Şimdi Ara

JANT AŞIRI ISINDI ?????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
33.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,bugün 40 km civarı yol yaptım,eve dönüşte alaşım jantın göbeğinden yağ benzeri bir sıvının almış olduğunu farkettim,jantın ortasında amblemin arkasından geldiğini tahmin ettiğim sıvının ne olduğunu anlamaya çalışırken,alaşım jantın aşırı ısındığını farkettim.Daha önce yolculuklardan sonra jantlara hiç dokunmadığımdan acaba diğer jantlarda böyle ısınmışmı diye kontrol ettim ve sağ arka teker hariç hiç bir jant ısınmamış,araç 60000 bakımından geçen cumartesi çıktı,tüm bakımları yapıldı fren balataları değiştirildi,gerçi yarın servise göstereceğim ama jant bu kadar nasıl ısınır? daha önceden başına bu tarz bir olay gelen arkadaşımız varmı? Ya da herhangi bir fikri olan?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Jant Aşırı Isınması: Nedenleri ve Çözümleri

    Temel Arkaplan

    Jantlar, aracınızın tekerleklerini yerinde tutan ve aracınızın ağırlığını taşıyan önemli parçalardır. Normal çalışma koşulları altında jantlar ısınır ancak aşırı ısınma ciddi sorunlara yol açabilir.

    Arka Plan

    Jantların aşırı ısınmasına birkaç faktör neden olabilir:

    • Sürtünme: Fren yaptığınızda, fren balataları jantlarla sürtünerek ısı üretir.
    • Fren Kaliperi Sorunları: Sıkışmış veya arızalı bir fren kaliperi sürekli fren basıncına neden olarak jantların aşırı ısınmasına yol açabilir.
    • Lastik Basıncı: Düşük lastik basıncı, lastiğin yanağının aşırı bükülmesine ve jantla sürtünmesine neden olabilir.
    • Kötü Hava Şartları: Uzun süreli veya dik yokuşlarda sürüş, jantların aşırı ısınmasına katkıda bulunabilir.
    • Aşırı Yük: Aşırı yüklenmiş bir araç, jantlar üzerinde ek bir yük oluşturarak aşırı ısınmaya neden olabilir.

    Belirtiler

    Aşırı ısınmış jantların belirtileri şunları içerebilir:

    • Yanmış lastik veya metal kokusu
    • Duman veya buhar
    • Renk atması veya jant yüzeyinde kabarcıklar
    • Frenaj gücünde azalma

    Çözümler

    Jantların aşırı ısınmasını çözmek için aşağıdaki adımları atabilirsiniz:

    • Fren Sistemini İnceleyin: Sıkışmış veya arızalı bir fren kaliperi olup olmadığını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Lastik Basıncını Kontrol Edin: Önerilen lastik basıncına göre lastiklerinizi şişirin.
    • Aracı Yavaşlatın: Uzun süreli veya dik yokuşlarda sürüş sırasında aracı yavaşlatın ve daha düşük viteslerde fren yapın.
    • Ağır Yükleri Azaltın: Aracınızı aşırı yüklemekten kaçının.
    • Uzman Bir Mekaniğe Danışın: Jantların aşırı ısınmasının nedenini ve çözümünü belirlemek için bir uzman mekaniğe danışın.

