Şimdi Ara

Japonya’dan hidrojen yakıtlı yolcu uçağı için 33 milyar dolar yatırım kararı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
587
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Japonya’dan hidrojen yakıtlı yolcu uçağı için 33 milyar dolar yatırım kararı
    Japonya Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığı yaptığı resmi açıklamada hava taşımacılığı sektörünün karbonsuzlaştırılması konusundaki kararlılığını vurgularken yeni nesil uçaklar inşa etme hedefleri üzerinde durdu. Yapılan açıklamada, "Japonya'nın rekabetçi olduğu teknolojilere dayalı yeni nesil uçaklar inşa etmek ve aynı zamanda hava taşımacılığının karbonsuzlaştırılmasına katkıda bulunmak bizim için önemli" denildi. Bu bağlamda hidrojen yakıtlı yolcu uçağı için 33 milyar dolar yatırım kararı alındı.



    Japonya, hidrojenli yolcu uçağı yapacak



    Aktarılanlara göre bir ekonomi bakanlığı yetkilisi sektör uzmanlarıyla yaptığı toplantıda 2035 sonrası için hedefleri netleştirdi. Japonya, yolcu uçağı hedefine ulaşmak için önümüzdeki on yıl içinde 5 trilyon yen veya yaklaşık 33 milyar dolar tutarında önemli bir yatırım yaparak yeni yolcu uçağının araştırma ve geliştirme çalışmalarına destek sağlayacak.



    Japonya’dan hidrojen yakıtlı yolcu uçağı için 33 milyar dolar yatırım kararı
    Japonya, yeni nesil yolcu uçağında hidrojen yakıtı veya hibrid-elektrik tahrik gibi sistemleri hedefliyor. Hidrojen yakıtı, karbon emisyonu içermemesi ve Japonya'nın 2050 net sıfır taahhüdüne sorunsuz bir şekilde uyum sağlaması nedeniyle umut verici bir alternatif olarak görülüyor. Ancak eleştirmenler, yenilenebilir kaynaklardan elde edilen güvenilir bir tedarik zinciri olmadan "yeşil" hidrojenin uygulanabilirliği konusunda şüpheli.



    Ayrıca Bkz.JetZero'nun devrimsel uçak prototipi uçuşa hazır: Karışık kanat gövdeli uçakların avantajları neler?



    Öte yandan Japonya’nın bu hedefi yeni değil. Gecikmelerin ve geçen yıl Mitsubishi Heavy Industries’in öncülük ettiği girişim durdurulmuştu. Ancak yeni projede bu büyük yük sadece özel şirketlerin omuzlarına değil aynı zamanda kamunun da omuzlarına aktarılıyor. Yeni kamu-özel sektör konsorsiyumunun riski azaltacağına inanılıyor.



    Japonya, halihazırda havacılık endüstrisinde söz sahibi olsa da en büyük oyunlardan biri değil. Bu son girişim, Japonya'yı yolcu uçağı üretiminde lider konumuna getirmeyi amaçlarken ülkenin Ekonomi, Ticaret ve Sanayi'den sorumlu Devlet Bakanı Kazuchika Iwata, "Japon uçak endüstrisinin sürdürülebilir bir büyüme yakalayabilmesi için, parça tedarikçisi konumumuzla yetinemeyiz" ifadelerini kullandı. Japonya, başarılı olması halinde çevresel sürdürülebilirliğe önemli ölçüde katkıda bulunacak ve ülke, hızla gelişen bir sektörde endüstri lideri olarak konumlanma fırsatı yakalayacak.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/transportation/japan-invests-33-billion-for-its-new-in-house-hydrogen-passenger-jet







  • Japonların hidrojen fetişi mi var diyorum bazen. Hidrojen otomobilden ziyade uçaklar için daha uygun bir yakıt. Özellikle özel jetlerin hidrojenli olması lazım.

  • faniseyler kullanıcısına yanıt

    niye hava araçlarına daha uygun?

