Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (900. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
32.937
Cevap
125
Favori
2.789.968
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 898899900901902
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sborten birde i30 sw ye bak. Bugün gelmiş stationwagon i30 lar. Bagaj hacmi yeterli geldi bana. Dizel, çelik jant, otomatik klima, sunrooflu modeli 40000 civarında birşeydi yanlış hatırlamıyorsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels


    çok tozlu bi ortamda kullanıldıysa değişir sonuçta

    ben en çok balata spreyine gıcık oluyorum

    ne işe yaradığı belli olmayan bişey




    Balata spreyi balatalar üzerindeki yağı, tozu, pisliği temizlemek için kullanılıyor.
    Özellikle yağ balataya bir bulaştı mı kolay kolay çıkmaz, ancak böyle spreylerle falan çıkar.
    Yağlanmış balatanın fren performansı düşük olur, malum sürtünme direnci azaldığı için.
    Balatanın yağlanmasını engellemek de neredeyse imkansız bir şey...
    Az çok bir şekilde hafiften yağlanırlar yoldaki süprüntülerden, sulardan vs'den

    Sprey'i kutusnu kendin 6-7 liraya alabilirsin.
    Ayda bir fıs fıs yaparsın 4 tekere

    Diğer arkadaşlara da söyleyeyim:
    Bakım sırasında yapılmasını istemediğiniz bir işlem, bir şey var ise teslimat sırasında bunları YAZDIRIN!
    Ben bu bu bu işlerin yapılmasını istemiyorum diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 17 Eylül 2009; 14:43:16 >




  • Toyota Corolla varken i30 SW ye o kadar para verilmez bence..
  • Bugünlerde lastik değiştirmem lazım. Aracın üzerinde Michelin Energy 175/65 R14 var. Eski lastik neredeyse 40.000 km gitmiş 2007 Hazirandan bu yana.

    Michelin Energy Saver için 115 tl fiyat aldım.

    Nokian i3 için 113 tl,

    Nokian H içinse 135 tl fiyat aldım.

    Sizce hangisini tercih etmeliyim?
  • arkadaşlar 1,3 gls getzler 100km de kaçlitre lpg tüketirler şehiriçi ve şehirdışı? benim tahminim şehiriçi 100kmde 11litre şehirdışı 9 litre lpg. sizinkiler ne kadar tüketiyor cevap yazarsanız sevinirim tşk. bide getzlere en sorunsuz lpg kiti hangisi?
  • benzinliler 10000 km de bir girmiyormuydu bakıma.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ufuk_XT

    Merhabalar..

    2008 model 1.4 motor Getz imin 3 gün önce 15.000 KM bakımını beylikdüzündeki AS Gündüzler Yetkili servisinde yaptırdım.

    Değişen parçalar ;


    1-Magnetec Motor Yağı 4L 75 TL
    2-Yağ Filtresi(Binek Bnz) 6.91 TL
    3-Hava Filtresi 6.04 TL
    4 -Polen Filtresi(Ac c03+Getz) 45.50 TL
    5-Yağ Boşaltma Tapası (Ela02) 1.43 TL
    6-Yağ Tapası Contası 0.64 TL
    7-Balata Spreyi 7.00 TL
    8-Sarf Malzeme 7.00 TL
    9-Camsil 2.50 TL
    10-15.000 Km Periyodik Bakım İşçilik 88.80 TL

    Bunlar değişenler.

    Toplamda 234.30 Lira paramı aldılar....




  • bende corolla 1.4 derim, bir de servis araçlarına da güvenmem. 0 araba 0 arabadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels


    çok tozlu bi ortamda kullanıldıysa değişir sonuçta

    ben en çok balata spreyine gıcık oluyorum

    ne işe yaradığı belli olmayan bişey




    Balata spreyi balatalar üzerindeki yağı, tozu, pisliği temizlemek için kullanılıyor.
    Özellikle yağ balataya bir bulaştı mı kolay kolay çıkmaz, ancak böyle spreylerle falan çıkar.
    Yağlanmış balatanın fren performansı düşük olur, malum sürtünme direnci azaldığı için.
    Balatanın yağlanmasını engellemek de neredeyse imkansız bir şey...
    Az çok bir şekilde hafiften yağlanırlar yoldaki süprüntülerden, sulardan vs'den

    Sprey'i kutusnu kendin 6-7 liraya alabilirsin.
    Ayda bir fıs fıs yaparsın 4 tekere