    Jantların aşırı ısınmasını önlemek için bu adımları takip etmek aracınızın güvenliğini ve performansını korumaya yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • balata fazla sıkılmış olabilir. sürtünmeden dolayıda ısınmıştır.
    göbekten gres yağı atmıştır.
    servise götürüp durumu izah edin, düzeltirler. fazla takacak birşey yok:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    balata fazla sıkılmış olabilir. sürtünmeden dolayıda ısınmıştır.
    göbekten gres yağı atmıştır.
    servise götürüp durumu izah edin, düzeltirler. fazla takacak birşey yok:)
    Tüketiminiz de arttıysa kesinlikle balata. Daha doğrusu kampana kapağı sürtüyordur, tornaya girmesi gerekebilir.
    Krikoyla kaldırıp tekerleri el yordamıyla bir çevirmeyi deneyin derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 23 Mayıs 2010; 19:17:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    balata fazla sıkılmış olabilir. sürtünmeden dolayıda ısınmıştır.
    göbekten gres yağı atmıştır.
    servise götürüp durumu izah edin, düzeltirler. fazla takacak birşey yok:)
    Bu durum aracın performansına etki edermi acaba,çünkü bakımdan çıktığından bu yana araç hızlanmalarda atik değil ( triger takım olarak değişti,bujiler değişti,daha bir çok parça.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talatcaner
    Bu durum aracın performansına etki edermi acaba,çünkü bakımdan çıktığından bu yana araç hızlanmalarda atik değil ( triger takım olarak değişti,bujiler değişti,daha bir çok parça.)

    Araba hızlanmıyorsa kesin balatalar fazla sıkıştırılmış en kısa zamanda bakıma girdiği yere müracat edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [dodo]

    quote:

    Orijinalden alıntı: talatcaner
    Bu durum aracın performansına etki edermi acaba,çünkü bakımdan çıktığından bu yana araç hızlanmalarda atik değil ( triger takım olarak değişti,bujiler değişti,daha bir çok parça.)

    Araba hızlanmıyorsa kesin balatalar fazla sıkıştırılmış en kısa zamanda bakıma girdiği yere müracat edin.

    Alıntıları Göster
    Pazartesi ilk işim servise göstermek olacak,arkaaşlar dedikleriniz mantıklı büyük ihtimalle balataların fazla sıkılmış olmasından demek ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talatcaner

    Pazartesi ilk işim servise göstermek olacak,arkaaşlar dedikleriniz mantıklı büyük ihtimalle balataların fazla sıkılmış olmasından demek ki.

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun. Acaba araç ne marka ve hangi servise gittiniz?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bagajda aşırı ısınma
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Geçmiş olsun. Acaba araç ne marka ve hangi servise gittiniz?

    Alıntıları Göster
    2004 lacetti-İzmir Kavuklar yetkili servisi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talatcaner

    2004 lacetti-İzmir Kavuklar yetkili servisi.

    Alıntıları Göster
    Uzun yolda en çok korktuğum olayların başında,lastiklerin aşırı ısınıp alev alması durumudur.Bazen molalarda şöyle bi dokunup elimi çekmem bir oluyor sıcaktan.Allah göstermesin pis bir durum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matem@tiqçi

    Uzun yolda en çok korktuğum olayların başında,lastiklerin aşırı ısınıp alev alması durumudur.Bazen molalarda şöyle bi dokunup elimi çekmem bir oluyor sıcaktan.Allah göstermesin pis bir durum...
    sizin uzun yol kullanımınızda lastik alev almaz arkadaşım merak etme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 23 Mayıs 2010; 21:07:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: matem@tiqçi

    Uzun yolda en çok korktuğum olayların başında,lastiklerin aşırı ısınıp alev alması durumudur.Bazen molalarda şöyle bi dokunup elimi çekmem bir oluyor sıcaktan.Allah göstermesin pis bir durum...
    sizin uzun yol kullanımınızda lastik alev almaz arkadaşım merak etme

    Alıntıları Göster
    Bende arabam lifte kaldırıldığında tekeri direksiyonu tutan incecik demirleri görünce moralim bozulur bakmamaya çalışırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenfat10

    Bende arabam lifte kaldırıldığında tekeri direksiyonu tutan incecik demirleri görünce moralim bozulur bakmamaya çalışırım

    Alıntıları Göster
    kilitli yada sürterek 40 km yol gidip kilitlemeyecek, duman çıkarmayacak, yanmayacak balata yoktur sanıyorum. o yüzden balatadan olması zor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    kilitli yada sürterek 40 km yol gidip kilitlemeyecek, duman çıkarmayacak, yanmayacak balata yoktur sanıyorum. o yüzden balatadan olması zor.

