Şimdi Ara

İnan Kıraç: Yerli otomobil elektrikli olacak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
0
Favori
3.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • adamların tek derdi koltuk rant para yolsuzluk..

    burda yerli otomobil vs yapılacağına inananlar, bu ülkeyi bataklığa batıran kesim

  • aslanoto A kullanıcısına yanıt
    2021-2022'yi beklememiz gerek.

  • Hadi bakalım göreceğiz.

  • Kimse de demiyor ki; 1 KW elektriği 0.40 küsur TL'den satılan, üzerine TRT payı gibi alakasız tonlarca vergi koyan bir yönetimde elektrikli otomobilin kendisi kaç lira olur? Şarjı kaç lira olur?

  • Hadi hayırlısı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikli olarak bir marka oluşturulması gerekli. Oluşturulacak bu markaya ait Ar-ge yatırımı yapılmalı. Bu şekilde işin ciddiyetini görebiliriz. Yoksa 3-5 firma bir araya gelip bir prototip yapmaları çok büyük sıkıntı değil. Zamanında jet fadıl bile bir prototip ürettirdi.



    Yerli bir otomobil üretilebilir. Sanayi altyapımız fazlasıyla müsait. Zaten bu konuda uzman bir firma -Karsan- da işin içinde. Önemli olan bu üretilecek otomobilin verimliliğidir. Elektrikli bir otomobilin ülkemiz için oldukça erken olduğunu düşünüyorum. Zira trafik altyapımız dahi buna müsait değil. Kesinlikle hibrit bir araca öncelik verilmesi gerektiğini düşünüyorum.



    Örneklersek ; pek çoğumuzun yaptığı gibi bagaj full dolu memleketimize gider geliriz. Benim için 650 km. Elektrikli bir otomobilin bu ağırlıkla bu menzile ulaşması çok kolay olmayacak; arada mutlaka şarj isteyecektir. Hızlı şarjla dahi min:15-30 dk beklenmesi gerekecek. Bekleriz değil mi? Mola süresi ne de olsa. Hayır!! Trafikteki tek elektrikli araç sen değilsin. Şarj istasyonlarında sıra oluşacak.. dolayısı ile özellikle uzun yolda çok efektif olmayacak. Bu arada 1.2 tsi ye bile bu araba çekmez diyen halkın bu aracın performansını beğenmesi mümkün değil. Çünkü üretici menzili koruyabilmek için performansı kısacak.



    Ayrıca pil değişim maliyetleri de oldukça yüksek; malumunuz. 72 amper basit bir akü bile 250 tl.



    Yani yerli araç elektrikli olarak üretilip de milli duygularla alan arkadaşım kısa süre sonra o pembe rüyasından uyanmak zorunda kalacak.



    Sözün özü : öncelikle yerli bir marka yaratılmalı; bu markaya ait bir ar ge tesisi kurulmalıdır. İkinci olarak tasarım hibrit olmalıdır.



    Fluence ZE fiyaskosunu unutmayın.



    Tabi bu yazdıklarım 3-5 senelik bir plan doğrultusunda geçerli. Yoksa 15 sene sonra üretim düşünülüyosa o zaman ki teknolojiyi bilemem.



    Bir diğer meselede kudurun, havlayın vs. aşağılayıcı yazan arkadaşlar. Öncelikle şunu bilin kimsenin kudurduğu filan yok. Sadece insanlar doğru dürüst ve gerçek şeyler görmek istiyorlar. Ve sırf yapılmış olmak için devlet zarara uğratılmasın istiyorlar. Malum köprülerden halka gireni biliyoruz! Ama siz inatla böyle ayrıştırıcı ve keskin bir dil kullanmaya devam ediyorsunuz. İşin komiği işin sonunda hep kıvırmak zorunda kalıyorsunuz )))) Bence yanlış gördüklerinizi siz de eleştirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alito kullanıcısına yanıt
    araç sarj istasyonlarında elektrikten vergi alınmayacak diye biliyorum.evde sarj edersen başka tabi.)
    gerçi bizim ülkemizde her an herşey değişebilir. araç sarjları 2 kat fiyatada çıkabilir petrol satışı azalmasın diye. endişende haklısın

