Şimdi Ara

Kazalı Otomobil Alınmaz mı ? Öyleyse Neden ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
2
Favori
13.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Macunlu parçalarda boyasız göçük düzeltme yapamazsın mesela.. Macun anında çatlar.

    Ayrıca kaynaklı yerler genelde içten boyanmaz ve paslanır..

    Bazen de macunun altında paslanma olur, uzun süre kendini belli etmez.. macun kabarıp düştüğünde çok geç olur..


    yağmurlu havalarda arabaya binince arabanın içinde su olduğunu farkedersin

    sağ dan darbe almış bir araçta farkettim

    oto yıkamada bir gram su girmeyen aracın içine yağmurlu havada bırakıp sabah kapıları açınca paspas su dolu garip değilmi ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unixslax -- 23 Haziran 2011; 1:26:41 >
  • bence nasıl yapıldığı önemli. kullandığım grande punto bol bol kazalı, bi tek sıkıntısı var oda bi kapıda renk farkı var.

    3 kapı boyalı 1i değişti sağ arka çamurluk boyalı ama hiç bi tıkırtı çıtırdı vs sorunu yok... mis gibide biniyorum. ama alınan aracın ne kalitede yapıldığını bilmek zor. yetkili servislerden bile korkmak lazım...
  • Öncelikle kazalı araçtan kasıt ne? Arabacı ağzında kazalı araç demek, büyük kaza yapmış ve toplanmış araç demektir. Örneğin Taner Göde'nin aracı için kazalı diyemeyiz. Büyük kaza / hasarda, tavan, direkler, şasi gibi parçaların hasar görmesi demektir. Bugün bu en ufak hasarda araçlara kazalı diyip fiyatları kırmaya çalışmak, sanıyorum galericiler ve otomobilden anlamayan araç sahipleri yüzünden oldu. Eskiden böyle birşey yoktu, araç alınırken, altına bakılır, direkler tavan şasiye bakılır alınırdı. Şasiye gelmedikçe istediği kadar önden hasar alsın, panel kaput herşey değişebiliyor, yani "0" gibi simetrik ayarlı olabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Öncelikle kazalı araçtan kasıt ne? Arabacı ağzında kazalı araç demek, büyük kaza yapmış ve toplanmış araç demektir. Örneğin Taner Göde'nin aracı için kazalı diyemeyiz. Büyük kaza / hasarda, tavan, direkler, şasi gibi parçaların hasar görmesi demektir. Bugün bu en ufak hasarda araçlara kazalı diyip fiyatları kırmaya çalışmak, sanıyorum galericiler ve otomobilden anlamayan araç sahipleri yüzünden oldu. Eskiden böyle birşey yoktu, araç alınırken, altına bakılır, direkler tavan şasiye bakılır alınırdı. Şasiye gelmedikçe istediği kadar önden hasar alsın, panel kaput herşey değişebiliyor, yani "0" gibi simetrik ayarlı olabiliyor.


    Bizler galerici olmadıgımız için Taner Göde'nin aracına elbette kazalı diyebiliriz. Taner bey titiz ve temiz bir kullanıcı fakat kullnıcısı titiz diye bu aracını kazasız emsalleri ile aynı degere taşımıyor. Kazalı araç alınmaz diye bir yaklaşım elbette söz konusu degil ancak her tip kaza aracın sürüş dinamiklerinde değişikliğe sebep olabilir. Kendi adıma pert'ten toplanmış bir aracı da satın alabilirim ama fiyat avantajı mutlaka bulunmalıdır.




  • hava yastığı açılmadığı sürece alınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    hava yastığı açılmadığı sürece alınır.

    O zaman sana şu videoyu veriyim.

    al sana airbag açılmış araba.
  • Kazanın boyutu önemli. Bizim patronun 2011 model sıfır aldığı Skoda SuperB arabasına aldıktan bir hafta sonra sol ön çamurluğuna kamyon sürttü. Yetkili servis çekiçlemek yerine çamurluğu değiştirmiş. Sadece sürtme vardı. Hiç bişey yoktu. Şimdi bence bu araba değerinden hiç bişey kaybetmez. Rahat rahat satılır ve alınır.

    Kaput değişti, bagaj kapağı değişti deniyor. Değişme sebebi önemli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    hava yastığı açılmadığı sürece alınır.

    O zaman sana şu videoyu veriyim.

    al sana airbag açılmış araba.






