Şimdi Ara

kar,buz,ve otomatik vites???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
24.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tam otomatik vitesli bir araçı karda buzda rahat kontrol edebilir miyim? edemezsem yarı otomatik nasıl olur? özellikle yokuş aşağı ve yukarı giderken istediğim gibi kontrol edemem gibi geliyor? bu korkum yersiz mi?



    _____________________________
  • Ben bir sikinti yasamadim. Otomatik araclarda genelde ASR (anti patinaj) hatta cogunda ESP bile genelde standart oluyor, bunu da goz onunde bulundurmak lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • bence otomatik araçları burada buzda kontrol etmek daha kolay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: naturalgas

    bence otomatik araçları burada buzda kontrol etmek daha kolay
    bir fark yok, yarı otomatiklerde hill holder yoksa sorun olabilir o kadar. ama yeni nesillerde her şey standart zaten hillholder asr, esp
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terazi43

    tam otomatik vitesli bir araçı karda buzda rahat kontrol edebilir miyim? edemezsem yarı otomatik nasıl olur? özellikle yokuş aşağı ve yukarı giderken istediğim gibi kontrol edemem gibi geliyor? bu korkum yersiz mi?

    İlk kalkışta patinaja düşersen, uğraştırır. Yokuş aşağı veya yukarı giderken, vitesli araçtan çok da farklı değildir. Yarı otomatik olmasında fayda da var. İnerken 1. inci vitese takarsan rahat edersin. Yalnız, araçta ABS, ESP, ASR mutlaka olsun. Ayrıca yarı otomatik olması da iyi olur.
    _____________________________
    2007 Volvo S40
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: terazi43

    tam otomatik vitesli bir araçı karda buzda rahat kontrol edebilir miyim? edemezsem yarı otomatik nasıl olur? özellikle yokuş aşağı ve yukarı giderken istediğim gibi kontrol edemem gibi geliyor? bu korkum yersiz mi?

    İlk kalkışta patinaja düşersen, uğraştırır. Yokuş aşağı veya yukarı giderken, vitesli araçtan çok da farklı değildir. Yarı otomatik olmasında fayda da var. İnerken 1. inci vitese takarsan rahat edersin. Yalnız, araçta ABS, ESP, ASR mutlaka olsun. Ayrıca yarı otomatik olması da iyi olur.

    opel de bir kar simgesi var ona basarsanız araç direk 2.vitesde kalkıyo dolayısıyla patinaja düşmüyosunuz.(opel easytronic için)
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: windwind

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: terazi43

    tam otomatik vitesli bir araçı karda buzda rahat kontrol edebilir miyim? edemezsem yarı otomatik nasıl olur? özellikle yokuş aşağı ve yukarı giderken istediğim gibi kontrol edemem gibi geliyor? bu korkum yersiz mi?

    İlk kalkışta patinaja düşersen, uğraştırır. Yokuş aşağı veya yukarı giderken, vitesli araçtan çok da farklı değildir. Yarı otomatik olmasında fayda da var. İnerken 1. inci vitese takarsan rahat edersin. Yalnız, araçta ABS, ESP, ASR mutlaka olsun. Ayrıca yarı otomatik olması da iyi olur.

    opel de bir kar simgesi var ona basarsanız araç direk 2.vitesde kalkıyo dolayısıyla patinaja düşmüyosunuz.(opel easytronic için)

    Lüzumsuz bir düğme. ASR olan araç patinaja düşmez. Ben nasıl düştüm?

    Önüm yüksek kaldırım. Aracım öne doğru eğimli bir yerde duruyor. Geri vitese taktım. Patinaj yaptı ve ASR ışığı yanmaya başladı. Yani sensörler devreye girmeden, ben patinajı yaptırdım zaten. Geri viteste 2. viteste kalkar diye bir durum söz konusu değil.