  • bence elektrikli olacaksa jeneratörlü bir araç olmalı tıpkı chevy volt gibi. Türkiye deki elektrik altyapısıyla bu araçları şarj edemeyiz.
  • Bu aracı evde şarj etmen imkansız 10 günde anca dolar, dediği gibi şarj istasyonları çoğalmalı ama bir videoda izlemiştim Türkiye'nin elektrik alt yapısı elektrikli araç sayısı 60 bini geçtiğinde çöker deniliyordu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha elektrık uretemıyoruz neyın kafası bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocatepe

    Öncelikli olarak bir marka oluşturulması gerekli. Oluşturulacak bu markaya ait Ar-ge yatırımı yapılmalı. Bu şekilde işin ciddiyetini görebiliriz. Yoksa 3-5 firma bir araya gelip bir prototip yapmaları çok büyük sıkıntı değil. Zamanında jet fadıl bile bir prototip ürettirdi.



    Yerli bir otomobil üretilebilir. Sanayi altyapımız fazlasıyla müsait. Zaten bu konuda uzman bir firma -Karsan- da işin içinde. Önemli olan bu üretilecek otomobilin verimliliğidir. Elektrikli bir otomobilin ülkemiz için oldukça erken olduğunu düşünüyorum. Zira trafik altyapımız dahi buna müsait değil. Kesinlikle hibrit bir araca öncelik verilmesi gerektiğini düşünüyorum.



    Örneklersek ; pek çoğumuzun yaptığı gibi bagaj full dolu memleketimize gider geliriz. Benim için 650 km. Elektrikli bir otomobilin bu ağırlıkla bu menzile ulaşması çok kolay olmayacak; arada mutlaka şarj isteyecektir. Hızlı şarjla dahi min:15-30 dk beklenmesi gerekecek. Bekleriz değil mi? Mola süresi ne de olsa. Hayır!! Trafikteki tek elektrikli araç sen değilsin. Şarj istasyonlarında sıra oluşacak.. dolayısı ile özellikle uzun yolda çok efektif olmayacak. Bu arada 1.2 tsi ye bile bu araba çekmez diyen halkın bu aracın performansını beğenmesi mümkün değil. Çünkü üretici menzili koruyabilmek için performansı kısacak.



    Ayrıca pil değişim maliyetleri de oldukça yüksek; malumunuz. 72 amper basit bir akü bile 250 tl.



    Yani yerli araç elektrikli olarak üretilip de milli duygularla alan arkadaşım kısa süre sonra o pembe rüyasından uyanmak zorunda kalacak.



    Sözün özü : öncelikle yerli bir marka yaratılmalı; bu markaya ait bir ar ge tesisi kurulmalıdır. İkinci olarak tasarım hibrit olmalıdır.



    Fluence ZE fiyaskosunu unutmayın.



    Tabi bu yazdıklarım 3-5 senelik bir plan doğrultusunda geçerli. Yoksa 15 sene sonra üretim düşünülüyosa o zaman ki teknolojiyi bilemem.



    Bir diğer meselede kudurun, havlayın vs. aşağılayıcı yazan arkadaşlar. Öncelikle şunu bilin kimsenin kudurduğu filan yok. Sadece insanlar doğru dürüst ve gerçek şeyler görmek istiyorlar. Ve sırf yapılmış olmak için devlet zarara uğratılmasın istiyorlar. Malum köprülerden halka gireni biliyoruz! Ama siz inatla böyle ayrıştırıcı ve keskin bir dil kullanmaya devam ediyorsunuz. İşin komiği işin sonunda hep kıvırmak zorunda kalıyorsunuz )))) Bence yanlış gördüklerinizi siz de eleştirin.