  • Bizim aracada kırmızı ışıklarda bir hıyar kızlara bakarken arkadan vurdu tamponu bagaj kapağını değiştirdiler bagaj kapağı düzeltilebilirdi ama uğraşmadılar orjinal ford serviste halloldu 2008 26500 kmde araca.
    Bilmeyen soğur tabi ne olduda vurdular gibi neyseki fotolarını çektim durumu izah etmeye çalışıcaz artık satmaya karar verirsek.
  • aracımız yan yatmıştı ve inanması zor ama camlar kırılmamıştı :D kaskodan yapıldı yan yattığı için sol taraf komple boyalı sayılır. sanırım 1 2 parçada değişeni olabilr benim bildiğim sadece sol kapı sacı. bu haliyle yaptırdık biniyoruz 7 yıldır. araçta darbe yok. satılırsa zarar ettirir muhakkak. bu yüzden 85000 deki araç satılırsa ölü fiyata gidecek. o yüzden satmayı düşünmüyorum 2 3 yıl daha. satmayı düşündüğümde aracın kaza fotoları duruyor saklamaya devam edersem bir faydası olurmu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 15


    quote:

    Orijinalden alıntı: burak451905
    Bizim aracada kırmızı ışıklarda bir hıyar kızlara bakarken arkadan vurdu tamponu bagaj kapağını değiştirdiler bagaj kapağı düzeltilebilirdi ama uğraşmadılar orjinal ford serviste halloldu 2008 26500 kmde araca.
    Bilmeyen soğur tabi ne olduda vurdular gibi neyseki fotolarını çektim durumu izah etmeye çalışıcaz artık satmaya karar verirsek.

    kıza bakarken mi?


    Ben duruyordum o anda güzeller geçiyordu muhtemelen öyle oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Details

    Biraz da kullanımınıza bağlı, otomobil kısa mesafelerde ve daha çok şehir içinde 1-2 kişi ile kullanılıyorsa fiyatı da dişe dokunur oranda ucuzsa ağır hasarlı araç bile alınabilir. Ağır hasar almış araçların güvenlik donanımlarının olası bir kaza anında yeniden çalışacaklarının garantisi yoktur. Patlayan bir Airbag sadece yerine yenisi takılarak tekrardan faal hale getirilemez, beraberinde darbe sensorleri ve ve yazılımsal kontrol yapan mikroişlemcinin de degiştirilmesi veya programlanması gerekir. Aracın karoseri hafif hasarlı kazalarda dahi gözle farkedilmeyen oranlarda eğilir. Kaza geçiren bir otomobil asla fabrikadan çıktıgı gibi yol tutuş karakteri sergileyemez.




    quote:

    Orijinalden alıntı: FB®h Pozitif

    Arabayı kız gibi düşün,Kazalı arabayı dul,Kazasız arabayı da tertemiz kız olarak düşün.


    Fazlaca talihsiz ve seksist bir anlatım olmuş. Umarım zihniyetiniz de bu degildir.

    Aslında haklısınız,Dul kelimesi yerine Fahi** yazsaydık daha iyi olurdu.Mesajı aceleyle yazdığım için saçmalamışım biraz Kusura bakmayın.Editliyorum Mesajımı.




  • Benim getz de ilk sahibinden kazalıydı
    Daha bilmiyorduk

    Tanıdık Kia ustasına gösterdim
    Aracı kullandı mekanik sağlam dedi
    Kaportada boya kontrolu yaptı önde kaza izleri vardı
    Kapılarda bölgesel fazla boya vardı
    Sahibi kazasını orda öğrenmiş gibi yaptı bana, belki de öyleydi.
    Aracı 800 TL indirim ile aldım
    2 senedir bende sorun cıkarmadı

    Kaput önünde plakaya yakın kısımlarda
    pastalarda 3 - 5 cm lik 2 tane çatlak oluştu.
    Sözün özü yürüyen mekanik aksam ve iskelet sağlam ise alınır.
    Kazalı araç olmasın diye arabaya fazla para vermem
    Sıfır alacaksam veririm..
    yılda bir bakım yaptırıyorum
  • 5 sene öncesinin başlığını hortlatıyorum ama konu genel bir konu. 5 sene sonra da geçerliliğini koruyacak bir konu ne de olsa.

    kazasız megane araca da bindim. kaputu arka bagaj kapağı ve sürücü kapısı farklı zamanlarda değişmiş 2004 golf4 araca da bindim. megane golf kıyaslaması yapma niyetinde değilim. golfümü mecburiyetten satmıştım. fırsatım olsa sahibi de satacak olsa aynı aracı alır bir 5 sene daha binerim.

    parça değişimi fikri bu kadar göz korkutacak bir şey değil. ön kaput değişmiş iki aracı yan yana koy. birisinin üstüne saksı düşmüş. diğer elektrik direğine girmiş. galericiye götürünce ikisine de uyuz eşek muamelesi çeker. ama satarken ikisini de parça bu değişir diye satar.

    kaporta aksamı insanın kıyafeti gibidir. kıyafet kirlenir yıkanır bir daha giyilir. kıyafet yırtılır çıkartıp yenisi giyilir. önemli olan adamın kolu kırılmasın sinirleri damarları kopmasın.