    Diğer arkadaşlara da söyleyeyim:
    Bakım sırasında yapılmasını istemediğiniz bir işlem, bir şey var ise teslimat sırasında bunları YAZDIRIN!
    Ben bu bu bu işlerin yapılmasını istemiyorum diye.




    valla ben 4.5 yıldır sıkılan bu spreylerin bi faydasını görmedim

    sıkmadan öncede sonrada aynı

    yazdırma konusunda haklısın

    akla gelmiyor insanın işte sonradan faturada görünce uyanıyosun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xiamen

    Bugünlerde lastik değiştirmem lazım. Aracın üzerinde Michelin Energy 175/65 R14 var. Eski lastik neredeyse 40.000 km gitmiş 2007 Hazirandan bu yana.

    Michelin Energy Saver için 115 tl fiyat aldım.

    Nokian i3 için 113 tl,

    Nokian H içinse 135 tl fiyat aldım.

    Sizce hangisini tercih etmeliyim?


    Lastikten anlayan kimse yok mu? Yarın değiştirmem lazım lastikleri.
  • valla arkadaşların arabaya h serisi aldık mükemmel lastik

    banada 185/65/14 için 135 lira demmişlerdi geçen sene ama lastiklerim yeni olduğu için 3-30a gitsin istemedim

    eğer bi aksilik olmazsa alacağım lastiktir

    forumda bi arkadaşta i3 aldı ama kullanımını bilemiyorum iyi demiştide
  • Bizde 2009 model benzınlı otomatik getz var. Bakımı 10.000 de mi yoksa 15.000 demidir?
    Bu arada overdrive kafamızı karıştırdı. Overdrive modu nedir? Şehir içinde hangi modda sürmek iyidir? Vites topuzundaki düğmeye basınca mı overdrive moduna alıyoruz basmadan mı? Gösterge panelindeki ilişki nasıldır lamba yanıyosa mı overdrive modunda yanmıyosa mı?

    Teşekkürler



    quote:

    Orijinalden alıntı: derebeyii

    benzinliler 10000 km de bir girmiyormuydu bakıma.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ufuk_XT

    Merhabalar..

    2008 model 1.4 motor Getz imin 3 gün önce 15.000 KM bakımını beylikdüzündeki AS Gündüzler Yetkili servisinde yaptırdım.

    Değişen parçalar ;


    1-Magnetec Motor Yağı 4L 75 TL
    2-Yağ Filtresi(Binek Bnz) 6.91 TL
    3-Hava Filtresi 6.04 TL
    4 -Polen Filtresi(Ac c03+Getz) 45.50 TL
    5-Yağ Boşaltma Tapası (Ela02) 1.43 TL
    6-Yağ Tapası Contası 0.64 TL
    7-Balata Spreyi 7.00 TL
    8-Sarf Malzeme 7.00 TL
    9-Camsil 2.50 TL
    10-15.000 Km Periyodik Bakım İşçilik 88.80 TL

    Bunlar değişenler.

    Toplamda 234.30 Lira paramı aldılar....






  • quote:

    Orijinalden alıntı: xiamen

    Bugünlerde lastik değiştirmem lazım. Aracın üzerinde Michelin Energy 175/65 R14 var. Eski lastik neredeyse 40.000 km gitmiş 2007 Hazirandan bu yana.

    Michelin Energy Saver için 115 tl fiyat aldım.

    Nokian i3 için 113 tl,

    Nokian H içinse 135 tl fiyat aldım.

    Sizce hangisini tercih etmeliyim?



    Michelin Energy hiç kullanmadım, onun için kıyaslayamam.

    Ben İ3 175 65 14R 82H aldım.
    Yola sakız gibi yapışıyor. Özellikle virajlı yollarda çok işime yarıyor.
    Lastik 4 mevsimlik, serin hava ve ıslak zemin performansının çok iyi olduğu söyleniyor.
    Hatta üzerlerinde çamur+kar ibareleri de var.
    Yol sesini çok azalttı, arabanın arka tarafının zıplamasıda yok oldu.

    Ben tanıdığım vasıtasıyla tanesini 95TLden peşin aldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ddurusu

    Bizde 2009 model benzınlı otomatik getz var. Bakımı 10.000 de mi yoksa 15.000 demidir?
    Bu arada overdrive kafamızı karıştırdı. Overdrive modu nedir? Şehir içinde hangi modda sürmek iyidir? Vites topuzundaki düğmeye basınca mı overdrive moduna alıyoruz basmadan mı? Gösterge panelindeki ilişki nasıldır lamba yanıyosa mı overdrive modunda yanmıyosa mı?

