Şimdi Ara

Kazalı Otomobil Alınmaz mı ? Öyleyse Neden ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
2
Favori
12.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ustalar, merak ettiğim bir konu var. Örneğin bir miktar paranız var ve araştırma yaptığınızda o paraya kazasız olarak 2004 model ve 170-180 bin km yapmış araçlar çıkıyor. Bir de 2008 model 60 binde ama belden aşağı boyalı bir araç var ( aynı marka model :) ). Bu kazalı araba iyi yapılmışsa alınmaz mı ? sonuçta daha üst model ve çok daha az km yapmış sadece kaporta boyalı ( kaporta dediğin de metal yığını, sonuçta arabayı yürüten o değil ) ... Böyle bir araç alınırsa ne gibi bir dezavantajı olur ? sorun çıkarır mı ? yoksa boyalı araçların fiyatlarının düşmesi sadece aracın orjinalliğini kaybetmiş olması mıdır ? yani olay sadece psikolojik mi ? " bu araba kazalı... " gibisinden...

    Kaporta tamiri yapılırken bildiğiniz gibi macun sürülüyor ,bunun sebebi tam olarak nedir ? çekiçlenerek düzeltimeyen yerleri kapatmakta mı kullanılır ? Bu macun uzun vadede bozulma, dökülme vs. yapıp boyayı kaldırır mı ?

    Teşekkürler...







  • Neden alınmasınmış?



    Ölçüleri kontrol edildikten sonra,



    kritik ölçüler, kapı açıklıkları,



    bagaj ölçüleri, burulmaya maruz kalan açıklılar,



    uzay kafesteki mesafeler,



    çapraz ölçülerin kritik olanları,



    taşıyıcı ve traverslerin kritik ölçüleri,



    bunlar gibi 40-50 ölçü fazla değil, üreticinin verileriyle karşılaştırılır güvenle kullanılır.



    Sonra, kaportacınız burulmayı da ölçer mutlaka. Kritik yerlerde 1/1000 lik sapmaları ihmal etmez. Koyar terzaideki liftine bakar. Gözle, şerit metreyle bakacak hali yok.



    Bu tabii, metrik bir iştir. Ona göre de ekipmanlarla kontrol edilir. Zaten kaportacıların bir ellerinde profil tarağı diğer ellerinde ölçü taşımak için pantograf olur.



    Hem bu metriklerin kalibrasyonunu da belediye kontrol eder. Sanayi sitelerinde kaç defa denk gelmediniz mi denetimlere?

    Kaza yapmış arabada fiyat kırıyolarmış... Sanki bir çapraz ölçü alıp bırakıyorlar. Müşteri istese de ustalar can taşıyor der, yapmadan, emin olmadan bırakmazlar zaten. Ekipmanı varsa ölçmesi iki saatlik iş. Ondan mı kaçacaklar.
  • Valla benim aracımın önden değişeni vardı..Ön komple yani ama airbagler acılmamış şasede problem yoktu.Baktırdım anlayan arkadaşlara..Seat serviste değişmiş değişeni orjinal parçasıyla...Tabi daha uyguna aldım ama aracımdan çok memnunum..Sorunsuz bir araç..2008 olmasına rağmen o değişen kısımlarının 1 sene garantisi olmuş oldu şu an
  • ShadowOfSpirit, siz alınır diyorsunuz yani, iyi durumda ise ...

    Başka tecrübesi, bilgisi olan varsa fikrini paylaşabilir :) hayır demem :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi servetportakal -- 22 Haziran 2011; 22:01:28 >
  • Hasara göre değişir.Kapılardan biri değiştiği zaman yetkili serviste bile değişse düzen tutmaz.Kilit açıkken camı indir ve kapıya asıl kapı açılır.(Kazalı bir arabanın camından çıkan bir tanıdığım hayatını kaybetmişti geçen sene.)
    Sonuçta hiçbirşey fabrikadan çıktığı gibi olmuyor.Fabrikada testlerden geçer takıldıktan sonra , yetkili serviste ise kapıyı kapatıp-açar al git der...
    Gönyesi kaçmışmı kazalı arabalarda bakılması gereken noktalardan biridir.