    Benim aracım 1. viteste kalkar,ama ASR olduktan sonra korkmam.
    _____________________________
    2007 Volvo S40




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: terazi43

    tam otomatik vitesli bir araçı karda buzda rahat kontrol edebilir miyim? edemezsem yarı otomatik nasıl olur? özellikle yokuş aşağı ve yukarı giderken istediğim gibi kontrol edemem gibi geliyor? bu korkum yersiz mi?

    İlk kalkışta patinaja düşersen, uğraştırır. Yokuş aşağı veya yukarı giderken, vitesli araçtan çok da farklı değildir. Yarı otomatik olmasında fayda da var. İnerken 1. inci vitese takarsan rahat edersin. Yalnız, araçta ABS, ESP, ASR mutlaka olsun. Ayrıca yarı otomatik olması da iyi olur.

    Yarı otomatikle tiptronic kavramlarını birbirine karıştırmayalım. Tam otomatik viteslerde de inerken 1. vitese takabilirsiniz.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: terazi43

    tam otomatik vitesli bir araçı karda buzda rahat kontrol edebilir miyim? edemezsem yarı otomatik nasıl olur? özellikle yokuş aşağı ve yukarı giderken istediğim gibi kontrol edemem gibi geliyor? bu korkum yersiz mi?

    İlk kalkışta patinaja düşersen, uğraştırır. Yokuş aşağı veya yukarı giderken, vitesli araçtan çok da farklı değildir. Yarı otomatik olmasında fayda da var. İnerken 1. inci vitese takarsan rahat edersin. Yalnız, araçta ABS, ESP, ASR mutlaka olsun. Ayrıca yarı otomatik olması da iyi olur.

    Yarı otomatikle tiptronic kavramlarını birbirine karıştırmayalım. Tam otomatik viteslerde de inerken 1. vitese takabilirsiniz.

    Konu tam otomatik şanzumanlı araç üzerine. Tiptronik denilebilir ama yarı otomatik kavramı, bence otomatikleştirilmiş robotize şanzumanlardan önce, tiptronik şanzumanlı araçlar için çıkmıştı. Her ikisi de konuya göre ayrı anlamlar ifade eden bir sıfat bence.
    _____________________________
    2007 Volvo S40




  • Hecen kar yağanda bir yokuşda deneme yaptım. Dsg li araç (leon) yokuşu çıkarken mmt sanzimanli (corolla) yokuşun sonlarında erkenden birinci vitese atınca araç patinaja düştü ve çıkamadı. Onar ettim çıkaramadım. Muhtemelen tam otm araç çıkacaktı o da birinci vitese geç atıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Yaşamın daha kolay olduğu bir hayat var mı acaba ?
  • tam otomatik corsa kullanıyorum o kar işareti cok işe yarıyor 4 yıllık yazlık lastikle 1.9 motorların patiyaptıgı yerlerden tin tin cıkmışlıgım. Buz uzerinden yokusmyukarı dehlemişligim vardır. Yanından gecerken pati cekennkardesin yuzundeki ifadeyi unutamam. Bu otomatik bi bu karda puan toplar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Hecen kar yağanda bir yokuşda deneme yaptım. Dsg li araç (leon) yokuşu çıkarken mmt sanzimanli (corolla) yokuşun sonlarında erkenden birinci vitese atınca araç patinaja düştü ve çıkamadı. Onar ettim çıkaramadım. Muhtemelen tam otm araç çıkacaktı o da birinci vitese geç atıyor.
    eskilerde düşük vitesler var (d2, d3 gibi bir şeylerdi) şimdilerde ise (toyota'da mesela) f1 şanzıman olduğu için vites düşürmen mümkündür.
    _____________________________
    Bu milletin malı deniz, yemezseniz domuzsunuz
    Kalın bir ense, şiş göbek, ne muhteşem olursunuz!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demirdemirel

    tam otomatik corsa kullanıyorum o kar işareti cok işe yarıyor 4 yıllık yazlık lastikle 1.9 motorların patiyaptıgı yerlerden tin tin cıkmışlıgım. Buz uzerinden yokusmyukarı dehlemişligim vardır. Yanından gecerken pati cekennkardesin yuzundeki ifadeyi unutamam. Bu otomatik bi bu karda puan toplar.

