Şimdi Ara

İstek dışı patinaj problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
1
Favori
9.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    2 yıldır aktif araç kullanıyorum. 2011 Golf 1.4 TSI aracım var. Yokuş yukarı kalkışlarda istem dışı patinaja düşüyorum.

    Daha önceleri, "araç benzinli o yüzden bir anda yüksek bir güç oluşuyor ondan oluyor" dediler. Oysa şirket araçları Ford Ranger 4x2 ve Fluence (dizel) aynı problem var.

    Bugün son kalkışımda aracın arkasında biri telefonla konuşuyordu. Kornaya bastım, uyarmaya çalıştım duymadı. Bende kalkayım derken patinaj yine oldu. Bu sefer koku gelmeye başladı lastikten. 2 yılda lastikler kabak oldu.

    Bu problemin üstesinden nasıl gelebilirim? Normalde sürüşümde problem yok. Yanlız yokuşlarda problem var.



  • O aracın benzinli olmasından değilde turbolu olmasından kaynaklı gaza sakin basarsan sorunun çözülür muhtemelen
  • Bir kere otopark cikisi yokusun onunden gecerken, otoparktan cikan passatin biri asilmisti gaza, patinaj cekmese aliyodu beni altina.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • El freni ile kalkmayı dene bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarapci

    O aracın benzinli olmasından değilde turbolu olmasından kaynaklı gaza sakin basarsan sorunun çözülür muhtemelen

    Dediğiniz gibi yapınca geri kaçıyor araba. İyice arkama yanaşıp parkediyorlar. Bende çarpmasın diye fazla yükleniyorum galiba. Işıklardada öyle 2 yıldır denge sağlayamadım tüm araçlarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MacTavish -- 5 Haziran 2012; 18:57:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Draqonn

    El freni ile kalkmayı dene bence

    Dişli sesi gibi ses gelince kıyamadım arabaya.
  • Hocam gaza daha yavas basın. Sorun cozulecektir ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • el freniniyle kalkmayı dene

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manuelmi anlayamadım manuelse

    debriyajı hızlı çekme gibi bi durum olmasın?
  • Traction control yokmu araçta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish

    quote:

    Orijinalden alıntı: Draqonn

    El freni ile kalkmayı dene bence

    Dişli sesi gibi ses gelince kıyamadım arabaya.

    Hiç bir sıkıntı yaratmaz, herhangi bi dişli ile ilgiisi yok.. El freni ile kalkış yapın..
  • Gaz vermeden, kavrama noktasını yakalayıp sonra gaz verin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Traction control yokmu araçta

    Hocam o dediğinizi ilk defa duyuyorum? Aracın highline donanımlı olduğunu biliyorum gerisini bilmiyorum :)
    Araçta bu özelliğin olduğunu nasıl anlarım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ColDasHeLL

    manuelmi anlayamadım manuelse

    debriyajı hızlı çekme gibi bi durum olmasın?

    Evet manuel. Elimden geldiğinde yavaş yapmaya çalışıyorum bu sefer geri kaçıyor.
  • gaza çok yüklenip debriyaj dan hızlı çekiyor olabilirsin bence boş bi alanda deneme yap. Araba sürmeyi ögrenirken babam yanımda yokuşta arabayı kaldırmaya çalışıyordum. Tabi çok fazla heyecan vardı. Ayağımı debriyajdan hızlı çekip gaza sonuna kadar bi asılmıştım yolda hafif taş ve topraklı oldugu için tozu dumana katmıştım ve arabanın çamurluğunda bir çok taş izi olmuştu o aklıma geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish

    quote:

    Orijinalden alıntı: Draqonn

    El freni ile kalkmayı dene bence

    Dişli sesi gibi ses gelince kıyamadım arabaya.

    Hiç bir sıkıntı yaratmaz, herhangi bi dişli ile ilgiisi yok.. El freni ile kalkış yapın..

    Arabayı ilk aldığımda ve ilk bindiğimde el freni koparttım ondan sonra endişelenmiştim bir daha denememiştim açıkçası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: merty

    gaza çok yüklenip debriyaj dan hızlı çekiyor olabilirsin bence boş bi alanda deneme yap. Araba sürmeyi ögrenirken babam yanımda yokuşta arabayı kaldırmaya çalışıyordum. Tabi çok fazla heyecan vardı. Ayağımı debriyajdan hızlı çekip gaza sonuna kadar bi asılmıştım yolda hafif taş ve topraklı oldugu için tozu dumana katmıştım ve arabanın çamurluğunda bir çok taş izi olmuştu o aklıma geldi


    İnanın ben lisedeyken eski arabamızla daha iyi kalkış yapıyordum. 15 derecelik yokuşlarda üstüme yoktu ama golf, ranger ve fluence ile olmuyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sscasta

    Gaz vermeden, kavrama noktasını yakalayıp sonra gaz verin

    Kavrama noktası için yarım mı kaldırmam gerekiyor?




  • Araba kullanmak için yeterince tecrübeli olduğunuza eminmisiniz, 2 yıldır araç kullanan biri pati attırmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish

    quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    Traction control yokmu araçta

    Hocam o dediğinizi ilk defa duyuyorum? Aracın highline donanımlı olduğunu biliyorum gerisini bilmiyorum :)
    Araçta bu özelliğin olduğunu nasıl anlarım?

    Hocam araç eğer highline donanımsa ve 2011 model kesinlikle traction control vardır sadece devre dışıdır.

    Traction control anti patinaj sistemidir siz ne kadar gaza basarsanız basın (yol kuru ise kar,yağmur,yağ vs.) araç patinaja düşmez en fazla 1-2 tur patinaj atar sonrasında keser.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: sscasta

    Gaz vermeden, kavrama noktasını yakalayıp sonra gaz verin

    +1

    En mantıklı yöntem bu. Sürekli aynı aracı kullanıyorsanız belli bir süre sonra kavrama noktasına alışıp rahat ve sorunsuz kalkış yapabilirsiniz.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.