    _____________________________
    Lucid Motors is the best.
    Beni öldürmeyen; ağzıma s*çar.
  • su zamanda teknoloji uretebilen ulkeler icin guzel firsatlar var. nasilki elektrikli araclara gecis cin'e otomotiv sanayinde firsat verdi, buyuk otomotiv devlerinin kirmasi cok zor olan tekellerini kirip rekabette one gecti, havacilikdada benzer bir firsat gelmek uzere. normalde boeing airbus duopolisini kirmak kolay is degil. cin falan yeni ucak yapti diyorlar ama hepsi zarar ediyor, devlet destegi ile yapilmis zorlama projeler. boeing ve airbus'i neredeyse yarim yuzyildir uzmanlastiklari tasarimda yenmek zor ama hidrojen ile oyunun kurallari degisir. hidrojen hafif olmasina ragmen cok daha fazla hacim tuttugu icin mevcut ucak tasarimlariyla o yakiti tasimak pek mumkun degil. tamamen yeni tasarimlar gerekecek. erken yola cikip cozumler ureten bir anda kendine yeni karli is alanlari yaratabili.

  • stableRevulation kullanıcısına yanıt

    Soğukta saklanması gerekiyordu sanırım hidrojenin o yüzden olabilir

    _____________________________
  • O 33 milyar dolar selamun aleyküm olur

  • arabalar için çok tehlikeli yakıt hidrojen ama uçaklar zaten sorunsuz kazasız olduğu için genelde np

    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Japon’lar hidrojen ile çok yüksek teknolojiye sahipler otomobilde bu işe yaramadı ama diğer yerlerde kullanmak istiyorlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • stableRevulation kullanıcısına yanıt

    Hidrojen büyük tanklarda depolanır aynı akaryakıtlarda olduğu gibi. Böyle tanklardan oluşan alkaryakıt ağı kurmaktansa sadece havaalanlarına hızlıca hidrojen büyük tankları konulabilir. Uçaklardan kullanılan yakıt genelde kerosendir. Ve çok kirli bir yakıttır. Hele özel jetler emisyonun anasını ağlatıyor. Hidrojen gibi bir yakıta geçmeleri ciddi şekilde çevreci olmalarını sağlayacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faniseyler -- 2 Nisan 2024; 12:59:32 >
    _____________________________
  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    keratin saçların proteini kerosen olacak o.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    u/BerkanEngineer
  • faniseyler kullanıcısına yanıt

    gaz yağı yakmıyolar mıydı, keratin ne alaka

    _____________________________
    Lucid Motors is the best.
    Beni öldürmeyen; ağzıma s*çar.
  • Mohi kullanıcısına yanıt
    neden tehlikeli? lpg, lipo pil ve benzinden farkı nedir acaba?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Oruç başıma vurdu galiba düzelttim teşekkürler

    _____________________________
  • Havamızı bitirecekler 🥹

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yükseklerde hava soğuk olduğu için tabi arabalardaki batarya orada verimsiz olur.

    O kadar hidrojen çalıştık, arabalarda yürümedi bari boşa gitmesin diye uğraşıyorlar herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    Phanteks P360A Enermax RevDfx1350w // i5 13500 // GB z790 D // Patriot Viper 6000 // Gigabyte 9070xt Aorus Elite // Crucial P3 Plus 1TB // Samsung Odyssey G5 32// Logitech G213 + Razer Deathadder V2 X HyperSpeed // Creative G6 + Takstar GM200 // S24 Ultra 12/256 Tit Black //
    _______ Odtü Matematik-BÖTE-İktisat-Tıp Fakültesi + Ekonomi YL _______ Life is just life. No more expectation! /b]
  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Yalnız yukarda kerosen için çok kirli bir yakıttır. Hele özel jetler emisyonun anasını ağlatıyor dediniz. Ancak günümüz jet uçakları egzostan sadece sıcak su buharı çıkarır.

    Fotoğrafta leş bir duman mı yoksa temiz su buharı mı görüyorsunuz?


    Japonya’dan hidrojen yakıtlı yolcu uçağı için 33 milyar dolar yatırım kararı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    u/BerkanEngineer




  • Belasını arıyor insanlık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    CaLifornia &gt;3
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.