Şimdi Ara

iett yeni otobüsler otomatikmiş. dsg, mmt, 6r, mcp lerdeki sorunlar ve çıkan masraflar yapaymı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
2.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Aynen abi, Almanya'daki 200 bin €'luk Mercedes'e 950 bin lira verip kasılan adamla, belediyenin parasını 500 bin TL'lik otobüse 500 bin € veren belediye aynı mantıkta hareket ediyor. Bknz: "En pahalısı bu, o zaman en iyisi de bu."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1453rpm

    Alçak taban merdivensiz otobüsler çok iyi olacak. Epey yaygınlaştı son zamanlarda özel halklar hariç. Yaşlılar için engelliler için birebir. Örneğin tekerlekli sandalyeli biri bineceği zaman kapının altına gizli kapak açılıp köprü vazifesi görüyor. Ayrıca otobüs sağına doğru yatırıyor kendini ve rahatlıkla engelli vatandaşlar binebiliyor. Yani otomatik vitesi büyük yenilik gibi görmeyin.

    Konuyu açan kişi olarak şunu belirteyim. Konu buraya geldi. Engelli birisiyim. Çift koltuk degnegi ile yürüyorum. 43 yaşındayım. 94 yılından beri ötv indirimli araba alırım ve 5 yılda bir yenilerim. Bu değişimler arasındaki 1 aylık surede, o eski yüz basamaklı otobüslere binmem, eziyet olduğu için taksi kullandım hep. Bir sürü param gitti. Ama şu anda bu basamaksiz harika otobusleri kullanıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • otomatik vites yıllardır mercedes axor renault premium vs. ağır vasıtalarda kullanılıyor

    ama yakıtı azaltırmı bilmem
  • Vites aralıkları kısadır ve 8 vites vardır düşünüyorum yani hemen balata sürtünmeden birleşir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: bayram1599

    mmt corollamı 2 hafta önce sattım ve yeni sıfır araç alacağım. malum dizel olsun, az yakan otomatik olsun diye dsg, mmt, 6r, mcp gibi otomatik dizellere bakıyorum. ve hepinizin malum olduğu, bu otomatiklerdeki baskı balata bitmesi, yokuşlarda ısınma sorunu, mekatronik gibi çıkabilecek ve başımızı ağrıtacak, en önemlisi cebimizden milyarları götürecek arızalar korkutuyor.

    dün yeni farkettim. iett nin yeni otobuslerinden birine binmiştim. en ön koltuktaydım. koca otobus otomatikmiş. belkide 100 kişi vardı otobuste ve yokuşlarda, şoforü takip ettim, sağ ayak sadece fren gaz kullanıyor. yok kaydırır, yada balata bitirir gibi kaygısı yok. otobus gram kaymıyordu kalkışlarda.

    ayrıca bunlar ticari araçlar. az yakma, çok çok uzun vadeli kullanma, ve sorun masraf çıkarmama mantığı ile alıyor ve kullanıyor insanlar. demekki bunlardaki otomatik şanzıman, az yakıyor, sorun çıkarmıyor ve yüzbinlerce km yapıyor.

    eeeee bu teknolojiyi, bizim ufacık 1500 kiloluk arabalarımızda neden kullanmıyorlar. bilinçli olarak yapılan ve servislere tamir için para kazandırmak için mi bu arıza çıkarma olasılıkları yüksek otomatikleri kullanıyorlar???

    Şu aşamada şanzıman konusunda en iyi firmalar honda ford, fiat ve renault.
    MCP den dert yanan çok,dsg yi zaten vw nin kendisi anlattı söylememize gerek yok.
    MMT lerde de problem çıktı,fakat düzelttiler diye biliyorum,zaten kafadan 6 sene garantiniz var.


    büyük ihtimal zaten yine corolla alacağım. dizel otomatik. 7 haziran cuma günü yeni kasanın lansmanı var. sonuçta mmt en fazla baskı balata bitiriyor ve servis fahiş fiyat çıkarmıyor. başka bir süprizle karşılaşmak istemem, mcp yada dsg alarak. dsg de 5 bin gibi masraflardan bahsediliyor.

    yokuşta kaydırmak yada vites geçişlerinin hissedilmesi, yukarıda bir arkadaşın söylediği gibi abartılan bir şey. biraz konfordan taviz sadece. önemli olan yakıttan ekonomi sağlamak ve şanzıman sorununda servise gittiğimizde fahiş fiyatlarla karşılaşmamak.