    aracın direklerine şasisine amortisör kulelerine bakarım. düzgünse boya değişen sormam bile. adamın güneş yanığından arabasında boya kalmamış. tüyleri dökülmüş uyuz hayvanlar gibi duruyor. bana orijinal boya diyor. ulan ne boyası. astar bile kalmamış arabada metali görünüyor neredeyse.

    edit: kusura bakmayın ama çok saçma mesajlar da var bu başlıkta. değişen kapı çektin mi açılırmış. kazalı araba fahi... ye benzermiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teyology -- 12 Ocak 2016; 18:10:26 >




  • ben de konuyla alakalı bir soru sorayım.

    bir araç var, sağ iki kapısı değişmiş, sağ ön ve sağ arka çamurluklarda boya var.
    aracın fiyatı emsallerine göre 3500-4000 civarı daha uygun.

    elbette ki kazanın nasıl yapıldığı önemli ama kimin doğru kimin yanlış söyleyeceğini bilemeyiz, experler de genelde sadece değişen ve boyananı söylüyor,
    araç sahibi sürtmeden dolayı kapılar yırtıldığı için değişmiş olduğunu söylüyor ama aracın yan yatmış ihtimali de bir diğer ihtimal olabilir mi diye de aklıma geldi doğrusu.

    sizce bu aracı almak riskli midir?
  • servetportakal S kullanıcısına yanıt
    Kazalı araba almakta bir şey yok bu gözler neler gördü bozuk otomatik vitesi değiştirenler mi dersin bozuk enjektörleri değiştiren mi eğer yapıldıktan sonra binilmiş araba alırsan bunları düşünmen gerekmez

    kaporta tamiri yapılırken macun sürülme olayı yaptıran kişinin ya cimriliğin dendir ya da cahilliğinden macun eninde sonunda çatlar ha milimlik sürersin yüzeyi düzlemek için o çatlamaz ama arabaya yandan vurmuşlar kaportacı biraz düzeltip ondan sonra 1 kova macunu sıvıyor duvar sıvarmış gibi sonra satarken de lokal boya diyorlar bak bakayım kapının arkasından lokal mi krater mi eğer kendi servisinde yapıldıysa araç her şeyi kayıtlıysa doya doya binebilirsiniz çünkü servis garantili iş yapar

    3 sene önce bi kaza yaptık aracı kaportacıya verdik adam sağ taşıyıcıyı(mı diyeyim artık çamurluğun altındaki tekerin bağlı olduğu yer işte aklıma gelmedi bir türlü) tam denk getirememiş çamurlukla taşıyıcı arasına somun bildiğimiz somun koymuş bizde şehir dışında olduğumuz için araçta lazım olduğu için düzelttiremedik sonra öyle gitti araba




  • Aslinda haklisin kardesim..

    Kasa gonyesi kacmamis.
    Travers ve podyeler oynanmamis.
    Tavanda boya olmamak kaydiyla..

    Airbag acmis ve on panel degismis ...
    Hatta kaput camurluk kapi degismis ...
    Olsa bile alinir uzun yillar pasa pasa binilir..


    Tabi burdaki isciligin serviste olmus olmasi sart degil zaten bu tip hasarli araclar genelde sanayide kasko anlasmasi olan kaporta ve genel servislere veriliyor..
    Yeterki duzgun toplansin bunuda zaten aracin bitmis halinde assagi yukari anlarsiniz..

    10 yasini devirmis 200 bin km yolu coktan asmis yorgun bir arac almaktansa uc dort yasinda 60 bin alti ama hasar kayitli arac almak mantikli..


    Ama hadi gelde bunu bizim millete izah et..
    Hasar kaydini duyunca aninda yol veriyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Madem konu hortladı


    Benimde arabam hasar kayıtlı amaa alınmaz diye bişey yok.Ama insanlar hasar kaydini duyunca manyaklaşıyolar Kimisi arabanın fiyatini öldürüyo Kimisi hiç ilgilenmiyo .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kazasiz senelerce binilceginin bir garantisi yok soyle dusunelim bir adam senelerdir kaza yapmiyor birgun ya o yada baska biri ona vuruyor arac ne oldu hem boya hem degisen copemi atsin arabayi :) degisen neyse ama boya olayini anlamiyorun boyansa ne olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • biniciysen alınır arkadaş ama hasarın ne olduğuna bakmak lazım... şasesi kaymış arabayı almam ama mesela tavan dahil boyalı ama direkte bişey yok (takla atmamış devrilmiş olsun araba), şasede bişey yok vs. bakılabilir..

    benim arabamda da hasar kaydı var 6 aydır bende ve 10 bin km yol yaptım.. hiç bir sıkıntısı yok tanıdıktan aldım zaten çok memnunum arabamdan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 27 Temmuz 2016; 11:15:23 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.