Şimdi Ara

İ20 TRİGER ZİNCİRİ SORUNSALI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
20.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese Merhaba;

    Uzun sayılabilecek bir süredir (3 aydır yaklaşık istisnasız her gün üzerinde konuşulduğu üzere) bir akrabamızın aracıyla ilgili olarak böyle bir sorun mevcut.

    Araçta Lifter sesi dediğimiz hidrolik subap kaldıraçlarından ses geliyor. Söz konusu ses gaza basınca artıyor ve rölantide de geliyor. Bu tamam.

    Ancak araç çalışırken özellikle sesi lokalize ettiğimizde Triger Zincirinin bulunduğu motorun sol tarafında V kayışının arkasındaki bölümden de inceden bir zincir sesi geliyor.

    Şimdi gelelim aracın modeline;

    İ20 Jump PB-PBT 2014 Kocaeli Montaj 1.2 Benzinli atmosferik motorlu 151000 KM de, önceki sahibi araçta 10-40 yağ kullanmış ve yağ filtresi yan sanayi idi. (Araştırabildiğim ve ulaşabildiğim bilgiler bu kadar.)

    Şimdi asıl can alıcı soru. Servisin belirttiği kadarıyla bu araçta triger değişim işlemi tüm detaylarıyla 4000 TL. (Yapılmaz demiyor.)
    Özel servisin değişim için belirttiği ücret ( Devirdaim pompası ve gergi v.s. parçaları detaylı konuşmadığımız için net bilgi veremiyorum.) 1500 TL. (Değişimine ihtiyaç olmayabilir, belirli bir KM bilgisi yok ses gelirse değişir diyor.)

    Parça tedariki için görüşülen bir başka nokta ISRARLA triger zinciri DEĞİŞMEZ diyor.

    Şimdi sizlere (Özellikle teknik bilgiye haiz olan hocalarımız, ustalarımıza) sorum şu;

    Özellikle metal yapıda olan, iki ayrı dönüşe sahip bölümü (Egzantrik mili ve krank mili) birbirine gergin bir şekilde bağlayan, zincir dişli sistemiyle çalışan bir parça bu koşullarda (150000 km ve yanlış yağ kullanımı, düzensiz servis v.s.) DEĞİŞMEZ Mİ?

    İnanın yapabileceğim kadar araştırma yaptım ve uzmanlık alanım olmamasına rağmen ben aşınma, zincir bollaşması, sente kaydırma, çekişten düşme (ki 2. viteste bu mevcut) gibi problemlerin ardından kopması halinde motorun canına okuyacağını bildiğim bu parçanın değişmesini öneriyorum.

    Ancak sizlerin bilgilerini de konuya dahil edebilirsem en azından yanlış bildiğimi düzeltebileceğimi veya doğru bildiğimi destekleyebileceğimi düşünüyorum.

    Yardımlarınız ve yanıtlarınız için şimdiden çok teşekkürler.







  • Zincirli trigerlerin değiştiğini kopma hariç görmedim, duymadım.
    Ancak risk almak istemiyorsanız değiştirin gitsin
    İşçilik önemli o yüzden iyi ustalara değiştirin
  • fiatın multijetlerdeki zincir ömrü 160 bin. yani fiat diyor ki 160 bin km ye gelince zinciri değiştirin. i20 de de zincir varsa bu zincirin de bir ömrü olduğudur. bence değiştirin. kafanız rahat olsun..
  • Benimde başımdan aynı şey geldi. Kia rio dizelim var servis 30.000 liralık arabanın zincirine 4000 fiyat çekti. Sanki lüks arabaya biniyoruz.

    Sonra gittim sanayide ustanın birisine değiştirttim. 2 gün sonra egzantrik mili yağsız kalıp yatak sardı. Böyle ustalarında böyle arabanında Allah belasını versin.