    Teşekkürler




    15000 km veya 1 yıldır süre

    hangisi önce dolarsa

    o-d modu ile ilgili açıklamaşu netteki

    Overdrive düğmesinin işlevi şudur ;

    İnişli çıkışlı yollardan giderken (dağ yolları , tepeli yollar vs.) şanzıman siz yokuş yukarı çıkarken araba tıkanmasın diye 4'ten 3'e atar, yokuş aşağı inerken tekrar 4'e atar bunu yolun durumuna göre sıkça yaparsa şanzıman aşırı ısınır, gereğinden fazla zorlanır ve ölebilir (İstatistiki olarak Otomatik Şanzıman arızalarının %90'ı aşırı ısınmadan kaynaklanmaktadır).

    Overdrive bu yollarda işe yarar ; siz overdrive düğmesine basarak şanzımanın 3. vitesten yukarı çıkmasını engellersiniz böylece şanzıman sürekli 3-4, 4-3 yapmaktan kurtulup zorlanmaz, şanzımanın ömrü artar.

    Sportiflik açısından 4. vites yani overdrive vitesi genelde diğer viteslere oranlara daha uzun olur haliyle o vitese geçince yeterli ivlenmeyi hissedemeyebilirsiniz sportif kullanımda, yada bazı arabalarda ekomoniklik açısından direk 2. vitesten 4'e geçebilir.
    Bu yüzden agresif kullanımlarda yine overdrive'a basıp vitesi max. olarak 3'e kitleyip performanslı bir kullanım elde edebilirsiniz.

    Normal kullanımda arabayı hep 4. vitese kadar çıkacak şekilde yani overdrive'da kullanabilirsiniz. Bu en ekonomik kullanımı sağlar.




  • Sonunda< Nokian almaya karar verdim. Teşekkürler arkadaşlar!
  • Arkadaşlar iyi akşamlar, ben 2010 model yeni kasa 1.5 vgt Hy Klm modelini aldım, 23.000 TL. Gerçi daha parayı ödemedim ama bayi ile sözleştik, platin gri seçtim rengini. Bi kaç arkadaş direksiyon sertliğinden, arka suspansiyonlardan ve getz üretiminin duracağı gibi sorunlardan bahsetmiş, bu konuda deneyimli olanlar bilgilerini paylaşırsa sevinirim, ben bu arabaya 4-5 yıl binip satmayı düşünüyorum, verim alabilir miyim, satışında ne gibi sorunlar çıkabilir? Daha önce 1.5 2002 accent dizel kullanmıştım, ondan daha iyi olduğu kesin, bir kaç kişi i20 alınmalı demiş ama onun fiyatlarıda yukarda epey, cevap yazarsanız sevinirim, belki almaktan da vazgeçebilirim.
  • 5 sene sonra kim öle kim kala

    5 sene sonra satabilirmiyim sorusu biraz havada kalmış ki,mse onu öngöremez açıkçası

    al bin bence
  • fulda ecocontrol tabii ki--adac testlerine ve bana göre :)
    quote:

    Orijinalden alıntı: xiamen

    Bugünlerde lastik değiştirmem lazım. Aracın üzerinde Michelin Energy 175/65 R14 var. Eski lastik neredeyse 40.000 km gitmiş 2007 Hazirandan bu yana.

    Michelin Energy Saver için 115 tl fiyat aldım.

    Nokian i3 için 113 tl,

    Nokian H içinse 135 tl fiyat aldım.

    Sizce hangisini tercih etmeliyim?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutbaran -- 19 Eylül 2009; 6:40:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DjMaJeRe

    Arkadaşlar iyi akşamlar, ben 2010 model yeni kasa 1.5 vgt Hy Klm modelini aldım, 23.000 TL. Gerçi daha parayı ödemedim ama bayi ile sözleştik, platin gri seçtim rengini. Bi kaç arkadaş direksiyon sertliğinden, arka suspansiyonlardan ve getz üretiminin duracağı gibi sorunlardan bahsetmiş, bu konuda deneyimli olanlar bilgilerini paylaşırsa sevinirim, ben bu arabaya 4-5 yıl binip satmayı düşünüyorum, verim alabilir miyim, satışında ne gibi sorunlar çıkabilir? Daha önce 1.5 2002 accent dizel kullanmıştım, ondan daha iyi olduğu kesin, bir kaç kişi i20 alınmalı demiş ama onun fiyatlarıda yukarda epey, cevap yazarsanız sevinirim, belki almaktan da vazgeçebilirim.

