Şimdi Ara

Kazada Kim Haklı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kazada Kim Haklı

    Kazada Kim Haklı

    Arkadaşlar Selamlar karıştığımız kazada kusur %75 asli karşı tarafa %25 bana verilmiş. Sürücü alkollü ehliyetine el konuldu ama kazada alkol bir etken olarak görülmüyormuş. Polisler ezbere iş yaptıklarını düşünüyorum. Kazada trafik kurallarına uymaddığım bir nokta yok tek suçum kazaya karışmış olmak bu da karşı tarafın %100 asli kusurundan kaynaklandığını düşünüyorum. Tutanağa mahkeme yolu ile itiraz edeceğim ancak sizlerin de fikrini almak istiyorum. Şehirler arası yolda geçiş üstünlüğü tamamen bende olan yolda alkollü sürücü hızım 50-60 km arası seyir halide giderken beni görmediğinin beyanı Üzerine bir anda yola çıktı ve gaza basmadı bende kaçmaya çalıştım ancak o da diğer şeride geçince sağ arkadan vurmak durumunda kaldım. Hasar oldukça yavaş gerçekleşti 20 km altı hızla airbag açmadı. Polislerin bana %25 kusur verme sebebi kavşağa girerken hızımı yavaşlatmamak maddesinden olmuş, şehirlerarası yolda zaten 50-60 km hıza düşmüşüm kavşak öncesi son tabela da 50 km hız zaten.
    Ayrıca polisler tutanağı da karşı taraf alehine yanlış tutmuşlar çünkü adam kavşakta ters yönden geldiği belirtmişler. Adam normal kendi yolundan geldi

    Alkollü bir aptal sürücü yüzünden %25 kusurlu sayıldık bu değer kaybını etkiliyor kaskomun delinmesine sebep oluyor. Maddi manevi zarardayız. Açık fikirlerinizi merak ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HeredotEngin -- 8 Ağustos 2025; 2:17:11 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >



    _____________________________




  • geçmiş olsun dikkatin dağılmış sanırım.


    uzun yol tehlikeli ve hata affetmez


    ucuz kurtulmuşsun.

    _____________________________
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    Sağolun teşekkürler, 90 120 arası gidiyordum kavşakta o aracı görünce 300 400 m önceden hızımı yavaşlatıp sellektör yaptım bak geliyorum ne olur ne olmaz dikkat et diye, kavşağa girerken de 50-60 arasına düşmüştüm zaten normal geçecekken sarhoş bir anda gaza basıp çıkınca duracak mesafem yetmedi. Ancak hızımı yavaşlatmamış olsaydım kazanın oluş şekli büyük bir faciaya gebe kalabilrdi :(

    _____________________________
  • Öncelikle geçmiş olsun dur levhası var 84h maddesinden karşı taraf kusurlu, eğer çarpışma sonrası şiddetli bir çarpışma varsa araçlarda savrulma takla vb. durum varsa size de 52a dan kusur verilebilirdi. Karşı taraf kavşak içi ters yönde çizilmiş hatalı konumlandirma olabilir. Genelde memurlar yoğun oldukalrinda ve zamanla yarış içerisinde olduklarinda olur bu hatalar, eğer çizimde hata yoksa karşı tarafa ek kusur olarak 47c maddeside ilave edilmelidir.

    Siz arkadan vurmuş göründüğünuzden karşı taraf dönüşünü tamamlamış olarak değerlendirilmiş sizin durabilme hızına dusemediginiz yorumuna varılmış, hızı yavaşlatmamak demek hız sınırlarında gitmeniz anlamına gelmiyor carpismayacak kadar yavaşlatmak anlamına geliyor. Kazalarda alkol ve ehliyetsizlik asli kusur olmadığından değerlendirme asamisinda dikkate alınmaz sadece kusur durumuna göre sigortalar ödeme yapmaz, yani sizin sigortanız ödeme yapmayacak karşı taraf sizin kusurunuzu kendi cebinden ödeyecek, kendi kusuruyla beraber karşı tarafa rücu edecek.

    Sulh ceza mahkemesine itiraz edebilirsiniz mahkeme bilir kişi atar. Raporda aman aman bir yanlışlık yoksa raporu ilk tutan memurların kanaatini bozmazlar. Çok geçmiş olsun. Elimden geldiğince aydınlatmaya çalıştım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yolBUDUR -- 8 Ağustos 2025; 9:1:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Araca yandan çarpsanız büyük ihtimal %100 karşı tarafa verecekti. Arkadan çarptığınız için; diğer aracın dönüşünü ya da şerit değişimini tamamladığı varsayılıyor. Muhtemelen beyanda karşı taraf hatasını kabul etmiş. Şu çizime göre karşı taraf dönüşümü ya da şerit değişimimi tamamladım. arakadan gelip vurdu dese kusur %100 size bile çıkabilir.

