Şimdi Ara

İlk Türk Otomobili ; DEVRİM.. İbret Alınıcak Olay.. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
204
Cevap
0
Favori
93.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bunu herkes biliyodur ama ayrıntılı paylaşiyim dedim

    Ömer Çemberci, İzmir Narlıdere'deki atölyesinde, patenti bir Alman mühendisine ait, "Diardi" marka el yapımı otomobil üretmeye başladı ve Almanya'dan 3 sipariş aldı.

    İzmirli İşadamı Ömer Çemberci, patenti bir Alman makine mühendisine ait el yapımı spor otomobilin üretim ve lisans hakkını aldı. Narlıdere'deki atölyesinde İtalyanca "Küçük hırçın kedi" anlamına gelen "Diardi" isimli spor otomobili üretmeye başlayan Çemberci, daha şimdiden Almanya'dan 3 sipariş aldı. AB normlarına uygun ürettiği aracı, Avrupa'da 29 bin 900 Euro'dan satışa çıkaran Çemberci, Türkiye için vergiler hariç 25 bin Euro fiyat belirledi. İzmir'in tanınmış firmalarından Çemberci Otomotiv'in sahibi Ömer Çemberci, bir ilke imza atarak Almanya'ya otomobil ihraç etmeye başladı. Tasarımı Alman Makine Mühendisi arkadaşı Ralfh Rudolf'a ait aracın üretim ve pazarlama hakkını alan Çemberci, Narlıdere'deki atölyesinde üretime başladı.
     İlk Türk Otomobili ; DEVRİM..  İbret Alınıcak Olay..


    Üç araba Almanlara satıldı bile
    Tüm parçaları el yapımı ve yerli olan spor araçtan örnek üreten Çemberci, patentin sahibi arkadaşı Ralfh Rudolfh'un siparişi üzerine 3 araç daha imal etti. 3 Diardi'nin de sahiplerinin hazır olduğunu belirten Çemberci, "İzmir'de yapılmış bir otomobil 1 ay içinde Almanya yollarında olacak. Bu büyük bir gurur kaynağı" diye konuştu. 800 kilogram ağırlığındaki aracın bir butik aracı olduğunu belirten Çemberci motor kapasitesinin isteğe bağlı şekilde değişebileceğini sözlerine ekledi

    İmalat daha ucuz
    Ömer Çemberci, Alman arkadaşı Rudolfh'tan aracın üretim iznini almakta Türkiye'deki işçilik ve maliyetin ucuz olması nedeniyle zorlanmadı. Aracın Almanya'da üretilmesi halinde 40 bin 500 Euro'ya satılacağını belirten Çemberci, dünyaca ünlü Lotus Seven serisinden esinlenerek yapılan Küçük Hırçın Kedi Diardi'yi şu sözlerle anlattı:

    Ağırlığı 800 kg.
    "Biz Diardi'ye 120 beygir gücündeki Fiat Abart sportif motorunu taktık. Ancak 342 beygire kadar motor takabilmek mümkün. 800 kilogram ağırlığındaki aracımız, 300 kilometre hız yaparken, sürat yapılmaması halinde 100 kilometrede 4.5 litre yakıt tüketerek önemli bir tasarruf sağlıyor. Ayrıca 100 kilometre hıza 6.5 saniyede ulaşabiliyor. Biz şasi aksamı yani iskeleti için 3 milimetre kalınlığında profil, kaportası içinse yarış teknelerine üretilen özel bir polyester kullanıyoruz. Aracın motor haricinde tamamını atölyemizde üretiyoruz."


    Diardi'nin özellikleri
    Motor :16 valf 120 beygir (Gücü isteğe bağlı yükstilebiliyor)
    0-100 km Hızlanma :6.5 saniye
    Maksimum Hız :300 km/h
    Ağırlık : 800 kg
    Karoser :2 kişilik cabrio spor
    İç Mekan :Deri döşeme
    Yakıt deposu: 55 litre
    Yakıt Tüketimi : 100 kilometrede 4.5 litre
    * İsteğe göre aksesuar seçimi de yapılabiliyor
    * İç ve dış aksam el yapımı Türk malı
    Fiyat :25 bin Euro (Türkiye) 29 bin 900 Euro (Avrupa)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky


    quote:

