Şimdi Ara

İslam inancıan göre Osmanlı padişahları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
0
Favori
2.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kraven kullanıcısına yanıt
    Suçsuz birini boğdurmak kundaktaki bebeği öldürmek o zamanlar normal mi karşılanıyordu toplumlarda yani ?
    öyle bir yazmışsın ki sanki 20.yy a kadar millet kafasına göre sokakta birbirini kesip elini kolunu sallayıp uzaklaşıyor gibi olmuş.

    Sadece islamda değil tüm inanç sistemlerinde adam öldürmek hele ki günahsız suçsuz birine kundaktaki bebeğe bunu yapmak doğru karşılanmaz, bunun hümanizmle falan alakası yok. birini boğazlamanın ahlaki olmadığı kanısına da 20 yy da varılmış değil yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Ortada şirk falan yok.

    Kardeş katli kesinlikle dinen caiz değildir. Devletin ve milletin bekası için bu günahı işlemek zorundalar. O nedenle kanunnamede "Ekser ulema dahi tecviz etmiştir" ifadesi vardır. Yani ulemanın bile tamamı değil çoğunluğu bunu onaylamıştır. Çünkü isyan etmemiş ve hatta kundaktaki bebeklerin dahi öldürülmesinin dinen hiçbir kabul edilebilir bir tarafı yok. O nedenle bir önceki cümlede kullanılan ifade önemlidir: "nizâm-ı âlem içün"

    Herkes biliyor ki tahttaki padişah dışında yaşayan başka bir şehzade olması halinde, ne olursa olsun birileri o şehzadeyi kullanarak olay çıkacak ve binlerce, on binlerce kişi bu nedenle ölecek ve devlet zayıflayıp belki de çökme noktasına gelecek. Bütün bunları önlemek yani nizâm-ı âlem için günahsız birinin öldürülüp bu tehlikenin ortadan kaldırılması en uygun çözüm olarak görülüp uygulanmış. Maalesef çok acı bir olay olmasına karşın iyi ki de yapılmış çünkü reel politika olarak devlet adına son derece faydalı olmuştur.

    Padişah niye boğdurulur halihazırda farkındasındır böyle anlayışlar tevhit dışındadır.Saray tarihçiliği böyle oluyor galiba etikten yoksun biçimde millet faydası diyebiliyorsunuz kısacası

    Ah canım benim, kusura bakma 14-17. yüzyıl arasında etik diye bir şey daha icat edilmemişti... Hümanizm denen saçmalık ise kimsenin aklına gelmemişti bile henüz. İnsanlar devleti nasıl koruruz, devletin ve milletin bekasını nasıl sürdürürüz de Avrupa'da çıkan veraset savaşları gibi savaşlar çıkıp binlerce insanın kırılmasını engelleriz diye düşünüyorlardı. Böyle "insancıl" şeyler o tarihlerde henüz akıllarına gelmediği için lütfen onları bağışla, cahiller işte ne yapacaksın...

    Köleleri özgürleştiren peygamberler modern çağda yaşamadı.Kanla güçle sevdiklerini koruyabileceğini zannetmek son derece ilkel ön yargıdır analitik düşünememektir

    Sen bir ara mantıklı konuşuyordun, o döneme geri dönsen ya... Kanla güçle sevdiklerini değil koca bir milleti koruyorlar; çünkü sevdiklerini, en yakınlarını öldürüyorlar... 21. yüzyıl değerlerini 15. yüzyıla götüremezsin. Kanuni zamanında neden bilgisayar kullanmadılar demek ne kadar saçmalık ve hatta aptallıksa bunu söylemek de o kadar saçmalık ve aptallıktır.

    O tarihlerde şimdiki gibi hümanizm denen bir saçmalık yoktu. Etik, analitik, insan hakları, demokrasi vs. de yoktu. Hanedanda ikinci bir erkek demek her an isyan çıkması demekti. O nedenle de diğer erkekler bizzat kardeşleri tarafından ve hatta zaman zaman oğulları yahut babaları tarafından öldürülürdü. Bu yapılmadığı zaman millet birbirine giriyor bu kadar basit. Hun, Göktürk, Selçuklu ve arada kalan diğer Türk devletlerinin yıkılmasının temel sebebi budur. Cem Sultan dahi Bayezid'dan Rumeli bölgesini istemiş, Anadolu senin olsun demiştir. Bayezid da etik davranıp isteğini verseymiş, devleti bölüp biraz analitik düşünseymiş değil mi, hiç yakışıyor mu koskoca padişaha hümanist davranmamak. Cihan hükümdarımız ne kadar da ilkelmiş...

    Millet aile demektir lafını etmemiş miydin sen ? Düşün çocuğuna terbiye öğretmek amacıyla dövüyorsun lakin onu korkuyla şartlandırman işin mantığını öğretmez.Dahası birey olamaz çünkü kendinden gelen dürtüden söz edemeyiz her zaman onu korumak uğruna dövecek fertler bulamayabilir hatta travmalarla psikolojisini kötü etkiler.Yaptığım alegoriden osmanlı devletinin yıkılma sebeplerini çıkarabilirsin.Demokrasi vardı sözünü kullanmadım zaten bu sebeple kötülüyorum osmanlıyı tarih sadece kanıksanması gereken bilgi yığıntıları değildir ibret alınması gereken olasılıklardır.Mekanizmanın kendisi hatalıyken kuvvetle sürdürülebilir oldu diye kabul etmek zalim stalinin kapitalizm gelecek diye milleti korkutması örneğini karşılıyor.Devleti taht uğruna bölmek istemiş sultanlar zaten millet yanlısı değildir buna istediğini vermek analitikten uzaktır sonuçta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawbreaker

    Suçsuz birini boğdurmak kundaktaki bebeği öldürmek o zamanlar normal mi karşılanıyordu toplumlarda yani ?
    öyle bir yazmışsın ki sanki 20.yy a kadar millet kafasına göre sokakta birbirini kesip elini kolunu sallayıp uzaklaşıyor gibi olmuş.

    Sadece islamda değil tüm inanç sistemlerinde adam öldürmek hele ki günahsız suçsuz birine kundaktaki bebeğe bunu yapmak doğru karşılanmaz, bunun hümanizmle falan alakası yok. birini boğazlamanın ahlaki olmadığı kanısına da 20 yy da varılmış değil yani.

    Kraven doğruyu söyledi taht sahipleri yaparsa halk güce taptığından bunu meşrulaştırır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawbreaker

    Suçsuz birini boğdurmak kundaktaki bebeği öldürmek o zamanlar normal mi karşılanıyordu toplumlarda yani ?
    öyle bir yazmışsın ki sanki 20.yy a kadar millet kafasına göre sokakta birbirini kesip elini kolunu sallayıp uzaklaşıyor gibi olmuş.

    Sadece islamda değil tüm inanç sistemlerinde adam öldürmek hele ki günahsız suçsuz birine kundaktaki bebeğe bunu yapmak doğru karşılanmaz, bunun hümanizmle falan alakası yok. birini boğazlamanın ahlaki olmadığı kanısına da 20 yy da varılmış değil yani.

    Konudaki ilk mesajımı okumuş olsaydın bunu yazmana gerek olmadığını anlardın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Ortada şirk falan yok.

