Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (898. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir - 9 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 896897898899900
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _RAGGA_

    İyigünler getz kardeşliği bende hyundai getz 1.3 gls 2005 model var anlamadığım bir şey var kilometre bilgisayarında trip A trip B var bunların ikiside gittiğim kilometreyi mi? gösteriyor çözemedim?

    resimlerini bir ara ekleyeceğim arabamın



    Depoyu fullettin A yı 0 a getrdin. Sonra deponun ortasında merak ettin acaba evden işyeri ne kadar sürüyor diye. A yı sıfırlamak yerine Byi sıfırlıyorsun. Böylece bir depo ile kaç km gittiğini silmene gerek kalmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JimBeam

    Arkadaşlar bu sabah servise gittim. Arka amortisörler için. Burçları değiştirmelerini istedim. Aracı görüntü için yarım saat içerde tuttular. Sonra bana gelip aracın burçlarını kontrol ettik herhangi bir problem yok bu araçlar böyle deyip yolladılar. Kime şikayet ederiz bu işi nasıl çözebiliriz ?



    Arkadan takır tukur ses gelmiyorsa değiştirmenize gerek yokki. Zaten bu sorun yeni kasalarda çıkabiliyor.

    Gerçi bazen duyduğumuz sesi servisçilere duyurana kadar akla karayı seçiyoruz ama neyse.
  • Ses geliyor zaten. Aracım 2007 yeni kasa olduğu için gittim ama bakalım peşini bırakmayı düşünmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu


    quote:

    Orijinalden alıntı: _RAGGA_

    İyigünler getz kardeşliği bende hyundai getz 1.3 gls 2005 model var anlamadığım bir şey var kilometre bilgisayarında trip A trip B var bunların ikiside gittiğim kilometreyi mi? gösteriyor çözemedim?

    resimlerini bir ara ekleyeceğim arabamın



    Depoyu fullettin A yı 0 a getrdin. Sonra deponun ortasında merak ettin acaba evden işyeri ne kadar sürüyor diye. A yı sıfırlamak yerine Byi sıfırlıyorsun. Böylece bir depo ile kaç km gittiğini silmene gerek kalmıyor.


    Eyvallah yardımların için ustad teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derebeyii

    balata değişmemiş olabilir, ben 48000 km gibi bir yerde değiştirdim sadece önleri, ne balatasıymış yada sen nasıl bir kullanıcymışsın ki balata bitivermiş, servislere güvenim yok zaten.

    quote:

    Orijinalden alıntı: 4polat


    quote:

    Orijinalden alıntı: quiet_dead

    15.000 bakımı yapıldı aracın dün yetkili serviste yaptırmayı düşünmüyordum ama babamın baskısıyla yetkili serviste yaptırdık

    balatalarla beraber 356 tl ye yapıldı

    bu arada getzler kaç litre yağ alıyor servis 5.5 litre yağ'a 95 tl para almış bu fiyat nasıl bana yüksek geldi


    Servislerin fiyat politikaları farklı.(Bunu Hyundai sitesinde de belirtmiş zaten) O yüzden servis zamanı geldiğinde farklı servislerden fiyat almadan servise gitmeyin. 15000 bakımında yağ ve filtre değişimlerinden başka bir şey yapılmıyor. Balataların 15 binde değişmesi de -kullanımla alakalı ama- çok erken olmuş maalesef...





    balatalar isteğimiz doğrultusunda değişti servis değiştirelim demedi biraz sert kullanılıyor bu araç o nedenle bu kadar erken değişti tamamen kullanımla alakalı birşey eğer yumuşak kullanılsa yaklaşık 25-30 bin km kullanılır balatalar

    bundan sonra tabi daha çok dikkatli kullanılırız biraz ağresif kullandık motorun gücüne rağmen çok az yakıt tüketmesinden dolayı bu ağresif kullanıma rağmen şehir içi 16 kuruş tüketimi var aracın çok iyi ama bedelini balatalarla ödemiş olduk

    bu kadar çabuk biteceğini tahmin etmemiştim balataların ama bu biraz ders oldu çünkü balatalar 65 tl ye patladı




  • Günaydın arkadaşlar.