    Orjinalden alıntı: breakerman

    Evet vatan millet sakarya olmuş biz bu kadar sahip çıkıyoruz işte soyumuza dedelerimize, biz bu gençliğiz işte Atatürk'ün emanet ettiği böyle devam ederek bu ülkeyi yüksek medeniyet seviyelerine çıkaracak.. (2005 sonunda piyasaya çıkan Mecedes yeni ML serisine bir bakın biraz ilgili olan varsa otomotiv dünyasıyla zaten dikkatini çekmiştir 2005 yılında Mercedes'in 3 yıl öne piyasaya çıkmış kia gibi bir markanın jeep inin ön tasarımını taklit ettiğini) Biz bu yaşadıklarımızın hepsini hak ediyoruz başka birşey değil bu bilinçle bu anlayışla. Peki hiç duyanınız olmuş muydu bu benzinin aslında koyulmamasının sağlandığını ve bunu yaptıranın da Koç olduğunu sebebinin ise kısa bir süre sonra Anadol arabalarını piyasaya sürecek olması olduğu şeklinde bir rivayetin yıllardan beri dolaştığını ..

    soyumuza dedemize sahip çıkmak ayrı,aptallık ayrı şeylerdir.karıştırılmasın lütfen...belkide soyumuza dedemize sahip çıkalım derken hep kendimizi kandırdığımız için buradayızdır.nedersin?

    belkide senin gbi düşünenlere kanıp bu hallere düşmüşüzdür
    tarihini unutanların coğrafyasını başkaları çizer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _ETUSCH_ -- 28 Ocak 2006 20:22:59 >
  • ben gerçekten bu olaydan çok etkilenmiştim.benzini bitti diye bir arabay üstelik Türk insanının emeğiyle üretilmiş bir otomobile bunu yapmak gerçekten çok hunharcazira o kafalar o zaman 3 tane üretilen aracın ikisini imha etmeyi başarmışlar ama bitanesi şu an eskişehir'deki demiryolları müdürlüğünde muhafaza ediliyomuş.bizim insanımız zaten hep ithal mal hastası olduğu için bu araca da hiç olumlu gözle bakmamışlar ve TÜRK'ün yapacağı da zaten buydu diyerek kestirip atmışlar.neyse olan olmuş ama bizim bu olaydan ders almamız gerekir ve kendi insanımızı,mühendisimizi,genç beyinlerimizi başkalarına kaptırıncıya kadar onlar sahip çıkmalıyız
  • tipi güzel eski olmasına rağmen ama tarihi eser olmuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ETUSCH_

    quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky


    quote:

    Orjinalden alıntı: breakerman

    Evet vatan millet sakarya olmuş biz bu kadar sahip çıkıyoruz işte soyumuza dedelerimize, biz bu gençliğiz işte Atatürk'ün emanet ettiği böyle devam ederek bu ülkeyi yüksek medeniyet seviyelerine çıkaracak.. (2005 sonunda piyasaya çıkan Mecedes yeni ML serisine bir bakın biraz ilgili olan varsa otomotiv dünyasıyla zaten dikkatini çekmiştir 2005 yılında Mercedes'in 3 yıl öne piyasaya çıkmış kia gibi bir markanın jeep inin ön tasarımını taklit ettiğini) Biz bu yaşadıklarımızın hepsini hak ediyoruz başka birşey değil bu bilinçle bu anlayışla. Peki hiç duyanınız olmuş muydu bu benzinin aslında koyulmamasının sağlandığını ve bunu yaptıranın da Koç olduğunu sebebinin ise kısa bir süre sonra Anadol arabalarını piyasaya sürecek olması olduğu şeklinde bir rivayetin yıllardan beri dolaştığını ..

    soyumuza dedemize sahip çıkmak ayrı,aptallık ayrı şeylerdir.karıştırılmasın lütfen...belkide soyumuza dedemize sahip çıkalım derken hep kendimizi kandırdığımız için buradayızdır.nedersin?

    belkide senin gbi düşünenlere kanıp bu hallere düşmüşüzdür
    tarihini unutanların coğrafyasını başkaları çizer


    belkide yazdıklarının arkasında olmayıp mesajını editleyen sen gibilerin durumlar ve olaylar karşısındaki değişkenliği yüzünden bu hallerdeyizdir.

