Şimdi Ara

İNTERNET ABONELİK İPTALLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
2
Favori
1.255
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 🌀İNTERNET ABONELİK İPTALLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME🌀
    🔻Öncelikle mevcut aboneliği iptal ettikten sonra farklı bir firmadan yeni abonelik alacaksanız, eski firmayı iptal ettirmekle uğraşmayın. Tıpkı numara taşıma olayı gibi, yeni abonelik alacağınız firmaya geçiş(churn) yapmak istediğinizi söyleyin. Churn evrağını imzalayın ve tüm işlemleri onlar sizin yerinize halletsin. Bu sayede;
    ✅Hem eski firmayı iptal ettirmekle uğraşmazsınız
    ✅Hem yeni firmaya kurulum ücreti ödemezsiniz
    ✅Hem de hiç internet kesintisi yaşamadan geçişiniz tamamlanır.

    🔻Eğer aboneliği tamamen iptal edeceksiniz müşteri hizmetlerini arayarak iptalini istemek size sadece zaman kaybettirir. Zaten şu anda çoğu firma iptal ettirmemek için oyalama taktiğini kullanıyor. Bunun için yapmanız gereken firmanın bayisi varsa bayiye, bayisi yoksa firma internet sitesinde belirtilen faks numarasına iptal dilekçenizi ve kimlik fotokopinizi faks çekmek. Faksı çektikten sonra da mutlaka faks teyit belgesini alın ve saklayın. İşletmeci firma 24 saat içinde faturalandırmayı durdurmak ve 7 gün içinde abonelik iptalini sağlamak zorundadır.
    Eğer buna aykırı davranılırsa elinizdeki faks teyit belgesini de ekleyerekhttps://tuketicisikayet.btk.gov.tr adresine e-devlet şifrenizle girerek şikayet kaydı oluşturun.

    🔻Son olarak çok yakın zamanda abonelik fesih işlemleri E-devlet sistemi üzerinden de yapılabilecektir.



  • .
  • Merhaba çok darlandığımdan nereye yazacağımı bilemedim, Sanırım bu başlığın altına yazsam sorularıma cevap bulabilirim gibi duruyor.


    Geçen hafta yeni evime taşındım. Eski evimde Fiber kullanıyordum, yeni evde superonline fiber sağlarken, turk telekom vdsl hizmeti verebiliyor ancak. Ben de iki yıllık taahhütümün 9. ayındayım. iptal ettirmek istedim ama ancak VDSL'e geçebileceğimi , iptal edemeyeceğimi söylediler. Cayma bedeli olarak 1400 tl çıkardılar. Peki dedim geçelim o zaman VDSL'e. Sonra olaylar büyüdü.


    2 yıl önce Balıkesirden gelirken hattımı taşımdan Gaziantep'te Fiber başvurusunda bulundum. Haliyle ADSL internetimi Fibere çevirip telefonumu da iptal ettirmek istedim. İlgili kişiler (isimleri ve görüşme tarihlerim de mevcut) telefonumu ve internetimi iptal ettiler. Yalın internet kullanmaya başladım.


    Daha doğrusu ben yalın kullandığımı düşünüyordum ta ki dünkü başvuruya kadar. Benim internetimi yalın kullanma gibi bir durumum yokmuş, çünkü yalın internet için telekoma ödemem gereken ekstra bedeli ödemeden iki yıl boyunca yalın internet kullanmışım. Bu benim suçum değil, çünkü bana hiçkimse ne bir fatura çıkardı, ne de en başta bu konuda beni bilgilendirdi. Telekom yetkilesinin söylediğine göre ben BUG'a düşmüşüm, arada kalmışım. Telekomun bunu çoktan bulması gerekiyormuş ama gözlerinden kaçmışım.