    Valla tebrikler şurada beyniyle yazan bir kaç kişiden birisi olmuşsun akp lileri zaten kaale bile almıyoruz onlar için durum çok feci

    benzinli arabada yakıt alım ve yola koyulma süreci 5 dk sürüyor elektirikli arabada şarj süreci bu kadar kısalmadığı sürece elektrikli araba işi türkiyede mevcut mimari yüzünden verimli olamaz
    adam bağcılarda 4.5. katta oturuyor akşam arabasını sokağa kaldırıma park ediyor ne yapcak evin 4.kat camından aşşağı elektrik kablosu mu uzatacak yada belediyenin her sokağa aynı anda bir çok aracı şarj edebilecek elektrik otomatları mı koyacağını düşünüyor (devlet öncelikle itfaiye suyu için yangın direkleri koysun) yoksa benzin istasyonlarnın şarj istasyonlarına mı dönüşeceğini düşünüyorlar (asgari 30 dk şarj) mevcut şu an ki teknoloji de elektirikli araba işi Türkiyede şehirlerde yürümez ama kırsalda olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 25 Kasım 2017; 10:45:1 >




  • ben devletin yerinde olsam saabdan aldıkları arabaya hazır motor ve şanzıman alıp geri kalanları yerli parçalar kullanarak karsan markası ile piyasaya sürerim piyasadaki arz ve talebe göre şirketin yönünü çizer pozisyon alırdım baktım piyasa da araç tutuldu iş yapıyor yeni modeller çıkarmaya başlarım (yine motor vs hazır satın alarak) ne zaman elektirikli araçlar iş yapacak kapasiyteye gelir o zaman ürettiğim araçlarım elektirikli versiyonlarını üretip piyasaya sürerim
    herşeyi sıfırdan yapmak çok gereksiz bir şey türkiye için
  • Elektrikli doğru karar. Ama rekabet edeceği sınıfı doğru seçmeliler. Tesla, BMW veya Mercedes gibi şirketlerle yarışmak ilk etapta hüsran getirir. Önce turizm bölgelerinde ve şehir içinde kullanılabilecek modellerle başlanabilir. "Electrical Car" diye aratırsanız Çin'de şu anda yapılan yüzlerce modeli görebilirsiniz. Fiyatlar Smart benzeri arabalarda ortalama 5000 $ civarında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men


    quote:

    Orijinalden alıntı: PeYLeR.

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Anca laf, icraat göremiyoruz.


    Ancak laf söylüyorsunuz. Sizlerin ne icraatı olmuş ?

    Niye hep kötüleme, karalama, laf sokma çabalarındasınız.

    İnan Kıraç: Yerli otomobil elektrikli olacak


    Ben her seçim öncesi meydanlara çıkıp, yerli ucagımız goklerde, yerli otomobil yapıyoruz dıye mılletı kandırmıyorum. Benım boyle bır vaatim yok, böyle bir sözüm yok ben neden icraat gösteriyor muşum ? Her seçim vaat verenlere git sor bu saçma soruları.

    Ne oldu gerceklerı soyleyınce karalamak, laf sokmak mı oluyormuş ? Söz verip yapmıyorlarsa, her secım ınsanları kandırıyorlarsa hesap sorarız kardeşim sana ne oluyor hayırdır ? Hukumetler bıze hızmet etmek ıcın secılıyorlar, hızmet veremıyorlarsa başkası gelır bu kadar basıt.

    Yerlı araba dıye saab dan prototıp aldık 46 mılyon dolar veya tl artık neyse çöpe gıttı. Sen gıt bunların hesabını sor.




    İnan Kıraç: Yerli otomobil elektrikli olacak
    İŞLERİ GÜÇLERİ YALAN !




  • Ben bunlara inanmaktan vazgeçtim. Hala güzel günleri göreceğimizi düşünenler, umudunu kaybetmemiş olanlar size saygı duyuyorum.

