Şimdi Ara

Japonlar Masrafsız mıdır? yoksa ...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
240
Cevap
8
Favori
6.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar görüşlerinizi almak istiyorum,

    Senelerdir sanayi ortamlarında bulunmuş ve profesyonel olarak motor tekniği ile ilgilenen birisiyim.

    Her zaman şöyle bir algı dolaşıyor türkiyede, 'Honda ve toyota masrafsızdır' şöyle bir inceleme yapıldığında bunu diyenler aslında bir nevi haklı ama atladıkları çok noktalar var.

    Bu algının oturmasının sebebi de 90'lı yıllar. 90'lı yıllara bakıldığında bugünkü tablo ile benzerlikler var, örneğin avrupalı Rakipleri en az 6-7 motor sensörü kullanırken, honda ve toyota 2-3 sensörden fazla kullanmazdı. Rakipleri dijital klimalar kullanırken japonlar manuel kullanırdı vs vs bir çok örnek var. E durum böyle olunca honda ve toyota gibi otomobillerin arıza yapma riski de diğer firmalara göre her zaman az olmuştur. Örneğin, Tofaş Şahin-Doğan serileride çok basit motorlardır. Senelerce teperek kullanılıyorlar tık çıkartmıyor, çünkü bozulacak çok sınırlı parçalra sahipler. Honda'da bunu yaptı , yapıyor. Yanlış anlamayın honda ve toyota'yı tofaşla kyasalamıyorum sadece örneklendirme yaptım, Aynı zamanda örneklendirecek olursam 1.2-1.4 fiat motorlarına bakın mesela, 1.4 tipo motorlarının çoğuna anahtar değmemiştir. Ama aynı markanın 2.0 motorlarına bakın, hepsi en az 2-3 kere onarım görmüştür ve çok sık arıza işaretleri yakar, çünkü motor çok sıkı ve yaklaşık 10'a yakın motor sensörü vardır.

    10 sene sonra muhtemelen Turbo Benzinli araçlar turbo arızası ve japonlarda olmayan elektronik parçalardan çeşitli arızalar verecektir muhtemel olarak, ama japonlara bakıldığında örneğin civic hala 1.6 vtec 124 beygir atmosferik kullanıyor, toyota vvti'in gelişmişi valvematic sistemi ile 1.6 132 hp motor kullanıyor. 10 sene sonra Turbo benzinli araçlar muhtemel turbo arızası verirken, japonlar sağlam araba mı yapmış olacak ? Yoksa parça kullanmadıkları için arıza yappma riskleerini sıfırlamış mı olacaklar?

    Benim şahsi görüşüm, Japonlara sağlam araba diyebilmek için aynı teknik parçalara sahip otomobiller üzerinden değerlendirmek gerekir.

    Bence en büyük sorunlardan biri de şudur: japonlar araba üretirken asıl amaçları a noktasından b noktasına gitmek oluyor. avrupalı çoğu üreticinin amacı ise estetik-yenilikçi teknolojiler- yüksek sürüş dinamikleri.

    Türkiye'de ise amaaca hizmet eden japon otomobllerini sürekli üstün gösterme çabaları oluyor ve çoğu tartşma buradan çıkıyor... Zaten honda - toyota yıllardır otomobil üretirken ihtiyac karşılamayı hedeflemiş..

    Aynı zamanda fiyatlandrma konusuna değinmek istiyorum, Turbo motorların piston- biyel kolları - krank milleri atmosferik araçların motorlarına göre daha iyi döküm ister, daha iyi döküm ise daha fazla maliyet demektir. Motor teknolojileri üzerinden bakıldığında Japonların, avrupalılara göre yaklaşık 3.000 TL civarı bir kar ettiği görülüyor. (turbo,turbo sistemi iççin gerekli parçalar,elektronik düzenekler vs) Aynı zamanda bunlara ek olarak plastik kalitesi, yürüyen aksamda ise yenilikler sunulmuyor, Civic'in, Focus'tan,Astra Sedan'dan , Jetta'dan vs vs daha iyi plastik kullandığını ya da daha iyi elektronik parçlar kullandığını kim idda edebilir? Ama jetta turbo motorlar ile civic'ler aaynı paralara satılıyor. Toyota'ya bakıldğında burulma kirişleri kullandığını görüyoruz. bu sistemi kullanan 1 tane avrupalı üretici yok. çünkü çook eski bir sistemdir.