    Kardeş katli kesinlikle dinen caiz değildir. Devletin ve milletin bekası için bu günahı işlemek zorundalar. O nedenle kanunnamede "Ekser ulema dahi tecviz etmiştir" ifadesi vardır. Yani ulemanın bile tamamı değil çoğunluğu bunu onaylamıştır. Çünkü isyan etmemiş ve hatta kundaktaki bebeklerin dahi öldürülmesinin dinen hiçbir kabul edilebilir bir tarafı yok. O nedenle bir önceki cümlede kullanılan ifade önemlidir: "nizâm-ı âlem içün"

    Herkes biliyor ki tahttaki padişah dışında yaşayan başka bir şehzade olması halinde, ne olursa olsun birileri o şehzadeyi kullanarak olay çıkacak ve binlerce, on binlerce kişi bu nedenle ölecek ve devlet zayıflayıp belki de çökme noktasına gelecek. Bütün bunları önlemek yani nizâm-ı âlem için günahsız birinin öldürülüp bu tehlikenin ortadan kaldırılması en uygun çözüm olarak görülüp uygulanmış. Maalesef çok acı bir olay olmasına karşın iyi ki de yapılmış çünkü reel politika olarak devlet adına son derece faydalı olmuştur.

    Padişah niye boğdurulur halihazırda farkındasındır böyle anlayışlar tevhit dışındadır.Saray tarihçiliği böyle oluyor galiba etikten yoksun biçimde millet faydası diyebiliyorsunuz kısacası

    Ah canım benim, kusura bakma 14-17. yüzyıl arasında etik diye bir şey daha icat edilmemişti... Hümanizm denen saçmalık ise kimsenin aklına gelmemişti bile henüz. İnsanlar devleti nasıl koruruz, devletin ve milletin bekasını nasıl sürdürürüz de Avrupa'da çıkan veraset savaşları gibi savaşlar çıkıp binlerce insanın kırılmasını engelleriz diye düşünüyorlardı. Böyle "insancıl" şeyler o tarihlerde henüz akıllarına gelmediği için lütfen onları bağışla, cahiller işte ne yapacaksın...

    Köleleri özgürleştiren peygamberler modern çağda yaşamadı.Kanla güçle sevdiklerini koruyabileceğini zannetmek son derece ilkel ön yargıdır analitik düşünememektir

    Sen bir ara mantıklı konuşuyordun, o döneme geri dönsen ya... Kanla güçle sevdiklerini değil koca bir milleti koruyorlar; çünkü sevdiklerini, en yakınlarını öldürüyorlar... 21. yüzyıl değerlerini 15. yüzyıla götüremezsin. Kanuni zamanında neden bilgisayar kullanmadılar demek ne kadar saçmalık ve hatta aptallıksa bunu söylemek de o kadar saçmalık ve aptallıktır.

    O tarihlerde şimdiki gibi hümanizm denen bir saçmalık yoktu. Etik, analitik, insan hakları, demokrasi vs. de yoktu. Hanedanda ikinci bir erkek demek her an isyan çıkması demekti. O nedenle de diğer erkekler bizzat kardeşleri tarafından ve hatta zaman zaman oğulları yahut babaları tarafından öldürülürdü. Bu yapılmadığı zaman millet birbirine giriyor bu kadar basit. Hun, Göktürk, Selçuklu ve arada kalan diğer Türk devletlerinin yıkılmasının temel sebebi budur. Cem Sultan dahi Bayezid'dan Rumeli bölgesini istemiş, Anadolu senin olsun demiştir. Bayezid da etik davranıp isteğini verseymiş, devleti bölüp biraz analitik düşünseymiş değil mi, hiç yakışıyor mu koskoca padişaha hümanist davranmamak. Cihan hükümdarımız ne kadar da ilkelmiş...

    Millet aile demektir lafını etmemiş miydin sen ? Düşün çocuğuna terbiye öğretmek amacıyla dövüyorsun lakin onu korkuyla şartlandırman işin mantığını öğretmez.Dahası birey olamaz çünkü kendinden gelen dürtüden söz edemeyiz her zaman onu korumak uğruna dövecek fertler bulamayabilir hatta travmalarla psikolojisini kötü etkiler.Yaptığım alegoriden osmanlı devletinin yıkılma sebeplerini çıkarabilirsin.Demokrasi vardı sözünü kullanmadım zaten bu sebeple kötülüyorum osmanlıyı tarih sadece kanıksanması gereken bilgi yığıntıları değildir ibret alınması gereken olasılıklardır.Mekanizmanın kendisi hatalıyken kuvvetle sürdürülebilir oldu diye kabul etmek zalim stalinin kapitalizm gelecek diye milleti korkutması örneğini karşılıyor.Devleti taht uğruna bölmek istemiş sultanlar zaten millet yanlısı değildir buna istediğini vermek analitikten uzaktır sonuçta

    21. yüzyılın değerlerini 15. yüzyıla götürmeye devam et, çok iyi yapıyorsun. 15. yüzyılda demokrasi olmadığı için Osmanlı'yı kötülüyormuş bir de. Neyse sen 500 sene önce var olmayan bugünün düşünceleriyle 500 sene öncesini yargılamaya devam et. Bu kafaya laf anlatmaya çalışanda kabahat.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Ortada şirk falan yok.

    Kardeş katli kesinlikle dinen caiz değildir. Devletin ve milletin bekası için bu günahı işlemek zorundalar. O nedenle kanunnamede "Ekser ulema dahi tecviz etmiştir" ifadesi vardır. Yani ulemanın bile tamamı değil çoğunluğu bunu onaylamıştır. Çünkü isyan etmemiş ve hatta kundaktaki bebeklerin dahi öldürülmesinin dinen hiçbir kabul edilebilir bir tarafı yok. O nedenle bir önceki cümlede kullanılan ifade önemlidir: "nizâm-ı âlem içün"

    Herkes biliyor ki tahttaki padişah dışında yaşayan başka bir şehzade olması halinde, ne olursa olsun birileri o şehzadeyi kullanarak olay çıkacak ve binlerce, on binlerce kişi bu nedenle ölecek ve devlet zayıflayıp belki de çökme noktasına gelecek. Bütün bunları önlemek yani nizâm-ı âlem için günahsız birinin öldürülüp bu tehlikenin ortadan kaldırılması en uygun çözüm olarak görülüp uygulanmış. Maalesef çok acı bir olay olmasına karşın iyi ki de yapılmış çünkü reel politika olarak devlet adına son derece faydalı olmuştur.

    Padişah niye boğdurulur halihazırda farkındasındır böyle anlayışlar tevhit dışındadır.Saray tarihçiliği böyle oluyor galiba etikten yoksun biçimde millet faydası diyebiliyorsunuz kısacası

    Ah canım benim, kusura bakma 14-17. yüzyıl arasında etik diye bir şey daha icat edilmemişti... Hümanizm denen saçmalık ise kimsenin aklına gelmemişti bile henüz. İnsanlar devleti nasıl koruruz, devletin ve milletin bekasını nasıl sürdürürüz de Avrupa'da çıkan veraset savaşları gibi savaşlar çıkıp binlerce insanın kırılmasını engelleriz diye düşünüyorlardı. Böyle "insancıl" şeyler o tarihlerde henüz akıllarına gelmediği için lütfen onları bağışla, cahiller işte ne yapacaksın...