    Peki ne olacak diyorum? Ya hattınızı iptal ettireceksiniz, 1400 tl ödeyeceksiniz, ya da size yeni bir telefon vereceğiz , 2 yıl taahhüt yapacaksınız, VDSL'i ancak öyle çekebileceğiz diyorlar. Peki VDSL modem verecek misiniz diyorum, yanıt HAYIr, 250 tlye siz kendiniz alacaksınız. Peki Fiberdeki taahhüt ettiğiniz 50 MPS hızı veremezseniz cayma bedelini kullanmak istediğimde telefon taahhütü ne olacak diyorum? Onun cezasını da tamamen ödemeniz gerekiyorlar diyorlar. Elim kolum bağlandı .


    ASIL SORMAM GEREKEN ŞEY ŞU:

    1-HEnüz internetimle ilgili hiçbir şey yapamadım. Taşınalı bir hafta oldu. Ben tüketici hakem heyetine bunu şikayet etmek istersem, önce hattımı iptal edip, mevcut ceza belgesiyle mi başvurmam gerekiyor? Şu an olabilecek olayları farazi şekilde anlatsam bana yardımcı olurlar mı ?

    2- Turkcell 600 tlye kadar cezai işlemleri karşılıyor, bu işlemleri karşılaması için TELEKOM internetimi iptal edip mi onlara başvurmam lazım. Yani önce superonline bağlatıp, sonra mı telekomu kapattırmam gerekiyor?


    OKuduğunuzz için teşekkürler. Yanıtınız benim için çok önemli.

  • alperkurt A kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Bu anlattıklarınızı size söyleyen Ne güzel de boş konuşuyormuş 😆
    Tüketici Hakem heyeti ile uğraşmanıza gerek yok. Abonelik sözleşmeleri yönetmeliğinin 16. Maddesi yeni yerleşim yerinde aynı kalitede hizmet sunulamıyor sa tüketici hiçbir bedel ödemeden sözleşmeyi feshetme hakkına sahiptir diyor. Çoğu kişi bu durumu altyapı yoksa diye bilir ama altyapının olmaması şart değil. Sizi farklı bir tarifeye geçmeye bile zorlayamazlar. Tüketici Hakem heyeti aylarca sürer hiç gerek yok.https://tuketicisikayet.btk.gov.tr adresine e-devlet şifrenizle girerek şikayet kaydı oluşturun. Aboneliğin o adrese naklini istediğinizi fakat tarife değiştirmek zorunda bırakıldığını zı belirtin. bahsettiğim yönetmelik maddesini gerekçe göstererek sözleşmeyi cayma bedelsiz iptal etmek istediğinizi belirtin.
    Birkaç gün içinde cevap yazacaklardır. Gelen cevabı benimle paylaşın İNTERNET ABONELİK İPTALLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hp_anka -- 16 Ekim 2020; 15:48:55 >
  • hp_anka H kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkürler. Hemen yazıyorum.

  • alperkurt A kullanıcısına yanıt
    İNTERNET ABONELİK İPTALLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
  • hp_anka H kullanıcısına yanıt

    Bunu gösterdim kendilerine, o madde üzerinden iptal edemeyiz, biz zaten sizin aldığınız 50 mbps hızı VDSL'le de vermeyi deneyeceğiz dediler. O esnada bağırıp çağırmak da bir işe yaramıyor ki bağırıp çağırsak. Sadece mağdur ediliyoruz.


    Peki ben bu esnada superonlinela görüşüp internetimi bağlatsam bir sorun olur mu? Öğretmenim ve internet kafelerden canlı ders anlatıyorum....




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alperkurt -- 16 Ekim 2020; 16:0:58 >
  • alperkurt A kullanıcısına yanıt
    Kuzu kuzu edecekler
  • Gelen cevap....

    Şikayeti Çözümle
    Sayın Alper KURT,

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu üzerinden şirketimize iletmiş olduğunuz şikayetiniz hakkında gerekli inceleme ve çalışmalar titizlikle yapılarak tamamlanmıştır.

    28.05.2014 tarihi itibari ile yürürlüğe giren Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile; belirsiz süreli ve süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli sözleşmelerin tüketiciler tarafından cezai şart ödenmeksizin feshedilebilmesi düzenlenmiştir. Şirketimiz ile aboneler arasında imzalanan “ TTNET Abonelik Sözleşmesinde” cezai şart bulunmamakta olup, abone fesih hakkını herhangi bir ceza bedeli ödemeksizin kullanabilmektedir.

