Şimdi Ara

İlk kazamı yaptım, kasko vs. konusunda sorularım var, prim artışı ne kadar olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar herkese. Bugün sabah 10 yıllık sürücülük hayatımdaki ilk kazamı yaptım. Araç 2012 Mazda 3 dizel. Yola fırlayan çocuktan kaçmak için sola, yüksek bir kaldırıma kırdım aracı. Canlara bir şey olmadı gerisi mühim değil. Araçta gözlemleyebildiğim hasarlar: Lastik yarıldı, davlumbaz, motor koruma plastikleri kırıldı, tamponda boya attı, jantta kozmetik hasar var.

    Evim yakındı, mini stepneyi (eni ve çapı küçük) taktım ve eve çektim aracı. Hızımı 40-50 km civarında tuttum, araç sağa çekiyordu ama titreme yoktu. Araçta sağa çekme olmasa kaskoyu karıştırmadan hallederim diye düşünüyorum ancak sağa çekme olayı kafamı karıştırdı. Az çok bildiğim mevzulardı ancak araştırdıkça sorun daha ciddi olabilir diye tırstım. Çünkü sorun sadece basit bir rot eğriliği de olabilir, ama salıncak, amatisör, travers, hatta şasi eğikliğine kadar gidebilir gibi. Bu yüzden doğrudan kaskoyu deldirmeden sanayide halledeyim diye düşünemiyorum.

    Ailem ve yakın çevremde hiç bu şekilde arada kalınacak kaza yapan olmadı, bir pert vakası dışında ufak tefek sürtmeler olduğundan ne yapmam gerek karar veremedim. Sorularımı listeliyorum, uzun olacak biraz ama ciddi yardımlarınıza ihtiyacım var.


    Aracım babam adına kayıtlı (kaskosu uygun olsun diye öyle yaptık) ve Liberty Sigorta'dan "Genişletilmiş Emekli Kasko"'lu. 4-5 ay önce aldık aracı ve kaskonun ilk yılı. Babamın sicili temiz, ancak adına kayıtlı iki araç daha var ve birini 5 yıldır kazasız belasız kaskolu olarak kullanmakta. Bu araç için 1100 lira civarı kasko ücreti ödemiştik. Bu hasarı kaskodan halledersem babam adına kayıtlı diğer araçların sigortası etkilenir mi?

    Dışarıda yaptırsam ve hasar korktuğum kadar ciddi değilse (rotla kurtardıysak ön takımı) 1000 lirayı geçmeyecek rakamlara çözerim ben bu hasarı. Ancak servis şişirecektir, tahminim 4000 lirayı bulur servisin vereceği fiyat. Böyle bir durumda ilk kaskosu olarak 1100 lira ödediğim aracımın kasko bedeli yaklaşık ne kadar artar?

    Bir sürü şey okudum konuyla ilgili, kazadan sonra eksper-polis vs. çağırmadım, eve çektim aracı. Bu herhangi bir sıkıntı yaratır mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mersinden_ersin -- 15 Mayıs 2015; 16:28:30 >







  • kardeşim çekersin sanayide ustanın önüne bak bakalım ne kadar masraf açar dersin dediğin gibi bin lirayla kurtulursa hiç kasko işine girme hem babanın siciline işlenir hemde dediğin gibi şişirilmiş bir tramer kaydı olur.satarkende kimseye anlatamazsın bu durumu.hee baktın astarı yüzünü geçiyor kazanın fotorafları vardır zaten direk sanayiden servise geçer dosyanı açtırır yaptırırsın arabanı kolay gelsin..
  • 1000TL veririm cebimden diyorsunuzda , yaw arkadaş biz bu kaskoyu niye yaptırıyoruz sorması ayıp ?
    Çalarlarsa elimize para geçsin yahut Mercedes , Ferrari tamponu çizersek diye mi ?
  • kaskoya yaptırınca kaskon deliniyor mu ?


    yeni mi kasko yaptırmak zorunda kalıyorsun -


    bilmediğim için soruyorum
  • bence yola cikan cocugun anne babasini bul onlara yaptirt.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurmaurer

    bence yola cikan cocugun anne babasini bul onlara yaptirt.


    Olayı tam anlatmamış ama şehir içinde hızlara muhakkak dikkat edilmeli.
    Yola çocuğun fırlama senaryosu aklıma gelen en kötü durum
  • Arkadaşlar aracın kaskosu 1100 liraydı. Kasko prim artışı, tramere işleme, üstelik sicil sebebiyle diğer araçları da etkileme durumları vardı, o yüzden 1000 lirayı gözden çıkarmıştım.

    Çocuğa bir şey olmadığına şükrediyorum ben, gerekirse araba pert olsun, candan hele hele ufacık bir kalpten daha değerli değil.

    Bugün kaskonun ücretsiz çekicisiyle sanayiye çektirdim aracı. Bir rot balansçı önerisi almıştım, ona danışır duruma göre servise girerim diye. Yarık lastik yerine çıkma lastik taktı. Önce janta baktık, eğilme vs. yok, sadece ufak bir kozmetik kusur. Alt takımdan da sadece rot eğik çıktı şansıma. Rot kolunu değiştirip açıları ayarladık üstüne garanti olsun diye şasi ölçümü falan yaptırdık, sıkıntı çıkmadı. Bunun üstüne yarılmış lastiği ve karşısındaki lastiği Conti premium contact 5 lerle değiştirdim. Düzlükte 180kmh lere kadar çıktım, titreme çekme vs. de yok. Direksiyon hissi, ses vs. herşey yerli yerinde.

    Davlumbaz ve motor korumadaki yırtık-kırık bölgeleri de plastik kaynağıyla hallettim. Sadece tampondaki sürtme izi kaldı, onu da ya nazarlık yaparım ya da uygun bir vakitte hallederim.


    Cana zarar gelmedi şükür, ancak mala da zarar gelmemiş. Çıktığım kaldırım oldukça yüksekti, 20 30kmh civarı bir hızla çıktım tahminim. Bayağı açılı çıktım, oradan yırttık sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mersinden_ersin -- 16 Mayıs 2015; 22:23:08 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.