Şimdi Ara

İlginç bir kaza

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
4.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili ve çok saygıdeğer forum ahalisi öncelikle şunu belirtiyim ufak kazalarda aracın büyük veya küçük darbeler almasına göre sağlamlığını sınayan biri değilim. Arabalar hakkında da az çok bilgim vardır.

    Bugün Bağdat Caddesi'nde Göztepe parkının hemen önündeki ışıklarda tuhaf bir kaza gördüm yakından bakma şansım oldu ama malesef sadece tek bir fotoğraf çekebildim, sizinle paylaşayım istedim.

    Kazanın fotoğrafı aşağıda ama kısaca bilgi vereyim. Sarıda geçmesi beklenirken aniden duran corolla'ya, arkada bayanın kullandığı siyah araba büyük bir gürültüyle vurdu corolla biraz öne kaydı ve tamponda ufak tefek çiziklerle kurtuldu bagaj kapağında veya farlarda hasar yoktu. Mitsubishi'nin durumu ortada özellikle yerdeki sıvıya bakılırsa radyatör de dağılmış. Ayrıca bu kadar büyük hasara rağmen açılan airbag yok.

    Bu bana biraz tuhaf geldi tam modelini bilmiyorum ama mitsubishi marka bir araba nasıl bu kadar güvensiz oluyor aklım almadı.




     İlginç bir kaza







  • Çok ilginç araç baya baya dağılmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laax

    Çok ilginç araç baya baya dağılmış


    Hocam hasar gerçekten büyük duruyor hatta çok anlamam ama belki perte bile çıkarılabilir. Çünkü:

    -2 far
    -radyatör
    -kaput
    -iki çamurluk
    -tampon
    -ön panjur

    değişecek o da bu görünen hasarı üstüne kim bilir daha ne masraflar çıkaracak.

    İşin kötü yanı arabanız pert olacak ama öbür arabada sadece tampon çizilecek çok tuhaf bir duygu olsa gerek.
  • o ne öyle corollada hiçbir sey yok mitsu usta dağilmiş hemen eski kasa lancer in NCAP değerlerine bakıyorum
  • corollanın bagajda kaya vardı herhalde.
  • airbagler açılsaydı büyük bir ihtimalle pert olurdu ama bu hali ile sanmam
  • evet bakın bir önceki kasa corolla 2004 te 4 yıldız almıs,o kasa lancerler testlere bile girmemiş
  • bu durum tampon yüksekliğiyle %100 alakalı , tampona tam denk gelmiş ve darbe emilmiş demek ki , az üste gelseydi bagaj paramparça olabilirdi , tampon kaza testlerinde de bu durum açıkça belli oluyor , mitsubishilerin eski araçları çok dandik , eski kasa lancer colt vb. kastediyorum , benim için geely , chery veya daihatsudan farkı yok mitsubishi nin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mertcan. -- 26 Ağustos 2011; 2:32:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mertcan.

    bu durum tampon yüksekliğiyle %100 alakalı , tampona tam denk gelmiş ve darbe emilmiş demek ki , az üste gelseydi bagaj paramparça olabilirdi , tampon kaza testlerinde de bu durum açıkça belli oluyor , mitsubishilerin eski araçları çok dandik , eski kasa lancer colt vb. kastediyorum , benim için geely , chery veya daihatsudan farkı yok mitsubishi nin..


    hocam yanlız mitsu son zamanlarda girdigi bütün testlerde 5 yıldız almayı başarıyor, eski kasaları için haklısınız ama artık bu durum böyle değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto


    airbagler açılsaydı büyük bir ihtimalle pert olurdu ama bu hali ile sanmam


    Hocam arabanın değeri ne ki zaten yüksek ihtimalle pert olur bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mertcan.

    bu durum tampon yüksekliğiyle %100 alakalı , tampona tam denk gelmiş ve darbe emilmiş demek ki , az üste gelseydi bagaj paramparça olabilirdi , tampon kaza testlerinde de bu durum açıkça belli oluyor , mitsubishilerin eski araçları çok dandik , eski kasa lancer colt vb. kastediyorum , benim için geely , chery veya daihatsudan farkı yok mitsubishi nin..


    hocam yanlız mitsu son zamanlarda girdigi bütün testlerde 5 yıldız almayı başarıyor, eski kasaları için haklısınız ama artık bu durum böyle değil


    evet yeni lancer asx falan çok başarılı araçlar ama eski kasa lancerlar falan hem donanım olarak boş , hem de güvenlik açısından zayıf..




  • Arkadan çarpan araç frene kökleyerek geldiği için ön tarafı yere iyice yaklaşmış ve Corolla'ya bu şekilde vurmuştur muhtemelen.