    Kimse zincirli arabayı övmesin en iyisi kayışlı sistem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-92A2F8722 -- 3 Kasım 2018; 8:05:59 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar.1.4 otomatik benzinli 2013 i20 var .hangi yagdan kullanmam gerekiyor.tesekku cvp için


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zincir degismez diye kim demis Zincir uzar vs degisim zamani gelir. Koparsa zaten motor interference tipse piston, valf ne varsa yer, durduk yere motor yaptirmak zorunda kalirsiniz. Suphe varsa para da varsa degistirin gitsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10-40 yağ o aracın yağı değildir. Üreticinin tavsiye ettiği yağı koyun. Ses büyük ihtimal kesilecektir.

  • Tamamen cahil ustaların takıntı haline getirdiği bir şey artık gününüz motorları için 10w-40 yağ kullanmak.Yeni nesil motorlar için kesinlikle tam sentetik ve doğru viskozitede yağ kullanmak çok önemli.2014 i20 için kullanabileceğiniz en uygun yağlar sırasıyla;



    Tam Sentetik 5w-20: Soğuk çalıştırmalarda,kısa şehir içi sürüşlerde bu motorların desteklediği en ince yağ viskozitesidir,yakıt ekonomisi ve emisyon düşürme için de kullanılır. Sıcaklıkların yüksek olduğu bölgelerde ve devirli kullanımlar için tercih edilmez.

    Tam Sentetik 5w-30: Türkiye için en uygun,en yaygın yağ.

    Tam Sentetik 5w-40: Sıcak iklimler ve LPG için birebir,tam sentetik olması sebebiyle 10w-x viskozite yerine tercih edilir.

    Yarı Sentetik 10w-30: Hala Hyundai yetkili servislerinin kullandığı yarı sentetik viskoziteli yağ da bu motorlara uygundur ancak ilkel teknolojili bir yağdır,ucuzdur.

    Yarı Sentetik/Mineral 15w-40: Genellikle Mineral formunda ilkel bir yağdır ancak yine de bu motorlara uyumludur kullanılabilir,LPG den dolayı yağ yakma varsa genellikle km almış motorlarda tercih edilir.Soğuk iklim için değildir.

    Mineral 20w-50: Oldukça kalın,ve ilkel bir yağ olması nedeniye genellikle yağ yakan,km almış motorda tercih edilir,Hyundai, i20 kullanım kitabında motorun bu yağ ile de çalışabildiğini söylüyor.Soğuk iklim için değildir,çok sıcak iklimlerde kullanılabilir.

    Görmüş olduğunuz gibi listede 10w-40 yok bile,hiç ihtiyacı yokken motora 10w-40 gibi kalın yağ koyarsanız o da km geçtikçe etkisini göstermeye başlayacaktır.Ben Accent Blue 1.4 D-CVVT aracımda 10w-30 dan 5w-20 ye geçtim örneğin,sanayide herkes o aracın yağı 10w-40 ya da 5w-40 öyle bir yağ mı var,bu yağı ferrari de gullanıyor vs. dediler,halbuki söyledikleri iki yağ da viskozite tablosunda dahi yazmıyordu.Şuan aracım eski yağa göre oldukça daha sessiz,daha istekli çalışıyor,0.2 litre yakıt tasarrufu da cabası Öte yandan triger zincirli diye de değişmez diye bir kaide olamaz,zira her parçanın bir ömrü vardır zincir belli bir süre sonra gerdirilmeye ya da değişime ihtiyaç duyar.Yetkili servisler bunu dile getirmese de ben buna inanıyorum şahsen,kontrolden zarar gelmez sonuçta pozitif bir takıntı gibi düşünebiliriz :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 28 Ocak 2021; 20:45:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Zincir değişmez diyen ustadan uzak durun. Bal gibi de değişir. C180 kompresorleri araştırın, genelinde 150den sonra zincir uzuyor, şakırtı sesi geliyor veya araç arıza ışığı yakıp ateşlemeyi karıştırıyor. Değiştirmediğiniz zaman da vanos manyetiklerindeki dişlileri yiyor ve mesela 5bine bitecek işlem 15-20'lere çıkıyor.

  • bmw GM fiat kore grubu zincir ses yapmaya başlayınca degişir i20 getz 180 cıvarı degişmesi gerekiyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilyus -- 29 Ocak 2021; 23:38:54 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.