    Köleleri özgürleştiren peygamberler modern çağda yaşamadı.Kanla güçle sevdiklerini koruyabileceğini zannetmek son derece ilkel ön yargıdır analitik düşünememektir

    Sen bir ara mantıklı konuşuyordun, o döneme geri dönsen ya... Kanla güçle sevdiklerini değil koca bir milleti koruyorlar; çünkü sevdiklerini, en yakınlarını öldürüyorlar... 21. yüzyıl değerlerini 15. yüzyıla götüremezsin. Kanuni zamanında neden bilgisayar kullanmadılar demek ne kadar saçmalık ve hatta aptallıksa bunu söylemek de o kadar saçmalık ve aptallıktır.

    O tarihlerde şimdiki gibi hümanizm denen bir saçmalık yoktu. Etik, analitik, insan hakları, demokrasi vs. de yoktu. Hanedanda ikinci bir erkek demek her an isyan çıkması demekti. O nedenle de diğer erkekler bizzat kardeşleri tarafından ve hatta zaman zaman oğulları yahut babaları tarafından öldürülürdü. Bu yapılmadığı zaman millet birbirine giriyor bu kadar basit. Hun, Göktürk, Selçuklu ve arada kalan diğer Türk devletlerinin yıkılmasının temel sebebi budur. Cem Sultan dahi Bayezid'dan Rumeli bölgesini istemiş, Anadolu senin olsun demiştir. Bayezid da etik davranıp isteğini verseymiş, devleti bölüp biraz analitik düşünseymiş değil mi, hiç yakışıyor mu koskoca padişaha hümanist davranmamak. Cihan hükümdarımız ne kadar da ilkelmiş...

    Millet aile demektir lafını etmemiş miydin sen ? Düşün çocuğuna terbiye öğretmek amacıyla dövüyorsun lakin onu korkuyla şartlandırman işin mantığını öğretmez.Dahası birey olamaz çünkü kendinden gelen dürtüden söz edemeyiz her zaman onu korumak uğruna dövecek fertler bulamayabilir hatta travmalarla psikolojisini kötü etkiler.Yaptığım alegoriden osmanlı devletinin yıkılma sebeplerini çıkarabilirsin.Demokrasi vardı sözünü kullanmadım zaten bu sebeple kötülüyorum osmanlıyı tarih sadece kanıksanması gereken bilgi yığıntıları değildir ibret alınması gereken olasılıklardır.Mekanizmanın kendisi hatalıyken kuvvetle sürdürülebilir oldu diye kabul etmek zalim stalinin kapitalizm gelecek diye milleti korkutması örneğini karşılıyor.Devleti taht uğruna bölmek istemiş sultanlar zaten millet yanlısı değildir buna istediğini vermek analitikten uzaktır sonuçta

    21. yüzyılın değerlerini 15. yüzyıla götürmeye devam et, çok iyi yapıyorsun. 15. yüzyılda demokrasi olmadığı için Osmanlı'yı kötülüyormuş bir de. Neyse sen 500 sene önce var olmayan bugünün düşünceleriyle 500 sene öncesini yargılamaya devam et. Bu kafaya laf anlatmaya çalışanda kabahat.

    Salt tarihçi kafayla sıfır fikirle yorumda bulunmadan ne kazanmayı düşünüyorsun anlamıyorum.Senin o mantığınla dışarıdan birinin kölenin köleliğini devam ettirmesini istemesi bunu kendi gerçekliği olarak alması gerekir bizzat kölecilere tanık olduğun zaman buna onay verebileceksen tezlerini sürdürebilirsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Ortada şirk falan yok.

    Kardeş katli kesinlikle dinen caiz değildir. Devletin ve milletin bekası için bu günahı işlemek zorundalar. O nedenle kanunnamede "Ekser ulema dahi tecviz etmiştir" ifadesi vardır. Yani ulemanın bile tamamı değil çoğunluğu bunu onaylamıştır. Çünkü isyan etmemiş ve hatta kundaktaki bebeklerin dahi öldürülmesinin dinen hiçbir kabul edilebilir bir tarafı yok. O nedenle bir önceki cümlede kullanılan ifade önemlidir: "nizâm-ı âlem içün"

    Herkes biliyor ki tahttaki padişah dışında yaşayan başka bir şehzade olması halinde, ne olursa olsun birileri o şehzadeyi kullanarak olay çıkacak ve binlerce, on binlerce kişi bu nedenle ölecek ve devlet zayıflayıp belki de çökme noktasına gelecek. Bütün bunları önlemek yani nizâm-ı âlem için günahsız birinin öldürülüp bu tehlikenin ortadan kaldırılması en uygun çözüm olarak görülüp uygulanmış. Maalesef çok acı bir olay olmasına karşın iyi ki de yapılmış çünkü reel politika olarak devlet adına son derece faydalı olmuştur.

    Padişah niye boğdurulur halihazırda farkındasındır böyle anlayışlar tevhit dışındadır.Saray tarihçiliği böyle oluyor galiba etikten yoksun biçimde millet faydası diyebiliyorsunuz kısacası

    Ah canım benim, kusura bakma 14-17. yüzyıl arasında etik diye bir şey daha icat edilmemişti... Hümanizm denen saçmalık ise kimsenin aklına gelmemişti bile henüz. İnsanlar devleti nasıl koruruz, devletin ve milletin bekasını nasıl sürdürürüz de Avrupa'da çıkan veraset savaşları gibi savaşlar çıkıp binlerce insanın kırılmasını engelleriz diye düşünüyorlardı. Böyle "insancıl" şeyler o tarihlerde henüz akıllarına gelmediği için lütfen onları bağışla, cahiller işte ne yapacaksın...

    Köleleri özgürleştiren peygamberler modern çağda yaşamadı.Kanla güçle sevdiklerini koruyabileceğini zannetmek son derece ilkel ön yargıdır analitik düşünememektir

    Sen bir ara mantıklı konuşuyordun, o döneme geri dönsen ya... Kanla güçle sevdiklerini değil koca bir milleti koruyorlar; çünkü sevdiklerini, en yakınlarını öldürüyorlar... 21. yüzyıl değerlerini 15. yüzyıla götüremezsin. Kanuni zamanında neden bilgisayar kullanmadılar demek ne kadar saçmalık ve hatta aptallıksa bunu söylemek de o kadar saçmalık ve aptallıktır.

    O tarihlerde şimdiki gibi hümanizm denen bir saçmalık yoktu. Etik, analitik, insan hakları, demokrasi vs. de yoktu. Hanedanda ikinci bir erkek demek her an isyan çıkması demekti. O nedenle de diğer erkekler bizzat kardeşleri tarafından ve hatta zaman zaman oğulları yahut babaları tarafından öldürülürdü. Bu yapılmadığı zaman millet birbirine giriyor bu kadar basit. Hun, Göktürk, Selçuklu ve arada kalan diğer Türk devletlerinin yıkılmasının temel sebebi budur. Cem Sultan dahi Bayezid'dan Rumeli bölgesini istemiş, Anadolu senin olsun demiştir. Bayezid da etik davranıp isteğini verseymiş, devleti bölüp biraz analitik düşünseymiş değil mi, hiç yakışıyor mu koskoca padişaha hümanist davranmamak. Cihan hükümdarımız ne kadar da ilkelmiş...