    Yani kısaca toplamak gerekirse, bize vaad edilen masrafsız araba algısı parça kalitesinden mi yoksa kullanılmayan parçalardan mı geliyor? Günümüzde avrupalı rakiplerinn teknolojik gerisinde kalmış japonlar rakiplerine göre daha fazla maliyeti nerede elde ediyorlarda fiyatlandırma kousunda avruplalılar ile eş seviyedeler ya da daha pahalıya satılyorlar.. ?

    Sizlerin görüşleri benim için çok önemlidir. Ddediğim gibi yıllarca bu işin içindeyim, elimden kol yataklardan-ana yataklara , krank millerinden subap gaydlarına göre bir çok firmanın parçası gelip geçti, pyiasada satışta olan çoğu otomobili kullandım. Aklımda ki soruları silemiyorum,

    Peki ya sizler?...







  • bu işlerin içinde olduğunuzdan benden daha çok bilgi sahibisinizdir diye düşünüyorum... hayatım boyunca sayısız araç kullandım... japon araçlarının yol tutuşu kaportası sürüş dinamikleri ... vs vs. vs. hiçbir şeyini beğenemedim... bugün bile bakınız toyotalarıa yıl 2014 duvar gibi konsol... nyese falza uzatmayacağım alman araçları varken örneğin opel bak tam bir fakir arabası vw de öyle tam bana göre ben de alt gelirden bir insanım ucuz mal alacak kadar zengin olmadığımdan alman araçlarından şaşmıyorum .. durumum olsa mercedes audi ister gönül..bizde biraz uydurma bilgi çok misal malum bir kasa var yok efsane kasaymış yahu ne efsanesi mukavvadan bir kapı demirden bir direksiyon iskemleden bir koltuk sıfır güvenlik özellikleri eee efsanee neyse ben bu konularda uzatmayı sevmiyorum artık zamanla yıkacağız tabularımızı...




  • wave61 kullanıcısına yanıt
    Haklısınız,

    Örneğin, Kişisel tercihlerim italyan otomobillerindendir. Ancak:

    Alman otomobillerinin bir çoğunu yenilikçidir, yerlerinde saymazlar, sürekli gelişim peşindeler. bütünn Araçlarında teknoloji-geliştirme yönünde bir gayret görüyorsunuz.. Otomobil konusunda alman sayfalarını açtığınızda teknoljoik yenilikleri takip edebiliyorsunuz. Ben 89 yılında bulunmuş vtec'i kullanan bir japon üreticisinin hangi teknolojisini takip edebilirim ? Hangi modelinde yeni birşeyler görmeyi bekleyebilirim? Yapılan tek şey iç aksam tasarımlarını değiiştirmekten öte gitmiyor..

    Kabullenemediğim şeyler var, 96 model japon otomobilleri 20.000 TL'ye fiyat çekiliyor. Artık komik durumlara düşmeye başladık farkında değiliz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Haklısınız,

    Örneğin, Kişisel tercihlerim italyan otomobillerindendir. Ancak:

    Alman otomobillerinin bir çoğunu yenilikçidir, yerlerinde saymazlar, sürekli gelişim peşindeler. bütünn Araçlarında teknoloji-geliştirme yönünde bir gayret görüyorsunuz.. Otomobil konusunda alman sayfalarını açtığınızda teknoljoik yenilikleri takip edebiliyorsunuz. Ben 89 yılında bulunmuş vtec'i kullanan bir japon üreticisinin hangi teknolojisini takip edebilirim ? Hangi modelinde yeni birşeyler görmeyi bekleyebilirim? Yapılan tek şey iç aksam tasarımlarını değiiştirmekten öte gitmiyor..

    Kabullenemediğim şeyler var, 96 model japon otomobilleri 20.000 TL'ye fiyat çekiliyor. Artık komik durumlara düşmeye başladık farkında değiliz



    olsun boşver daha çok fiyat çeksinler inşallah millet binmeye devam etsin öyle arabalara ki hak edenelr ucuz kalsın biz bineriz ;) bu arada alfa romeo çok ilgimi çekiyor astra alırken giuletta çok kafamı karıştırmıştı.. iknci el bir 1.4 170 lik makine almanın eşiğinden döndüm aslında kullanma fırsatım da olamadı amaa malzeme kalitesi astranın yanında vasat cidden... yani astraya oldum olası hayranm hele j kasa ile ama eğer bir gün aldatırsam astramı alfa ile olur sanırım