    motorum 1.9 olmasıyla ne alaka

    buz kar üzerinde şoför ve lastik kominasyonu önemli
    motor güç değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadirdaglar -- 24 Ocak 2013; 0:46:25 >
    _____________________________
    HONDA CR-V 2.2 i-CTDİ
    SKODA SUPERB 1.6TDI DSG STYLE
    MİNİ COUNTRYMAN JCW
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terazi43

    tam otomatik vitesli bir araçı karda buzda rahat kontrol edebilir miyim? edemezsem yarı otomatik nasıl olur? özellikle yokuş aşağı ve yukarı giderken istediğim gibi kontrol edemem gibi geliyor? bu korkum yersiz mi?

    Korkunuz yersiz değil. Özellikle tam otomatiklerde... Tiptroniklerde vitesi manuel kullanarak keyfinize bakarsanız...

    Yokuş yukarı çıkarken, dik yokuşlara yüksek devirle çıkarsınız. Her ne kadar L,2 veya 3 konumlarını kullansanızda uzun yokuşlarda devriniz yüksek olacaktır... Bazen dipgaz gitmek bile gerekebilir. D konumunda gitmeye çalışırsanız uzun ve dik bir yokuşta muhtemeln dipgaz gideceksiniz.

    Yokuş aşağı inerken , en tehlikeli olanı açıkcası... D konumunda gitmeye çalışırsanız gaza hiç dokunmaz sürekli frende inersiniz. Yokuş aşağı gaza dokunmak dik,uzun ve virajlı yokuşlarda risk...Hele buzda daha bir risk. Çünkü ayağınız frende olur tabi D konumunda.. Ancak L,2,3 konumlarında kullanacaksanız da dik bir yokuşta en makulu L olacaktır. Araç L konumundayken bile rahatlıkla 40-50 yi bulabiliyor yokuş aşağı. Motoru da çok zorladığı aşikar. 2 ye attığınız anda D den bir farkı olmaz yokuş aşağı 60 ı bulursunuz....

    Açıkcası ben karlı ve buzlu yollarda tam otomatik vitesle yokuş aşağı inmek istemem... Cesaret ve ŞANS ister..! -Hatta öyle ki bana R ye alıp pati yaparak aşağıya doğru kaymak daha tehlikesiz geliyor...- Fren yok sonuçta :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    quote:

    Orijinalden alıntı: terazi43

    tam otomatik vitesli bir araçı karda buzda rahat kontrol edebilir miyim? edemezsem yarı otomatik nasıl olur? özellikle yokuş aşağı ve yukarı giderken istediğim gibi kontrol edemem gibi geliyor? bu korkum yersiz mi?

    Korkunuz yersiz değil. Özellikle tam otomatiklerde... Tiptroniklerde vitesi manuel kullanarak keyfinize bakarsanız...

    Yokuş yukarı çıkarken, dik yokuşlara yüksek devirle çıkarsınız. Her ne kadar L,2 veya 3 konumlarını kullansanızda uzun yokuşlarda devriniz yüksek olacaktır... Bazen dipgaz gitmek bile gerekebilir. D konumunda gitmeye çalışırsanız uzun ve dik bir yokuşta muhtemeln dipgaz gideceksiniz.

    Yokuş aşağı inerken , en tehlikeli olanı açıkcası... D konumunda gitmeye çalışırsanız gaza hiç dokunmaz sürekli frende inersiniz. Yokuş aşağı gaza dokunmak dik,uzun ve virajlı yokuşlarda risk...Hele buzda daha bir risk. Çünkü ayağınız frende olur tabi D konumunda.. Ancak L,2,3 konumlarında kullanacaksanız da dik bir yokuşta en makulu L olacaktır. Araç L konumundayken bile rahatlıkla 40-50 yi bulabiliyor yokuş aşağı. Motoru da çok zorladığı aşikar. 2 ye attığınız anda D den bir farkı olmaz yokuş aşağı 60 ı bulursunuz....

