Şimdi Ara

eihale.gov.tr ihaleye girme deneyimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
5.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir çılgınlık yapıp gümrükte ihale yolu ile satılan araçların satış ihalesine girdim.

    Seçtiğim araç 1999 model 460.000 km de passatı araç başka ilde olduğundan görmeye gitmeye gitmedim.

    İhale başlangıç fiyatı 64,500tl kabaca en fazla 30.000 tl masraf ederim düşüncesi ile ihaleye girdim. Masraf daha azda olabilir ama ben o fiyata kadar gözümü karartım.

    Üye olmak basit sisteme para aktarmanız kolay devlet bankasında hesabınız varsa anında sistemdeki hesabınızı yatırabiliyorsunuz.

    Gelelim ihale sürecine araçların satış bedeli üzerinden yüzde 10 gibi bir para hesabınızda var ise direk teklif verebiliyorsunuz. Teklifiniz geçilirse para boşa çıkıyor ya geri alabilirsiniz yada başka ihaleye geçebilirsiniz.

    Bizim aracın ihalesini benden önce birisi girmiş bende teklifimi verdim anında geçti otomatik teklif özelliği var rakamı da siz belirliyorsunuz. 85.500 de ben ihaleyi bıraktım. Benden sonrada sidik yarışı devam etti. İhalenin bitiş dakikasına saliseler kala 126.550 tl ihale bitti. Son saniye içinde iki teklif var.

    Öyle ucuza ihale yolu ile araç alma olayı benim gördüğüm zor takip ettiğim mazda 6 da açılış fiyatının iki katına çıktı. Mafya yok her şey online olup bitiyor.

    Araçlar önce görücüye çıkıyor sonra ihale başlıyor. Kabaca yapılmış bir ekspertiz raporu var öyle detaylı değil kaportada değişen gibi şeyler bahsedilmiyor motorun çalışıp çalışmadığı gibi yüzeysel bilgiler var. Bazı araçların ihalesine hiç kimse girmiyor. İhaleler Bölge bazında yapılmakta ve devamlı ihale var.








  • bak kardeş

    1- türkiyede yakıt ithal.

    2- türkiyede araç ithal. (yerli üretim olsada hammade bazında)

    3- türkiyede yedek parça ithal.

    4- türkiyede elektrik doğalgaz ithal.


    senin algılaman gereken nokta, bir mal ithal etmen için önce yurt dışına ürün ihraç etmen gerektiği. yani döviz sahibi olman lazım.


    türkiyede dün araçlar pahalıydı. bugunde pahalı. kısa ve orta vadede yine pahalı olacak.

    çünkü 80 milyon insanın 30 milyonu araba sahibi olmak istiyor. telefon istiyor. bunlara alacak döviz yok.


    3 milyonluk gürcistan bulgaristan örneklerini geçin. türkiyede bu ekonomik dinamiklerle otomobiller pahalı olmak zorunda.

  • Mafyanın en büyüğü devlet var.

    %50-300 ÖTV
    %18 KDV
    İkinci el araç ithalatı YASAĞI
    Sıfır araç ithalatı YASAĞI
  • 99 model süpriz yumurta passata 126 vermek… Zaten ikinci el kör topal çalışanı(yani muadillerinin düzgünü) o para eder.
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt
    Aynen dediğiniz gibi
  • Denemişsin bence iyi deneme. Demekki başka ihalelerde belkide sana kalabilir. Şans bu. Ama bizim gibi bir ülkede o işte çoktaan planlı bir şekilde takip ediliyordur.
    Büyük ihtimal yedirmezler ucuza birşey.
    Bence teklifini daha düşük tut. Şansına bir sana kalırsa ise yarasın.
    Yoksa 100 bine 99 Passat zaten çok var piyasada.
  • Bir dönem sıkı takip etmiştim. Ucuz denilebilecek araba kaldığına şahit olmadım. Ne olduğu belirsiz arabalar piyasanıj biraz üzerine gitti. Sanırım alanlar da şansa bırakıyor belki iyi çıkar ayağına. He arabalar iyi mi? Sadece %15i iyidir. Gerisi tamamen kaderine terkedilmiş gibi
  • İşyerinden arkadaşım buradan araç düşürüp yaptırıp satmaya çalışıyor. Ama adam bir bakışta aracın ne kadar masrafı var ne sorunu var anlayabiliyor. Her şeyi de kendisi yapıyor zaten işçilik masrafı yok :) İhale sayfasında yazanlara çok güvenmemek lazım yazdıklarının dışında çok fazla şey çıkıyor. Anlamayan adam ciddi zarar edebilir.

  • Buradan araç alıp toplamış biri olarak hiç bir zaman teoride olan şeyler pratikte geçerli olmuyor.


    İhaleyi kesin kazanmanın basit bir yolu var ve halen çalışıyor. Eskiden bunu bilenlerin sayısı azdı ama son zamanlarda izlediğim bir kaç ihalede sanırım arttı.


    Masraflar kısmına gelecek olursak zaten neredeyse piyasa fiyatına ihaleden aldığınız araç için direkt 1-0 geride başlıyorsunuz.


    Aracın gümrükten çekiciye yüklenmesi


    Makine mühendisine çizim yaptırmak


    TSE'den onay almak


    ( Makine mühendisine çizim, tse onayı ve vizeye giderken aracın kendisinin de görülmesi gerektiğinden yine çekiciyle bu 3 farklı yere gidiyorsunuz yani toplamda 4 kez çekici parası veriyorsunuz )


    Sigorta + Ruhsat işlemleri + Vizeyi saymıyorum zaten normal araçta da geçerli durumlar.