    Alıntıları Göster
    balata değilde şey olmuş olabilir, arka rulmanlar yağlıdır ön rulmanlar kuru tiptir, arka rulmanlar dağıttıysa göbekten yağ sızdırır, rulman iş görmediiği için 1 yada daha fazla bilye parçalandığı için ısınmıştır sürtünmeden.
    60.000 km rulman dağıtmak için uygun bir km, o tarz şeyler bakımda belli olmuyor pek çünkü bakmazlar. arkadan vın vın vın diye oalağn dışı sesler geliyor muydu teker dönerken?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX

    balata değilde şey olmuş olabilir, arka rulmanlar yağlıdır ön rulmanlar kuru tiptir, arka rulmanlar dağıttıysa göbekten yağ sızdırır, rulman iş görmediiği için 1 yada daha fazla bilye parçalandığı için ısınmıştır sürtünmeden.
    60.000 km rulman dağıtmak için uygun bir km, o tarz şeyler bakımda belli olmuyor pek çünkü bakmazlar. arkadan vın vın vın diye oalağn dışı sesler geliyor muydu teker dönerken?

    Alıntıları Göster
    Olağan dışı bir ses duymadın araçta,nasıl olsa yarın servisteyim bakalım ne olacak,cumartesi kşam teslim aldım,araç bakımdan çıktıktan sonra deneme sürüşü yapılmış ve bir aksilikle karşılaşılmamış,şimdi iki gün sonra böyle bir arıza olabilirmi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talatcaner

    Olağan dışı bir ses duymadın araçta,nasıl olsa yarın servisteyim bakalım ne olacak,cumartesi kşam teslim aldım,araç bakımdan çıktıktan sonra deneme sürüşü yapılmış ve bir aksilikle karşılaşılmamış,şimdi iki gün sonra böyle bir arıza olabilirmi?

    deneme sürüşünde jant sıcaklıklarını kontrol etmemişlerdir bencede balatalardan kaynaklı...götürün düzeltsinler para falanda vermeyin...
  • Aynı problem bendede vardı. hatta titrremede yapıyordu. kuvvetle muhtemel sürat yaparken titreme oluyorsa fren problemi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oldcyclist

    Aynı problem bendede vardı. hatta titrremede yapıyordu. kuvvetle muhtemel sürat yaparken titreme oluyorsa fren problemi.
    Herkez bir fikir belirtiyor, bende şöyle bir şey ekliyim. Sonuçta işin ehli değilim ve tam olarak ne olduğunu da anlamadım.

    Aracınızın hidrolik seviyesini sık sık kontrol edin. Siyah yağ gibi bir sıvı dediğinize göre aracınız tekerlerden hidrolik kaçırıyor olabilir. Arka lastiklerin tutma gücü önlere nazaran daha hafiftir. Fakat hidrolik ana sistemin birimi olduğundan ciddi hidrolik azalmalarında frenajınızı etkiliyebilir. Ayrıca arka birimlerdeki dengesizlik frenajda yanal kaymalara neden olabilir.

    Ayrıca bu sıvı ile birlikte jantınız ısınıyor demişsiniz. Bu hidrolik değil de yağ da olabilir. Bu durumda da fikir olarak bileziklerde bir bozulma da olabilir. Bu durumun pek bir zararı olmaz, aşınma ile parça masrafı çıkarabilir ve aşırı ısınmalar nedeniyle bir süre sonra çok ses yapabilir.


    Not olarak aracınızı tek bir yere muayene ettirmeyin önce bir kaç yere sorununuzu sorun daha sonra tamir ettirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iGroN -- 24 Mayıs 2010; 9:57:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    Herkez bir fikir belirtiyor, bende şöyle bir şey ekliyim. Sonuçta işin ehli değilim ve tam olarak ne olduğunu da anlamadım.