    Açıkcası ben karlı ve buzlu yollarda tam otomatik vitesle yokuş aşağı inmek istemem... Cesaret ve ŞANS ister..! -Hatta öyle ki bana R ye alıp pati yaparak aşağıya doğru kaymak daha tehlikesiz geliyor...- Fren yok sonuçta :))
    Kış modu da varsa, manuelden çok çok daha rahat edersiniz. Üstüne bir de kış lastiği oldu mu milletin zincirle patinaja kalkıp gidemediği yerlerde el sallayarak geçersiniz. Bizzat yaşadım.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Kış modu da varsa, manuelden çok çok daha rahat edersiniz. Üstüne bir de kış lastiği oldu mu milletin zincirle patinaja kalkıp gidemediği yerlerde el sallayarak geçersiniz. Bizzat yaşadım.

    Alıntıları Göster
    Manuele gore tabiiki az da olsa bir dezavantaji var, vites ustunde manuel kadar hakimiyetiniz olmuyor ama yine de kullanmasini bildikten sonra sorun olmaz. Karli, buzlu zeminlerde yavas ilerlenen durumlarda 2 konumuna alacaksiniz mesela boylece daha ust vitese gecmeyecek, D ye alirsaniz 2-3-4 gecer cunku zaten zemin kaygan diye siz yavas hizlanmak isteyeceksiniz o ise az yakin diye ust vitese atacak.

    Karli zeminlerde otomatik arabam var vitesle mi ugrasacagim demeyeceksiniz gerekirse 2 den 3 e alacaksiniz gerekirse 1 e alacaksiniz cok dik yokus olursa vs.

    Klakis otomatik vites ile manuele gore daha kolay. Manuelde 2. vitese alin denmesinin sebebi tekerleklere ani guc gidisini onlemek. ZAten otomatikte ayaginizi frenden cekince hafifce bir guc iletilir tekerlere bu da eger yokus degilse aracinizi ilerletmeye yeter. Sonra da gaza basarak hizlanirsiniz. Yokus yukari olursada yavasca gaz verince sorun olmuyor.

    Tam otomatik vites icin gecerli soylediklerim. Yari otomatikler de belki yokus yukari kalkislar biraz daha zor olabilir.
    _____________________________
    2020 Alfa Romeo Stelvio




  • 2'ye tak devam et

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ...
  • Normal kosullarda dezavantaji olabilir ama markalar bunun onlemini onceden almis oluyor genellikle.ornegin captivada winter diye bir dugme var.

    ama adanada ihtiyac olmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Çok yakan araba yoktur.Benzinin pahalı olduğu ülke vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg

    2'ye tak devam et
    Bir çok tam otomatik araçlarda P-R-N-D-D3-2-1 şeklinde gider. Çok karlı ve kaygan bir zeminde iseniz 2 ile kalkın. Ayrıca dik yokuşlarda da 2 ile kalkabilirsiniz (Her araç için geçerli mi bilmiyorum ama Honda'da tam otomatik viteslerde 2 aracı geri kaçırmamak için tamamen sabitliyor ve kalkışta patinajı önlüyor) Bazı araçlardaki Winter mod da bunu yapıyor. Yolun kayganlığına bakarak 1'de mi 2'de mi kalkacağına kendi karar veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikayaoglu -- 24 Ocak 2013; 10:27:25 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    Normal kosullarda dezavantaji olabilir ama markalar bunun onlemini onceden almis oluyor genellikle.ornegin captivada winter diye bir dugme var.

    ama adanada ihtiyac olmuyor
    Tam otomatikler de manuel vites modu olmayan kalmadı sanırım.Alırsın manuele vitesi kendin değiştirirsin araca iş bırakmazsın.
    _____________________________
    Xiaomi Mi 11T Pro 256 GB


    ***İnsanlar uykudadırlar,Ölünce uyanırlar!!!
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.