< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sönmeyen Arıza Lambası. -- 22 Ekim 2018; 18:36:21 > |
Karter tapası ve pulu her bakımda değişmeli mi?
-
-
usta söyleyince 2.0 motor icin sanayiden 5 liraya pullu tapa alıp değiştirdik -
ben de değiştirilir diye biliyordum fakat son yağ değişiminde usta eski tapayı takarak etrafını balata spreyiyle yıkadı, sızdırmadığından emin olduktan sonra bakımı sonlandırmıştı. tabi ki her bakımda değiştirilirse daha iyi olur bence -
Ben motosikletimde aynı pul ve somunu 60 bin km dir kullanıyorum. Her yağ değişimi 4-6bin kmde bir oluyor. Bence orada bi kâr mekanizması kurmuşlar. Pul neyse de tapayı değişmek çok saçma. Her söktüğün civatayı değişmediğin gibi onunda değişmesine gerek yok. -
Servisler ekmek yemesin mi? Bu da suya sabuna dokunmayan bir vatandaş ütme mekanizması... -
Olayı özetlemişsiniz. Teşekkürler...quote:
Orijinalden alıntı: dangerousman
Ben motosikletimde aynı pul ve somunu 60 bin km dir kullanıyorum. Her yağ değişimi 4-6bin kmde bir oluyor. Bence orada bi kâr mekanizması kurmuşlar. Pul neyse de tapayı değişmek çok saçma. Her söktüğün civatayı değişmediğin gibi onunda değişmesine gerek yok. -
belki de değiştirmiyorlar ama faturaya yazıyorlar. kaç kişi bilecek, anlayacak? -
Kesinlikle. Yaparlar mı, beklerim.quote:
Orijinalden alıntı: Navi
belki de değiştirmiyorlar ama faturaya yazıyorlar. kaç kişi bilecek, anlayacak? -
2010 dan beri normal olarak aracımın yağını degistirdiyorum daha hiç tapa değişmedi o neden degissinki ayrıca yağı boşalt ve kapat olay budur 👍 -
Bende hiç bir aracımda değiştirmedim, bugüne kadar da en ufak sızıntı olmadı -
Aracım astra j 2015. Her yağ değişiminde sadece tapanın lastiğini(contası ı) değiştiriyorum. Fiyatı 25 kr -
Evet, benzin 7₺ olmuş, millet komple motoru indirecek parçaların suyunu çıkarmaya çalışıyor. -
17 yaşında arabam var. Karter tapası orijinal, hiç değişmedi. En son ki bakımda 17 senelik kullanımdan sonra köşeleri artık ovalleşmeye başladığından tedbir amaçlı değiştirdim.
Bakımları da kendim yapıyorum bu arada, tapayı ve deliği yakından inceleme şansım oluyor. Bir damla sızdırmadı şu ana kadar.
Conta görevi gören tapa değil. Tapa puludur. Bakım sırasında tapanın kendisinde/dişlerinde bir sorun yoksa sadece pul değiştirilip devam edilir. -
serviste karter tapa contası her bakımda değişir. -
Ben benim ladada 3yıldır hiç değişmedim. Daha önce değişti mi bilmiyorum. Ben değişmeye gerek duymadım, çünkü herhangi bir sızıntı yok. Yukarıda Motorcu arkadaşın dediği gibi 3 liralık şeyi 15 liraya kitleyip kitleyip durmuşlar. -
Artık ben de bakımları kendim yapacağım,quote:
Orijinalden alıntı: nacker
17 yaşında arabam var. Karter tapası orijinal, hiç değişmedi. En son ki bakımda 17 senelik kullanımdan sonra köşeleri artık ovalleşmeye başladığından tedbir amaçlı değiştirdim.
Bakımları da kendim yapıyorum bu arada, tapayı ve deliği yakından inceleme şansım oluyor. Bir damla sızdırmadı şu ana kadar.
Conta görevi gören tapa değil. Tapa puludur. Bakım sırasında tapanın kendisinde/dişlerinde bir sorun yoksa sadece pul değiştirilip devam edilir.
Tek sıkıntım yağı boşaltma işlemi. Liftsiz, oluksuz nasıl olcak bilmiyorum, gerçi kafamda bi fikir var.
Siz aracı nasıl kaldırıyosunuz?
Motosikletimin bakımlarını kendim yaparım, 2006 model, sadece bi kere pul değiştirdim. -
Kendi fikrimi söylersem; tapanın dişleri ve pul kontrol edilir, dişleri düzgünse ve çapak vs. yoksa ve pulda zedelenme yoksa değişmesine gerek yok. Ama normalde tapa ve pul çok da pahalı birşey değil her bakımda değiştirebilirsiniz, malesef servisler 2-3 liralık şeyi 15-20 liraya kitliyorlar. -
Hocam benim araç bayağı alçak, yerden yüksekliği 12 cm. Altına girmek mümkün değil normalde. Ben karter tapasina yakın olan taraftan kriko ile biraz kaldırıyorum. Tekerleği yerden kesmeme gerek kalmıyor. 4-5 santim yükseltince leğen sığıyor. Ben de yere uzanıp, arabanın altına girmeden kolumu uzatıp tapaya ve filtreye erişebiliyorum.
Burada önemli olan, arabanın altına kriko sehpaları ile desteklenmediği sürece girmemek. Çok tehlikeli. Sadece kriko ile tek taraftan kaldırdığınızda ise, altına girmediğiniz sürece sorun değil.