    Ne bu sakinlik yahu
  • Günaydın,Havalar soğumaya başladıkça bizim tüketim de yine artmaya başladı.
  • Benim için birşey farketmiyor. Yaz kış aynı. Yazın klimayı açıyorum. Kışın malum soğuk havalar.
  • Yav arkadaşlar bişey öğrendim: fan bile yakıt tüketimine olumsuz etki yapıyormuş. farların çalışması da öyle... fan derken, aracın içine hava verenden bahsediyorum. motor fanı olsa neyse...

    hatta bizim forumda da başka bir başlıkta, motorlu her alet yakıt tüketimini arttırır deniyor. Elektrik alternatörden çekildiği içinmiş.

    bu da okuduğum yerin linki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semb -- 14 Eylül 2009; 13:33:37 >
  • Ben gündüzleri yakıyorum. Güzel görünüyor sis farlarım Bir depoda 0.5 TL için kasmaya gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semb

    Yav arkadaşlar bişey öğrendim: fan bile yakıt tüketimine olumsuz etki yapıyormuş. farların çalışması da öyle... fan derken, aracın içine hava verenden bahsediyorum. motor fanı olsa neyse...

    hatta bizim forumda da başka bir başlıkta, motorlu her alet yakıt tüketimini arttırır deniyor. Elektrik alternatörden çekildiği içinmiş.

    bu da okuduğum yerin linki



    Güzel arkadaşım, evet araçtaki herşey yakıt tüketimine sebep oluyordur: Fan, alternatör, farlar, radyo, silecek vs vs..
    Fakat burada önemli olan bunun niceliğidir. Yani ne kadarlık bir artışa sebep oluyor?

    Örneğin fanlar açıkken 100km'de 5.90 litre yakıyorsa, fanları kapattığında 5.85 litreye düşüyordur belki yakıt tüketimin. Aradaki 0.05 litre 0.75 kuruş demektir. 1 kuruş bile değildir!

    Bu yüzden kafanızı bu tür şeylere takmayın.
    100 km 'de 1-2 kuruş tasarruf edeceğim diye sürüş konforunuzu, dolaysıyla da sürüş güvenliğinizi, yani canınızı, malınızı tehlikeye atacak lüzumsuz işlere girmeyin. Üşüyorsanız kaloriferinizi, sıcaktan bunaldıysanız klimanızı açın. Yağmur yağınca sileceğinizi çalıştırın. Farlarınızı gece-gündüz açın, trafikte görülmek, farkedilmek çok önemlidir çünkü. Zaten yolların berbat, sürücülerin daha da berbat ve kural tanımaz olduğu bu topraklarda birde kendi kendinizin görüş alanını kısıtlamayın, konforunuzu düşürmeyin, kendinizi yok yere tehlikeye atmayın.

    Araçta ne gerekiyorsa onu hiç düşünmeden kullanın! 3-5 mililitre yakıt tasarruf edeceğim diye sonradan pişman olacağınız kayıplar yaşamayın.

    3 kuruş fazla olsun ama sağ salim gideceğim yere gideyim!

    Bu mesaj doğrudan size yazılmamıştır.
    Mesanıjınızdan yola çıkarak kafayı bu tür işlere takan herkese yazılmıştır.

    düzeltme: kelime hataları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 14 Eylül 2009; 15:55:08 >




  • eski kasa h100 panelvanın lastik ölçüsünü bilen varmı acaba
  • Merhaba ihg70 ,
    Söylediklerine tamamıyla katılıyorum.
    Yalnız,dikkatimi çekti.Forumun eski,özellikle 2006,2007 yıllarında yazıların daha sık oluyordu.Sonradan ise gittikçe seyrekleşti.Hatta acaba arabanı satıp yeni başka bir markaya mı geçtin diye düşünmüştüm.
    Hoşçakalın.İyi günler.
  • Balatalar için de şunları söyleyeceğim:

    "Bir balata 20 bin km gider, 40 bin km gider" gibi sabit bir ölçü yoktur. 80 bin km de gidebilir 5 bini görmeden de değişebilir. Bu freni ne sıklıkta ve ne sertlikte kullandığınız ile ilgilidir.