    _____________________________
    2011 RENAULT SYMBOL 1.2 16V AUTHENTIQUE
    2004 RENAULT CLIO 1.2 16V AUTHENTIQUE LPG (sold)
    2012 FORD TOURNEO CUSTOM TITANIUM PLUS (sold)
  • İşte bu yüzden araç kamerası şart, altı üstü 2.000 TL' ye montajı basit ve güzel çekim yapan kameralar var...

    _____________________________
  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt
    Böyle durumlarda kanıt niyeliği taşımıyor diye biliyorum kameralar bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa güzel olur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu kaza da kim haklı?
    geçen yıl açıldı
    kazada kim suclu
    5 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • hfguler kullanıcısına yanıt

    Araç kırmızı ile işaretlediğim noktada oldu ve dönüşünü tamamlamadı hala araç çapraz şeklinde duruyordu. Ki zaten dönüşünü tamamlamış olsa dahi yinede karşı taraf asli kusurlu bulunur çünkü kavşakta karşı taraf için dur tabelası var. Bu ülkede her şey olur %100 ben bile kusurlu çıkabilirim orası öyle.

    _____________________________
  • yolBUDUR kullanıcısına yanıt

    Sürücü bile ben vallahi seni görmedim yol boş sandım bir anda çıktım, polisler bunu bile dikkate almadı. Sanırım kazaya karışmış olmak bile suç oranı verilmesinde yeterli bir sebep. O mantıkla bakarsak doğruda kusur oranı verilmesi. Ancak mahkemelerde daha önce emsal teşkil edecek alkolün kazaya etkisini içeren kararlar mevcut, bunlardan yararlanabilirmiyim bilmiyorum. Süreç epey meşşakatli ve uzun sürecek gibi duruyor.

    _____________________________
  • HeredotEngin kullanıcısına yanıt

    Ben krokideki çizimden bahsetmiştim. Yol hakkı sizin dahi olsa eğer ki yola giren araç ya da şerit değiştiren araç dönüşünü tamamlarsa arkadan çarpana çıkıyor kusur. Ancak kamera kaydı, mobese vs. ile kanıtlarsanız durum değişiyor. Neyse ki karşı taraf suçunu kabul etmiş. Ben baktığımda yoktu. Yola çıktım dönüşümü tamamladım. Arkadan hızlı geldi vurdu dese baya uğraşırdınız.

    _____________________________
    2011 RENAULT SYMBOL 1.2 16V AUTHENTIQUE
    2004 RENAULT CLIO 1.2 16V AUTHENTIQUE LPG (sold)
    2012 FORD TOURNEO CUSTOM TITANIUM PLUS (sold)
  • Diğer sürücü o kafayla tersten gelme beyanı vermiş demek ki hem tersten kaza yapmaktan hem alkollu araç kullanmaktan adli işlem yapılır ona. Keşke polislerin kanaatinide yazsaydınız.
    Fren mesafesi ölçümü mevcut mu? Ayrıca hasar durumu ne seviye de ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Osman_E -- 10 Ağustos 2025; 1:11:36 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • hfguler kullanıcısına yanıt

    Aracın sağ arkasından çarptıpım için dönüşünü tamamlamadığı her türlü kabul edilir, ancak krokide kaza anı dediğiniz gibi tam arkadan görünüyor ancak hasar yeri sağ arka olarak işaretlenmiş, ya çizimler öyle ya yanlış çizildi. Bende tam anlamadım, sırf durum muallak ve dezavantajıma karar çıkma olasılığı yüzünden itiraz etmeyeceğim sanırım.

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Osman_E

    Diğer sürücü o kafayla tersten gelme beyanı vermiş demek ki hem tersten kaza yapmaktan hem alkollu araç kullanmaktan adli işlem yapılır ona. Keşke polislerin kanaatinide yazsaydınız.
    Fren mesafesi ölçümü mevcut mu? Ayrıca hasar durumu ne seviye de ?

    Polisler kazanın oluş şeklini bize bile sormadı hocam biz zannettik ki direk %100 kusur karşı tarafta ezbere iş yapmışlar, ertesi gün gittim polislerin yanına neden böyle yaptınız kişi bile suçunu kabul ediyordu diye, ben senin kavşağa ne kadar hızlı girdiğini bilemem o yüzden sende suçlusun dedi

    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Osman_E

    Diğer sürücü o kafayla tersten gelme beyanı vermiş demek ki hem tersten kaza yapmaktan hem alkollu araç kullanmaktan adli işlem yapılır ona. Keşke polislerin kanaatinide yazsaydınız.
    Fren mesafesi ölçümü mevcut mu? Ayrıca hasar durumu ne seviye de ?