    Millet aile demektir lafını etmemiş miydin sen ? Düşün çocuğuna terbiye öğretmek amacıyla dövüyorsun lakin onu korkuyla şartlandırman işin mantığını öğretmez.Dahası birey olamaz çünkü kendinden gelen dürtüden söz edemeyiz her zaman onu korumak uğruna dövecek fertler bulamayabilir hatta travmalarla psikolojisini kötü etkiler.Yaptığım alegoriden osmanlı devletinin yıkılma sebeplerini çıkarabilirsin.Demokrasi vardı sözünü kullanmadım zaten bu sebeple kötülüyorum osmanlıyı tarih sadece kanıksanması gereken bilgi yığıntıları değildir ibret alınması gereken olasılıklardır.Mekanizmanın kendisi hatalıyken kuvvetle sürdürülebilir oldu diye kabul etmek zalim stalinin kapitalizm gelecek diye milleti korkutması örneğini karşılıyor.Devleti taht uğruna bölmek istemiş sultanlar zaten millet yanlısı değildir buna istediğini vermek analitikten uzaktır sonuçta

    21. yüzyılın değerlerini 15. yüzyıla götürmeye devam et, çok iyi yapıyorsun. 15. yüzyılda demokrasi olmadığı için Osmanlı'yı kötülüyormuş bir de. Neyse sen 500 sene önce var olmayan bugünün düşünceleriyle 500 sene öncesini yargılamaya devam et. Bu kafaya laf anlatmaya çalışanda kabahat.

    Salt tarihçi kafayla sıfır fikirle yorumda bulunmadan ne kazanmayı düşünüyorsun anlamıyorum.Senin o mantığınla dışarıdan birinin kölenin köleliğini devam ettirmesini istemesi bunu kendi gerçekliği olarak alması gerekir bizzat kölecilere tanık olduğun zaman buna onay verebileceksen tezlerini sürdürebilirsin

    Türkçe konuşmaya başladığın zaman söz, cevap vereceğim. Ayrıca tarih denen şey yorumla değil belge ile, belgenin anlattığı bilgi ile olur. Saçmalamanın sınırını daha ne kadar zorlayacaksın gerçekten merak ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: lawbreaker

    Suçsuz birini boğdurmak kundaktaki bebeği öldürmek o zamanlar normal mi karşılanıyordu toplumlarda yani ?
    öyle bir yazmışsın ki sanki 20.yy a kadar millet kafasına göre sokakta birbirini kesip elini kolunu sallayıp uzaklaşıyor gibi olmuş.

    Sadece islamda değil tüm inanç sistemlerinde adam öldürmek hele ki günahsız suçsuz birine kundaktaki bebeğe bunu yapmak doğru karşılanmaz, bunun hümanizmle falan alakası yok. birini boğazlamanın ahlaki olmadığı kanısına da 20 yy da varılmış değil yani.

    Konudaki ilk mesajımı okumuş olsaydın bunu yazmana gerek olmadığını anlardın.

    okudum ancak genede farklı düşünmüyorum açıkçası şöyle ki;

    1) Bir cezanın olması için suçun gerçekleşmiş olması veya en azından teşebbüs edilmesi gerekir canı almaktan büyük bir ceza da yoktur sanırım
    2) Daha önce ortada örnekler var diye herkesin aynısını yapacağının garantisi var mı yok
    3) Devletin iyiliği için mi yoksa baştaki yöneticinin rahatça tahtta kalması için mi bu ayrımı iyi yapmak lazım
    4) Çocuk dediğin boş bir hdd gibidir ne verirsen onu alırsın tamam padişahın şimdiki aile babası gibi her bir çocuğuyla ilgilenmesi zor olabilir ama yetiştirme tarzıyla alakalı bu durumlar

    Sonuç olarak devletin iyiliği masalıyla kendi rahatları kaçmasın diye yaptıklarını düşünüyorum ve asla onaylamıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Ortada şirk falan yok.

    Kardeş katli kesinlikle dinen caiz değildir. Devletin ve milletin bekası için bu günahı işlemek zorundalar. O nedenle kanunnamede "Ekser ulema dahi tecviz etmiştir" ifadesi vardır. Yani ulemanın bile tamamı değil çoğunluğu bunu onaylamıştır. Çünkü isyan etmemiş ve hatta kundaktaki bebeklerin dahi öldürülmesinin dinen hiçbir kabul edilebilir bir tarafı yok. O nedenle bir önceki cümlede kullanılan ifade önemlidir: "nizâm-ı âlem içün"

    Herkes biliyor ki tahttaki padişah dışında yaşayan başka bir şehzade olması halinde, ne olursa olsun birileri o şehzadeyi kullanarak olay çıkacak ve binlerce, on binlerce kişi bu nedenle ölecek ve devlet zayıflayıp belki de çökme noktasına gelecek. Bütün bunları önlemek yani nizâm-ı âlem için günahsız birinin öldürülüp bu tehlikenin ortadan kaldırılması en uygun çözüm olarak görülüp uygulanmış. Maalesef çok acı bir olay olmasına karşın iyi ki de yapılmış çünkü reel politika olarak devlet adına son derece faydalı olmuştur.

    Padişah niye boğdurulur halihazırda farkındasındır böyle anlayışlar tevhit dışındadır.Saray tarihçiliği böyle oluyor galiba etikten yoksun biçimde millet faydası diyebiliyorsunuz kısacası

    Bana kalırsa son derece zekice. Avrupa tarihi hanedan-veraset kavgası dolu. En göz önündeki örnek Yüz Yıl Savaşı. Onun dışında Charlemagne'ın oğlu (şansına tek çocuktu) Dindar Louis (veya Ludwig veya Ludovico) daha ölmeden oğulları iç savaş çıkardılar. Adam tahta çıkar çıkmaz oğulları rahat durmaz oldular. Ondan sonra İspanyol Veraseti Savaşı var, İspanya'nın son Habsburg kralı varissiz öldü (200 yıllık kuzen ensesti yüzünden yamuk yumuk bi tipti zaten, fazla yaşamadı). İngiltere tarihi de veraset kavgası dolu. Güllerin Savaşından başla. Bizde bile Cem Sultan olayı var.



    Daha sayılır, şimdi yemek yiyorum o yüzden üşendim yazmaya

    Hırsız maymuncuk kullanabilecek denli mantıklı hareket edince temize çıkmış olmuyor

    Bir çocuk mu binlerce çocuk mu? Seçim imkanın olsa neyi seçeceksin?

    Seçim yapmam çünkü metot kavramı daha çok önemlidir sonuçlardan


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Ortada şirk falan yok.