  • TIGERSHARK kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim kardeşim.

    Adamlar öyle bir pembe rüyada yaşıyorlar ki; en dibi görmeden ne uyanacaklar ne de inanacaklar. Maalesef ki uzun süredir ekonomi ve dış ilişki politikaları baştan aşağıya yanlış. Bu da bizi hızla dibe götürüyor. Ama sorsan ameriga avrupa bize saldırıyor dan başka bir şey bilmezler. Keşke görebilseler; keşke dinleseler, keşke eleştirseler. Nerdee;

    Malum şahıs ve adamları saraylarda lüks içinde yaşarken; milyonlarca gereksiz göçmene bakarken, yapılan zamları bile savunan bir kitle bu)))



    İnşallah ben yanılırım da şu yerli oto işi yararımıza sonuçlanır ancak; yöntem, tercihler, gidişat bütün parametreler fiyasko kokuyor maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha nerede üretileceği belli değil tesis yok şirket kurulmamış araçların teknik şartnamesi bile yoktur ölme eşeğim ölme 2030 da piyasaya çıkar inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012412352354234 yılında yaparsınız. Fiyatı da 100 bin pound olur.
  • Şu anda 11 milyon binek arabası var. Önümüzdeki 10 senede bunun %10 unu elektrikli yapsalar Türkiye'ni kurulu elektrik üretim kapasitesinin sırf araba şarjı için 2-3 misli artması gerekiyor.

    Ortalama 75 KW motor ve 15,000 km/sene varsayımı ile çıkan kurulu güç ihtiyacı bu. Ayrıca 10 sene sonrası diğer elektrik kullanımının da arttığını düşünürsek 4-5 misli bir kapasite artışı planlamak gerekir. Bizim şu anda dışarıdan elektrik ithal ettiğimizi hatırlatmak isterim.

    Şu anda kurulan rüzgar veya güneş enerjisi projeleri ihtiyaca sadece çerez oluyor.Bu da ancak nükleer enerji ile ihtiyaç karşılanabilir demektir.Yani epeyi bir yatırım gerekiyor. Tabii bir turizm ülkesi olan Türkiye'de Çernobil benzeri bir felaket 8-10 sene turizmi öldürür, yani 250 milyar dolara kadar zarar yazar.

    Tabii bunu ekonominin içinde bulunduğu durumda dövize endeksli sabit elektrik fiyat garantisi ile yapacaklardır. Ayrıca devlet akaryakıt vergi kaybını elektriğe yüklemek zorundadır.

    Sonuç olarak elektrik şarjı üzerindeki vergi yükünün akaryakıt üzerinde olandan çok daha düşük olacağını beklemek hayal olur.

    Şehir içi kullanıma yönelik fiyatı 5-6 bin $ arası en az 150 km menzilli bir elektrikli araba elektrikli motosikletler gibi talep görür. Şehir içinde içten yanmalı motorlar da kısıtlanırsa hava kirliliği de azalır.

    Velhasıl bu iktidarın sağa sola saçtığı bir sürü gereksiz paralar manevra sahasını çok daralttı. Satılacak ne varsa satıldı ama hala dış- iç borç Cumhuriyetin en yükseği.

    Elektrikli araba zaten 20 sene sonra tüm gelişmiş ülkelerde mecburi olacağı için doğru tercih ama benim gibi çoğu insan bunu 2019 için bir şov gibi görüyor, öyle sıfırdan 2-3 senede olacak iş değil, büyük firmalar yüzlerce milyar dolar yatırım yapıyor ve patentler alıyor.Çin bu resimdeki arabayı birkaç bin dolara yapıyor ve isteyene satıyor.Belki Tesla standardında değil ama orta-alt sınıfın her ihtiyacına uygun ortalama 5,000 $ bedelli yüzlerce model var İnan Kıraç: Yerli otomobil elektrikli olacak




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.