Şimdi Ara

kasise çok hızlı girdim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
57
Cevap
1
Favori
54.459
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdasdqwertyveyaalxyvance

    quote:

    Orijinalden alıntı: inanç_turasay

    Yere fazla yatık olan arabalar için çok kötü bir durum oluyor tamponlar parçalanıyor bazen

    hocam zaten yolda nezaman böyle araç görsem ulan adam sende hiç akıl yokmu Türkiye'de böyle araç kullanılırmı diyorum

    Alıntıları Göster
    Bende seneler önce megane 2 ile 60-70km civarı bir hızla frensiz kasise girmiştim, 4 teker havalanıp geri indi heralde. Abartı bir sürat olmadıkça aracın zarar göreceğini sanmıyorum doğrusu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenGiDeR -- 14 Mayıs 2012; 21:20:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Bende seneler önce megane 2 ile 60-70km civarı bir hızla frensiz kasise girmiştim, 4 teker havalanıp geri indi heralde. Abartı bir sürat olmadıkça aracın zarar göreceğini sanmıyorum doğrusu.

    Alıntıları Göster
    Faydalı bir konu olmuş ben mümkün olduğunca frene basardım ama kasise geldiğimizde freni bırakmamız gayet mantıklı. Peki kasisten çıkarken herhangi bir şey yapmalı mıyız?
  • Birsey olmaz nerak etmeyin ama mumkun oldugunca kasislerde frenle girmemek cok iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Birsey olmaz nerak etmeyin ama mumkun oldugunca kasislerde frenle girmemek cok iyi olur.
    1 ay önce 80 km gibi bir hız ile kasise girdim.

    korktuğum gibi olmadı lok lok diye ses çıktı 2 jant kapağı düştü parçalandı .

    ertesi gün rot balans ister diye sanayiye uğradım herhangi birşey çıkmadı amortisörlere baktırdım onlarda sağlam.gittim 5 liradan 2 kapak aldım

    Araç 92 spring.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEŞELİMEŞEODUNU -- 14 Mayıs 2012; 22:20:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    kasisten motora bir zarar geleceğini sanmam ama kasislerde hiçbir reflektör olmuyor gerçekten bu kasisleri yapanlar küfürü hakediyolar...

    motor bloğunu çatlatma gibi bir durum söz konusu olabilirmi ?

    öyle bi teknoloji yok! öyle bi kasis yok.

    Bu ülkede olmaz diye birşey yok.

    dogru öyle bi kasis yok derken onların adı kasis değil hendek :) neleri var hey gidi
    şaka bi yana motor bloguna bişey olmaz ama çok çok sert girildiyse ön takımda ufak tefek yamulmalar olabilir düşüncesindeyim.




  • Sanmam birsey olacagini ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsipura

    Sen ehliyeti kaptirmamis miydin?

    evet ehliyetimi kaptırmıştım 2 ay önce iyi unutmamışsın beni
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu
    kasislerde frenden ayağı çekmenin mantığı nedir(bilmediğimden soruyorum) lastiğe ciddi zarar mı veriyor

    Fren yapıldığı zaman araç negatif ivmenin etkisi ile öne doğru yığıldığından, aracın ön kısmı yere daha fazla yakınlaşır. Normal şartlarda altını vurmayacağı bir tümsekte bile bu şekilde altını, tamponunu yere vurabilir. Yüksek hızla kasisin son anda farkedildiği durumlarda kasise hemen girmeden önce fren bırakılır ki aracın burnu yerden kalksın, kasise çarpmasın, mantığı bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 15 Mayıs 2012; 12:23:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu
    kasislerde frenden ayağı çekmenin mantığı nedir(bilmediğimden soruyorum) lastiğe ciddi zarar mı veriyor

    Fren yapıldığı zaman araç negatif ivmenin etkisi ile öne doğru yığıldığından, aracın ön kısmı yere daha fazla yakınlaşır. Normal şartlarda altını vurmayacağı bir tümsekte bile bu şekilde altını, tamponunu yere vurabilir. Yüksek hızla kasisin son anda farkedildiği durumlarda kasise hemen girmeden önce fren bırakılır ki aracın burnu yerden kalksın, kasise çarpmasın, mantığı bu.

    Alıntıları Göster
    Bir defasında ben de kasisi farkedemeyip hızlıca girmiştim...Bagajda termos ve içinde çay vardı...Neyse aracı hoplattıktan sonra mola yerine gidip çay içmek için termosu çıkarttım ki termosun içindeki cam tuz buz olmuş hoplama sırasında...Tabii bizim çay işi yattı,baya da ihtiyacım vardı çay içmeye,ne üzülmüştüm...




