Aracim 2008 ford max. Orijinal lastik olcusu 235-45-r18 ancak benden onceki sahibi cesitli mantikli gerekcelerle 225-50-r17 olarak degistirmis. Hem yazlik, hem kislik olarak lastiklerin durumu iyi, degisim gerektirecek bir yipranma yok. ![]() ![]() Yani yukaridaki degisim yuzdesi kismindeki -%1,8118148599 bana 10bin km'de toplam 181km kayip olarak donecek. Bu cok problem degil. Asil sikinti arac hiz gostergesinde 100km hizla gittigini gosterdiginde GPS verilerine gore 91km hizla gidiyor. Bu nedenle seyir halindeyken hiz limitlerini takip ederken surekli aracin hiz gostergesini degil, navigasyonu takip ediyorum. Cap degisimi nedeniyle fark %2 bile degilken, neden hiz gostergesinde %9 civarinda oluyor? Ayrica bu durum ortalama yakit verilerine nasil yansiyor? Bunu pompa hesabi ile olcmedim ancak teorik olarak tam 1 saat boyunca hiz gostergesine gore 100km/h saat ile yol aldim ve kontak kapattim diyelim. Yol bilgisayari 6km-100km/h gibi bir yakit tuketimi gosteriyor olacak ancak aslinda ben 91km yol almis olacagim. Sadede geleyim, ne yapmaliyim? Yol bilgisayari ve hiz gostergesi kalibrasyonu yeni lastik olculerine yapilabilir mi? Orijinal ebata donus yapayim desem, elimde sifir ayarinda jant, 2 takim da lastik var. Bunlari satmak kolay ve hizli isler degil. Sonrasinda orijinal ebata gecis icin sifir jant lastik alsam neredeyse 10binlik olacagim. 2 el alsam guvenemeyecegim. Nedir en mantikli cozum? ![]() |
_____________________________
Yalan dünya...
|