    Genel olarak aracını kısa mesafelerde, şehir içinde kullananlar ile gereksiz sürat yapanların balataları daha çabuk biter. Bu sürüş tarzları, sık ve sert fren yapmayı gerektirir. Çok görmüşümdür, 150 metre ilerideki trafik ışığı kırmızıya dönmüştür veya ilerde trafik durmuştur ama o noktaya kadar hala ayağı gazda tam gaz gidip, yaklaşınca sert frenle duranları. Halbuki bu durumlarda ayağını gazadan çekerek yavaşlayarak gitse oraya varınca hafif bir fren dokunuşuyla duracak, fren sistemi yıpranmayacak.

    Sıklıkla uzun yol yapanların, uzun mesafeler boyunca freni kullanmadıkları için, balataları daha uzun gider. Örneğin şehir içinde 20 km'lik bir mesafede 100-150 defa frene basmak durumunda kalınabilinirken, uzun yolda 200 km boyunca toplamda belki 10 defa bile frene basmayabilirsiniz.
    Doğal olarak 10 defa basılmış bir frenin balatası 150 defa basılmış bir frene göre en az 10 kat daha uzun ömürlü olacaktır.


    Yine unutmamanız gereken bir noktada uluslararası anlaşmalar gereğince artık fren balatalarında kansorejen etkisi nedeniyle asbest kullanılmıyor. Bu yüzden dayanıklığı azalan balatalar eski asbestli balatalara göre daha çabuk aşınıyor. Bu yüzden babanızın zamanındaki balata ömürleri ile mukayese etmeyin, "balata dediğin en az 40-50 bn km gider" diyen eski nesil şöförleri pek takmayın. Yeni nesil balatalar asbestsiz oldukları için artık çok daha çabuk tükeniyor.

    Balata kontrolünü ve zamanı gelince değişimini asla ihmal etmeyin.
    Değişme zamanı gelmiş bir balatayı bir kaç bin km daha kullanarak ne kadar kazanacaksınız?
    5 lira? 10 lira? 20 lira?
    Peki malınızı, canınızı riske atmaya değer mi bu kadar paranın cepte kalması?
    Yılda bir 15 lira tasarruf eedecğim diye bu riske girmeye değer mi?

    Gazına basınca bütün araçlar hızlanıp 100 km hıza gelir ama frene basınca her araç zamanında ve uygun mesafede durmayabilir. O zaman hem sizin hem diğerleri için felaket olabilir!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: opxito

    Merhaba ihg70 ,
    Söylediklerine tamamıyla katılıyorum.
    Yalnız,dikkatimi çekti.Forumun eski,özellikle 2006,2007 yıllarında yazıların daha sık oluyordu.Sonradan ise gittikçe seyrekleşti.Hatta acaba arabanı satıp yeni başka bir markaya mı geçtin diye düşünmüştüm.
    Hoşçakalın.İyi günler.



    iyi günler,

    Uzun zamandır çok yoğun tempoyla çaışıyorum, dolaysıyla eskisi gibi forum köşelerinde fink atamıyorum
    Şimdilerde ancak biraz okuyacak kadar zamanım oluyor, bazen bugünkü gibi biraz boş zaman bulunca yazıyorum işte.

    Getz'im hala aldığım ilk gün gibi ve hala aldığım ilk gün kadar beğenerek kullanıyorum.

    Kısmet olursa 1-2 yıl sonra yeni bir araba almayı düşünüyorum. Büyük ihtimal D-sınıfı olacak(Volvo-BMW-Mercedes ve Hyundai Sonata 4'lüsünden biri).
    Önceleri Getz'i satıp öyle almayı düşünüyordum ama fikrim değişti. Getz'i de elimde tutacağım. Böylesine sorunsuz, güçlü, rahat ve bol donanımlı sağlam bir küçük arabayı bulmak kolay değil. Özellikle de sorunsuz olanını. Şehir içi için çok ideal ve pratik bir araba Getz. Her deliğe kolayca giriyor, park yeri bulmak, park etmek çok kolay oluyor.


