Şimdi Ara

NISSAN NOTE 1.5 DCI TEKNA 120.000 KM KULLANICI TESTI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
18.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Genelde otomotiv sektörü basın editörleri tarafından kısa testlerle yetinen bizler için gerçek kullanıcı testleri çok önemli.
    Hem aracın genel durumu hem de motoru ile uzun dönem (min 100.000 km) ayrıntılı bilgiye her zaman ihtiyaç var.
    Özellikle 1.5 dci motorun tüketimi ve ömrünü merak eden arkadaşlar için faydalı olacağını ümit ederim.

    Kullanıcı: Erkek
    Yaş: 43
    Kullanım: %80 Otoban ve Çevre Yolu, % 20 Yoğun Şehir İçi, Çocuklu aile
    Şehir: İzmir
    Yakıt: Shell ve Total dizelleri dışında yakıt kullanılmadı.

    Araç 2011 Haziran trafik çıkışlı.
    Sıfır alındığından bu yana 4,5 yılda 120.000 km yol yaptı.
    Her 10000 km'de yetkili servis bakımı gördü ve sanayiye götürülmedi.
    Yağ-su-lastik vs si hep zamanında değiştirilip titizlikle kullanıldı.

    Artılar: Düşük yakıt tüketimi (ortalama 5 litreyi nadiren geçti), arka koltuk diz ve baş mesafesi, ayarlanabilir bagaj hacmi (arka koltuk raylı sistem hareket sayesinde), park-manevra kolaylığı, yüksek koltuk konumlandırması sayesinde ferah bir sürüş, düşük devirlerde canlı motor
    Eksiler: Nissan tarafından belirlenen periyodik bakımın 10.000 km de bir olması sebebiyle yüksek bakım maliyeti, sert ve düşük hızla girilen kasislerde adeta zıplatan sert süspansiyon sistemi, 60.000 kmden sonra başlayan trim sesleri, kalitesiz radyo teyp, kir tutan ve kolay temizlenmeyen açık renk iç döşeme

    Arızalar
    1- Yolda bırakan temel bir arıza: Yok
    2- Elektrik elektronik arıza: Teyp ana ekranı 40.000 km civarı sıcak havalarda soluklaşmaya başladı ve bir süre sonra tamamen gitti. Ancak teyp çalışmaya devam ediyor. (teyp sökülüp İstanbul'a gönderilmesine rağmen arıza giderilemedi)
    3- Yürüyen aksam arızası: Sağ ön aks braketi (sürüş güvenliğini etkilememesine rağmen) 70.000 km'den sonra ses yapması sebebiyle değiştirildi.
    4- Motor arızası: Yok
    5- Diğer: 60.000 km civarı, klima soğutmamaya başladı. Klima kompresöründen çıkan borularda çatlak tespit edildi. İzmir'de parça bulunamadı. Çözüm olarak boruyu İstanbul'dan getirtmek yerine kaynak yaparak çözdüler. Garanti kapsamında sorun giderildi.

    Tekrar Nissan alır mısın?
    Araçtan çok memnun olmama ve hiç yolda bırakan arıza ile karşılaşmamama rağmen cevabım HAYIR.
    Sebebi ise garanti kapsamında 10.000 km'de bir servise çağırılmak. Benzer motorları kullanan Renault ve Dacia kullanıcıları daha geniş km servis aralığına sahipken, Nissan kullanıcılarının 10.000 km'de bir servise çağırılmalarının makul ve mantıklı bir açıklaması yok.
    Öte yandan Türkiye'nin üçüncü büyük şehri İzmir'de parça stoğunun yeterli olmaması ve en basit parça talebinde bile "İstanbul'a ilettik cevap bekliyoruz" cevabı ile karşılaşmak da günümüz şartlarında kabul edilemez.

    Motor olarak 1.5 dci yi tekrar tercih eder misin?
    Kesinlikle EVET.
    Düşük yakıt tüketimi, 120.000 km süresince hiçbir sorun çıkarmaması sebebiyle kesinlikle tercih edilir bir motor.
    Ancak bu noktada gerek periyodik bakımlara gerekse yakıt kalitesine azami dikkat gösterdiğimi belirtmem gerekir.
    "Motorun ömrü bakım ve kullanımla uzar veya kısalır" sözü bu noktada çok önemli.
    Bir dahaki aracımı muhtemelen Renault grubundan alacağım.