    tarihimizide unuttuğumuz yok.sadece "almanlar yenildiği için bizde yenilmiş sayıldık" tarzı türk yalanlarına inanmıyoruz o kadar.
  • ben yazdıklarımın arkasındayım sadece kendime yakıştıramadığım için bi kısmını sildim cümlenin anlamı değişmedi sadece biraz daha yumuşak

    bende değişmedim
    sende değişmedin
    anlıyorsun değil mi?
  • bu bi komloda olabilir sabotajda ama askerlik yapanlar bilir

    aman paşa beklemesin, aman acele edin, aman geldiydi, aman gittiydi gibi ''hem panik hem yalaka'' insanların doğurduğu ihmalkarlıkda olabilir
  • Arkadaşlar tartışmanın bir anlamı yok.. Ben bu konuyu buraya yazarken Geçmişi düzeltemiyeceğimizi zaten biliyordum Sizde biliyorsunuz.. Olan olmuştur artık bu işin geri dönüşü yok o tarihlerde bu işin içinde olan ve DEVRİM in üretiminde ve yola çıkışında aktif rol oynayanlar hayatlarının son demlerini yaşamktalar.

    Bizim yapabileceğimiz ise şu, Bundan sonra böylesi bir olay olursa Vatanımıza , Mühendisimize sahip çıkmaktır...

    Başlığada özellikle ''İbret Alınması Gereken Olay'' diyede eklemiştim..

    TÜRK herzaman daha iyisine laiktir
  • Dostum bir konuda yanlışın var sanıyorum Konuyu ben açtım ''İbret alınıcak olay'' başlığınıda ben ekledim ve kimseye küfür etmedim.. Sanıyorum bir karışıklık oldu... daha dikkatli okursan sevinirim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky


    quote:

    Orjinalden alıntı: _ETUSCH_

    ben yazdıklarımın arkasındayım sadece kendime yakıştıramadığım için bi kısmını sildim cümlenin anlamı değişmedi sadece biraz daha yumuşak

    demek kendimize yakıştıramadığımız şeyleri yazmamak gerekiyormuş değil mi?bak ben senin gibi küfür etmedim ve yazdıklarımın halen arkasında durabiliyor,silip editlemiyorum

    birde benden sana tavsiye,"ibret alınacak olay" diye başlık açtığında,açtığın başlığın altına insanlara küfür etmezsen daha inandırıcı olur ve daha çok taraftar bulursun.

    ayrıca daha evvel dediğim gibi 59 model chevynin aynısı olmuş.taklitçilikte dünyanın önde gelen milletlerindeniz sanırım.yalansa birileri küfür ederek değil,tezini deliller ile ispat ederek gelsin karşıma...yoksa buralarda esmek çok kolay oluyor.

  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ETUSCH_

    ben yazdıklarımın arkasındayım sadece kendime yakıştıramadığım için bi kısmını sildim cümlenin anlamı değişmedi sadece biraz daha yumuşak


    demek kendimize yakıştıramadığımız şeyleri yazmamak gerekiyormuş değil mi?bak ben senin gibi küfür etmedim ve yazdıklarımın halen arkasında durabiliyor,silip editlemiyorum

    ayrıca daha evvel dediğim gibi 59 model chevynin aynısı olmuş.taklitçilikte dünyanın önde gelen milletlerindeniz sanırım.yalansa birileri küfür ederek değil,tezini deliller ile ispat ederek gelsin karşıma... yoksa buralarda esmek çok kolay oluyor.
  • madem ispat hoşuna gidiyor başka bir şeyi taklit olmayan tamamen özgün ilerleyen bir tek örnek ver bize de görelim
    quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky


    quote:

    Orjinalden alıntı: _ETUSCH_

    ben yazdıklarımın arkasındayım sadece kendime yakıştıramadığım için bi kısmını sildim cümlenin anlamı değişmedi sadece biraz daha yumuşak


    demek kendimize yakıştıramadığımız şeyleri yazmamak gerekiyormuş değil mi?bak ben senin gibi küfür etmedim ve yazdıklarımın halen arkasında durabiliyor,silip editlemiyorum

    ayrıca daha evvel dediğim gibi 59 model chevynin aynısı olmuş.taklitçilikte dünyanın önde gelen milletlerindeniz sanırım.yalansa birileri küfür ederek değil,tezini deliller ile ispat ederek gelsin karşıma... yoksa buralarda esmek çok kolay oluyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ETUSCH_

    madem ispat hoşuna gidiyor başka bir şeyi taklit olmayan tamamen özgün ilerleyen bir tek örnek ver bize de görelim
    quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky


    quote:

