Şimdi Ara

Kalkışta titreme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
1
Favori
179.606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba araç kalkışta titreme yapıyor çoğu zaman.Yaz geldi daha çok yapmaya başladı.Aracın el frenini çekip 5. viteste kaldırmayı denedim arkasını yere yapıştırdı kavramada bir sıkıntı yok gibi.Debriyajla alakalı ne sorunu olabilir? (Megane II 1.6)



  • olur öyle arada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    olur öyle arada

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    olur öyle arada



    Alıntıları Göster
    devir ne kadar düşüyor, muhtemelen araç bayılıyordur daha fazla gaz verin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    olur öyle arada



    Alıntıları Göster
    Benim Doblo'da çok titreme yapıyor. Kalkarken zorlanıyor araba. Özellikle yokuşlarda delirtiyor beni. Bu hafta baskı balatayı değiştireceğim.

    Baskı balatanın kaçırdığını anlamak için devir göstergesine bakın. Motor fazla devir çeviriyor fakat araba gitmiyorsa baskı balata bitmek üzere demektir. Ben önceden 2500 devirde vites değiştirirken şimdi 3500 devirde değiştiriyorum. Baskı balata kaçırıyor.

    Örnek video:





  • quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    olur öyle arada
    Devir düşüyor, zorlanıyor öylemi titriyor yoksa normal devrinde kalkarken mi titretiyor?

    Eğer ikinci seçenekteki gibiyse ve debriyajda sorun yoksa motor kulaklarına bir baktırın.

    Bende de benzer bir durum olmuştu, normal gaz vererek kalkarken bile motor zangır zangır titriyordu, motor kulaklarından birisi çatlak çıktı. Değişti, sorun kalmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Devir düşüyor, zorlanıyor öylemi titriyor yoksa normal devrinde kalkarken mi titretiyor?

    Eğer ikinci seçenekteki gibiyse ve debriyajda sorun yoksa motor kulaklarına bir baktırın.

    Bende de benzer bir durum olmuştu, normal gaz vererek kalkarken bile motor zangır zangır titriyordu, motor kulaklarından birisi çatlak çıktı. Değişti, sorun kalmadı.

    Alıntıları Göster
    Alt tork takozu değişti,devir düşmesi zorlanma yok sadece araç kalkarken titriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uyumsuz insan

    devir ne kadar düşüyor, muhtemelen araç bayılıyordur daha fazla gaz verin

    Hayır hocam onu anlamayacak kadar acemi değilim araç LPG li acaba ondan mı kaynaklanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: uyumsuz insan

    devir ne kadar düşüyor, muhtemelen araç bayılıyordur daha fazla gaz verin

    Hayır hocam onu anlamayacak kadar acemi değilim araç LPG li acaba ondan mı kaynaklanıyor.

    lpg performansı okadar düşürmez diye tahmin ediyorum üstteki arkadaşların yazdığı gibi motor kulakçıkları olabilir eğer lpgdense sorun gaz ayarı yaptırmanızda fayda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetavcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: uyumsuz insan

    devir ne kadar düşüyor, muhtemelen araç bayılıyordur daha fazla gaz verin

    Hayır hocam onu anlamayacak kadar acemi değilim araç LPG li acaba ondan mı kaynaklanıyor.

    lpg performansı okadar düşürmez diye tahmin ediyorum üstteki arkadaşların yazdığı gibi motor kulakçıkları olabilir eğer lpgdense sorun gaz ayarı yaptırmanızda fayda var

    Alıntıları Göster
    Motor kulaklarına baktırmak lazım o zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Devir düşüyor, zorlanıyor öylemi titriyor yoksa normal devrinde kalkarken mi titretiyor?

    Eğer ikinci seçenekteki gibiyse ve debriyajda sorun yoksa motor kulaklarına bir baktırın.

    Bende de benzer bir durum olmuştu, normal gaz vererek kalkarken bile motor zangır zangır titriyordu, motor kulaklarından birisi çatlak çıktı. Değişti, sorun kalmadı.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım özellikle Megane II benzinlide kalkıştaki titreme bana göre elektronik gaz olmasından kaynaklanıyor.Gaz telli araçlarda gaza hafif dokunman bile aracın tepki vermesine neden olurken , bunda hafif dokunuşları araç algılayamayabiliyor ve normalde 1000- 1500 devirde kalkması gereken araç rölanti devrinde kalkıyor ve titremeye neden oluyor.Kalkışta özellikle bu hususa dikkat et .Normal kalkışta 1000 devirin üstünde kalacak şekilde gaza bas ve kalkış yap titreme olmayacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Arkadaşım özellikle Megane II benzinlide kalkıştaki titreme bana göre elektronik gaz olmasından kaynaklanıyor.Gaz telli araçlarda gaza hafif dokunman bile aracın tepki vermesine neden olurken , bunda hafif dokunuşları araç algılayamayabiliyor ve normalde 1000- 1500 devirde kalkması gereken araç rölanti devrinde kalkıyor ve titremeye neden oluyor.Kalkışta özellikle bu hususa dikkat et .Normal kalkışta 1000 devirin üstünde kalacak şekilde gaza bas ve kalkış yap titreme olmayacaktır.

