Şimdi Ara

HYUNDAİ İ20 1.0 MOTOR VS 1.4

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
11.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motor seçeneği olarak bu iki modelin ciddi olarak farkını merak ediyorum.


    Güncel liste fiyatları


    1.4 MPI 100 PS Style 295k

    1.0 T-GDI 100 PS Style 362k


    Bir bayide son ötv indiriminden sonra beyaz olan modeli için 1.4'e 303k, 1.0'a 365k fiyat verdiler. Ben beyaz istemediğimden almadım.

    Şubat başında tekrardan gelecekmiş anladığım kadarı ile bayilerde bu sefer daha çok olacak.


    Arada 62k fark var. Benim için tüketim önemli değil. Performans ve ikinci el değeri açısından düşünüyorum.

    Mevcutta 2007 model 1.4 fiesta aracımı var, atmosferik olduğu için performanslı bir araç değil.

    100beygirlis 1.4 mpi yaklaşık aynı performansı mı gösterir diye korkuyorum.


    Özellikle alt devirlerde 1.0'ın çok iyi olduğu ama 1.4'ün kötü olduğu yorumları var.

    1.4'ler 4 ileri tork konvörtülürden 6 ileriye geçmiş durumda. Vites sayısının artmasının bu duruma karşı yapacağı bir iyileştirme olur mu acaba?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi astalavista_b -- 21 Ocak 2022; 16:14:2 >







  • İki motor arasında çağ farkı var.
    1.4 olan eskisi kadar çok yakmasada tarih olmuş bir seçenek. LPG diyen adam araçtan anlamıyordur. Bozuluyor çünkü. Taksiler söyle böyle diyen adam arabadan anlamıyordur. Çünkü çoğu hyundai taksi motor uyarı ışığı ile geziyor. Misal benzer yılların dizel fiat taksilerinde bu ışık yanmıyor.

    Yinede 60 bin farka değmez. 60 bin farka en azından 150 beygirlik bir turbo motor vermeleri gerekirdi. Aynı güçteki turbo motor için 20 bin vs isteseler normaldi. 60 bin biz bu aracı size satmak istemiyoruz demek benim için.

    Bildiğim kadarıyla 2 havayastıklı bir araç.

    Bence farklı modellere yönelin. Hatta para önemli değilse Polo yada 130 beygirlik 208 bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 otomatiğini 1 yıl kullandım. Yokuşta dip gaz yapmama rağmen arkamdaki otobüsten selektör yediğimi hatırlarım. kaptan beni geçince camı açıp neden bilerek yavaş gidiyorsun demişti. Ama i20 'nin yokuş çıkamadığını tahmin edememişti HYUNDAİ İ20 1.0 MOTOR VS 1.4 

  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    Aslında bu araçlar ikisi de %50 ötv dilimindeyken arada %10 fark vardı. şu anda birisi %60'a girdi, diğeri %70. hükümetimiz sağolsun matrahları güncellemedi sadece ara versiyon koydu. Bu nedenle ötv kaynaklı arada 60k fark oldu. 30k olsa zaten 1.0 alacağım , bütçem maksimum satacağım araçla 350k, bunun 150ksı kredi olacak.

    bahsettiğim modeller 450k'ya gidiyorki onlara gücüm yetmez.

  • anyhill kullanıcısına yanıt

    Kullandığınız model 1.4 6 ileri olan versiyon muydu? 6 ileri 4 ileri arasında da fark eden durumlar var deniyor bu nedenle sormak istedim.

  • astalavista_b A kullanıcısına yanıt

    bendeki 4 ileri vitesliydi ama 6 ileri olsa da çok fark etmez diye düşünüyorum. otobüsten değil de midibüsten selektör yerdik . araç 1300 kilo ve 100 beygir. Turbo da olmayınca çekemiyor haliyle.


    şimdi istatistiklere baktım da 0-100 hızlanması 12.9 muş. benim araçta 13.2 idi. 0.3 saniyelik bir ivmelenme artışı fark yaratmaz açıkçası.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • 1.4 ler hala 4 ileri mi kullanıyor baktınız mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    Artık 1.4 mpilar 6 ileri şanzımanla satılıyor

  • astalavista_b A kullanıcısına yanıt

    6 ileriyse düşünülebilir çok kötü değildir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 ilerisi güzel, 67k verecek bir fark yok. 67k verip onu alana kadar başka modele geçilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ikisi de manuel olsa gazı diplediğinde ikisi arasında çok bir fark olmaz ama tam otomatik- dct farkı ile beraber kayda değer fark olacaktır.


