yardımcı olduysam ne mutlu bana kafanı ağrıttıysam affola.




  • Yeterince bilgilendirdiniZ beni çok tesekkur ederim....Bu bendeki merak ve heveside aştı şuan okulu birakcaktim ailem engel oldu bu seneyi bitiriyim muhtemelen yazın bende yola cikcam tirla bi komşumuz tir şoförü hemde hemşerim konuştum tamam seni yola goturiyim dedi ama bu ise heves etme dedi bu işin sıkıntılarından bahsetti baya bi konuştuk bu konular hakkında "tircisin diye istediğin kizida alaman bak haa"" dedi hatta ... Bi yola cikiyim allah izin verirse duruma gore bende bi düzen kurcam ya araç alcam yada bi transport firmasında şoförlük yapcam diye düşünüyorum şuan icin ama kısmet bi ise başlayalımda .. henüz tir ehliyetimde yok.ehliyet alana kadar yola gitcem bu işi ogrenecem..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Esmer33 -- 1 Şubat 2016; 12:42:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esmer33

    Yeterince bilgilendirdiniZ beni çok tesekkur ederim....Bu bendeki merak ve heveside aştı şuan okulu birakcaktim ailem engel oldu bu seneyi bitiriyim muhtemelen yazın bende yola cikcam tirla bi komşumuz tir şoförü hemde hemşerim konuştum tamam seni yola goturiyim dedi ama bu ise heves etme dedi bu işin sıkıntılarından bahsetti baya bi konuştuk bu konular hakkında "tircisin diye istediğin kizida alaman bak haa"" dedi hatta ... Bi yola cikiyim allah izin verirse duruma gore bende bi düzen kurcam ya araç alcam yada bi transport firmasında şoförlük yapcam diye düşünüyorum şuan icin ama kısmet bi ise başlayalımda .. henüz tir ehliyetimde yok.ehliyet alana kadar yola gitcem bu işi ogrenecem..

    Rica ederim kardeşim. Allah yolunu açık etsin. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celciuss1453

    quote:

    Orijinalden alıntı: Esmer33

    Yeterince bilgilendirdiniZ beni çok tesekkur ederim....Bu bendeki merak ve heveside aştı şuan okulu birakcaktim ailem engel oldu bu seneyi bitiriyim muhtemelen yazın bende yola cikcam tirla bi komşumuz tir şoförü hemde hemşerim konuştum tamam seni yola goturiyim dedi ama bu ise heves etme dedi bu işin sıkıntılarından bahsetti baya bi konuştuk bu konular hakkında "tircisin diye istediğin kizida alaman bak haa"" dedi hatta ... Bi yola cikiyim allah izin verirse duruma gore bende bi düzen kurcam ya araç alcam yada bi transport firmasında şoförlük yapcam diye düşünüyorum şuan icin ama kısmet bi ise başlayalımda .. henüz tir ehliyetimde yok.ehliyet alana kadar yola gitcem bu işi ogrenecem..

    Rica ederim kardeşim. Allah yolunu açık etsin. :)

    Alıntıları Göster
    Peki firgo kasa alıp banvit gibi şirketlerde çalışınca iş olanağı daha fazla mı olur ?
    Scania'nın 94G 310 modelleri var 2001 model falan onlar nasıl?
    Axor 3240 nasıl Scania'yı tutmaz ondan eminim de
    Bir de kırkayak sahibinin kazancı ne kadar olur senin kazancın ne kadar oluyor yanlış anlamazsan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DelirteJackson

    Peki firgo kasa alıp banvit gibi şirketlerde çalışınca iş olanağı daha fazla mı olur ?
    Scania'nın 94G 310 modelleri var 2001 model falan onlar nasıl?
    Axor 3240 nasıl Scania'yı tutmaz ondan eminim de
    Bir de kırkayak sahibinin kazancı ne kadar olur senin kazancın ne kadar oluyor yanlış anlamazsan

    Kardeşim Firigo kasa alıp büyük şirketlere çalışma bildiğim kadarıyla şöyle olıuyo . Her sene ihale açıyolar ona giriyor büyük filolar. Sende filoya gidiyosun benim 13 60 firogo soğutmalı dorsem var şu marka şu model aracım var diyosun. Filoya giriyosun adam seni maaşlı sofor gibi çalıştırıyor ve ordan başka iş yapamayıorsun. Tabi ben tırcı olmadığım için bu konuda bildiklerim bunlar içinde yanlış ta olabilir onu da söyliyim. Fazla bi kazancının olduğunu düşünmüyorum.

