< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
İnsanlara Fazla Değer Vermeyin...
|

1 Mobil
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
İnsanlara Fazla Değer Vermeyin...
|
|
Otomobilde enjeksiyonu ilk defa Bendix çıkardı, 1950'lerde. İkinci ilk defa da Bosch 70'lerde çıkardı. Sorunsuz çalışmaları neredeyse 90'ları buldu. Kırk sene kadar. Karbüratör atomizasyon konusunda daha başarılı yakıtın daha büyük bir yüzdesi silindirlere gitmeden önce gaz fazına geçebiliyor. Ancak karbüratörün iyi çalışması için sıcaklığa ihtiyacı var. Enjeksiyon kendisini değişkenlere daha hızlı ayarlıyor. Gaza tepki enjeksiyonda mapping (veya yazlılm) fonksiyonu, karbüratörlerde kapış pompasının (acceleration pump) hacminin fonksiyonu. Hissettiğimiz gaza olan tepki teknolojinin değil, sadece modanın farkı. Mesela Fransız arabaları karbüratörlü veya değil, gaz bırakılır bırakılmaz kapaklanmaya geçer, bu Fransız'lara göre güvenlik gereği. Amerikanlar'a göre ise iktisadi bir konudur —gazı mı bıraktınız, bunu düşüneceğiz... Avrupa'da Ford ve Opel de bu tarafa yakındır. Soğukta kararlı ilk çalışma ise teknoloji farkından çok marş hızlarının fonksiyonu. 90'larda elektrik motorları gelişti ve marş devirleri 150~200'den ~300 rpm'e yükseldi. Aslında ısıtmalı iyi bir karbüratör ile enjeksiyonun soğuk motorda detonasyona tepki verebilmesi, ateşleme bilgisiyle beraber çalışabilmesi dışında büyük farkları yok. Kırk sene içinde karbüratörün üretimi daha pahalı kaldığı için terk edildi. Büyük bir parça, teker teker kalibre edilmeleri gerekiyordu, akışmetrelerle yapılan uzun bir işlemdi. Bir bakıma karbüratör daha kompleks bir teknoloji. Doğru teknikle bir karbüratör soğukta da daha kısa marşla çalışabilir. Direkt enjeksiyon ise ayrı bir teknoloji olarak alınmalı, çünkü burada yanma farklı. Ekonomi yönünden karbüratör veya klasik enjeksiyon, direkt enjeksiyonla henüz rekabet edemez. Eksi olarak benzinde partikül emisyonuna neden oluyor. |
Karbüratör mü Enjeksiyon mu?
Otomobillerde yakıt-hava karışımını ayarlamada iki ana yöntem kullanılır: karbüratörler ve enjeksiyon sistemleri. İki sistem arasındaki temel fark, yakıtın motora nasıl iletildiğidir.
Karbüratörler
Enjeksiyon Sistemleri
Karbüratör ve Enjeksiyon Sistemlerinin Farkı
Sonuç olarak, enjeksiyon sistemleri genellikle karbüratörlere göre daha üstündür. Yakıt verimliliği, performans ve emisyonlar açısından avantajlar sunarlar. Günümüzde, çoğu modern otomobil enjeksiyon sistemleriyle donatılmıştır.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Her koşula göre otomatik ayar yapabilen enjeksiyon dururken karbüratör biraz gereksiz romantizm olur. |
|
_____________________________
2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000) 2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000) 2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...) |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Eski kullanıcı adı: Citizen
|
|
Otomobilde enjeksiyonu ilk defa Bendix çıkardı, 1950'lerde. İkinci ilk defa da Bosch 70'lerde çıkardı. Sorunsuz çalışmaları neredeyse 90'ları buldu. Kırk sene kadar. Karbüratör atomizasyon konusunda daha başarılı yakıtın daha büyük bir yüzdesi silindirlere gitmeden önce gaz fazına geçebiliyor. Ancak karbüratörün iyi çalışması için sıcaklığa ihtiyacı var. Enjeksiyon kendisini değişkenlere daha hızlı ayarlıyor. Gaza tepki enjeksiyonda mapping (veya yazlılm) fonksiyonu, karbüratörlerde kapış pompasının (acceleration pump) hacminin fonksiyonu. Hissettiğimiz gaza olan tepki teknolojinin değil, sadece modanın farkı. Mesela Fransız arabaları karbüratörlü veya değil, gaz bırakılır bırakılmaz kapaklanmaya geçer, bu Fransız'lara göre güvenlik gereği. Amerikanlar'a göre ise iktisadi bir konudur —gazı mı bıraktınız, bunu düşüneceğiz... Avrupa'da Ford ve Opel de bu tarafa yakındır. Soğukta kararlı ilk çalışma ise teknoloji farkından çok marş hızlarının fonksiyonu. 90'larda elektrik motorları gelişti ve marş devirleri 150~200'den ~300 rpm'e yükseldi. Aslında ısıtmalı iyi bir karbüratör ile enjeksiyonun soğuk motorda detonasyona tepki verebilmesi, ateşleme bilgisiyle beraber çalışabilmesi dışında büyük farkları yok. Kırk sene içinde karbüratörün üretimi daha pahalı kaldığı için terk edildi. Büyük bir parça, teker teker kalibre edilmeleri gerekiyordu, akışmetrelerle yapılan uzun bir işlemdi. Bir bakıma karbüratör daha kompleks bir teknoloji. Doğru teknikle bir karbüratör soğukta da daha kısa marşla çalışabilir. Direkt enjeksiyon ise ayrı bir teknoloji olarak alınmalı, çünkü burada yanma farklı. Ekonomi yönünden karbüratör veya klasik enjeksiyon, direkt enjeksiyonla henüz rekabet edemez. Eksi olarak benzinde partikül emisyonuna neden oluyor. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 20 Aralık 2021; 18:49:4 > |
|
_____________________________
in vino veritas *
|
|
Karbüratör ile gaz pedalı tepkisinin bir alakası yok ki. Gaz teli olan/olmayan araç farkı o. |
|
_____________________________
"Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK
PSN:TheCaliph_TR XBOX:ThecaliphTR |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 20 Aralık 2021; 20:50:15 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Karbüratörden şaşma mekanik,ekonomik,yolda bırakmaz öksüre aksıra gider üç kuruşluk masrafı karbüratör tamir takımı nadiren benzin pompası. Enjeksiyonu teknolojik elektronik, yakıt ekonomisi olarak parlattılar sonuçta zararı kullanıcı gördü arıza verdimi masrafı büyük o yakıt ekonomisini beyin gaz kelebeği enjectörü elektrikli benzin pompası derken bir hayli masraf, yakıt ekonomisini katlar geçer. https://www.youtube.com/watch?v=2pIFPHmXmgw&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=jOCI05LuYsQ&feature=youtu.be < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi agalar56 -- 15 Kasım 2024; 19:38:39 > |
|
_____________________________
|