  • Bizim burada yağmur drenaj kanallarını yoldan bi karış aşağıya koyunca hiç bir araba geçemez oldu sürekli karşıdakine yol vermek zorunda kalınıyordu bazen. Bu sene anladılar(hele şükür) ve yolları söküp tekrar eşitliyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: iztuzu
    kasislerde frenden ayağı çekmenin mantığı nedir(bilmediğimden soruyorum) lastiğe ciddi zarar mı veriyor

    Fren yapıldığı zaman araç negatif ivmenin etkisi ile öne doğru yığıldığından, aracın ön kısmı yere daha fazla yakınlaşır. Normal şartlarda altını vurmayacağı bir tümsekte bile bu şekilde altını, tamponunu yere vurabilir. Yüksek hızla kasisin son anda farkedildiği durumlarda kasise hemen girmeden önce fren bırakılır ki aracın burnu yerden kalksın, kasise çarpmasın, mantığı bu.

    Alıntıları Göster
    Adamın biri Bağcılar Parseller'de bulunan kasisi farketmedi. Çok eski, külüstür bir araba ile hızlıca geçti. Frene basmakta geç kalmıştı. Arabanın önce kaputu hızlıca açılıp kapandı. Sonra bagaj açılıp kapandı. Elmanın yüz ifadesini görmeliydiniz. Arkadaşla epey gülmüştük.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Bir defasında ben de kasisi farkedemeyip hızlıca girmiştim...Bagajda termos ve içinde çay vardı...Neyse aracı hoplattıktan sonra mola yerine gidip çay içmek için termosu çıkarttım ki termosun içindeki cam tuz buz olmuş hoplama sırasında...Tabii bizim çay işi yattı,baya da ihtiyacım vardı çay içmeye,ne üzülmüştüm...

    Alıntıları Göster
    süspansiyonlara zarar vermiştir:/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    kasisten motora bir zarar geleceğini sanmam ama kasislerde hiçbir reflektör olmuyor gerçekten bu kasisleri yapanlar küfürü hakediyolar...

    motor bloğunu çatlatma gibi bir durum söz konusu olabilirmi ?

    öyle bi teknoloji yok! öyle bi kasis yok.

    Alıntıları Göster
    quote:


    öyle bi teknoloji yok! öyle bi kasis yok.


    Aslında var. Yalnız biraz eski

    Eskiden blok şasiyi kuvvetlendiren bir parça olarak kullanılırdı. Motorlar şasiye esnemez şekilde monte edildiği zamanlarda bloklar kırılabiliyormuş. Aşağıdaki reklamda yeni montaj düzeninin (1911) motor bloğunu yollardaki kasislerden nasıl koruduğu anlatılmış.

     kasise çok hızlı girdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:


    öyle bi teknoloji yok! öyle bi kasis yok.


    Aslında var. Yalnız biraz eski

    Eskiden blok şasiyi kuvvetlendiren bir parça olarak kullanılırdı. Motorlar şasiye esnemez şekilde monte edildiği zamanlarda bloklar kırılabiliyormuş. Aşağıdaki reklamda yeni montaj düzeninin (1911) motor bloğunu yollardaki kasislerden nasıl koruduğu anlatılmış.

     kasise çok hızlı girdim

    arifin manchester'a attıgı golü ararken bak yine nerelere geldik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    arkadaşımı beylikdüzüne sabaha karşı beş sularında bırakmak için yola çıktım tabela olmadığı için havada karanlık olduğu için 70 km hızla kasise girdim frene asıldım halde kızaklama yaptığı halde mesafede kısa olduğu için hiç bir faydası olmadı oturduğum koltuğun altı tak diye ses gelince içim gitti bir dünya küfür ettim araca ne gibi zarar gelmiştir sizce kafama taktım baya birazda bu gibi durumlarda kafaya çok takarım sizce motora bir zarar gelmişmidir karter koruyucu mevcut

    Size önemli bir tavsiye,
    Hızlı giderken son anda fark etmiş ve sert bir fren yapıyor olsanız dahi kasise girerken frenleri bırakın.
    Çünkü kullandığımız otomobiller, fren anında ön lastiklere daha fazla yük bindirirler.
    Bu nedenle fren yaparak kasisten geçerken ön aksamlar daha fazla yükü karşılamak zorunda kalır.
    Eğer eğer hızlı giderken freni kasise girmeden bırakırsanız, aracın önündeki ağırlık azalır ve süspansiyonlarında esneme payı artar.

