Şimdi Ara

HYUNDAİ İ30 2018 (ANA KONU) {Güncel Bilgiler Burada] (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.129
Cevap
9
Favori
84.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracı dün test ettim.

    Fiyat olarak dizel otomatik ve tüm opsiyonlarla birlikte 119.500tl fiyat verdiler.

    Fiyat yüksek gibi bir izlenim veriyor ama bence yüksek değil. Rakiplerine de bu donanımları koyunca yaklaşık fiyatlara geliyor. Elektrikli deri koltuklar, cam tavan, kablosuz şarj, navigasyon, aktif güvenlik donanımları vs vs derken araç gayet dolu.

    Sürüş olarak ben çok beğendim. Şanzıman geçişleri hızlı, sarsıntısız. Süspansiyon konforu, tokluğu çok iyi. Darbeleri iyi emiyor. Yalıtım çok başarılı. Bu sınıfın en iyilerinden olmuş. Direksiyon yine çok başarılı, hisli. Eski hyundailer gibi değil.

    Olumsuz yanları :

    Geri görüş kamera çözünürlüğü berbat. Premium harici bütün markalar kötü ama bu daha bir kötü geldi bana.
    Yüksek benzinli araç fiyatları. Turbo benzinli ile arada 500tl gibi bir fark var.
    İç mekanda opsiyon almadığın sürece küçük ekran geliyor ve iğrenç duruyor. Hyundai tüm araçlarında bu yanlışı yapıyor. Ful versiyon ve opsiyonlarla alırsanız iç mekan toparlanıyor ama diğer türlü bence iğrenç görünüyor. Küçük, özensiz uyduruk bir ekran koymuşlar. Tucsonda da aynısı var.




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Geri görüş kamerasının çözünürlüğünü bendebeğenmedim açıkcası..Haa iş görür mü görür..Ancak gece görüşü de önemli..Gündüz böyleyse gece daha kötüdür eminim ki...

    Aracın genel hatları,sürüş zevki tokluğunu konfor ve yalıtımını bende beğendim..Benzinli gibi yol alıyor..120 Km/s de de böyle..Şaşırdım açıkcası..

    Direksiyon tepkileri de fena değil..Daha iyileri de var evet ancak hem yumuşaklığı hemde sertliği hoşuma gitti..Mesela Megane 4 GT-Line test ettim, direksiyon tepkisi Daha kötü...




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Sürücü koltuğu elektrikli, yolcu koltuğu Renault 12'ler gibi kocaman bir çarkla çevirmeli. Koltuk oturuş pozisyonu biraz garip geldi içine göçüp kalıyor gibisiniz. Tasarım çok fazlası ile sade. Multimedia ekranının yeri de boyu belli uzunlukta olmayanlar için görüşü engelliyor.
  • Tamam itiraf ediyorum sürüş dinamikleri bayağı iyiydi test sürüşünde. Fiyatı tatmin etmedi. Çok pahalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    Geri görüş kamerasının çözünürlüğünü bendebeğenmedim açıkcası..Haa iş görür mü görür..Ancak gece görüşü de önemli..Gündüz böyleyse gece daha kötüdür eminim ki...

    Aracın genel hatları,sürüş zevki tokluğunu konfor ve yalıtımını bende beğendim..Benzinli gibi yol alıyor..120 Km/s de de böyle..Şaşırdım açıkcası..

    Direksiyon tepkileri de fena değil..Daha iyileri de var evet ancak hem yumuşaklığı hemde sertliği hoşuma gitti..Mesela Megane 4 GT-Line test ettim, direksiyon tepkisi Daha kötü...

    Megane 4 benim hoşuma gitmişti direksiyon olarak.

    Arka kamera da iş görür ama premium bir araca bindikten sonra çok itici geliyor. Takıntı oluyor artık :)

    i30 hiçbir konuda öne çıkamayan ama geride de kalmayan, sıradan kullanıcı aracı olmuş bence. Tasarım olarak da sadeliğe kaçmış. Tam golf gibi olmuş.




  • Bi önceki kasa kadar satacağını zannetmiyorum...
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Aslında direksiyon hissiyatı ikisi de yavan ve Yapay..İkisi de elektronik ve Sertleşiyor ancak yapay olduğunu anlıyorsunuz..