    Boya önemli değildir.Hepimiz titiziz araba konusunda.Çoğu boya olayı sürtmelerden yada sokakta çocukların yaptığı izlerden oluşur.Araç sahibi olarak boyatırız çünkü boyanmasa paslanmaya başlar.(İstisnalar kaideyi bozmaz , orjinal diye pas yığını satanlarda var. )

    Dipnot : Hatalar olabilir kusura bakmayın




  • Eğer arabanın öyle şaside oynama,kayma,kaynak yoksa ve takla atmamışsa alınabilir.Mesala forumda Taner Göde'nin aracı.Araba 2008 model ve 25.000 km.de.Şanssız bir kaza sonucu airbagler açıldı.Ha şimdi o araba alınırmı?Ben alırım çünkü serviste yapıldı,şaside bozulma,kaynak yok.

    Yani işin özü kazasız araba diye arasan o iş çok zor.Alacaksın götürekcin servise neymiş,ne olmuş,hangi parçalar değişmiş,NİYE değişmiş öğreneceksin.Sanayi de götürüp bakacaksın.Dyno'ya sokacaksın.Kendi test sürüşünü yapıp,içine sinerse alacaksın.
  • eğer şaside direklerde oynama varsa alınmaz, çünkü yapılacak diğer kazada araç kazasız araca göre çok daha fazla hasar alacaktır. buda bile bile lades demektir.
  • SerkanYazgan. başınız sağ olsun.

    Peki kapı dedik değişirse düzen tutmaz, onun dışında başka nelere bakmalı hasarlı araçlarda ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi servetportakal -- 22 Haziran 2011; 22:22:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkndvc

    SerkanYazgan. başınız sağ olsun.

    Peki kapı dedik değişirse düzen tutmaz, onun dışında başka nelere bakmalı hasarlı araçlarda ?

    Dostlar sağolsun.
    Şasi ve direklerde oynama olmaması lazım.Aslında size şöyle anlatıyım aracın çamurluğu ,tamponu değişmişse alınabilir.Diğer yerler biraz cetrefilli.2. elde adam anasını boyayıp babasına kız diye satıyor ne yazık ki.Alacağınız aracıda kazalı bile olmasa 3 yada 4 farklı yere göstermenizi tavsiye ederim.Bu ülkede 2. el araç almak çok zor ve sabır isteyen bir iş.Olurda araç alırsanız kaydı alın ve parayı öyle verin.Tanıdık ve bildik bir araba almanızda sizin açınızdan iyi olur.
  • Macunlu parçalarda boyasız göçük düzeltme yapamazsın mesela.. Macun anında çatlar.

    Ayrıca kaynaklı yerler genelde içten boyanmaz ve paslanır..

    Bazen de macunun altında paslanma olur, uzun süre kendini belli etmez.. macun kabarıp düştüğünde çok geç olur..
  • SerkanYazgan. , hocam çamurluk dediniz ya birşey olmaz diye... Oradan ve dolayısıyla tekerden darbe almış aracın yürüyen aksamında oynama, hasar olmaz mı ? madem servis te ayarı tam tuturamıyor... Böyle bir durumda aracın yolda gidişinde sorun olur diye mantık yürüttüm, doğru mudur ?
  • millet ustalara servislere güvenseydi kazalı araç alınırdı, satması da kolay olurdu.
    yani vatandaş kazalı aracın düzgün yapılamayacağına inandığı için bulaşmak istemiyor, özellikle de sofistike/komplex araçlar -içi dışı sensör beyin vs dolu- tekonolojik araçlarda..
  • Bence araba dediğiniz orjinal olmalı hiç sevmem orası burası değişmiş arabaları.

    Mesela araba sağdan darbeliyse kapılar falan değiştiyse, sürekli ordan sıkıntı yaratıyor, sesi, gıcırtısı eksik olmuyor. Orjinal parçalar olsa bile.

    Ya da önden darbeliyse motor darbe aldıysa sürekli sorun çıkartıyor. İkisi de tecrübeyle sabit.

    Bosch servisine bir araba götürmüştüm baktırmak için sağ ön çamurluğu değişmişti, Bosch servisindeki usta "çamurluk öyle kolay kolay değişecek bir parça değildir ama yine de siz bilirsiniz içinize siniyorsa alın, hayırlı olsun" demişti.

    Boya konusunda ise; kaput-sağ/sol ön çamurluk üçlüsünden ve bagaj-sağ/sol arka çamurluk 3 lüsünden tırsıyorum. Bir de tavan tabii.