    Hayırlı olsun.Hiç problem yaşamamız olmanıza sevindim ayrıca şaşırdım.
    Sol şeritte 5ten boşa geçmesi,tırın altında kalmama ramak kala kendine gelmesi gibi bir çok kaza atlattım.




  • Ark. fiyat konusunda bilgi verim kirlilik olmasın.
    En ucuzu tezeller markasıdır 320 bin tl civarı ondan sonraa bmc otogar kobra 350 bin tl civarı mercedes 410 bin tl civarı.
    Yazdığınız daha doğrusu attığınız rakamlar değildir.
    Körüklü olanlar emin değiim ama 600 bin tl civarı mercedes için.
  • 99larda alinan 0345'ler dahil iettde manuel yokki zaten. Sadece ikaruslar var. Halk otobuslerinin yüksek tabanlıların bile bir çoğu otomatik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İett de benim bildiğim kadarıyla 83 - 85 model manlarda deneme amaçlı 1 - 2 adet vardı. Bunlarda 96 - 97 mersolardaki gibi tuşlu bir sistem vardı. Sonraki mersolarda (96 - 97 model) hepsi otomatikti. Özel halk otobüsleri son zamanlara kadar geçmedi. Şimdi ihale yöntemi, şirketleşme, toplu alımlar çıkınca otomatik vites özel halk otobüslerinde de kullanılır oldu. Yakıta etkisi vardır elbette tekniğinden dolayı. Fakat emisyonlardan dolayı da yakıt tüketimleri de azaldı. Bence konfor boyutunda kullanıcıya ve yolcuya çok konforu vardır. Şehir içinde her vites değişiminde ayaktaki insanların ritmik ileri geri salınımı bir nesli otobüsten uzaklaştırmıştır. Hatta özel aracı teşvik ederek trafik karmaşasının artmasında da etkisi vardır.
  • O değilde şu emektar İkaruslar bu İstanbul'dan ne çekti bee

     iett yeni otobüsler otomatikmiş. dsg, mmt, 6r, mcp lerdeki sorunlar ve çıkan masraflar yapaymı?
  • Ankaradaki kırmızı ikaruslar bile otomatik idi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    O değilde şu emektar İkaruslar bu İstanbul'dan ne çekti bee

     iett yeni otobüsler otomatikmiş. dsg, mmt, 6r, mcp lerdeki sorunlar ve çıkan masraflar yapaymı?

    Ankaradakiler de bize az çektirmedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarıların hepsi otomatik galiba
  • Doğalgazlı otobüslerden yola çıkarak söylüyorum; Bu otobüslerde tam otomatik şanzıman var, yani mcp,dsg gibi şanzımanlardan farklıdır. Eskiden kullanılan otomatik vites yani, bakımını yap gerisine karışma o cinsten. Ayrıca bu araçların ticari ve ağır şartlarda kullanımınıda hesaba katarsanız bu şanzımanaların az bile olduğunu görürsünüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    O değilde şu emektar İkaruslar bu İstanbul'dan ne çekti bee

     iett yeni otobüsler otomatikmiş. dsg, mmt, 6r, mcp lerdeki sorunlar ve çıkan masraflar yapaymı?

    Bunlar hala çalışıyor ki

    Bizim kartal - pendik civarindaki 133 türevli bütün hatlarda bu otobus var.. İstanbul belediyesi burları pek sevmiyor..

    Tuzla da heryerde İstanbul Tuzla'dan başlar yazıyor birde




  • Evet hocam bende görüyorum hergün. Üzülüyorum maalesef. 133K insanı buna biniyor KM25 insanı bir üst modeline E-10 insanı daha da üst modeline.. Bir eşitsizlik olduğu ortada.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.