Şimdi Ara

Uzun Yolda Tirin Arkasindan Gidersek Yakit Tuketimi Duser mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
2.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tirin actigi ruzgar tunelinden faydalansak yakit tuketimi duser mi acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bi frenle tampon far yere düşer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt tüketimi düşer
  • tam arkasından gidemezsen artar.
  • Yavaş gideceğin için illaki düşer

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tırın yapacağı ani frenle çıkacak masrafı karşılayacak kadar düşeceğini sanmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hava direnci azalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben tahmini 10, 15 metre arayla 60 km kadar kamyonun peşine takıldım, hız genelde 80 civarıydı. Lpgyi tekrar fullediğimde tahmini 6 litre kadar alması gerekirken 3 litre civarı aldı. Ama pompa farkından oluşan basınçtan mı, gerçekten sürtünme katsayısı düştüğünden mi bilemem de, bence kamyonun peşine takılmamdan. Gaz tepkileri daha seriydi, obdden takip ettiğimde motor yükü olması gerekenden daha düşüktü, araç atmosferik Lada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    Hava direnci azalır.
    alkışlıyoruz
  • Yakıt tüketimi düşer ama, kamyonlar daha çok taş fırlattığı için arabada taş izleri oluşuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt tüketimi ciddi oranda düşer. İki sebebi var:



    1) Hava direnci azalıyor hatta sıfıra yaklaşıyor.

    2) Sabit hızda ve görece yavaş gidiyorsunuz.



    Bu arada tır ile falan uğraşmayın benim kişisel favorim Travego'dur. Çift arka dingilli olanları daha iyidir. Önünüzdeki araç ne kadar uzun ve yüksekse o kadar fark eder. Bir de çok yakın gitmezseniz hemen hemen hiç fark göremezsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En ekonomik olanı HALK OTOBÜSÜ nün açtığı rüzgar tünelidir
  • Rüzgarın karşıdan esdiği durumlarda otobüs takip edilebilir. Kamyon vs çok yavaş kalır.
  • Forumdaki mezarcı sayısında geçen yılın aynı ayına göre %20 artış gözlendi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam,

    Hocam zor ve uzucu yoldan tecrube etmeyin diye ozet geceyim:
    1. Modern araclarda hava direncini azaltmaya yonelik ciddi kasislar oldugu icin arkasinda da direnci kirilmis hava birakmiyor. Bu yuzden son model bir otobusun ya da TIR'in anca bagajinda ya da dorsesinde gitmeniz lazim etkilenmemek icin.
    2. Hava direncini, dolayisi ile yakit tuketimini etkileyen ana etmen hizdir. Sizin hikayenizde tuketimi dusuren ondeki aracin hava koridoru degil, goreceli dusuk olan hizinizdir. Ekteki grafikte bunu gorebilirsiniz.



    Uzun Yolda Tirin Arkasindan Gidersek Yakit Tuketimi Duser mi?




  • Bisikletçiler bile bu bahsedilen kazancı sağlamak birbirinin rüzgar koridoruna giriyor ..

    Teorik olarak söylediğiniz mümkün..Pratik olarak bazı denemelerim olmuş ve daha düşük tüketim sağlamıştım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boijman

    alkışlıyoruz

    Alıntıları Göster
    Sen alkışa pek meraklisin anlasilan,yeni yetip boy da verdigine göre sana gelsin zeki şey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otobüs tir kamyon artık neyse biraz daha yakayım diye türlü türlü şaklabanlık yapmaya gerek yok. Bıraktığı onlarca kör nokta var. Hele Türkiye de ki ağır vasıta sürücülerini de düşündükten sonra her türlü düdükleyebilirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.