  • Japonlarin 80 li yillardan itibaren cok fazla turbo lu seri uretim otomobili mevcut. Arastirmanizi oneririm. Turbo yu gectim B16B gibi makineleri ve uretim tarihlerini incelerseniz yeni bir bakis acisi daha kazanabilecegizi dusunuyorum. Ic pazar da bulunan opsiyonlar uzerinden olaya yaklasmissiniz fakat cikarimlar pek tutmuyor global olcege gore.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japon mantığı = eşşeği sağlam kazığa bağlamak.
    Hiçbir yeni teknolojiyi mükemmelleştirmeden, arıza riskini minimum tutmadan sunmazlar.İşlevselliğe dikkat ederler.Maliyet konusunda pintilik yapabilirler bazen.daha bulamadım, aklıma geldikçe yazarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim ulkenin durumu belli. Gelir seviyesi belli. Adam haliyle sorunsuz araba istiyor. Cok fazla konfor olmasina gerek yok. Ihtiyacini gorsun yeter. Adamlar hakli neyapsin asgari ucretle gecinmeye calisan adam turbolu motoru. Veya bilmem ne sensorlu arabayi. Onu sanayiye goturmeyecek saglam araba ariyor. Haliyle hondalarin piyasasi yukseliyor. Parca olmayinca bozulacak biseyde olmuyor haliyle. Bu ekonomiyle boyle oluyor iste. Yapacak bisey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Valla bu muhabbeti efsane toyota sahibi bir hacı amca ile yaşamıştım o zamanlar bence 99 model vectra b gt var neyse adam çekti aracını yanıma ben o zamanlar aracı muayene sokacağım için ön hazırlık amacıyla motoru vs temizletmiştim.

    yıkamacıdan aldıktan sonra kaputtan duman geliyordu durdum yol kenarına motorun üstüne bir şey sıkmış sebebi oymuş aradım adamı hemen.kabut açıkken arabayı park eden hacı amca geldi bunlar çok sorunlu vs demeye başladı selam sabah vermeden.

    bende dedim he amca motoru indirdik vs dalgaya aldım tabi adam bunu duyunca dahada kötülemeye başladı bunları alanın aklı yok vs deyince ben delirdim hacı amca senin araba ne kadar sorunsuz dedim ?

    verdiği cevap ooo yeğenim hiç tık demedi demezmi :) tabi bende verdim cevabı hacı amca Allah aşkına arabanın ne özelliği var bozulacak hava yastığı yok klima varsa bile elle çevirmelidir far sensörün yok yağmur sensorun yok elektornik arabanda birşey yok dedim adam sustu kaldı daha bende devam ettim bu arabaya bu kadar para verenin aklı yok diye dayı hoşcakal dedi gitti :D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • En az 20 yasinda tika basa donanim dolu mazda lar subaru lar nissan lar dolu. Avrupa pazarina cok fazla ve cesitli japon modeli girmiyor benzer olarak amerika,pazarina da cok fazla avrupa otomobili girmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG'yi japonlar çıkarmış olsaydı.. Türkiye'de yaşanan sorunlar yüzünden harakiri yapıp intihar eden mühendisler olurdu heralde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    DSG'yi japonlar çıkarmış olsaydı.. Türkiye'de yaşanan sorunlar yüzünden harakiri yapıp intihar eden mühendisler olurdu heralde

    qwertyuıopğüişlkjhgfdsazxcvbnmöç.üğpoıuytrewqasdfghjklşiçöööööömnbvcz.

    klavyeyi sildim hocam güzel yorum
  • Toyota ve Honda masrafsız ve sorunsuzdur. Genelde kronik sorunları olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wave61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    DSG'yi japonlar çıkarmış olsaydı.. Türkiye'de yaşanan sorunlar yüzünden harakiri yapıp intihar eden mühendisler olurdu heralde

    qwertyuıopğüişlkjhgfdsazxcvbnmöç.üğpoıuytrewqasdfghjklşiçöööööömnbvcz.

    klavyeyi sildim hocam güzel yorum

    Gülmesi bir yana .. Almanlar AR-GE'ye çok para harcarlar.. ve mutlaka ortaya birşeyler çıkar.. ama bu pahalı olur.. sorunlu olur.. ayrı konu.