    ( Handikap olarak normal piyasadan aldığınız araçta direkt vize yaptırmıyorsunuz ve sigorta yapılırken daha önceden sigortası olduğundan teklif veren firma sayısı daha fazla ve fiyatlar daha uygun oluyor ama bu tarz gümrükten çıkıp ilk tescil olan araçlarda sadece Anadolu sigorta teklif veriyor çünkü ilk sigortasını sadece bu firma yapabiliyor. Yani Anadolu sigorta ne fiyat çekerse tamam deyip yaptırmak zorunda kalıyorsunuz yoksa noter sistemde sigortasız olarak görürse ruhsatı çıkarmıyor. )





  • Hangi aracın ihaleye çıkacağı önceden bellidir. O aracı alacak kişide, kaça alacağıda neredeyse bellidir. Yok ben bu oyunu bozarım deyip almaya çalışırsanız piyasanın üzerinde bir fiyata gelecektir size. İhalenin online yapılması birşeyi değiştirmedi, bu işten para kazananlar da dijital çağa ayak uyurdular.


    Yaklaşık 12 sene önce yediemin işleten çok samimi bir abime söyledim, ucuz yollu benim işimi görecek 4 teker bişey lazım oldu.

    Nekadar sana yaramaz buranın arabası çok uğraşırsın arızasıyla desede yardımcı oldu bitane getz aldık. 1-2 sene işimi görür sonra satarım diye düşünürken 4. ayda zor bela sattım kurtuldum. Neresini yaptırsam başka yerden patlak verdi.


    Yedieminde açık arazide min. 2-3 sene yatmış aracın tüm plastik ve contalarının değişmesi gerekli. soğuk sıcak derken hepsi özelliğini yitiriyor.


    Bazı araçlarda eğer antifriz yoksa su donmasından kaynaklanan radyatör ve blok çatlaklarıda olduğunu söylemişti yediemin.





  • m_kucukaksoy kullanıcısına yanıt

    O araca o paraları veren kişi emin ol parasını aklıyordur, kaçırdım diye üzülme o yüzden. Sarı sitede zaten aynı fiyatlara mevcut.

  • BlackGhost12 kullanıcısına yanıt

    bak kardeş

    1- türkiyede yakıt ithal.

    2- türkiyede araç ithal. (yerli üretim olsada hammade bazında)

    3- türkiyede yedek parça ithal.

    4- türkiyede elektrik doğalgaz ithal.


    senin algılaman gereken nokta, bir mal ithal etmen için önce yurt dışına ürün ihraç etmen gerektiği. yani döviz sahibi olman lazım.


    türkiyede dün araçlar pahalıydı. bugunde pahalı. kısa ve orta vadede yine pahalı olacak.

    çünkü 80 milyon insanın 30 milyonu araba sahibi olmak istiyor. telefon istiyor. bunlara alacak döviz yok.


    3 milyonluk gürcistan bulgaristan örneklerini geçin. türkiyede bu ekonomik dinamiklerle otomobiller pahalı olmak zorunda.

  • atrix1212 kullanıcısına yanıt

    Saçmaladığın şeyi anlamadım?

    Tekrar saçmalayabilir misiniz?

  • karagece25 kullanıcısına yanıt

    alanım olan ekonomide ders alabilmen için ücret ödemek zorundasın.

  • Bir de yediemin otoparkında bazı araçlardan donanımların sökülmesi durumu vardı. Çok sağlıklı iş değil bu görmeden kontrol ettirmeden almak.

  • atrix1212 kullanıcısına yanıt

    Ekonomi alanında uzman olmaya gerek yok.

    Devlet araba alırken banada bi tane alcaksın demeyi bıraksın.

    Zaten araba yarı yarıya ucuzlar.

    Dövize lafım yok.

    Devletin vazifeside halkı,devleti,vatanı dövize muhtaç etmemek.Her alanda üretim yapmak.

  • E ihaleden bu saatten sonra arac alan net enayidir piyasadan en az %20-30 arasi pahali alir araclar kapali kutudur ne cikacagi belli olmaz
    Yaklasik 3 sene once 4 tane arac aldim piyasanin biraz altina geliyordu o zamanlar hele bi fiat strada almistim 8 bin liraya 300 km de 1 litre yag yakiyordu sanziman sorunluydu o zamanin parasiyla 7 8 bin masrafi var diye 12 bine satmistim simdi pisiklet vermiyorlar o paraya sene 2019
  • 99 model dert paket passat 126 bine iyi gitmiş


    Ben de birkez kez ilanlarına baktım. Cazip gelmedi açıkçası.


    Açılış fiyatları , piyasa fiyatlarının çok değil azıcık altında oluyor. Sonra millet hababam debabam teklif veriyor. Hop araç otomatikmen piyasa fiyatının üstüne çıkıyor. İnada biniyorlar sanırım. Benim olacak fıstık, binecem üstüne, vuracam kırbacı diyorlar herhalde.


    Alan adam da seviniyordur he he gümrükten araç düşürdüm lan diye.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABCdiküçgeni -- 22 Nisan 2022; 1:43:49 >
  • Malik the Mafia kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    İhaleyi kesin kazanmanın basit bir yolu var ve halen çalışıyor. Eskiden bunu bilenlerin sayısı azdı ama son zamanlarda izlediğim bir kaç ihalede sanırım arttı.

    Merak ettim nedir bu yol?

  • benim takip ettiklerim piyasa fiyatının hep üstüne gitti öyle böyle değil. Adam gaza geldi mi devamlı o tuşa basıyor.  Gaza gelip 20 bin artırmışım.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.