    Polisler kazanın oluş şeklini bize bile sormadı hocam biz zannettik ki direk %100 kusur karşı tarafta ezbere iş yapmışlar, ertesi gün gittim polislerin yanına neden böyle yaptınız kişi bile suçunu kabul ediyordu diye, ben senin kavşağa ne kadar hızlı girdiğini bilemem o yüzden sende suçlusun dedi.

    Ön kaputum gitti 200 bin tl hasar kaydı mevcut. ilk kazası oldu aracın.

    Ayrıca şöyle bir durum var internetten araştırdığıma göre. Kavşağa girerken gidilmesi gerekn hız kavşak öncesi 50 km diyor. Bende zaten o hızlardaydım. Hız Maksimum 50 diyelim. Metre ve saniye ölçümlerinde 1 saniye reaksiyon süresi ve 50 km hızla gittiğimi varsaydığımızda , 1 saniyeyi ve fren mesafesini hesap ettiğimizde 40 metrede durmanın mümkün olacağı hesaplanıyor. Bana göre kavşaktan 41 metre ilerde bu kaza gerçekleşmiş olsaydı benim hızım gerçekten 50 km hızdan yüksek olacaktı ancak kaza direk kavşak içerisinde maksimum 5 metre uzaklıkta oldu.


    Epey uzun yazdım umarım anlaşılırım

    _____________________________




  • HeredotEngin kullanıcısına yanıt
    Kavşaklara gelirken hızını azaltmama konusunun bir standartı yok. Senin ne kadar hızlı olduğun ise fren mesafen, öndeki aracın savrulma mesafesi ve hasar durumu ile az çok tahmin edilebilir bir şey şahsımca bunları ince ince didiklerim. Ortalama 50km hızın fren mesafesi reaksiyonsuz 20m kabul edilir ama kaza raporunda görüldüğü üzere şahsın alkolün etkisi ile tamamen kontrolsüz hızla yola çıkmış olması ve ters şeritten yola çıkması yani sizin araç gelişini kontrol etmenize ihtiyaç duymayacağınız bir yoldan gelmesi reaksiyon sürenizi artıracağı için ne kadar yavaş olursanız olun bu kaza gerçekleşir. Sulh ceza hakimliğine dilekçe ile başvuru yapardım ben bu gerekçeyle. Ben 52/1A maddesini bazı polislerin doğru yorumlayabildiğini düşünmüyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Osman_E kullanıcısına yanıt

    Kafamdaki en büyük soru karşı taraf duruma itiraz ederse ve %75 lik haklılık payım ortadan kalkarsa diye itiraz edip etmeme konusudna tereddütteyim. Daha önce alkolün kazaya etken olarak sayılması gerektiğine dair yargıtaydan içtihat kararlar var. Bilmiyorum süreci nasıl ilerleteyim. Zaten cana ve mala zarar vermekten şikayetçi olduğumuz için dava süreci başlatıldı.

    _____________________________
  • HeredotEngin kullanıcısına yanıt
    52/1A Bu kaza da asli kusura dönüşmesi çok zor. Alkollu araç kullanmanında kazaya tam anlamıyla nedensellik bağı kurulmalı ki bir kaza kusuru sayılabilsin. Eks li kazalarda değerlendiriliyor genelde bu konu.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Osman_E kullanıcısına yanıt

    Şimdi %75 karşı taraf Asli kusurlu, geçiş üstünlüğüne uymamaktan, ben %25 kusurlu kavşağa girerken hızımı yavaşlatmamaktan. Ne yapmamı önerirsiniz ?

    _____________________________
  • KTK'nın 57/1: 56/1-c: 84 maddelerine göre CIE 23, %75 kusurlu, öncelik hakkını ihlalinden ötürü.
    ASG 947 ise %25 tali kusurlu (şayet hız, hatalı şerit gibi bir durum varsa oran artabilir ama krokide öyle bir durum görünmüyor).
    _____________________________
    SİGORTA TOWER - Whatsapp: 05056840705

    ONLARCA FORUMCU MUTLU MÜŞTERİ KONU LİNKİMİZDE...

    AYRICA AYIN İLK GÜNÜNE ÖZEL ALLİANZ KASKODA NET %30 İNDİRİM FIRSATI!

    FORUM KONUMUZ...
  • SigortaTower kullanıcısına yanıt
    Hız da şerit ihlalide yok Hocam, ne tavsiye edersiniz %25 kalsın ve bu şekilde mi ilerleteyim değer kaybını vs

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.