    Şahsen ben kazalı-bel altı boyalı 60.000kmdeki araba yerine; bakımları hiç aksatılmamış, 1-2 parçasında lokal boya olan, titizlikle bakılmış 170 180 bindeki arabayı tercih ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkndvc

    SerkanYazgan. , hocam çamurluk dediniz ya birşey olmaz diye... Oradan ve dolayısıyla tekerden darbe almış aracın yürüyen aksamında oynama, hasar olmaz mı ? madem servis te ayarı tam tuturamıyor... Böyle bir durumda aracın yolda gidişinde sorun olur diye mantık yürüttüm, doğru mudur ?

    Tabi ki.Ben olsam kazalı araç düşünmem 2 lira daha fazla verir sağlamını alırım.Çünkü kazalı aracı alması bi dert satması bi dert.En önemliside insanın her seferinde aklına geliyor kazalı olduğu.Keyifle kullanamıyorum aracı.Transit aldık amcamlara iş için ve sol önden kazalı , araca her bindiğimde aklıma geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SieGeRRR

    Bence araba dediğiniz orjinal olmalı hiç sevmem orası burası değişmiş arabaları.

    Mesela araba sağdan darbeliyse kapılar falan değiştiyse, sürekli ordan sıkıntı yaratıyor, sesi, gıcırtısı eksik olmuyor. Orjinal parçalar olsa bile.

    Ya da önden darbeliyse motor darbe aldıysa sürekli sorun çıkartıyor. İkisi de tecrübeyle sabit.

    Bosch servisine bir araba götürmüştüm baktırmak için sağ ön çamurluğu değişmişti, Bosch servisindeki usta "çamurluk öyle kolay kolay değişecek bir parça değildir ama yine de siz bilirsiniz içinize siniyorsa alın, hayırlı olsun" demişti.

    Boya konusunda ise; kaput-sağ/sol ön çamurluk üçlüsünden ve bagaj-sağ/sol arka çamurluk 3 lüsünden tırsıyorum. Bir de tavan tabii.

    Şahsen ben kazalı-bel altı boyalı 60.000kmdeki araba yerine; bakımları hiç aksatılmamış, 1-2 parçasında lokal boya olan, titizlikle bakılmış 170 180 bindeki arabayı tercih ederim.

    Anladım hocam ben olayın sadece psikolojik olduğunu sanıyordum... madem dediğiniz gibi sorunlar oluyor, bu durumda gerekirse daha düşük model ve daha fazla km yapmış ama kazasız, bakımlı araç almak daha mantıklı görünüyor.

    tüm cevaplar için teşekkürler.




  • Bence, perte ayrılmadıktan, serviste düzgün toplandıktan ve cazip fiyatı olduktan sonra değişeni olan arabada alınabilir. Ucuz alır, az para bağlar daha sonra ucuza satarsınız.
  • Buna inanıyorsan alabilirsin tabi ki
  • Taner Göde ninki alınır onun tüm parçaları Almanyadan geldi ve orjinalinden daha güzel oldu. :)
  • Arabanın dış parçalarında sürtmeden dolayı veya çizilmeden dolayı boya varsa yada plastik aksanlar değişmişse direklerde tavanda şaside motorda veya her han gibi bir donanımda sorun yoksa alınabilir.Lakin ülkemizde 2.el gündeminden dolayı satışı daha zor olur.
  • Biraz da kullanımınıza bağlı, otomobil kısa mesafelerde ve daha çok şehir içinde 1-2 kişi ile kullanılıyorsa fiyatı da dişe dokunur oranda ucuzsa ağır hasarlı araç bile alınabilir. Ağır hasar almış araçların güvenlik donanımlarının olası bir kaza anında yeniden çalışacaklarının garantisi yoktur. Patlayan bir Airbag sadece yerine yenisi takılarak tekrardan faal hale getirilemez, beraberinde darbe sensorleri ve ve yazılımsal kontrol yapan mikroişlemcinin de degiştirilmesi veya programlanması gerekir. Aracın karoseri hafif hasarlı kazalarda dahi gözle farkedilmeyen oranlarda eğilir. Kaza geçiren bir otomobil asla fabrikadan çıktıgı gibi yol tutuş karakteri sergileyemez.




    quote:

    Orijinalden alıntı: FB®h Pozitif

    Arabayı kız gibi düşün,Kazalı arabayı dul,Kazasız arabayı da tertemiz kız olarak düşün.


    Fazlaca talihsiz ve seksist bir anlatım olmuş. Umarım zihniyetiniz de bu degildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Taner Göde ninki alınır onun tüm parçaları Almanyadan geldi ve orjinalinden daha güzel oldu. :)

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.