    Orjinalden alıntı: _ETUSCH_

    ben yazdıklarımın arkasındayım sadece kendime yakıştıramadığım için bi kısmını sildim cümlenin anlamı değişmedi sadece biraz daha yumuşak


    demek kendimize yakıştıramadığımız şeyleri yazmamak gerekiyormuş değil mi?bak ben senin gibi küfür etmedim ve yazdıklarımın halen arkasında durabiliyor,silip editlemiyorum

    ayrıca daha evvel dediğim gibi 59 model chevynin aynısı olmuş.taklitçilikte dünyanın önde gelen milletlerindeniz sanırım.yalansa birileri küfür ederek değil,tezini deliller ile ispat ederek gelsin karşıma... yoksa buralarda esmek çok kolay oluyor.



    ben özgün şeyler üretiyoruz demiyorum ki ispatını yapayım?ama taklit bu araba dediğimde sen bana gerizekalı diyorsun...
  • birincisi bu araba ne kadar taklit olursa olsun safkan türktu yani herşeyini bizim mühendislerimiz yapmıştı ve çok kısa sürede belki imkanları ve zamanları olsaydı ki bu bizim üstünde durduğumuz noktadır işte çok daha güzel ve iyilerini yapabilecektik oysa hala kendi ürünümüğz yok ve avrupanın ucuz işçisi konumundayız biz buna çerliyoruz sana gerizekalı dememin sebebide yazının devrime ve dolayısıyla kendi milletimize vatanımıza yapılanı destekler nitelikte olmasıydı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _ETUSCH_

    birincisi bu araba ne kadar taklit olursa olsun safkan türktu yani herşeyini bizim mühendislerimiz yapmıştı ve çok kısa sürede belki imkanları ve zamanları olsaydı ki bu bizim üstünde durduğumuz noktadır işte çok daha güzel ve iyilerini yapabilecektik oysa hala kendi ürünümüğz yok ve avrupanın ucuz işçisi konumundayız biz buna çerliyoruz sana gerizekalı dememin sebebide yazının devrime ve dolayısıyla kendi milletimize vatanımıza yapılanı destekler nitelikte olmasıydı

    kanımca seninde düşünce tarzın ve yazdıklarında,devrime ve dolayısıyla kendi milletimize vatanımıza yapılanı destekler niteliktedir.çünkü senin gibi düşünüp kendini ve/veya milleti kandıranlar yüzünden bu durumdayız diye düşünüyorum.sen daha farklı düşünüyorsun.tabii ben böyle düşünüyor diye karşımdakine senin gibi küfür etmem.işte ikimizin farkı bu.Atatürk'ten bir cümle ile yazımı noktalayayım.


    Çalışmadan,öğrenmeden,yorulmadan,rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler,evvela haysiyetlerini,sonra hürriyetlerini ve daha sonrada istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.
  • ismide guzelmis hani
  • Öncelikle bu yazıyı gündeme getiren arkadaşımıza çook çook teşekkür ediyorum.Sonra bu bizim türkiye basınını şiddetle kınıyorum zaten bizim en büyük vatan hainlerimiz onlar olmuştur bu olaylarla.Eğer ki devrim otomobilimiz bu güne kadar gelebilmiş olsa idi türkiyenin dışa bağımlılığı azalırdı.
    Ve bu yazıları okurken çok sinirlendim
  • çok şey yazılır.

    Türk milleti çalışkandır, Türk milleti zekidir; ve ne yazık ki Türk milleti derin bir uykudadır....
  • VALLA BEN BİR TÜRK EVLADI OLARAK yine bir devrim niteliğinde olan DEVRİMin bu günlere gelmesini çok isterdim
  • bu millet herşeyi basarırda köstek olan olmasaa
  • birde basına laf ediyor millet.bende türk medyasından nefret ediyorum ancak medyanın nasıl olacağıda vatandaşa kalmıştır.neye rating verirsek medya onu sunuyor."bbg den nefret ediyorum abi allah belasını versin hepsinin" diyen adam bütün gün "bak abi şu salağa bak" diyerek bbg izliyor.buradada benzer bir durum söz konusu,bu tarz yayın yapan gazeteleri almasa millet bunlarda kendilerine çeki düzen verirdi.olayın taklit veya özgün tartışmasını bir kenara bıraktım.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.