    Kardeş katli kesinlikle dinen caiz değildir. Devletin ve milletin bekası için bu günahı işlemek zorundalar. O nedenle kanunnamede "Ekser ulema dahi tecviz etmiştir" ifadesi vardır. Yani ulemanın bile tamamı değil çoğunluğu bunu onaylamıştır. Çünkü isyan etmemiş ve hatta kundaktaki bebeklerin dahi öldürülmesinin dinen hiçbir kabul edilebilir bir tarafı yok. O nedenle bir önceki cümlede kullanılan ifade önemlidir: "nizâm-ı âlem içün"

    Herkes biliyor ki tahttaki padişah dışında yaşayan başka bir şehzade olması halinde, ne olursa olsun birileri o şehzadeyi kullanarak olay çıkacak ve binlerce, on binlerce kişi bu nedenle ölecek ve devlet zayıflayıp belki de çökme noktasına gelecek. Bütün bunları önlemek yani nizâm-ı âlem için günahsız birinin öldürülüp bu tehlikenin ortadan kaldırılması en uygun çözüm olarak görülüp uygulanmış. Maalesef çok acı bir olay olmasına karşın iyi ki de yapılmış çünkü reel politika olarak devlet adına son derece faydalı olmuştur.

    Padişah niye boğdurulur halihazırda farkındasındır böyle anlayışlar tevhit dışındadır.Saray tarihçiliği böyle oluyor galiba etikten yoksun biçimde millet faydası diyebiliyorsunuz kısacası

    Bana kalırsa son derece zekice. Avrupa tarihi hanedan-veraset kavgası dolu. En göz önündeki örnek Yüz Yıl Savaşı. Onun dışında Charlemagne'ın oğlu (şansına tek çocuktu) Dindar Louis (veya Ludwig veya Ludovico) daha ölmeden oğulları iç savaş çıkardılar. Adam tahta çıkar çıkmaz oğulları rahat durmaz oldular. Ondan sonra İspanyol Veraseti Savaşı var, İspanya'nın son Habsburg kralı varissiz öldü (200 yıllık kuzen ensesti yüzünden yamuk yumuk bi tipti zaten, fazla yaşamadı). İngiltere tarihi de veraset kavgası dolu. Güllerin Savaşından başla. Bizde bile Cem Sultan olayı var.



    Daha sayılır, şimdi yemek yiyorum o yüzden üşendim yazmaya

    Hırsız maymuncuk kullanabilecek denli mantıklı hareket edince temize çıkmış olmuyor

    Bir çocuk mu binlerce çocuk mu? Seçim imkanın olsa neyi seçeceksin?

    Seçim yapmam çünkü metot kavramı daha çok önemlidir sonuçlardan



    Seçim yapsam kendimle çelişirdim gereksiz yere fail olmak istemem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Ortada şirk falan yok.

    Kardeş katli kesinlikle dinen caiz değildir. Devletin ve milletin bekası için bu günahı işlemek zorundalar. O nedenle kanunnamede "Ekser ulema dahi tecviz etmiştir" ifadesi vardır. Yani ulemanın bile tamamı değil çoğunluğu bunu onaylamıştır. Çünkü isyan etmemiş ve hatta kundaktaki bebeklerin dahi öldürülmesinin dinen hiçbir kabul edilebilir bir tarafı yok. O nedenle bir önceki cümlede kullanılan ifade önemlidir: "nizâm-ı âlem içün"

    Herkes biliyor ki tahttaki padişah dışında yaşayan başka bir şehzade olması halinde, ne olursa olsun birileri o şehzadeyi kullanarak olay çıkacak ve binlerce, on binlerce kişi bu nedenle ölecek ve devlet zayıflayıp belki de çökme noktasına gelecek. Bütün bunları önlemek yani nizâm-ı âlem için günahsız birinin öldürülüp bu tehlikenin ortadan kaldırılması en uygun çözüm olarak görülüp uygulanmış. Maalesef çok acı bir olay olmasına karşın iyi ki de yapılmış çünkü reel politika olarak devlet adına son derece faydalı olmuştur.

    Padişah niye boğdurulur halihazırda farkındasındır böyle anlayışlar tevhit dışındadır.Saray tarihçiliği böyle oluyor galiba etikten yoksun biçimde millet faydası diyebiliyorsunuz kısacası

    Bana kalırsa son derece zekice. Avrupa tarihi hanedan-veraset kavgası dolu. En göz önündeki örnek Yüz Yıl Savaşı. Onun dışında Charlemagne'ın oğlu (şansına tek çocuktu) Dindar Louis (veya Ludwig veya Ludovico) daha ölmeden oğulları iç savaş çıkardılar. Adam tahta çıkar çıkmaz oğulları rahat durmaz oldular. Ondan sonra İspanyol Veraseti Savaşı var, İspanya'nın son Habsburg kralı varissiz öldü (200 yıllık kuzen ensesti yüzünden yamuk yumuk bi tipti zaten, fazla yaşamadı). İngiltere tarihi de veraset kavgası dolu. Güllerin Savaşından başla. Bizde bile Cem Sultan olayı var.



    Daha sayılır, şimdi yemek yiyorum o yüzden üşendim yazmaya

    Hırsız maymuncuk kullanabilecek denli mantıklı hareket edince temize çıkmış olmuyor

    Bir çocuk mu binlerce çocuk mu? Seçim imkanın olsa neyi seçeceksin?

    Seçim yapmam çünkü metot kavramı daha çok önemlidir sonuçlardan



    Seçim yapsam kendimle çelişirdim gereksiz yere fail olmak istemem

    Metod önemliyse 15. yüzyıl toplumlarına insan haklarını, demokrasiyi mi anlatacaksın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Ortada şirk falan yok.

    Kardeş katli kesinlikle dinen caiz değildir. Devletin ve milletin bekası için bu günahı işlemek zorundalar. O nedenle kanunnamede "Ekser ulema dahi tecviz etmiştir" ifadesi vardır. Yani ulemanın bile tamamı değil çoğunluğu bunu onaylamıştır. Çünkü isyan etmemiş ve hatta kundaktaki bebeklerin dahi öldürülmesinin dinen hiçbir kabul edilebilir bir tarafı yok. O nedenle bir önceki cümlede kullanılan ifade önemlidir: "nizâm-ı âlem içün"

    Herkes biliyor ki tahttaki padişah dışında yaşayan başka bir şehzade olması halinde, ne olursa olsun birileri o şehzadeyi kullanarak olay çıkacak ve binlerce, on binlerce kişi bu nedenle ölecek ve devlet zayıflayıp belki de çökme noktasına gelecek. Bütün bunları önlemek yani nizâm-ı âlem için günahsız birinin öldürülüp bu tehlikenin ortadan kaldırılması en uygun çözüm olarak görülüp uygulanmış. Maalesef çok acı bir olay olmasına karşın iyi ki de yapılmış çünkü reel politika olarak devlet adına son derece faydalı olmuştur.

    Padişah niye boğdurulur halihazırda farkındasındır böyle anlayışlar tevhit dışındadır.Saray tarihçiliği böyle oluyor galiba etikten yoksun biçimde millet faydası diyebiliyorsunuz kısacası

    Bana kalırsa son derece zekice. Avrupa tarihi hanedan-veraset kavgası dolu. En göz önündeki örnek Yüz Yıl Savaşı. Onun dışında Charlemagne'ın oğlu (şansına tek çocuktu) Dindar Louis (veya Ludwig veya Ludovico) daha ölmeden oğulları iç savaş çıkardılar. Adam tahta çıkar çıkmaz oğulları rahat durmaz oldular. Ondan sonra İspanyol Veraseti Savaşı var, İspanya'nın son Habsburg kralı varissiz öldü (200 yıllık kuzen ensesti yüzünden yamuk yumuk bi tipti zaten, fazla yaşamadı). İngiltere tarihi de veraset kavgası dolu. Güllerin Savaşından başla. Bizde bile Cem Sultan olayı var.