    Alıntıları Göster
    Eskiden böyle bir sorun yoktu,aracın ilk sahibi biziz babamla ben kullandık,öyle saçma sapan hareketler yapan insanlarda değiliz.İşin ilginci debriyajdandır denildi.

    Araç daha 70 binde.Şaka gibi eğer debriyaj sorunu varsa.Kalkarken gaz verme olayına bu sefer daha fazla dikkat edicem ama babam 22 yıllık şöför ondada aynı şey oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    Eskiden böyle bir sorun yoktu,aracın ilk sahibi biziz babamla ben kullandık,öyle saçma sapan hareketler yapan insanlarda değiliz.İşin ilginci debriyajdandır denildi.

    Araç daha 70 binde.Şaka gibi eğer debriyaj sorunu varsa.Kalkarken gaz verme olayına bu sefer daha fazla dikkat edicem ama babam 22 yıllık şöför ondada aynı şey oluyor.

    Alıntıları Göster
    Baskı balata veya yürütme aksamında bir sıkıntı yoksa muhtemelen filtrelerdedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ASKER.

    Baskı balata veya yürütme aksamında bir sıkıntı yoksa muhtemelen filtrelerdedir.

    Alıntıları Göster
    Malesef ki Megane 2 lerde bu sorun sıkışık trafikte bir süre ilerleyince ve sıcak havalarda balataların ısınması sonrası ortaya çıkan bir durum. Nedeni ise balatalar ısındıktan sonra kavramada azda olsa ayırma sorunu yaşamasından. Bunu biraz devri yüksek tutarak ve ya debriyajdan ayağınızı yavaş çekerek yok edebilirsiniz. Bende zamanında bu konu hakkında bayağı bir araştırdım. Servis,sanayi özel servis derken bu dert uğruna bir dünya yer gezdim ama verilen cevap genelde aynı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    olur öyle arada



    kedidir kedi
  • Baskı balata bitmeye yaklasmıstır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    Merhaba araç kalkışta titreme yapıyor çoğu zaman.Yaz geldi daha çok yapmaya başladı.Aracın el frenini çekip 5. viteste kaldırmayı denedim arkasını yere yapıştırdı kavramada bir sıkıntı yok gibi.Debriyajla alakalı ne sorunu olabilir? (Megane II 1.6)






    tam kavrama noktasında iken debriyajdan ayağınızı normalde yaptığınızdan biraz daha yavaş ve nazik çekmeyi deneyin, tabi bu durumda biraz daha geç kalkış yapıyorsunuz ve bazen arkanızdan sellektör yada korna uyarısı alabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    Merhaba araç kalkışta titreme yapıyor çoğu zaman.Yaz geldi daha çok yapmaya başladı.Aracın el frenini çekip 5. viteste kaldırmayı denedim arkasını yere yapıştırdı kavramada bir sıkıntı yok gibi.Debriyajla alakalı ne sorunu olabilir? (Megane II 1.6)






    tam kavrama noktasında iken debriyajdan ayağınızı normalde yaptığınızdan biraz daha yavaş ve nazik çekmeyi deneyin, tabi bu durumda biraz daha geç kalkış yapıyorsunuz ve bazen arkanızdan sellektör yada korna uyarısı alabilirsiniz.
    çat diye 5 e degil 4 e atmalısın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    Merhaba araç kalkışta titreme yapıyor çoğu zaman.Yaz geldi daha çok yapmaya başladı.Aracın el frenini çekip 5. viteste kaldırmayı denedim arkasını yere yapıştırdı kavramada bir sıkıntı yok gibi.Debriyajla alakalı ne sorunu olabilir? (Megane II 1.6)






    tam kavrama noktasında iken debriyajdan ayağınızı normalde yaptığınızdan biraz daha yavaş ve nazik çekmeyi deneyin, tabi bu durumda biraz daha geç kalkış yapıyorsunuz ve bazen arkanızdan sellektör yada korna uyarısı alabilirsiniz.
    Benim arabada da vardı aynı sorun. İlk aldığımda kalkışlarda "daima" başıma geliyordu, şimdi yok desem yeri. Renault servisinde 10 yıl baş usta olarak çalışmış birine gösterdim: "Baskı balata bitmiş, en yakın zamanda deeğiştir. Bunların baskı balata ısındığı zaman karşısındaki parçayı eritiyor, değiştirmezsen 2bin lira masraf açar" dedi. Üzerinden 2 ay geçti hâlâ değiştirmedim çünkü artık silkeleme yok. Hata mı ediyorum bilmiyorum. Başka bir servise daha göstereceğim..

    Ankara'da önerebileceğiniz iyi bir Megane ustası varsa tavsiyelerinize açığım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S.Yalçın -- 19 Haziran 2012; 18:29:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Baskı balata bitmeye yaklasmıstır.
    Baskı balatada olabilir fakat arabada başka bir sorun varmış gibi geldi bana zira aracı 5 vitesde kaldırmayı denedim bir sıkıntı yok dediniz dolayısıyla kaçırmada yok.Aracı hiç benzinde denedinizmi aynı şeyi yapıyormu gazla ilgili bir problem olabilir.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.