    Ancak İ30 ani sağ sol çevirmeler de daha başarılı..Aracın sade oluşu her kesime hitap edebilmesi..

    Ancak Golf'ten sportif duruyor yapı olarak..Hem sade hem sportif..

    Mesela bu araç için Çok çirkin denmez..Ama Güzelmiş ya da Ooo Bayağı güzelmiş denebilir..Kötü bir tasarıma sahip değil yani..

    Sürtünme katsayısı 30..Müdaillerine baktığımız da 27 Benim Civic HB ve Golf..Yeni Civic HB'de ise daha da düşük sınıfının lideri aerodinamiklik bakımından..

    Araçta biraz tasarım olarak Golf ve İç mekan olarak BMW 1 izleri var..Dokunmatik ve Klima ekonumlandırılması..Arka stopların LED ve BMW 1 serisine benzemesi..Ön tarafa bakarsak Volvo' nun ve Kia Ceed'in aşağıya doğru süzülen ince burnu...

    Ancak önden bayağı iyi duruyor özellikle beyazı...

    Aracı bugün tekrar test ettim, Araç oldukça güzel ivleniyor, çukurları hissetmiyorsunuz güzel bir detay..Ancak Viraja sert girdiğimizde önden kayma eğilimi Hissettiriyor..Hayır kaymayacak ancak o hissi alıyorsunuz..Yani yola tutunuşu Tok ve agresiflikten ziyade biraz daha konfora yönelik..

    Konfor ve yol tutuşu harmanlamışlar..Virajda arkasını bırakmıyor bu güzel detay ancak önden kayma eğilimi var...




  • Çok çirkin bir araba. İ20 kullandığımda tiksinmiştim. Küçük,kısa birşey. Üstelik hatchback.

    Asla 75 vermem buna. 15-20 olsaydı bütçesi düşük insanımız için alternatiflerden biri olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackGhost12 -- 25 Nisan 2017; 13:34:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyat olarak ilk bakışta C sınıfı HB Dizel araç için offff bu ne diyecek olsak da segmentindeki rakiplerine baktığımızda C sınıfı HB Dizel- Otomatik kombinasyonunda 100 Bin TL nin altında araç yok maalesef...

    Ucuzdan pahalıya göre C sınıfı HB Dizel/Otm araç fiyatları aşağıdaki gibi oluyor...

    FIAT Egea Lounge Plus MJ DCT 102.000 TL
    SEAT LEON 1.6 TDI 115 HP DSG Style 105.900 TL
    HYUNDAİ 30 1.6 CRDi ELITE DCT 111.050 TL
    RENAULT Megane Icon 1.5 dCi EDC 112.150 TL
    CITROEN C4 CONFORT BLUEHDI EAT6 114.000 TL
    PEUGEOT 308 ALLURE BlueHdı EAT6 119.900 TL
    KIA Ceed 1.6CRDI PREMIUM DCT 119.900 TL
    OPEL Astra HB 1.6 CDTI AT6 Excellence 120.800 TL
    VW Golf 1.6 TDI BMT 115 PS DSG 123.300 TL
    MAZDA 3 1.5 SKY-D AT Power Sense 139,449 TL (Yuhh...!!)
  • BIXI MAN kullanıcısına yanıt
    zaten sıkıntı dizel fiyatında değil. Benzinli fiyatında?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai Bey ne yapıyorsunuz?

    bu fiyatlar nedir böyle..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    zaten sıkıntı dizel fiyatında değil. Benzinli fiyatında?

    Benzinliyi kimse almaz..
    Fiyatı ne olursa olsun millet bu saatten sonra benzinli sıfır km araca vebalı muamelesi yapıyor...
    Lpg alternatifi vs diyoruz da çoğu kişi bulaşmıyor Lpg işine...

    Yine bir önceki kasa da olduğu gibi CRDI satışları alır götürür İ30'u... Benzinli motor uvertür olarak üç beş satar o kadar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    zaten sıkıntı dizel fiyatında değil. Benzinli fiyatında?