    Daha sayılır, şimdi yemek yiyorum o yüzden üşendim yazmaya

    Hırsız maymuncuk kullanabilecek denli mantıklı hareket edince temize çıkmış olmuyor

    Bir çocuk mu binlerce çocuk mu? Seçim imkanın olsa neyi seçeceksin?

    Seçim yapmam çünkü metot kavramı daha çok önemlidir sonuçlardan



    Seçim yapsam kendimle çelişirdim gereksiz yere fail olmak istemem

    Metod önemliyse 15. yüzyıl toplumlarına insan haklarını, demokrasiyi mi anlatacaksın





    Şimdiki halklara devletlerin kendilerini sömürdüğünü anlatabiliyor muyum ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawbreaker


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: lawbreaker

    Suçsuz birini boğdurmak kundaktaki bebeği öldürmek o zamanlar normal mi karşılanıyordu toplumlarda yani ?
    öyle bir yazmışsın ki sanki 20.yy a kadar millet kafasına göre sokakta birbirini kesip elini kolunu sallayıp uzaklaşıyor gibi olmuş.

    Sadece islamda değil tüm inanç sistemlerinde adam öldürmek hele ki günahsız suçsuz birine kundaktaki bebeğe bunu yapmak doğru karşılanmaz, bunun hümanizmle falan alakası yok. birini boğazlamanın ahlaki olmadığı kanısına da 20 yy da varılmış değil yani.

    Konudaki ilk mesajımı okumuş olsaydın bunu yazmana gerek olmadığını anlardın.

    okudum ancak genede farklı düşünmüyorum açıkçası şöyle ki;

    1) Bir cezanın olması için suçun gerçekleşmiş olması veya en azından teşebbüs edilmesi gerekir canı almaktan büyük bir ceza da yoktur sanırım
    2) Daha önce ortada örnekler var diye herkesin aynısını yapacağının garantisi var mı yok
    3) Devletin iyiliği için mi yoksa baştaki yöneticinin rahatça tahtta kalması için mi bu ayrımı iyi yapmak lazım
    4) Çocuk dediğin boş bir hdd gibidir ne verirsen onu alırsın tamam padişahın şimdiki aile babası gibi her bir çocuğuyla ilgilenmesi zor olabilir ama yetiştirme tarzıyla alakalı bu durumlar

    Sonuç olarak devletin iyiliği masalıyla kendi rahatları kaçmasın diye yaptıklarını düşünüyorum ve asla onaylamıyorum

    Verilen bir ceza yok. Taht kavgası olmasın diye tahtta hakkı olanlar ortadan kaldırılıyor. Hayır bu yasa olmasa da aynısı olacak onu anlamıyorsunuz. Tek fark şu: Bu çocukların yanında binlerce insan daha ölecek. Yasaya rağmen az daha iç savaş çıkıyordu ülkede.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Ortada şirk falan yok.

    Kardeş katli kesinlikle dinen caiz değildir. Devletin ve milletin bekası için bu günahı işlemek zorundalar. O nedenle kanunnamede "Ekser ulema dahi tecviz etmiştir" ifadesi vardır. Yani ulemanın bile tamamı değil çoğunluğu bunu onaylamıştır. Çünkü isyan etmemiş ve hatta kundaktaki bebeklerin dahi öldürülmesinin dinen hiçbir kabul edilebilir bir tarafı yok. O nedenle bir önceki cümlede kullanılan ifade önemlidir: "nizâm-ı âlem içün"

    Herkes biliyor ki tahttaki padişah dışında yaşayan başka bir şehzade olması halinde, ne olursa olsun birileri o şehzadeyi kullanarak olay çıkacak ve binlerce, on binlerce kişi bu nedenle ölecek ve devlet zayıflayıp belki de çökme noktasına gelecek. Bütün bunları önlemek yani nizâm-ı âlem için günahsız birinin öldürülüp bu tehlikenin ortadan kaldırılması en uygun çözüm olarak görülüp uygulanmış. Maalesef çok acı bir olay olmasına karşın iyi ki de yapılmış çünkü reel politika olarak devlet adına son derece faydalı olmuştur.

    Padişah niye boğdurulur halihazırda farkındasındır böyle anlayışlar tevhit dışındadır.Saray tarihçiliği böyle oluyor galiba etikten yoksun biçimde millet faydası diyebiliyorsunuz kısacası

    Bana kalırsa son derece zekice. Avrupa tarihi hanedan-veraset kavgası dolu. En göz önündeki örnek Yüz Yıl Savaşı. Onun dışında Charlemagne'ın oğlu (şansına tek çocuktu) Dindar Louis (veya Ludwig veya Ludovico) daha ölmeden oğulları iç savaş çıkardılar. Adam tahta çıkar çıkmaz oğulları rahat durmaz oldular. Ondan sonra İspanyol Veraseti Savaşı var, İspanya'nın son Habsburg kralı varissiz öldü (200 yıllık kuzen ensesti yüzünden yamuk yumuk bi tipti zaten, fazla yaşamadı). İngiltere tarihi de veraset kavgası dolu. Güllerin Savaşından başla. Bizde bile Cem Sultan olayı var.



    Daha sayılır, şimdi yemek yiyorum o yüzden üşendim yazmaya

    Hırsız maymuncuk kullanabilecek denli mantıklı hareket edince temize çıkmış olmuyor

    Bir çocuk mu binlerce çocuk mu? Seçim imkanın olsa neyi seçeceksin?

    Seçim yapmam çünkü metot kavramı daha çok önemlidir sonuçlardan



    Seçim yapsam kendimle çelişirdim gereksiz yere fail olmak istemem

    Metod önemliyse 15. yüzyıl toplumlarına insan haklarını, demokrasiyi mi anlatacaksın





    Şimdiki halklara devletlerin kendilerini sömürdüğünü anlatabiliyor muyum ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Ortada şirk falan yok.

    Kardeş katli kesinlikle dinen caiz değildir. Devletin ve milletin bekası için bu günahı işlemek zorundalar. O nedenle kanunnamede "Ekser ulema dahi tecviz etmiştir" ifadesi vardır. Yani ulemanın bile tamamı değil çoğunluğu bunu onaylamıştır. Çünkü isyan etmemiş ve hatta kundaktaki bebeklerin dahi öldürülmesinin dinen hiçbir kabul edilebilir bir tarafı yok. O nedenle bir önceki cümlede kullanılan ifade önemlidir: "nizâm-ı âlem içün"

    Herkes biliyor ki tahttaki padişah dışında yaşayan başka bir şehzade olması halinde, ne olursa olsun birileri o şehzadeyi kullanarak olay çıkacak ve binlerce, on binlerce kişi bu nedenle ölecek ve devlet zayıflayıp belki de çökme noktasına gelecek. Bütün bunları önlemek yani nizâm-ı âlem için günahsız birinin öldürülüp bu tehlikenin ortadan kaldırılması en uygun çözüm olarak görülüp uygulanmış. Maalesef çok acı bir olay olmasına karşın iyi ki de yapılmış çünkü reel politika olarak devlet adına son derece faydalı olmuştur.