    Selam ve sevgiyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi robespierre -- 14 Kasım 2015; 12:47:09 >







  • Özellikle sınıfında arka koltuk diz mesafesi çok iyi. Yakıt zaten uygun. Bence güzel bir araç. Benim c3 130000 km de tik yok. Ortalama yakıt tüketim 4.4 litre ve çevre yolu yüzde 50 yi geçmez. Bir tek arka diz mesafesi dar. Gerçi yüzde 99 tek biniyorum ama uzun yola 4 kişi çıkmaya cesaret edemem.
  • robespierre R kullanıcısına yanıt
    Aracınız güzel.Kazasız belasız iyi günlerde kullanın.Sanırım 2.elde biraz ağır gidiyor.Sonuçta Japon markası ve Dci sorunsuz bir motor.2010 benzinli olanı düşünmüştük bir aralar tekna modeli.Uygun fiyatlı bulamamıştık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Urbanrevolt

    Aracınız güzel.Kazasız belasız iyi günlerde kullanın.Sanırım 2.elde biraz ağır gidiyor.Sonuçta Japon markası ve Dci sorunsuz bir motor.2010 benzinli olanı düşünmüştük bir aralar tekna modeli.Uygun fiyatlı bulamamıştık.
    Son kasasında benimde gözüm var.
    Piyasası çok hareketli olmadığından fiyatlar da uçmuyor.
    Dizel motoru çok iyi ama otomatik vites versiyonu olsa alınıp senelerce binilesi bir araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevozgur

    Özellikle sınıfında arka koltuk diz mesafesi çok iyi. Yakıt zaten uygun. Bence güzel bir araç. Benim c3 130000 km de tik yok. Ortalama yakıt tüketim 4.4 litre ve çevre yolu yüzde 50 yi geçmez. Bir tek arka diz mesafesi dar. Gerçi yüzde 99 tek biniyorum ama uzun yola 4 kişi çıkmaya cesaret edemem.
    benede de 1.6 a/t var.
    arka diz mesafesi ve iç hacmi çok iyi.

    teyp çekim kalitesi iyi değil...ben belki antendendir diyordum ama sadece bende değilmiş sorun.

    hızlanma ve motor tepkisi gayet iyi. 180 km hıza kadar çıktım bassam daha da giderdi.

    genel olarak memnunum ufak tefek eksikleri olmasına rağmen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Urbanrevolt

    Aracınız güzel.Kazasız belasız iyi günlerde kullanın.Sanırım 2.elde biraz ağır gidiyor.Sonuçta Japon markası ve Dci sorunsuz bir motor.2010 benzinli olanı düşünmüştük bir aralar tekna modeli.Uygun fiyatlı bulamamıştık.

    dostum 2.eli rahat bence.

    hatta dün birisi aracımın camına kartını bıraktı... araç satılık mı diye... durduğu yerde müşteri çekiyor
  • güzel bir inceleme. bi ara 1.2 tekna alsam mı almasam mı diye çok düşündüm ama vazgeçtim, iyi ki vazgeçmişim. yedek parça sıkıntısını sevmiyorum. Bi de sıfır arabanın sorun çıkarmasından zaten hoşlanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson_son

    güzel bir inceleme. bi ara 1.2 tekna alsam mı almasam mı diye çok düşündüm ama vazgeçtim, iyi ki vazgeçmişim. yedek parça sıkıntısını sevmiyorum. Bi de sıfır arabanın sorun çıkarmasından zaten hoşlanmıyorum.
    arkadaşımda dizel 1.16 var o da 10000 km'de giriyor bakıma. ama izmir gibi bir şehirde parça bulunmaması büyük ayıp.
  • fortune1905 kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam Şekil olarak da çok güzel araç.B sınıfı parasına mini mpv araç daha ne olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Urbanrevolt

    Anladım hocam Şekil olarak da çok güzel araç.B sınıfı parasına mini mpv araç daha ne olsun

    aynen hocam. genişlik ve yükseklik olarak gayet iyi... hele diz mesafesine binen herkes hayran kalıyor.
  • güzel anlatım olmuş, dediğiniz gibi her 10000 km bir servise gitmek ciddi maliyet, birde araçla uzun yol yapma durumu olan biriyse bu servis maliyeti çok can sıkıcı olmaya başlar.
  • fortune1905 kullanıcısına yanıt
    benzinlide ki bakım aralıkları nasıl ? + yakıt durumunu da yazarmısınız bu araçlar benimde hoşuma gidiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TITAN291 -- 13 Kasım 2015; 13:12:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TITAN291

    benzinlide ki bakım aralıkları nasıl ? + yakıt durumunu da yazarmısınız bu araçlar benimde hoşuma gidiyor.