    Bununla birlikte şirketimiz tarafından abonelere özel şartlarla sunulan kampanyalar; 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu, bu Kanun kapsamında çıkartılan Yönetmelik, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Kurul Kararları ile Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve yönetmeliklerine uygun olarak düzenlenmektedir.

    Elektronik Haberleşme Sektöründe hizmet veren şirketimiz tarafından, kampanya taahhüt süresinden önce aboneliğin iptali halinde; Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun 03.01.2013 tarih ve 2013/DK-THD/14 numaralı “Taahhütlerde Yer Alan Cayma Bedelleri” konulu Kurul Kararı ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında çıkarılan Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği’nin 16. maddesi gereği; kampanya kapsamında sağlanan faydalar ile taahhüt süresi sonuna kadar kalan hizmet bedelleri karşılaştırılarak düşük olan bedel kararda belirtilir şartlarla, aboneden tahsil edilebilecektir.

    Abonelik iptal faturası içerisinde yer alan kampanyadan sağlanan avantajlara ilişkin ücretler; kampanya ve taahhütlerin bitiş süresinden önce iptal edilmesi halinde geri alınan indirimlere yahut cihaz bedellerine ait ücretler olup abonelerden cezai şart adı altında ücret alınması söz konusu değildir.

    Bilgilerinize arz ederiz.

    Saygılarımızla.
  • 2 ay önce vdsl kampanya başlattık.Abim engelli indirimi kullandı ve kendisi başka eve taşındı, interneti ben kullanıyorum.İnternette kopmalar, gitmeler başladı sinir oldum.2 yıllık taahhüt var erken iptal edecem ama ne yapabilirim ?
  • alperkurt A kullanıcısına yanıt
    Onlar olayı başka anlamış.
    Siz ne yazmıştınız ki tam olarak.
    Bir de cevap yazarken benim mesaja cevap yazın da bildirim gelsin. Öbür türlü bildirim gelmiyor
  • alperkurt A kullanıcısına yanıt
    Mağdur olan sizsiniz ama, cevap yazmış mısınız diye günde bir iki kez girip bakan benim ne hikmetse. Siz bilirsiniz o halde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hp_anka -- 24 Ekim 2020; 3:36:24 >
  • hp_anka H kullanıcısına yanıt

    Çok yararlı bir cevap olmuş. Forumda pek çok kişinin işine yarayabilir, teşekkürler

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hp_anka

    Mağdur olan sizsiniz ama, cevap yazmış mısınız diye günde bir iki kez girip bakan benim ne hikmetse. Siz bilirsiniz o halde

    İki ay sonunda yeniden merhaba.


    Çoook uzun bir sürecin ardından (10'dan fazla ana merkeze gittim ve oradaki tüm yetkilerle görüştüm, kafalarını şişirdim resmen) sistemde oluşan boşluktan dolayı nihayet benim haklı olduğuma karar veren bir yetkili tarafından arandım. BU sürecin daha da uzayacağını, 1700 tl cayma bedeli vermemin gereksiz olacağını, bu hatanın benden kaynaklanmadığını söylediler. Yalnız sürecin hala uzayabileceğini (benim iki yıl boyunca indirimli tarife kullanmam ve aslında kullanmamam gerekliliği vs.vs.) bu durumda en pratik yolun benim en alt tarifeye geçirilip, sanki yeni abonelik başlatıyormuş gibi başlayıp, tekrardan cayarak oradaki 110 tllik cayma bedelini ödemem olduğunu söylediler. Ben de kabul ettim. Bir an önce bitsin de bu süreç ne olursa olsun. Bıktım artık çünkü.


    Yanıt veremediğim için kusura bakmayın. Eskisi kadar giremiyorum foruma. Yardımlarınızı için teşekkürler.


    Yalnız şunu anladım ki ne kadar haklı olursanız olun, birilerinin tepesine ekşimeden hiçbir işiniz hallolmuyor bu ülkede.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.