    Padişah niye boğdurulur halihazırda farkındasındır böyle anlayışlar tevhit dışındadır.Saray tarihçiliği böyle oluyor galiba etikten yoksun biçimde millet faydası diyebiliyorsunuz kısacası

    Ah canım benim, kusura bakma 14-17. yüzyıl arasında etik diye bir şey daha icat edilmemişti... Hümanizm denen saçmalık ise kimsenin aklına gelmemişti bile henüz. İnsanlar devleti nasıl koruruz, devletin ve milletin bekasını nasıl sürdürürüz de Avrupa'da çıkan veraset savaşları gibi savaşlar çıkıp binlerce insanın kırılmasını engelleriz diye düşünüyorlardı. Böyle "insancıl" şeyler o tarihlerde henüz akıllarına gelmediği için lütfen onları bağışla, cahiller işte ne yapacaksın...

    Köleleri özgürleştiren peygamberler modern çağda yaşamadı.Kanla güçle sevdiklerini koruyabileceğini zannetmek son derece ilkel ön yargıdır analitik düşünememektir

    Sen bir ara mantıklı konuşuyordun, o döneme geri dönsen ya... Kanla güçle sevdiklerini değil koca bir milleti koruyorlar; çünkü sevdiklerini, en yakınlarını öldürüyorlar... 21. yüzyıl değerlerini 15. yüzyıla götüremezsin. Kanuni zamanında neden bilgisayar kullanmadılar demek ne kadar saçmalık ve hatta aptallıksa bunu söylemek de o kadar saçmalık ve aptallıktır.

    O tarihlerde şimdiki gibi hümanizm denen bir saçmalık yoktu. Etik, analitik, insan hakları, demokrasi vs. de yoktu. Hanedanda ikinci bir erkek demek her an isyan çıkması demekti. O nedenle de diğer erkekler bizzat kardeşleri tarafından ve hatta zaman zaman oğulları yahut babaları tarafından öldürülürdü. Bu yapılmadığı zaman millet birbirine giriyor bu kadar basit. Hun, Göktürk, Selçuklu ve arada kalan diğer Türk devletlerinin yıkılmasının temel sebebi budur. Cem Sultan dahi Bayezid'dan Rumeli bölgesini istemiş, Anadolu senin olsun demiştir. Bayezid da etik davranıp isteğini verseymiş, devleti bölüp biraz analitik düşünseymiş değil mi, hiç yakışıyor mu koskoca padişaha hümanist davranmamak. Cihan hükümdarımız ne kadar da ilkelmiş...

    Millet aile demektir lafını etmemiş miydin sen ? Düşün çocuğuna terbiye öğretmek amacıyla dövüyorsun lakin onu korkuyla şartlandırman işin mantığını öğretmez.Dahası birey olamaz çünkü kendinden gelen dürtüden söz edemeyiz her zaman onu korumak uğruna dövecek fertler bulamayabilir hatta travmalarla psikolojisini kötü etkiler.Yaptığım alegoriden osmanlı devletinin yıkılma sebeplerini çıkarabilirsin.Demokrasi vardı sözünü kullanmadım zaten bu sebeple kötülüyorum osmanlıyı tarih sadece kanıksanması gereken bilgi yığıntıları değildir ibret alınması gereken olasılıklardır.Mekanizmanın kendisi hatalıyken kuvvetle sürdürülebilir oldu diye kabul etmek zalim stalinin kapitalizm gelecek diye milleti korkutması örneğini karşılıyor.Devleti taht uğruna bölmek istemiş sultanlar zaten millet yanlısı değildir buna istediğini vermek analitikten uzaktır sonuçta

    21. yüzyılın değerlerini 15. yüzyıla götürmeye devam et, çok iyi yapıyorsun. 15. yüzyılda demokrasi olmadığı için Osmanlı'yı kötülüyormuş bir de. Neyse sen 500 sene önce var olmayan bugünün düşünceleriyle 500 sene öncesini yargılamaya devam et. Bu kafaya laf anlatmaya çalışanda kabahat.

    Salt tarihçi kafayla sıfır fikirle yorumda bulunmadan ne kazanmayı düşünüyorsun anlamıyorum.Senin o mantığınla dışarıdan birinin kölenin köleliğini devam ettirmesini istemesi bunu kendi gerçekliği olarak alması gerekir bizzat kölecilere tanık olduğun zaman buna onay verebileceksen tezlerini sürdürebilirsin

    Türkçe konuşmaya başladığın zaman söz, cevap vereceğim. Ayrıca tarih denen şey yorumla değil belge ile, belgenin anlattığı bilgi ile olur. Saçmalamanın sınırını daha ne kadar zorlayacaksın gerçekten merak ediyorum.

    Bilgi yorumu getirir bilimciler fizik ötesi kavramları dahi öcüleştirmezler




  • Gidin Crusader Kings 2 oynayın biraz ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawbreaker


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven


    quote:

    Orijinalden alıntı: lawbreaker

    Suçsuz birini boğdurmak kundaktaki bebeği öldürmek o zamanlar normal mi karşılanıyordu toplumlarda yani ?
    öyle bir yazmışsın ki sanki 20.yy a kadar millet kafasına göre sokakta birbirini kesip elini kolunu sallayıp uzaklaşıyor gibi olmuş.

    Sadece islamda değil tüm inanç sistemlerinde adam öldürmek hele ki günahsız suçsuz birine kundaktaki bebeğe bunu yapmak doğru karşılanmaz, bunun hümanizmle falan alakası yok. birini boğazlamanın ahlaki olmadığı kanısına da 20 yy da varılmış değil yani.

    Konudaki ilk mesajımı okumuş olsaydın bunu yazmana gerek olmadığını anlardın.

    okudum ancak genede farklı düşünmüyorum açıkçası şöyle ki;

    1) Bir cezanın olması için suçun gerçekleşmiş olması veya en azından teşebbüs edilmesi gerekir canı almaktan büyük bir ceza da yoktur sanırım
    2) Daha önce ortada örnekler var diye herkesin aynısını yapacağının garantisi var mı yok
    3) Devletin iyiliği için mi yoksa baştaki yöneticinin rahatça tahtta kalması için mi bu ayrımı iyi yapmak lazım
    4) Çocuk dediğin boş bir hdd gibidir ne verirsen onu alırsın tamam padişahın şimdiki aile babası gibi her bir çocuğuyla ilgilenmesi zor olabilir ama yetiştirme tarzıyla alakalı bu durumlar

    Sonuç olarak devletin iyiliği masalıyla kendi rahatları kaçmasın diye yaptıklarını düşünüyorum ve asla onaylamıyorum

    Yahu şu hayal aleminde yaşamaktan, bugünün anlayışını 500 sene öncesine götürmeye çalışma saçmalığından bir vazgeçin artık Allah aşkına.