    ben 2.el aldım. bakım aralıklarını prosedüre uygun yaptırmadım. 15.000 km gibi bakım yaptırıyorum sadece....

    otomatik lpg ile şehiriçi yaklaşık 9-10 lt yakıyorum. çok sakin kullanan biri değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: TITAN291

    benzinlide ki bakım aralıkları nasıl ? + yakıt durumunu da yazarmısınız bu araçlar benimde hoşuma gidiyor.

    ben 2.el aldım. bakım aralıklarını prosedüre uygun yaptırmadım. 15.000 km gibi bakım yaptırıyorum sadece....

    otomatik lpg ile şehiriçi yaklaşık 9-10 lt yakıyorum. çok sakin kullanan biri değilim.

    Alıntıları Göster
    hocam paylaşım için çok teşekkürler,elinize sağlık.
    Muhtemeln bakım faturları sizin elinizdedir, o bakım fautalarını paylaşabilirseniz çok makbule geçer.
    Çünkü 120.000 km de toplam bakım haracaması ne kadar tutmuş neler değişmiş bu tür uzun dönem incelemeleri için önemli verilerdir.




  • Yeni kasası bence yakışıklı. Motor zaten iyi. Nissanin en büyük eksi yonu bakim aralıkları ve yefek parça.

    Bunlarda reno satışlarını baltalamamak için. Yoksa nissan niye suv haricinde altima maxima pulsar gibi arabalari getirmiyor. Ancak nissan-reno ortaklığı ulkemizde nissan arac satışını arttirmak için fabrika açmayı planlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-6D7247931

    Yeni kasası bence yakışıklı. Motor zaten iyi. Nissanin en büyük eksi yonu bakim aralıkları ve yefek parça.

    Bunlarda reno satışlarını baltalamamak için. Yoksa nissan niye suv haricinde altima maxima pulsar gibi arabalari getirmiyor. Ancak nissan-reno ortaklığı ulkemizde nissan arac satışını arttirmak için fabrika açmayı planlıyor.
    Araç kaç model ? hangi kasa ? fotoğraf eklerseniz daha güzel bir inceleme olur
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Hocam
    Açıkçası 2011'den bu yana faturaları saklamadım ama rutin bakımlar bugünün parası ile 400 TL civarıdır.
    Sadece satarken alıcı bilsin diye aracın karnesini her bakımda km bilgisi ile kaşe ile kayıt altına aldırdım.
    Ağır bakım ise 100.000 de olup 820 TL ödemiştim diye hatırlıyorum.
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    2011 model haziran çıkışlı.
    Güncelden bir önceki kasa.
  • güzel konu, paylaşım için çok teşekkürler

    ikinci el aldığım 2014 model ancak 2015 trafiğe çıkışlı, yani yeni nissan note ile, 150bin km yi görünce bilgileri bende paylaşmak isterim

    aracıma henüz bir kez dışarda bakım yaptırdım, daha önce satan firma kendisi bakım yaptığı için araç garanti dışı kalmış

    iyi ki de öyle olmuş, zira servis 10 bin km diyor ama aracın beyni üzerindeki bakım periyodu 30 bin km yazıyor!

    kaldı ki renault motor açısından 15 bin km bakım standart sayılıyor, ben de öyle yaptıracağım

    başka bir konuda yazmıştım, malzeme olarak birebir clio iv ve captur da kullanılan malzemeleri, renault parçacısından aldım

    şimdi misal ön diskleri ve balataları değiştireceğim, bosch car service dan sipariş ettim, fabrikasyon neyse onlar gelecek

    bunlara bakarak, emsali diğer marka modellere göre, bakım tutum masrafları hiç de öyle pahallı değil

    ancak yetkili servis gerçekten işi abartıyor

    misal, periyodik bakım + yakıt filtresi + işçilik dahil kendim yaklaşık 500 liraya mal ettiğim bakıma, servis en düşük 900 lira fiyat verdi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkhnyrn -- 10 Mayıs 2017; 10:40:34 >




  • Konu için teşekkür ederiz.





    Nissanin klasik servis kazigi burda da kendi göstermiş
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.