    94G 310 scania yı sormuşsun. Aracı hiç kullanmadım tanıdığım hiç kimse de de yok o yüzden fazla bilgim yok. Ama o araçlar pek tutulmuyor.Genelde şehir içi uncular balyacılar kullanıyor. Ama sonuçta Scania kraldır :)

    Kırkayak kazancı iyidir ama şöyle iyidir çevren varsa iş bulursan .
    Benim kazancım tabiki değişyior her ay işe göre sezona göre araç başı 8 bin bıraktığı ay oluyor 6 bin bıraktığı oluyor zarar ettiğim oluyor .Mesele geçen gün aracın ağır bakımı geldi ona gittim 8 milyar masraf çıktı. Geçen gün lastik patladı 1250 lira gitti. Kardeş bu iş böyle hem güldürüyor hem ağlatıyor.Ayriyetten cezalar var hale çalıştığın için jet geliyosun tako hep delik .




  • DelirteJackson kullanıcısına yanıt
    Axor u sormu?sun karde? görmedim :)

    ?ahsen duru?u heybetli açykcasy bi scania de?il :)
    Axor la hep yola gitmek istedim nasip olmady :) Scania yla ba?ladyk öyle gidiyoz.
    Ama bildi?im kadaryyla reterdary çok kuvvetli de?il. Yani biraz ilgin varsa axorlara Aksaray bmc si diyolar. Parçalary ucuz. Fakat önceden yazdy?ym gibi reterdar kuvvetli olmady?y için balatalar çabuk bitiyor.
    Axor la jet çaly?abilirsin. Ben tokatlyyorum ama çok rahat :)Hele bu yeni aldy?ym r440 çok sa?lam gidiyor gerçekten
    Bildiklerim bunlar yardymcy olduysam ne mutlu bana
  • celciuss1453 kullanıcısına yanıt
    Aydınlattığın için sağol sormayı unuttum sen sebze meyve mi çalışıyorsun ve evine kaç güne bir gidiyorsun? Kırkayakta en karlı iş hangisidir? çevren olması lazım demişsin çevrenin ne etkisi oluyor acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DelirteJackson

    Aydınlattığın için sağol sormayı unuttum sen sebze meyve mi çalışıyorsun ve evine kaç güne bir gidiyorsun? Kırkayakta en karlı iş hangisidir? çevren olması lazım demişsin çevrenin ne etkisi oluyor acaba.

    Kardeşim ben piyasaya çalışıyorum ne yük olursa ama yüzde 90 sebze meyve çalışıyorum. 2 tane aracım var .iki araç toplam hafta da 7-8 sefer atıyor.
    1 tane sofor var bide ortağım var. O yüzden daha cok evde bulunma vaktim oluyor benim. Hangimiz müsaitsek o gidiyor bazen çift sofor gidiyoruz.
    Çevre önemli çünkü adamın yükü varsa ilk arayacağı adam sen olmalısın. Yeri geliyor ben adamlara boş dolu çalışıyorum. Samimi olduklarıma jet çalışıyorum hatta havale atıyorum. Nakliyeceler tonajdan fazla atmaz normal de ama biz hatır için 11 li 12 li sardığımı biliyorum. Tabi parası da ona göre. Çevre iş bulma konusunda oluyor.
    En karlı iş ne dersen buna cevap vermek zor. Değişir duruma göre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celciuss1453

    quote:

    Orijinalden alıntı: DelirteJackson

    Aydınlattığın için sağol sormayı unuttum sen sebze meyve mi çalışıyorsun ve evine kaç güne bir gidiyorsun? Kırkayakta en karlı iş hangisidir? çevren olması lazım demişsin çevrenin ne etkisi oluyor acaba.