    Hanedanda ikinci bir erkeğin bulunması demek her zaman için isyan ve savaş demektir. İlla o şehzade bir haltlar edecek diye bir kaide yok, etrafındakiler yahut asker arasından bir grup o şehzadeyi mutlaka ve mutlaka kullanır. Ortada koskoca bir imparatorluk var, biraz mantıklı konuşmak gerekiyor; hayal aleminde, ütopyada falan yaşamıyoruz.

    Kardeş katli insaniyet adına da dini kurallara da son derece aykırı olmasına karşın reel politika olarak son derece doğru ve yerinde bir uygulamadır. 20. yüzyıla kadar uzanan bu kadar büyük bir imparatorluğumuz varsa bunu kardeş katline borçluyuz. Bunun aması şusu busu, yok efendim bence ondan değil başka şeyden dolayı yapıyorları falan yok.

    Benzer bir durum sonraki dönemlerde isyanlar ile başa geçen padişahlar için de geçerli. Tahtta ben varım ve asker isyan ediyor diyelim. İsyan sonrası tahta sen geçiyorsun; tahta oturduktan sonra ilk yaptığın iş, benim dönemimde isyan edip tahtın değişmesine sebep olan kişilerin ortadan kaldırılmasıdır. Çünkü hiçbir hükümdar saltanatı sırasında gölge olsun istemez. O adamın çıkardığı isyan sayesinde tahta geçen sen olabilirsin, fakat o adamlar etraftayken senin sağlam bir otorite kurman mümkün değil çünkü sürekli diken üzerinde olacaksın. O nedenle de ilk olarak o adamları ortadan kaldırıyorsun. İşte bütün bunların kalktığı dönemlerde başa geçen padişahlar nedeniyle Osmanlı çöküşe geçmeye başladı zaten. Öldürmüyorsun, fakat dönemin şartları gereği serbest de bırakamıyorsun ve o adam kendinden önceki ölene kadar hapis yaşayıp her an öldürülme korkusuyla hayatını sürdürüyor. "Deli" denen padişahların ortaya çıkmasının sebebi de budur.

    Yani kimse sırf kendi kıçının rahatı için kardeşini falan öldürtmüyor. Buna rağmen gayet tabii kardeşini öldürtürken kendini de düşünecek; ya o ya kendisi gidecek sonuçta. Ve unutulmamalıdır ki şark toplumlarında devlet demek hanedan demektir. Yani hanedanın rahat olması devletin rahat olması anlamına gelir. Dolayısıyla, hatta dolayısıyla değil direkt olarak başa geçenin kardeşini öldürtmesi ne kadar kendi rahatı için ise aynı oranda devletin rahatı ve bekası içindir. Aksi olursa ne olacağı malum; en iyi ihtimalle Çelebi Mehmet dönemindeki gibi fetret devri, yüksek ihtimalle de parçalanıp dağılma...




  • Kraven kullanıcısına yanıt
    yahu sen öyle düşünüyorsun ben böyle düşünüyorum sana göre doğru bir uygulama bana göre asla kabul edilemez bir durum büyüyünce başıma iş açar diye kundakta bebeği boğdurmak

    yukarda bir arkadaş ceza yok demiş de , can almaktan büyük ceza mı var pardon


    osmanlı öncesi eski Türk devletlerinde böyle bir durum Mete handa var ancak o bunlardan tamamen farklı takdir edersin ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Ortada şirk falan yok.

    Kardeş katli kesinlikle dinen caiz değildir. Devletin ve milletin bekası için bu günahı işlemek zorundalar. O nedenle kanunnamede "Ekser ulema dahi tecviz etmiştir" ifadesi vardır. Yani ulemanın bile tamamı değil çoğunluğu bunu onaylamıştır. Çünkü isyan etmemiş ve hatta kundaktaki bebeklerin dahi öldürülmesinin dinen hiçbir kabul edilebilir bir tarafı yok. O nedenle bir önceki cümlede kullanılan ifade önemlidir: "nizâm-ı âlem içün"

    Herkes biliyor ki tahttaki padişah dışında yaşayan başka bir şehzade olması halinde, ne olursa olsun birileri o şehzadeyi kullanarak olay çıkacak ve binlerce, on binlerce kişi bu nedenle ölecek ve devlet zayıflayıp belki de çökme noktasına gelecek. Bütün bunları önlemek yani nizâm-ı âlem için günahsız birinin öldürülüp bu tehlikenin ortadan kaldırılması en uygun çözüm olarak görülüp uygulanmış. Maalesef çok acı bir olay olmasına karşın iyi ki de yapılmış çünkü reel politika olarak devlet adına son derece faydalı olmuştur.

    Padişah niye boğdurulur halihazırda farkındasındır böyle anlayışlar tevhit dışındadır.Saray tarihçiliği böyle oluyor galiba etikten yoksun biçimde millet faydası diyebiliyorsunuz kısacası

    Bu olay sadece etikle ilgili değil mantıkla da ilgilidir.Sorulacak soru şudur:Hanedan sahiplerinin taht hırsı uğruna suçsuz insanların ölmesi,iç savaş ile insanların düzenlerinin bozulması ne kadar etiktir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Assyria


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kraven

    Ortada şirk falan yok.

    Kardeş katli kesinlikle dinen caiz değildir. Devletin ve milletin bekası için bu günahı işlemek zorundalar. O nedenle kanunnamede "Ekser ulema dahi tecviz etmiştir" ifadesi vardır. Yani ulemanın bile tamamı değil çoğunluğu bunu onaylamıştır. Çünkü isyan etmemiş ve hatta kundaktaki bebeklerin dahi öldürülmesinin dinen hiçbir kabul edilebilir bir tarafı yok. O nedenle bir önceki cümlede kullanılan ifade önemlidir: "nizâm-ı âlem içün"

    Herkes biliyor ki tahttaki padişah dışında yaşayan başka bir şehzade olması halinde, ne olursa olsun birileri o şehzadeyi kullanarak olay çıkacak ve binlerce, on binlerce kişi bu nedenle ölecek ve devlet zayıflayıp belki de çökme noktasına gelecek. Bütün bunları önlemek yani nizâm-ı âlem için günahsız birinin öldürülüp bu tehlikenin ortadan kaldırılması en uygun çözüm olarak görülüp uygulanmış. Maalesef çok acı bir olay olmasına karşın iyi ki de yapılmış çünkü reel politika olarak devlet adına son derece faydalı olmuştur.

    Padişah niye boğdurulur halihazırda farkındasındır böyle anlayışlar tevhit dışındadır.Saray tarihçiliği böyle oluyor galiba etikten yoksun biçimde millet faydası diyebiliyorsunuz kısacası

    Bu olay sadece etikle ilgili değil mantıkla da ilgilidir.Sorulacak soru şudur:Hanedan sahiplerinin taht hırsı uğruna suçsuz insanların ölmesi,iç savaş ile insanların düzenlerinin bozulması ne kadar etiktir?

    Az kötülük daha çok miktarda zalimlik diye kavram mı var arkadaş birini öldürdüğün zaman kötüsün öyleyse süpermarketler 1 kuruşları geri vermedi diye ses etmeyelim kısacası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 29 Haziran 2017; 17:6:55 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.