< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HeredotEngin -- 8 Ağustos 2025; 2:17:11 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HeredotEngin -- 8 Ağustos 2025; 2:17:11 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
geçmiş olsun dikkatin dağılmış sanırım. uzun yol tehlikeli ve hata affetmez ucuz kurtulmuşsun. |
_____________________________
|
Sağolun teşekkürler, 90 120 arası gidiyordum kavşakta o aracı görünce 300 400 m önceden hızımı yavaşlatıp sellektör yaptım bak geliyorum ne olur ne olmaz dikkat et diye, kavşağa girerken de 50-60 arasına düşmüştüm zaten normal geçecekken sarhoş bir anda gaza basıp çıkınca duracak mesafem yetmedi. Ancak hızımı yavaşlatmamış olsaydım kazanın oluş şekli büyük bir faciaya gebe kalabilrdi :( |
_____________________________
|
Öncelikle geçmiş olsun dur levhası var 84h maddesinden karşı taraf kusurlu, eğer çarpışma sonrası şiddetli bir çarpışma varsa araçlarda savrulma takla vb. durum varsa size de 52a dan kusur verilebilirdi. Karşı taraf kavşak içi ters yönde çizilmiş hatalı konumlandirma olabilir. Genelde memurlar yoğun oldukalrinda ve zamanla yarış içerisinde olduklarinda olur bu hatalar, eğer çizimde hata yoksa karşı tarafa ek kusur olarak 47c maddeside ilave edilmelidir. Siz arkadan vurmuş göründüğünuzden karşı taraf dönüşünü tamamlamış olarak değerlendirilmiş sizin durabilme hızına dusemediginiz yorumuna varılmış, hızı yavaşlatmamak demek hız sınırlarında gitmeniz anlamına gelmiyor carpismayacak kadar yavaşlatmak anlamına geliyor. Kazalarda alkol ve ehliyetsizlik asli kusur olmadığından değerlendirme asamisinda dikkate alınmaz sadece kusur durumuna göre sigortalar ödeme yapmaz, yani sizin sigortanız ödeme yapmayacak karşı taraf sizin kusurunuzu kendi cebinden ödeyecek, kendi kusuruyla beraber karşı tarafa rücu edecek. Sulh ceza mahkemesine itiraz edebilirsiniz mahkeme bilir kişi atar. Raporda aman aman bir yanlışlık yoksa raporu ilk tutan memurların kanaatini bozmazlar. Çok geçmiş olsun. Elimden geldiğince aydınlatmaya çalıştım. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolBUDUR -- 8 Ağustos 2025; 9:1:18 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
Araca yandan çarpsanız büyük ihtimal %100 karşı tarafa verecekti. Arkadan çarptığınız için; diğer aracın dönüşünü ya da şerit değişimini tamamladığı varsayılıyor. Muhtemelen beyanda karşı taraf hatasını kabul etmiş. Şu çizime göre karşı taraf dönüşümü ya da şerit değişimimi tamamladım. arakadan gelip vurdu dese kusur %100 size bile çıkabilir. |
_____________________________
2011 RENAULT SYMBOL 1.2 16V AUTHENTIQUE
2004 RENAULT CLIO 1.2 16V AUTHENTIQUE LPG (sold) 2012 FORD TOURNEO CUSTOM TITANIUM PLUS (sold) |
İşte bu yüzden araç kamerası şart, altı üstü 2.000 TL' ye montajı basit ve güzel çekim yapan kameralar var... |
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Araç kırmızı ile işaretlediğim noktada oldu ve dönüşünü tamamlamadı hala araç çapraz şeklinde duruyordu. Ki zaten dönüşünü tamamlamış olsa dahi yinede karşı taraf asli kusurlu bulunur çünkü kavşakta karşı taraf için dur tabelası var. Bu ülkede her şey olur %100 ben bile kusurlu çıkabilirim orası öyle. |
_____________________________
|
Sürücü bile ben vallahi seni görmedim yol boş sandım bir anda çıktım, polisler bunu bile dikkate almadı. Sanırım kazaya karışmış olmak bile suç oranı verilmesinde yeterli bir sebep. O mantıkla bakarsak doğruda kusur oranı verilmesi. Ancak mahkemelerde daha önce emsal teşkil edecek alkolün kazaya etkisini içeren kararlar mevcut, bunlardan yararlanabilirmiyim bilmiyorum. Süreç epey meşşakatli ve uzun sürecek gibi duruyor. |