    Benzinliyi kimse almaz..
    Fiyatı ne olursa olsun millet bu saatten sonra benzinli sıfır km araca vebalı muamelesi yapıyor...
    Lpg alternatifi vs diyoruz da çoğu kişi bulaşmıyor Lpg işine...

    Yine bir önceki kasa da olduğu gibi CRDI satışları alır götürür İ30'u... Benzinli motor uvertür olarak üç beş satar o kadar..

    iyi güzel de kendi adıma konuşursam yıllık yaptığım km 10 bin km yi bulmuyorken dizel arabayı hangi akla hizmet alayım? Lpg taktirsam yine kâra geçene kadar zarardayim. Şu anda yeni i30 da benzinli ile dizel arasında 1500 TL fark var. Kimse benzinli almaz diye bu 1500 TL lik fark normal mi? Turbo motoru niye getirdi o zaman uvertür olacaksa?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man


    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    zaten sıkıntı dizel fiyatında değil. Benzinli fiyatında?

    Benzinliyi kimse almaz..
    Fiyatı ne olursa olsun millet bu saatten sonra benzinli sıfır km araca vebalı muamelesi yapıyor...
    Lpg alternatifi vs diyoruz da çoğu kişi bulaşmıyor Lpg işine...

    Yine bir önceki kasa da olduğu gibi CRDI satışları alır götürür İ30'u... Benzinli motor uvertür olarak üç beş satar o kadar..

    iyi güzel de kendi adıma konuşursam yıllık yaptığım km 10 bin km yi bulmuyorken dizel arabayı hangi akla hizmet alayım? Lpg taktirsam yine kâra geçene kadar zarardayim. Şu anda yeni i30 da benzinli ile dizel arasında 1500 TL fark var. Kimse benzinli almaz diye bu 1500 TL lik fark normal mi? Turbo motoru niye getirdi o zaman uvertür olacaksa?

    Siz mutlu azınlıksınız üstad....
    Sene de ..... Km yol yapıyorum dizel e gerek yok , ben benzin ile veya çok sıkışırsam Lpg ile de devam ederim diyen mutlu azınlık...

    Asıl pastanın büyük dilimi ise Dizelci tayfadan oluşuyor..Hiçbir otomobil firması o pastanın büyük dilimini gözardı etmez çünkü iştah bu yönde..

    Turbo benzinli getirdiler çünkü ufaktan çeşit yapmak zorundalar.. Rakip olarak gördükleri VAG grubunda hem dizel hemde turbo benzinli üniteler var. Leon veya Golf müşterilerinin aklını çelmek zorundalar bunun içinde ellerinin güçlü ve rakibin elindeki ürün çeşitliliği kadar kendilerinde de çeşit olması lazım.

    VW tarafında Golf e bakacak olursak TSI ile TDI arasındaki fark ortalama 5.000 TL ...
    Yeni Golf 1.4 TSI PS DSG Highline 118.500 TL
    Yeni Golf 1.6 TDI DSG Highline 123.300 TL

    Aynı durumda HYUNDAİ tarafına bakacak olursak da T-GDI ile CRDI arasındaki fark ortalama 1.500 TL

    YENİ i30 1.4 TGDI ELITE DCT (BENZİNLİ) 109.550 TL
    YENİ i30 1.6 CRDi ELITE DCT (DİZEL) 111.050 TL

    Sonuçta katalogda ne kadar model çeşitliliği olursa onlar için o kadar iyi , çünkü rakiplerde katalog gittikçe uzuyor.. Yoksa Hyundai Türkiye 2017 yılı içerisinde 100 adet T-GDI İ30 satsın timsah yürüyüşü yapıp kutlarlar bu durumu... Satışta amiral gemisi her zaman CRDI olacak Hyundai için...

    T-GDI motorun uvertür olarak gelmesinin bir diğer nedeni zaten fiyat makasının CRDI ye olan yakınlığı

    Hyundai teknik verilerinde iki aracın yakıt tüketimi şöyle ;

    T-GDI Şehir içi Tüketim 6,4 LT bu rakama en az 1,5 Lt ekleyin reel tüketim için 7,5 Lt yapar
    CRDI Şehir içi Tüketim 4,4 LT bu rakama da az an 1,5 Lt ekleyin reel tüketim için 6 Lt yapar.