    Zaten hanım da satmamı istemiyor artık, "bana verirsin diyor"




  • ihg70, yazdıklarımdan başka anlamlar çıkarmanı yadırgadım. Sürüş güvenliği elbette herşeyden önce gelir, bunda mutabıkız... Konu benim de daha önce bilmediğim, öğrenince de sizlerle paylaşmak istediğim bir noktaydı.

    Neyse, çok fazla laf kalabalığı yapmayayım: "yakıtta tasarruf için elektrikli olan hiçbir şeyi kullanmayın" demiyorum... Özellikle altını çizme gereği hissettim...
  • Bunun yanında başka bir artısı da şu: Kırmızıda sıkça rastladıgım bir durumdur.Bu şekilde daha uzaktan görünce gaz keserek yavaşlayıp icabında yeşil yandıgında durmamış bile olunur.Yani hareket halinde iken zaten yeşil yandıgından yeniden 1.vitese gerek kalmadan diger duran arabalardan daha çabuk hızlanılmış olunur.
    **** Düzeltme:Kendi yazım ''alıntı'' nın içine karışmıştı

    Orijinalden alıntı: ihg70
    . Çok görmüşümdür, 150 metre ilerideki trafik ışığı kırmızıya dönmüştür veya ilerde trafik durmuştur ama o noktaya kadar hala ayağı gazda tam gaz gidip, yaklaşınca sert frenle duranları. Halbuki bu durumlarda ayağını gazadan çekerek yavaşlayarak gitse oraya varınca hafif bir fren dokunuşuyla duracak, fren sistemi yıpranmayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi opxito -- 15 Eylül 2009; 10:38:17 >
  • iyi de motor çalışmyorken de, içeriye hava veren fan çalışmaya devam ediyor, aküden alıyor olmasın.

    quote:

    Orijinalden alıntı: semb

    Yav arkadaşlar bişey öğrendim: fan bile yakıt tüketimine olumsuz etki yapıyormuş. farların çalışması da öyle... fan derken, aracın içine hava verenden bahsediyorum. motor fanı olsa neyse...

    hatta bizim forumda da başka bir başlıkta, motorlu her alet yakıt tüketimini arttırır deniyor. Elektrik alternatörden çekildiği içinmiş.

    bu da okuduğum yerin linki




  • selamlar herkese,uzun bir aradan sonra tekrar getzime kavuştum sayılır, artık hafta içi getz hafta sonu başka bir araç, neyse şimdi bakımı geldi tekrardan, 120 bin, bunun da ağır bakımı olduğunu biliyorum, fiyat olarak 765 en düşük olur üstüne ne kadar çıkar bilemeyiz diyor servisler, şimdi garantiside bitti aracın, artık servise gitmeyip de iyi bir özel servise mi götürsem acaba, ve de adana da iyi hyundai özel servisi bilen varmıdır.
    Bu aralar kampanya falan olucak mı bilgisi olan varmı, servis günleri falan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derebeyii

    iyi de motor çalışmyorken de, içeriye hava veren fan çalışmaya devam ediyor, aküden alıyor olmasın.

    quote:

    Orijinalden alıntı: semb

    Yav arkadaşlar bişey öğrendim: fan bile yakıt tüketimine olumsuz etki yapıyormuş. farların çalışması da öyle... fan derken, aracın içine hava verenden bahsediyorum. motor fanı olsa neyse...

    hatta bizim forumda da başka bir başlıkta, motorlu her alet yakıt tüketimini arttırır deniyor. Elektrik alternatörden çekildiği içinmiş.

    bu da okuduğum yerin linki




    Evet, motor çalışmıyorken elbette aküden alıyor enerjiyi. Ancak motor çalışırken alternatörden... En azından ben okuduklarımdan bunu çıkardım...




  • 
Sayfa: önceki 896897898899900
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.