Benim yaklaşık 1 saatimi alıyor. Bu sene başında bakım yaptım, maliyetim 210 lira falandı. Temmuz ayında bir tane daha yaptım. Döviz arttığı için 270 civarı tuttu. Ama işin esas noktası kullandığım malzemelerde. Orijinal Volvo yağ filtresi, 5.4 litre motul yağ ve mann hava filtresi kullanıyorum. Dışarıda yaptırsaydım 100 lira işçilik + 100 lira da parçalardan kazıklayacaklardı. Kullanacakları yağ da shell, castrol falan yani.
Son olarak bir püf nokta söyleyeyim, yağ filtresinin konumu ters değilse, yani filtre tası baş aşağı monte edilmiyorsa, yerine takmadan önce içini yağ ile doldurun. Bu sayede bakımdan sonraki ilk çalışmada yağsız kalmaz.
-
Teşekkür ederim cevabınız için, benim araç kaç cm bilmiyorum da baya alçak
Altına takoz atıp askıya alcam en garantisi bu sanırım. -
Üzerinden zaman geçmiş ancak ben de 1-2 kelam edeyim. Tapa, sıcak-soğuk döngüsüyle zamanla uzar. Bu da diş sıyırmasına sebep olabilir. Asıl değiştirme sebebi budur. Ülkemizde kartere diş açtırmak her bakımda tapayı değiştirmekten daha ucuza gelir.
17 yaşında arabam var. Karter tapası orijinal, hiç değişmedi. En son ki bakımda 17 senelik kullanımdan sonra köşeleri artık ovalleşmeye başladığından tedbir amaçlı değiştirdim.
Bakımları da kendim yapıyorum bu arada, tapayı ve deliği yakından inceleme şansım oluyor. Bir damla sızdırmadı şu ana kadar. Conta görevi gören tapa değil. Tapa puludur. Bakım sırasında tapanın kendisinde/dişlerinde bir sorun yoksa sadece pul değiştirilip devam edilir. |
Ülkemizde arabalar ateş pahası olunca her şey göze batar oldu. Karter tapa ve pulu, herhangi bir riski göz ardı etmemek için değişmelidir. Ufak sızıntılar olursa ve fark edilmezse direkt olarak motor yenilemeye varan probleme yol açar. Servislerin gözünde araç kullanıcıları sadece "kullanıcıdır". Bu nedenle herhangi bir probleme davetiye çıkarmasın diye değiştirirler. Bu yüzden 15-20 bin km periyodik bakımı olan araçlarda daha ömrü olmasına rağmen balataları da değiştirirler. Çünkü anlayış şudur; "müşteri problem için değil bakım için gelmeli, bakımı yapılan araç bir sonraki bakıma kadar problem çıkarmamalıdır". Hadi pul-tapa değişmedi, yarın öbür gün sızıntı oldu. Müşteri "değiştirseydiniz kardeşim sizin işinizi ben mi takip edeceğim" dese, servis ne cevap verebilir? Hiçbir cevabı olmaz. Bunu riske atmak istemezler. Sanayide bu şekilde bir anlayış yok maalesef. Sanayide "bozulunca değiştir" mantığı var. Parça kalitesi de düşük olunca insanlar sanayiye gitmek istemiyor. Yakın zamanda başıma gelen bir olay; sanayide soğutma suyu geçen hat üzerinde tıkanıklık nedeniyle işlem yaptırdım. Soğutma suyu değişmedi, değiştirelim dediğim halde bile "gerek yok" diye geçiştirildi. Araç toplandı. 1000 km geçmedi yine soğutma su hattında tıkanıklık oldu. Evde kendim sıvıyı komple temizledim, radyatör dibinden yılların tortusu, kumu çıktı. 4-5 defa doldur boşalt yaptım iyice temizlensin diye. Şimdi bu işlem daha araç liftteyken yapılsa, gerek yok denmese, su hattı açıkken daha hortumu ters-düz takıp hat komple yıkansa, ne araçta tıkanıklık olacaktı ne de ben soğukta bu işlemlerle uğraşacaktım. Örneğin; X firmasının araçları. Her bakımda lastiler sökülür, alt takım kontrolü yapılır. Parçalar bozuk olmasa bile alt takımda periyodik değişmesi gereken parçalar değişir. Lastikler takılır, eski bijonlar kullanılmaz, bijonları bile orjinali ile değişir. Sürekli tanık olduğum bir durumdur. Maalesef biz kullanıcılar işimize geldiği gibi konuşmayı seviyoruz. Değiştirince neden değiştirildi, değiştirilmediği için problem çıksa değiştirseydin kardeşim diyebiliyoruz. Cidden toplumun gittiği yeri gördükçe bir yandan üzülüyorum. |
Ben motosikletimde aynı pul ve somunu 60 bin km dir kullanıyorum. Her yağ değişimi 4-6bin kmde bir oluyor. Bence orada bi kâr mekanizması kurmuşlar. Pul neyse de tapayı değişmek çok saçma. Her söktüğün civatayı değişmediğin gibi onunda değişmesine gerek yok.
|
belki de değiştirmiyorlar ama faturaya yazıyorlar. kaç kişi bilecek, anlayacak?
|
Benzer içerikler
- mobil 5 30 yağ yorumları
- motul yağ orjinallik sorgulama
- würth silikon sprey zararları
- eat8 şanzıman
- akıllı debriyaj sistemi şikayet
- passat üretimi neden durdu
- maxus e deliver 3
- xceed 2023
- alpine a110
- cherry euro ncap testi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X