    Şimdi elimizde şehir içinde 100 Km de 7,5 Lt benzin tüketen bir Turbo Benzinli araç ile yine 100 Km de 6 Lt tüketen Dizel araç var..

    Senede 10 bin km yol yapan bir kullanıcı düşünelim.

    T-GDI motorlu İ30 ile senede yapacağı yakıt tüketimi 750 Lt benzin olur.
    Ortalama 5,36 TL den 750 Litre benzin 4.000 TL yapar senede yakıt harcaması

    CRDI motorlu İ30 ile senede yapacağı yakıt tüketimi 600 Lt motorin olur.
    Ortalama 4,63 TL den 600 Litre motorin 2.800 TL yapar senede yakıt harcaması

    İki motor arasında senelik tüketim farkı 1.200 TL...
    Satın alırken TGDI motor 1.500 TL daha ucuza alınacak , ancak bir senelik yakıt masrafı ile CRDI aradaki farkı amorti edip bir sene sonrasında tüketimden avantaj sağlayacak...

    Bu durumda millet gidip niye TGDI motor alsın ki ?

    Heee MPI Benzinli motor da var derseniz , bu motor da VW nin eski 102 Hp lik benzinli motoru nam'ı diğer HİTLER MOTOR olma yolunda ilerliyor bence... Piyasa da pek itibar göreceğini düşünmüyorum , sedan araçlarda ticari taksiler tarafından tercih ediliyor ancak HB segmentinde ticari taksi olarak pek tercih edileceğini düşünmüyorum İ30'un



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 25 Nisan 2017; 14:39:50 >




  • BIXI MAN kullanıcısına yanıt
    neyin çeşitliliği var? Plus ve smart paketi sadece dct ile alabiliyorsun. Manuel isteyene o da yok. Baştan aşağı yanlış bir kombinasyon ve fiyatlandirma var. Gerçi otomatik varken manueli de Size göre uvertür olarak koymuşlardır. i30 2015 yılında 4600, 2016 yılında 1698 adet satmış. 2017 yılını hep birlikte görürüz inşallah.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • auto_man A kullanıcısına yanıt
    Motor çeşitliliğinden bahsenidyorum ben yazdığımı iyi okuyun...
    Adamların rakibi VAG...
    VAG da TSI varsa bunlarda onun karşısına mecburen TGDI getirmek zorunda , 50 senelik MPI motor ile VAG ın karşına çıkamaz bak benimde benzinli motorum var diye...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Motor çeşitliliğinden bahsenidyorum ben yazdığımı iyi okuyun...
    Adamların rakibi VAG...
    VAG da TSI varsa bunlarda onun karşısına mecburen TGDI getirmek zorunda , 50 senelik MPI motor ile VAG ın karşına çıkamaz bak benimde benzinli motorum var diye...



    yav Allah aşkına motor da neyin çeşitliliği var. Bir tane atmosferik bir tane turbo motor koymuşlar. Ona da satılmasın diye fiyat belirlemişler. Adamlarda 1.0, 1.4 125 bg, 1.4 150 bg manuel/otomatik birçok kombinasyon yapmış. Neredeyse istediğin kombinasyonla istediğin aracı alabiliyorsun. Hyundai ne yapmış; Benzinli alma dizel al. Manuel alma dct al. Böyle bir satış stratejisi var mi? Zaten i30 satamıyordu bu fiyat ve kombinasyonla işi daha da zorlaştı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai i30 'da donanım seçenekleri artar diye düşünüyorum, mesela elit plus ya da atıyorum jump, comfort vs... gibi. Şu anki sadece piyasayı yoklamak, en az 1 sene geçmeli ki taşlar yerine otursun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elantra Güney Kore'den geliyor, yanlışım olmasın i30 burada üretiliyor. Kia Cerato Güney Kore'den geliyor, Kia Ceed Slovakya'da üretiliyor. HB araçlar Avrupai tarzda üretiliyor. Satış politikaları araç satmaktan ziyade olsa da olur olmasa da olur tarzında... Reklam yapmıyorlar. En büyük eksiklik bence bu!
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.