Şimdi Ara

Jantlardaki bijon sayısı neyi değiştirir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.397
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha onceleri sinif farkini gosterdigini dusunurdum. Cunku gordugum butun b sinifi arabalarda 4 bijon varken c sinifi arabalarda ise 5 tane vardi.

    Ama bugun park halindeki bir astrada 4 tane gordum.

    Bijon sayisi neyi ifade eder? Daha fazla olmasinin getirisi\goturusu nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • RENAULT 12'ler hep dikkatimi çekmiştir bu konuda. 3 tane çünkü.
  • Hicbirsey ifade etmez. Onemli olan hirzirliga karsi guvenlik anahtari olan model jant olmasi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Size şöyle bir örnek vereyim: 98-02 Amerikan kasa denilen Honda Accord
    2.0 motorlu vesiyonunda 4 bijon, 3.0 V6 motorlu versiyonunda 5 bijon bulunur.
    Kasa/donanım aynı, ama motora göre bijon adedi farklı.

    Bijonlara gelecek toplam kuvvetlere göre merkez dairesi çapını da dikkate alarak uygun bijon/civata çapı ve adedini belirlerler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 18 Haziran 2014; 15:48:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Size şöyle bir örnek vereyim: 98-02 Amerikan kasa denilen Honda Accord
    2.0 motorlu vesiyonunda 4 bijon, 3.0 V6 motorlu versiyonunda 5 bijon bulunur.
    Kasa/donanım aynı, ama motora göre bijon adedi farklı.

    Bijonlara gelecek toplam kuvvetlere göre merkez dairesi çapını da dikkate alarak uygun bijon/civata çapı ve adedini belirlerler.

    Aynen bu şekilde
  • bal974 B kullanıcısına yanıt
    peki aynı arabadan konuşmak gerekir ise:

    ikisi de astra h kasa biri 2004-2010 arası modal öbürü de 2010 üstü. 2004 olanı 4 bijonken 2013 olanı 5. ve motorları falan da aynı.
  • Ağırlıkla alakası var heralde.
    Örneğin B ve C sınıflarında 4 bijon kullanan bir marka D ve spor sınıf araçlarında 5 bijon kullanıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bazı jantlarda olması gerekenden fazla bijon anahtar deliği ( tamamen pazarlama ile alakalı bir durum) olabilir. Arcınızda 5 , 4, 3, 6, 8 belki 12 adet bijon veya somun olabilir. Binek araçlarda genellikle 4 yada 5 bijon vardır; Bazı arazı araçlarında 6 bijon olmaktadır. 8 ve üzeri genellikle ticari araçlarda vardır.

    Alıntıdır.
  • Spor araçların tamamı 5 kullanıyor.Demek ki iyi olanı 5
  • 3 liralık bijondan çalan nelerden çalmaz diye sorgulayabilirsiniz. 14 veya 15 jant genişliği olan araç markalarına baktığınızda 4 bijonlu ve 5 bijonlu markaların donanımı size her şeyi anlatır.
  • tork yüzünden olabilir dayanım açısından
  • Disk ve kaliperlere yer açmak, süspansiyon ağırlığını azaltmak için tekerlek göbeği küçük tutulmaya çalışılır. Bijonlar merkeze yakın olunca hem vidaların kendi çapları küçük hem de tekerleğin temasına olan mesafenin verdiği moment kolu büyük olduğu için sayıları yüksek tutuluyor.

    Eski Renault'larda üç bijon var ama merkezden ne kadar uzak olıduklarına da dikkat etmek gerekir. Çapları yüksek, vida diş derinlikleri de fazladır. Hatta tekerleklerde pilot deliği de yoktur. Bütün güçleri o üç bijon karşılar. Bunun avanajı sıkma sırasının önemli olmamasıdır (üç nokradan sadece bir düzlem geçebilr). Böylece servis pratiği içinde güçleri en iyi paylaşım içinde karşılarlar.

    Çok vidalılarda gevşeme (failure mode) en sıkı olanın güçlerin çoğunu karşılaması, bunun sonucunda gevşemesi, daha sonra en sıkı olan ikincinin güçlerin çoğunu karşılaması şeklinde gelişir. Eşit güçte ve çapraz sırayla sıkmak bu sebeple çok önemlidir.

    Delikler arasında kalan malzemenin de önemi var. Ø 98mm çaptaki beş bijonla kırılan tekerleklere rastlama ihtimali aynı anda arttı gibi geliyor bana.




  • bijon bir şeyi pek ifade etmez bijonların sıkıldığı civata ve bijonun diş çapı ve bijonda kullanılan malzemenin özelliği önemlidir.
  • Aracın gücüne göre üstteki arkadaşın dediği gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zczz22

    Aracın gücüne göre üstteki arkadaşın dediği gibi

    Su an kapinin onunde iki tane ayni kasa ayni motorlu astra var, biri 4 bijon oburu 5 bijon. Ustelik 5 bijon olani daha bos versiyonu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilginç gerçekten
  • Valla o değil de adam oyle bir bijonlari cevirmis benimkinde,anahtarla abandim yok çevrilmiyor bile,lastik patlasa kesin sökemem)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kudretx -- 19 Haziran 2014; 13:38:12 >
  • Aracim b segment cordoba 5 bijon var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Disk ve kaliperlere yer açmak, süspansiyon ağırlığını azaltmak için tekerlek göbeği küçük tutulmaya çalışılır. Bijonlar merkeze yakın olunca hem vidaların kendi çapları küçük hem de tekerleğin temasına olan mesafenin verdiği moment kolu büyük olduğu için sayıları yüksek tutuluyor.

    Eski Renault'larda üç bijon var ama merkezden ne kadar uzak olıduklarına da dikkat etmek gerekir. Çapları yüksek, vida diş derinlikleri de fazladır. Hatta tekerleklerde pilot deliği de yoktur. Bütün güçleri o üç bijon karşılar. Bunun avanajı sıkma sırasının önemli olmamasıdır (üç nokradan sadece bir düzlem geçebilr). Böylece servis pratiği içinde güçleri en iyi paylaşım içinde karşılarlar.

    Çok vidalılarda gevşeme (failure mode) en sıkı olanın güçlerin çoğunu karşılaması, bunun sonucunda gevşemesi, daha sonra en sıkı olan ikincinin güçlerin çoğunu karşılaması şeklinde gelişir. Eşit güçte ve çapraz sırayla sıkmak bu sebeple çok önemlidir.

    Delikler arasında kalan malzemenin de önemi var. Ø 98mm çaptaki beş bijonla kırılan tekerleklere rastlama ihtimali aynı anda arttı gibi geliyor bana.









    Hocam elinize sağlık. Sizin gibi eski ve bilgili üyeleri nadir de olsa aramizda görmek sevindirici

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bende 6 bijon var
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.