    Direksiyon sıkıntılı gerçekten. Onun haricinde memnun kalırsınız. İkinci eli şu anda güzel ama 5 sene sonra ne olur,açıkcası yorum yapmak çok zor.




  • Orijinalden alıntı: sborten

    Herkese merhaba,
    arkadaşlar 2006 yılından beri getz sahibiyim ve bu forumun üyesiyim.
    yıllar hızla aktı geçti ve bizim getz de 3 yaşını doldurdu.
    aile de genişleyecek yakında.dolayısıyla bizim getzi hem model hem de kasa olarak değiştirip geliştirmemiz gerekiyor.
    İşte siz sevgili dostlardan bu noktada değerli görüş ve tecrübelerinizi rica ediyorum.

    Yeni araç alımımda 2 seçenek arasında sıkışıp kaldım.

    1) 2006 model VW Jetta 2.0 TDI 140 beygir COMFORTLINE - 30.000 km.de (Vw servisinin test aracı - hatasız orjinal)
    henüz daha pazarlık yapmadık 40.000 TL. istiyolar

    2) 2010 model sıfır km.de TOYOTA COROLLA 1.4 D4D COMFORT - Liste fiyatı 39.250 TL.

    ALDIĞIM OTOMOBİLE EN AZ 3 YIL BİNECEĞİM. AMA SATARKEN DE FAZLA ZORLANMAYACAĞIM BİR ARAÇ İSTİYORUM.
    Not : 2.0 'ın vergisi sorun değil.
    Açıkçası benim gönlüm 2.0 TDI 140 hp 320 nm tork diyo ama mantığım 0 km. toyota diyor.

    Siz ne önerirsiniz ?


    tabiki sıfır araç. en azından ilk sen binceksin ayrıca toyotanın sorunsuzlugu meshur



    Benzer bir kıyaslamayı yaklaşık 4 ay önce bende yaptım sonuçta toyota aldım(35.000).yüksek hız ve prestij istersen jetta..konfor ve ekonomi dersen toyota derim.toyota nın artıları ;çok ama çok az tüketiyor kullanımı kolay direksiyon keyif veriyor ,amortisörleri jettadan daha konforlu ve 2, eli çok kuvvetli.eksi yönleri ise bir miktar lastik sesi alıyor (ama yinede getzime göre baya sessiz)motor biraz cansız kalıyor ama can sıkacak düzeyde değil donanım olarakta esp ve torpido soğutuculu değil bunlar için elegant donanımı almak gerekiyor.




  • Arkadaşlar 26 binde bir getzim var sıfır almıştım 2 yıl oldu alalı.En ufak bir sorunum şikayetim yok..Ses miş direksiyon sertliğiymiş bu sorunlar var diyenler bence çok kılı kırk yarıyorlar audi bmw mercedes gibi otomobil sahiplerinin hiç sorunları yok mu sanıyorsunuz bir de onların forumlarına bir girip bakmanızı öneririm kendi sınıfında mükemmel bir oto GETZ.Ayrıca bi kaç arkadaş ve ben bu konudan bahsetmiştik B segmentineki getzler c segmenti araçlar örnek megan focus vb gibi araçlarla boy ölçüşecek kadar hatta onlardan daha iyi motor performans konusunda. 2 yıl da uzun yollarda çok megan focus vw benim getzimle başedemedi yol tutuşu kötü diyenler için de daha bu yaz yeni fiesta ve yine bir megan anamurun meşhur virajlarında klima açık arkamda kaldılar bir tane almancı başka bir yerde tam 1 saat benimle yarışmak için arkamdan koştu.Getzi bilmeyenler hiç bişeyden haberi yok bi kere kullandıklarında ise şaşırıyolar ne kadar atak ne kadar iyi motoru var diye.Testlere de bakarsanız 0-50 ve 0-100 hızlanması piyasadaki en iyi araçlardan hatta en iyisi ..Ben arabayı bi kere olsun ne savurdum ne tehlike atlattım arabanın limitlerini iyi öğrenip ona göre kullanın derim alıştıkça daha da güzel gelen bir araba..




  • 
Sayfa: önceki 898899900901902
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.