    1.4 mpi yine de 80 hp'jik 15 yaşında fiestadan iyi gider, bayon çok ağır bir araba değil çünkü.


    bence yakıt*vergi önemli değilse 1.0 t 60 bin farkı haketmiyor.

  • astalavista_b A kullanıcısına yanıt

    Bence farklı modellere yönelin. 1.4 style olan hem motorundan dolayı hem de 2 havayastigi olmasından dolayı sıkıntı. Mtv si gücüne göre yüksek. 1 litrelik araçların 2 katı.


    rahat bineyim deyip 1.0 olanı alsanız ikinci elde hickimse o farkı vermez.


    life polo ve 130 luk pejolar sahibinden de sıfır olarak 380-390 arasından başlıyor. Kur sabit kaldığı ve yavaş yavaş 2022 ler geleceği için fiyatlar bir miktar daha gevşeyebilir.


    Bende size orta donanım clioda uyuyor. Çok güçlü olmasada(Torku turbo motora göre dusuk) hem turbolu hem havayastigi sayısı fazla. Tip olarak da daha çok insana hitap ediyordur. Ülkemizde clio “dandik” olarak algılansada yurt dışında sınıfının en sevilen araçlarından biri.

    HYUNDAİ İ20 1.0 MOTOR VS 1.4

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kucuk hacim turbo benzin motoru sonuna kadar savunan biri olarak aradaki farka kesinlikle degmez. Max 20bin tl fark verilir, o da mtv farkindan oturu bir kismini amorti edecegi icin verilir. O kadar fark verip bir de cift kavrama riskini alacaksiniz, hic gerek yok. 6 ileri tam otomatik sanziman guzel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akıl vermek gibi olmasın ama ben olsam eski kasanın turbolusunu alırım hem cebinizden 300 bin çıkacak hem turbo motor hemde daha yakışıklı ve daha kaliteli bir kasa

    Eski kasanın yeni kasaya göre araştırma yapmadan gördüklerimi söyliyim

    Cam tavanda olur
    Yeni kasaya kaput yalıtımı bile koymamışlar
    Yeni kasanın arka tasarımı ve direksyonu gözlerimi kanattı resmen
    Eskinin farları mercekli ve mercedes kaşına benzer güzel bi tasarımı var
    Eski kasa 120hp

    SAHİBİNDEN HATASIZ 2020 ÇIKIŞLI CAM TAVANLI İlan No: 978090501
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-sahibinden-hatasiz-2020-cikisli-cam-tavanli-978090501/detay

    İlan sahibi 7 ileri yazmış ben 6 diye biliyodum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HemşireZED -- 21 Ocak 2022; 21:5:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Bayon degil de i20 bakiyorum. İ20 daha da hafif olur kaldirir diye düşünüyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sadece şanzıman bile bi tercih sebebi benim için. çift kavramaya bulaşmaz 6 ileri tam otomatikten yürürdüm. 60 bin pahalı olmasını geçtim ucuz bile olsa belki düşünmezdim çift kavramayı

  • yeni nesilde motor küçük olsa bile araç gidiyor. audi en büyük örneği. benim eski araba unoydu 1.4 atmosferik 70 beygir. o bile rampalarda bayılıyordu. 800 kiloydu. 1300 kilo arabaya 100 beygirlik 1.4 motor çok zayıf gelecektir. ha iş görür mü görür fakat tat vermez. rampada çok vites düşersin, akselerasyon yapmaz, uzamaz. ışıklardan kalktığın zaman sıkar. uno ile orantıladığımız zaman,


    800 kg uno 70 beygir

    800 kg i20 desek o da 61 beygire tekabül ediyor.


    yani kısaca unodan da zayıf.

  • astalavista_b A kullanıcısına yanıt

    niyeyse bayon gibi algılamışım.


    aşağıdaki linkten manuel vitesli 3 aracın değerlerine bakabilirsiniz. 1.0 1.4 manuelde kayda değer fark yok.


    https://zeperfs.com/match6999-5678-9295.htm

  • aradaki fiyat farkının maşallahı var, sanki dizel motor alıyorsunuz. dizel motorların fiyat farkını eleştirenlere güzel cevap olmuş. al işte turbo-benzinli motorda da deli gibi fiyat farkı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.