    Malum japonlar taklit ediyor böyle şeyleri.. ne zaman ki sorunsuzunu taklit ederlerse üretime geçerler.. Ama pek tabiki japonların da bizzat kendi çalışmalarıyla devrim niteliğinde buluşlar ortaya çıkarıp ses getirdikleri de olmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    quote:

    Orijinalden alıntı: wave61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    DSG'yi japonlar çıkarmış olsaydı.. Türkiye'de yaşanan sorunlar yüzünden harakiri yapıp intihar eden mühendisler olurdu heralde

    qwertyuıopğüişlkjhgfdsazxcvbnmöç.üğpoıuytrewqasdfghjklşiçöööööömnbvcz.

    klavyeyi sildim hocam güzel yorum

    Gülmesi bir yana .. Almanlar AR-GE'ye çok para harcarlar.. ve mutlaka ortaya birşeyler çıkar.. ama bu pahalı olur.. sorunlu olur.. ayrı konu.

    Malum japonlar taklit ediyor böyle şeyleri.. ne zaman ki sorunsuzunu taklit ederlerse üretime geçerler.. Ama pek tabiki japonların da bizzat kendi çalışmalarıyla devrim niteliğinde buluşlar ortaya çıkarıp ses getirdikleri de olmuştur.

    almanların tofaşı dediğimiz opeli bugün karşılaştıramazsınız bir japonla güvenlik yol tutuş sürüş dinamikleri kaporta kabin ve iç malzeme sağlamlığı vs vs. ee ülkemizdeki onca vergiye rağmen en ucuza satılan araç ama ... anlayalım yani adamlar ne kadar ileride




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wave61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    quote:

    Orijinalden alıntı: wave61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    DSG'yi japonlar çıkarmış olsaydı.. Türkiye'de yaşanan sorunlar yüzünden harakiri yapıp intihar eden mühendisler olurdu heralde

    qwertyuıopğüişlkjhgfdsazxcvbnmöç.üğpoıuytrewqasdfghjklşiçöööööömnbvcz.

    klavyeyi sildim hocam güzel yorum

    Gülmesi bir yana .. Almanlar AR-GE'ye çok para harcarlar.. ve mutlaka ortaya birşeyler çıkar.. ama bu pahalı olur.. sorunlu olur.. ayrı konu.

    Malum japonlar taklit ediyor böyle şeyleri.. ne zaman ki sorunsuzunu taklit ederlerse üretime geçerler.. Ama pek tabiki japonların da bizzat kendi çalışmalarıyla devrim niteliğinde buluşlar ortaya çıkarıp ses getirdikleri de olmuştur.

    almanların tofaşı dediğimiz opeli bugün karşılaştıramazsınız bir japonla güvenlik yol tutuş sürüş dinamikleri kaporta kabin ve iç malzeme sağlamlığı vs vs. ee ülkemizdeki onca vergiye rağmen en ucuza satılan araç ama ... anlayalım yani adamlar ne kadar ileride



    Adalet kutup yıldızı gibidir, tüm evren onun etrafında döner sözünü değiştireyim.. Adalet yerine Mercedes-Benz koyayım.

    Diğer tüm markalar MB etrafında dönüyor hocam.. Çünkü en kapsamlı çalışmayı MB yapıyor.. bir çok donanımı özelliği teknolojiyi ilk bulan MB olmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    quote:

    Orijinalden alıntı: wave61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    quote:

    Orijinalden alıntı: wave61

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    DSG'yi japonlar çıkarmış olsaydı.. Türkiye'de yaşanan sorunlar yüzünden harakiri yapıp intihar eden mühendisler olurdu heralde

    qwertyuıopğüişlkjhgfdsazxcvbnmöç.üğpoıuytrewqasdfghjklşiçöööööömnbvcz.

    klavyeyi sildim hocam güzel yorum

    Gülmesi bir yana .. Almanlar AR-GE'ye çok para harcarlar.. ve mutlaka ortaya birşeyler çıkar.. ama bu pahalı olur.. sorunlu olur.. ayrı konu.