    Aracınızın hidrolik seviyesini sık sık kontrol edin. Siyah yağ gibi bir sıvı dediğinize göre aracınız tekerlerden hidrolik kaçırıyor olabilir. Arka lastiklerin tutma gücü önlere nazaran daha hafiftir. Fakat hidrolik ana sistemin birimi olduğundan ciddi hidrolik azalmalarında frenajınızı etkiliyebilir. Ayrıca arka birimlerdeki dengesizlik frenajda yanal kaymalara neden olabilir.

    Ayrıca bu sıvı ile birlikte jantınız ısınıyor demişsiniz. Bu hidrolik değil de yağ da olabilir. Bu durumda da fikir olarak bileziklerde bir bozulma da olabilir. Bu durumun pek bir zararı olmaz, aşınma ile parça masrafı çıkarabilir ve aşırı ısınmalar nedeniyle bir süre sonra çok ses yapabilir.


    Not olarak aracınızı tek bir yere muayene ettirmeyin önce bir kaç yere sorununuzu sorun daha sonra tamir ettirin.

    Alıntıları Göster
    Sabah ilk iş olarak servise gösterdim aracı ve durumu izah ettim,aracı kaldırıp tekeri söktüler,fren balatası fazla sıkılmış,sürtmeden dolayı jant ısınmış,tekerlek kolay çıksın diye göbeğe sürülen gres yağı sıcaklığın etkisi ile eriyip dışarı sızmış.Sağ sol iki tekerleği de söktüler ayar yaptılar sonra deneme sürüşüne çıktık,sıkıntı hala devam ettiği için komple parçaları dağıtıp yeniden yapacağız dediler,bıraktım geldim.Para meselesine gelince,daha teni 60000 bakımından çıktı 880 tl para verdim daha da istemezler artık,hem arkadaşın dediği gibi balataları değiştirdikten sonra kontrol etmeleri gerekirdi,demekki ya yapılmamış ya da anlaşılmamış,bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    Herkez bir fikir belirtiyor, bende şöyle bir şey ekliyim. Sonuçta işin ehli değilim ve tam olarak ne olduğunu da anlamadım.

    Aracınızın hidrolik seviyesini sık sık kontrol edin. Siyah yağ gibi bir sıvı dediğinize göre aracınız tekerlerden hidrolik kaçırıyor olabilir. Arka lastiklerin tutma gücü önlere nazaran daha hafiftir. Fakat hidrolik ana sistemin birimi olduğundan ciddi hidrolik azalmalarında frenajınızı etkiliyebilir. Ayrıca arka birimlerdeki dengesizlik frenajda yanal kaymalara neden olabilir.

    Ayrıca bu sıvı ile birlikte jantınız ısınıyor demişsiniz. Bu hidrolik değil de yağ da olabilir. Bu durumda da fikir olarak bileziklerde bir bozulma da olabilir. Bu durumun pek bir zararı olmaz, aşınma ile parça masrafı çıkarabilir ve aşırı ısınmalar nedeniyle bir süre sonra çok ses yapabilir.


    Not olarak aracınızı tek bir yere muayene ettirmeyin önce bir kaç yere sorununuzu sorun daha sonra tamir ettirin.

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun.Balataların biraz incinmiştir muhtemelen...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenfat10 -- 24 Mayıs 2010; 20:27:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenfat10

    Geçmiş olsun.Balataların biraz incinmiştir muhtemelen...

    Alıntıları Göster
    Sorun büyük ölçüde halloldu sayılır,araç kendine geldi ama az da olsa ısınma aynı yerde var,bunun için perşembe günü tekrar servise götürüp kontrol ettireceğim,balatalara bir şey olmamış,yetkili servisteki arkadaş kontrol ettiğini ve değiştirmeye lüzum olmadığını söyledi,samimiyetine inandım,ayrıca lastiklere 30 hava basmıştım arkadaş 28'e indirdi bu da konforu arttırdı.İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.