_____________________________
|
Ben krokideki çizimden bahsetmiştim. Yol hakkı sizin dahi olsa eğer ki yola giren araç ya da şerit değiştiren araç dönüşünü tamamlarsa arkadan çarpana çıkıyor kusur. Ancak kamera kaydı, mobese vs. ile kanıtlarsanız durum değişiyor. Neyse ki karşı taraf suçunu kabul etmiş. Ben baktığımda yoktu. Yola çıktım dönüşümü tamamladım. Arkadan hızlı geldi vurdu dese baya uğraşırdınız. |
_____________________________
2011 RENAULT SYMBOL 1.2 16V AUTHENTIQUE
2004 RENAULT CLIO 1.2 16V AUTHENTIQUE LPG (sold) 2012 FORD TOURNEO CUSTOM TITANIUM PLUS (sold) |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Osman_E -- 10 Ağustos 2025; 1:11:36 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Aracın sağ arkasından çarptıpım için dönüşünü tamamlamadığı her türlü kabul edilir, ancak krokide kaza anı dediğiniz gibi tam arkadan görünüyor ancak hasar yeri sağ arka olarak işaretlenmiş, ya çizimler öyle ya yanlış çizildi. Bende tam anlamadım, sırf durum muallak ve dezavantajıma karar çıkma olasılığı yüzünden itiraz etmeyeceğim sanırım. |
_____________________________
|
Polisler kazanın oluş şeklini bize bile sormadı hocam biz zannettik ki direk %100 kusur karşı tarafta ezbere iş yapmışlar, ertesi gün gittim polislerin yanına neden böyle yaptınız kişi bile suçunu kabul ediyordu diye, ben senin kavşağa ne kadar hızlı girdiğini bilemem o yüzden sende suçlusun dedi |
_____________________________
|
Polisler kazanın oluş şeklini bize bile sormadı hocam biz zannettik ki direk %100 kusur karşı tarafta ezbere iş yapmışlar, ertesi gün gittim polislerin yanına neden böyle yaptınız kişi bile suçunu kabul ediyordu diye, ben senin kavşağa ne kadar hızlı girdiğini bilemem o yüzden sende suçlusun dedi. Ön kaputum gitti 200 bin tl hasar kaydı mevcut. ilk kazası oldu aracın. Ayrıca şöyle bir durum var internetten araştırdığıma göre. Kavşağa girerken gidilmesi gerekn hız kavşak öncesi 50 km diyor. Bende zaten o hızlardaydım. Hız Maksimum 50 diyelim. Metre ve saniye ölçümlerinde 1 saniye reaksiyon süresi ve 50 km hızla gittiğimi varsaydığımızda , 1 saniyeyi ve fren mesafesini hesap ettiğimizde 40 metrede durmanın mümkün olacağı hesaplanıyor. Bana göre kavşaktan 41 metre ilerde bu kaza gerçekleşmiş olsaydı benim hızım gerçekten 50 km hızdan yüksek olacaktı ancak kaza direk kavşak içerisinde maksimum 5 metre uzaklıkta oldu. Epey uzun yazdım umarım anlaşılırım |
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Kafamdaki en büyük soru karşı taraf duruma itiraz ederse ve %75 lik haklılık payım ortadan kalkarsa diye itiraz edip etmeme konusudna tereddütteyim. Daha önce alkolün kazaya etken olarak sayılması gerektiğine dair yargıtaydan içtihat kararlar var. Bilmiyorum süreci nasıl ilerleteyim. Zaten cana ve mala zarar vermekten şikayetçi olduğumuz için dava süreci başlatıldı. |
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Şimdi %75 karşı taraf Asli kusurlu, geçiş üstünlüğüne uymamaktan, ben %25 kusurlu kavşağa girerken hızımı yavaşlatmamaktan. Ne yapmamı önerirsiniz ? |
_____________________________
|
|
_____________________________
SİGORTA TOWER - Whatsapp: 05056840705
ONLARCA FORUMCU MUTLU MÜŞTERİ KONU LİNKİMİZDE... AYRICA AYIN İLK GÜNÜNE ÖZEL ALLİANZ KASKODA NET %30 İNDİRİM FIRSATI! FORUM KONUMUZ... |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|