    Bunların haricinde genel olarak kasis, çukur ve sert kaldırıma çıkma gibi durumlarda araca verebileceğiniz zararlar,
    Makaslar kırılabilir,
    süspansiyonların bağlı olduğu kasnaklar zedelenebilir,
    jant ve lastiklerde zedelenmeler olabilir,
    sarsıntıdan aracın içerisindeki eskiyen ibre telleri kopabilir (göstergeler ve debriyaj pedalı gibi),

    Ayrıca frenlerken sağ sola çeken araçlarında yanladıklarında kasisten geçmesi takla atmak gibi kötü sonuçlar doğurur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    arkadaşımı beylikdüzüne sabaha karşı beş sularında bırakmak için yola çıktım tabela olmadığı için havada karanlık olduğu için 70 km hızla kasise girdim frene asıldım halde kızaklama yaptığı halde mesafede kısa olduğu için hiç bir faydası olmadı oturduğum koltuğun altı tak diye ses gelince içim gitti bir dünya küfür ettim araca ne gibi zarar gelmiştir sizce kafama taktım baya birazda bu gibi durumlarda kafaya çok takarım sizce motora bir zarar gelmişmidir karter koruyucu mevcut

    Size önemli bir tavsiye,
    Hızlı giderken son anda fark etmiş ve sert bir fren yapıyor olsanız dahi kasise girerken frenleri bırakın.
    Çünkü kullandığımız otomobiller, fren anında ön lastiklere daha fazla yük bindirirler.
    Bu nedenle fren yaparak kasisten geçerken ön aksamlar daha fazla yükü karşılamak zorunda kalır.
    Eğer eğer hızlı giderken freni kasise girmeden bırakırsanız, aracın önündeki ağırlık azalır ve süspansiyonlarında esneme payı artar.

    Bunların haricinde genel olarak kasis, çukur ve sert kaldırıma çıkma gibi durumlarda araca verebileceğiniz zararlar,
    Makaslar kırılabilir,
    süspansiyonların bağlı olduğu kasnaklar zedelenebilir,
    jant ve lastiklerde zedelenmeler olabilir,
    sarsıntıdan aracın içerisindeki eskiyen ibre telleri kopabilir (göstergeler ve debriyaj pedalı gibi),

    Ayrıca frenlerken sağ sola çeken araçlarında yanladıklarında kasisten geçmesi takla atmak gibi kötü sonuçlar doğurur.
    Motor takozları kopmamış belli ki ama kasise sert bir çarpma ile girdiysen kontrol etmeni (ettirmeni) önemle tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Motor takozları kopmamış belli ki ama kasise sert bir çarpma ile girdiysen kontrol etmeni (ettirmeni) önemle tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    En fazla, olsa olsa en fazla rot balans ayarın bozulmuştur.

    servise gidiyorsanız servise götürüp durumu anlatın ve rot balansı kontrol ettirin.
  • Kasis ve çukurdan geçerken frene basılmamasının tek bir nedeni var, o da araba öne yığıldığı için amortisörün çalışmayacak ve darbeyi emmeyecek olmasıdır. Tabi ön takıma zarar verme ihtimaliniz neredeyse iki kat artıyor ama esas neden amortisördür. Hatta ayarlayabiliyorsanız ön teker geçtikten sonra frene basabilirsiniz. Plastik kasisler mesele değil de bazı küçük şehirlerde neredeyse bir araç boyu genişliğinde kasisler oluyor. 30 km/h ile girdiyseniz ayaklarınızı yerden kesmesi garanti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 15 Mayıs 2012; 17:12:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paramedik 112

    Kasis ve çukurdan geçerken frene basılmamasının tek bir nedeni var, o da araba öne yığıldığı için amortisörün çalışmayacak ve darbeyi emmeyecek olmasıdır. Tabi ön takıma zarar verme ihtimaliniz neredeyse iki kat artıyor ama esas neden amortisördür. Hatta ayarlayabiliyorsanız ön teker geçtikten sonra frene basabilirsiniz. Plastik kasisler mesele değil de bazı küçük şehirlerde neredeyse bir araç boyu genişliğinde kasisler oluyor. 30 km/h ile girdiyseniz ayaklarınızı yerden kesmesi garanti.
    Şu kasisler artık kaldırılsın. Herkes bir rahat nefes alsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paramedik 112

    Kasis ve çukurdan geçerken frene basılmamasının tek bir nedeni var, o da araba öne yığıldığı için amortisörün çalışmayacak ve darbeyi emmeyecek olmasıdır. Tabi ön takıma zarar verme ihtimaliniz neredeyse iki kat artıyor ama esas neden amortisördür. Hatta ayarlayabiliyorsanız ön teker geçtikten sonra frene basabilirsiniz. Plastik kasisler mesele değil de bazı küçük şehirlerde neredeyse bir araç boyu genişliğinde kasisler oluyor. 30 km/h ile girdiyseniz ayaklarınızı yerden kesmesi garanti.
    3 sene önce tren yolu geçidinin yüksek olduğu fark edemedim hızla girdim. Aracın direksiyon ayarlama kolu açıldı o hızla. Daha sonra serviste baktırdığımda hiç bir şey olmadığı anlaşıldı. Bence bir şey olmamıştır. Birde yukarıda bazı arkadaşlar bahsetmiş. Kasislere girerken fren yaparak girmeyin. Son ana kadar fren yapıp kasiste frenlemeyi kesin.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.