    Buna benzer çok fazla kaza gördüm, hatta yaşadım da. Arkadan çarpılanda pek hasar oluşmasa da, çarpan da ciddi hasarlar olabiliyor.

     İlginç bir kaza
  • arkadaki aracın daha çok hasar alması doğaldır ama bu biraz fazla olmuş
  • Böyle kazalarda daha çok çarpan araç hasar alıyor nedense, araç fena olmuş, sahibine geçmiş olsun.
  • Corollanın arka tampon içinde şasi noktasından vurmuş olabilir.
    Emniyet kemeri takılı değildir muhtemelen mitsubishi'de.(air bag)
  • Mitsubishi'nin modeli "space star"
  • Resim görünmedi bende ama tahmin edebiliyorum. Bana göre şu iyi bilinmesi gerekiyor; Tersi bir durum olsa yani arkadan darbe alan araç o araca vursaydı durum aynı olurdu bence. Asıl arkadan darbe alıp dağılan araçları sorgulamamız gerekir.

    Eski 2004 polo aracımla Ankara'dan, Konya'ya girdim. 70-80km/h civarı seyrediyordum şehir içinde tahminim. Yol genişti bayağı. Öndeki bilinmeyen bir nedenle aniden durdu, ışık vs yok. Son anda fark ettim vurdum vuracağım derken dibinde durdu.

    Şükür atlattık diyecektim ki, arkadan küüütt vurdu bir araç. Sanırdınız ki kamyon vurdu, 3-5 saniye sonra aha gitti araç dedim, indim karşı tarafa baktım, gurbetçi idi. İçinde ailecek gelmişler, araba eski bir modeldi. Kimsede bir şey yoktu.

    Radyatör akmış, farlar, tampon bayağı bir hasar vardı. Birde benimkine baktım, sadece arka plakalığın ışıklandırması yerinden çıkmış. Bende bir şey yok, geçmiş olsun dedim ayrıldım oradan.

    Sonra bir konuda, lazer sistemi ile yapılan arka tamponun saçları darbeyi emer, stepnenin olduğu yerde hasar oluşur diye bir yazı okumuştum. Ertesi gün açtım baktım benimkine Tabi bir şey yoktu.




  • Kaç sefer lafı geçti her konuda. Yaya güvenliğini sağlamak amacıyla araçların ön kısmı darbeyi emebilecek şekilde üretilirler. Eğer araçlar yer değiştirmiş, Corolla SpaceStar'a arkadan çarpmış olsaydı SpaceStar sapasağlam kalır, Corolla'nın önü darmadağın olurdu. Yani Corolla'yı bir yaya gibi düşünün, çok da etkilenmemiş değil mi, çünkü SpaceStar darbeyi emmiş..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 26 Ağustos 2011; 3:54:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Kaç sefer lafı geçti her konuda. Yaya güvenliğini sağlamak amacıyla araçların ön kısmı darbeyi emebilecek şekilde üretilirler. Eğer araçlar yer değiştirmiş, Corolla Lancer'a arkadan çarpmış olsaydı Lancer sapasağlam kalır, Corolla'nın önü darmadağın olurdu. Yani Corolla'yı bir yaya gibi düşünün, çok da etkilenmemiş değil mi, çünkü Lancer darbeyi emmiş..


    Hocam öncelikle araç space star.

    Yaya güvenliği ön planda olan arabalar vardır ve bu benim için çok önemli insanlar öleceğine arabalar pert olsun daha iyi. Ancak bu araç bence onlardan biri değil aşağıdaki linkte göreceksiniz pek de başarılı sonuçlar almamış.
    http://www.euroncap.com/tests/mitsubishi_space_star_2001/85.aspx

    Ayrıca yine ncap sonuçlarına göre aracın bu derece hasar alması çok da anormal gözükmüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    Arkadan çarpan araç frene kökleyerek geldiği için ön tarafı yere iyice yaklaşmış ve Corolla'ya bu şekilde vurmuştur muhtemelen.

    Buna benzer çok fazla kaza gördüm, hatta yaşadım da. Arkadan çarpılanda pek hasar oluşmasa da, çarpan da ciddi hasarlar olabiliyor.

     İlginç bir kaza



    Yok artık

    Yalnız Mitsubishi'nin kaskosu varsa kesin pert. Servise çekecekler muhtemelen ve inciğini cinciğini değiştirecekler. Başımıza geldi biliyorum. Pert olmadı çok şükür ama araç kaza yaptığı zaman Opel servisinde 7500 lira civarında bir hasar çıkmıştı. Faturaya baktığımdaysa sibop kapağına kadar herşeyi değiştirdiklerini gördüm.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.