    Kardeşim ben piyasaya çalışıyorum ne yük olursa ama yüzde 90 sebze meyve çalışıyorum. 2 tane aracım var .iki araç toplam hafta da 7-8 sefer atıyor.
    1 tane sofor var bide ortağım var. O yüzden daha cok evde bulunma vaktim oluyor benim. Hangimiz müsaitsek o gidiyor bazen çift sofor gidiyoruz.
    Çevre önemli çünkü adamın yükü varsa ilk arayacağı adam sen olmalısın. Yeri geliyor ben adamlara boş dolu çalışıyorum. Samimi olduklarıma jet çalışıyorum hatta havale atıyorum. Nakliyeceler tonajdan fazla atmaz normal de ama biz hatır için 11 li 12 li sardığımı biliyorum. Tabi parası da ona göre. Çevre iş bulma konusunda oluyor.
    En karlı iş ne dersen buna cevap vermek zor. Değişir duruma göre.

    Alıntıları Göster
    Selamınaleykum.Axorla ilgili pek bilgin yokmuş ama bunu bilirsin diye düşünerek soruyorum
    Triptonik Axorun vites sistemi nasıl çalışır detaylıca anlatabilir misin ? Yani kolu ileri itince böyle geri çekince böyle. Öndeki kolu aşağı itersen öyle yukarı çekersen böyle olur. Soldaki düğme bu işe sağdaki düğme bu işe yarar gibi detaylıca anlatabilirsen çok memnun olurum. Bi de debriyaj onlarda değişikmiş galiba. Önce vitesi seçip daha sonra debriyaja basıyomuşsun gibi duymuştum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cileli_sofor

    Selamınaleykum.Axorla ilgili pek bilgin yokmuş ama bunu bilirsin diye düşünerek soruyorum
    Triptonik Axorun vites sistemi nasıl çalışır detaylıca anlatabilir misin ? Yani kolu ileri itince böyle geri çekince böyle. Öndeki kolu aşağı itersen öyle yukarı çekersen böyle olur. Soldaki düğme bu işe sağdaki düğme bu işe yarar gibi detaylıca anlatabilirsen çok memnun olurum. Bi de debriyaj onlarda değişikmiş galiba. Önce vitesi seçip daha sonra debriyaja basıyomuşsun gibi duymuştum.


    aleyküm selam

    Axoru bilmiyorum gerçekten bırak kullanmayı içine bile binmedim :)
    Ama araştırabilirim.

    Valla scania yı sorsan manuel otomatik buraya bi sayfa doldururumda :) axor olunca bilgim yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celciuss1453

    quote:

    Orijinalden alıntı: cileli_sofor

    Selamınaleykum.Axorla ilgili pek bilgin yokmuş ama bunu bilirsin diye düşünerek soruyorum
    Triptonik Axorun vites sistemi nasıl çalışır detaylıca anlatabilir misin ? Yani kolu ileri itince böyle geri çekince böyle. Öndeki kolu aşağı itersen öyle yukarı çekersen böyle olur. Soldaki düğme bu işe sağdaki düğme bu işe yarar gibi detaylıca anlatabilirsen çok memnun olurum. Bi de debriyaj onlarda değişikmiş galiba. Önce vitesi seçip daha sonra debriyaja basıyomuşsun gibi duymuştum.


    aleyküm selam

    Axoru bilmiyorum gerçekten bırak kullanmayı içine bile binmedim :)
    Ama araştırabilirim.

    Valla scania yı sorsan manuel otomatik buraya bi sayfa doldururumda :) axor olunca bilgim yok

    Alıntıları Göster
    Diğer hepsini ya kullandım yada içinde bulunarak öğrendim bi axor nasip olmadı. Detaylıca ögrenebilir bizi de aydınlatırsan sevinirim




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.