    Malum japonlar taklit ediyor böyle şeyleri.. ne zaman ki sorunsuzunu taklit ederlerse üretime geçerler.. Ama pek tabiki japonların da bizzat kendi çalışmalarıyla devrim niteliğinde buluşlar ortaya çıkarıp ses getirdikleri de olmuştur.

    almanların tofaşı dediğimiz opeli bugün karşılaştıramazsınız bir japonla güvenlik yol tutuş sürüş dinamikleri kaporta kabin ve iç malzeme sağlamlığı vs vs. ee ülkemizdeki onca vergiye rağmen en ucuza satılan araç ama ... anlayalım yani adamlar ne kadar ileride



    Adalet kutup yıldızı gibidir, tüm evren onun etrafında döner sözünü değiştireyim.. Adalet yerine Mercedes-Benz koyayım.

    Diğer tüm markalar MB etrafında dönüyor hocam.. Çünkü en kapsamlı çalışmayı MB yapıyor.. bir çok donanımı özelliği teknolojiyi ilk bulan MB olmuştur.

    kesinlikle




  • Masrafsız ama masraf açtığında da bir o kadar pahalı.
  • Çözüm profesyonelliktir. Sadeleştirmek sanattır.

    Bir projenin bütün kriterlerini karşılamak altı ay alıyor diyelim. Onu sadeleştirmek bir altı ay daha alıyor. Az parçayla çok şey çözmek kolay değil. Bütün sadeleştirmeler sanatsal değil tabii, bazıları askeri teknoloji mantığıyla basbayağı satırla kesip çıkarılmış gibi. Ama özellikle motor, titreşim aksustik alanlarında Japon'lardan öğrenilecek şeyler görüyorum. Hatta bir iki şey öğrenip cebime attım.


    Teknoloji geliştirmek için hem neşeli bir özgüvene (olumlu düşünmek) hem de takım ruhuna ihtiyaç var (o kadar çok biligi var ki artık, kimse tek başına hepsine hakim değil). Bizler neşeli, şen ruhlu ama ferdiyetçi insanlarız, Japon'lar ise takım ruhlu, toplumsal tarafı kuvvetli ama çok ciddi kimseler. Temelde karakterler buradan çıkıp otomobilin biçimine kadar yürüyor bence. Yalnız Alman'larla Japon'ların ortak özelllikleri bence, geometriyi iyi kullanmalarıdır. Bir tek mühdendisleri değil, halkları da böyle. Çok şeyleri sadece geometrik düzeni iyi planlamakla çözüyorlar.

    Toplumdaki teknoloji kumaşını kontrol için toponomiye de bakınız. Yani bir araya geldiklerinde evlerini nasıl kurup aralarında nasıl sokaklar ortaya çıkarıyorlar, ve bu sokaklarla alanlara nasıl isimler veriyorlar.




  • Konudaki tespit cok dogru..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni tasarlanan gelistirilen herseyin maliyetinin müşteriden cikarildiginda hepimiz hem fikiriz herhalde.

    Şuan toplumumuzda yeniligin altindan kalkabilecek gelir seviyesine sahip ne kadar sayida insan var ? Bunu genel nufusa oranlarsak ne kadar cikar bunu dusunmek gerek.

    Yeni gelen bir sanzimanin yeni gelen bir motorun yaptigi arizayi giderebilmenin yuku nedir? Bunu bilen soylesin. Vw in guzel keyifli ama mukemmel olmayan sanzimanin verdigi hatalardan dolayi ortaya cikan maliyetten tedirgin olan onlarca insani okuduk bu forumda.

    Yada aşırı beslemeli motorlarin yarattigi sorunlardan ortaya cikan rahatsizliklari okuduk cok kez.

    Diyelim ki bu sorunlari belli bir muddet uretici giderme sozu veriyor, cebinden 1 lira cikmasa bile o sorunu yaşamak 1 is gunu dahi olsa beklemek mağdur olmak insanlarin istedigi bisey degil bence.

    Basitlikten kimse zarar gormez bana kalirsa, hatta şöyle ki dunyanin simgesel yapilari bile 2 yada 3 cizgi ile tasarlanan seylerdir bkz. Sidney Opera Binasi Eyfel Kulesi Burj El Arap Oteli gibi yani işin temelinde basitlik yatar karmaşa değil.

    Hic kimse parasiyla mağdur olamayacak kadar zengin olmadigina gore bu tercihleri yapiyor diye kiyamayiz, elbetteki adam Corollayi alir Civic i alir suyunu sıka sıka senelerce kullanir.

    Yeniliklere sebep olanlari bizde bittabi tebrik ederiz, ama bunu gunluk hayata sifira yakin sorunla entegre edenleride alir kullaniriz. İsin ozu bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.