Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (667. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
32.937
Cevap
125
Favori
2.789.893
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 665666667668669
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet benimde bildiğim bütün elektronik ürünlerde en az 2 yıl garanti olması lazım
  • benim teyp bozulduğunda direk yenisini istanbuldan göndermişlerdi.tamir eskidenmiş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muhacir


    quote:

    Orjinalden alıntı: jacks


    quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Bizim araba şuanda 6000 kmde.Teybin sesini en fazla 24 yapabiliyorum bas ve tiz ayarları+2 de.Eğer sesi 25-26 yapsam baya bir bozulma oluyor.Teybin garantisi varmıydı acaba götürsem sorun cıkarmadan değiştirirlermi.

    teyp 1 yıl garantiliydi yanlış hatırlamıyorsam

    jackdaniels kardeşim biraz çekicem doğrusu.zaten iktisat okuyorumokulu bitirmeden bizimkilerin desteğiyle ev sahibi olayımzaten yeterince harcama yaptım lüzumsuz yere lüzumsuz insanlara....neyse en azından paramı doğru yere harcarım diyorum.
    Forumdaki tüm arkadaşlara söylüyorum.bu araç efendi kullanırsanız zorlamazsanız ve çukur vs gibi yerlere bulaşmazsanız çok ekonomik çok sorunsuz.özellikle adam gibi kullanırsanız yaptığınız km'yi görünce diliniz tutulacak ama offf offf gençlik

    1 yıl garantili olmasına ihtimal yok. Tüketici haklarına göre her elektronik ürün en az 2 yıl garantili olmak zorundadır.



    şimdi öylede 2005 de öylemiydiki




  • Sevgili dostlar araçların içini dışını yıkıyoruz. Ancak motor bölümleri duruyor. Motorların su ile yıkanmasının iyi olmadığını söylüyorlar. Bu motor bölümünü ıslak bir bezlemi silelim yoksa, mazotlu üstübü falanmı yapalım. Nasıl bir temizlik yapmamız lazım. Birde bizim getzlerin egzosları ne kadar zamanda çürüme yapıyor. Hiç egzos yaptıran varmı, bu 5 senelik garantinin içinde oda varmı acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alibel

    Sevgili dostlar araçların içini dışını yıkıyoruz. Ancak motor bölümleri duruyor. Motorların su ile yıkanmasının iyi olmadığını söylüyorlar. Bu motor bölümünü ıslak bir bezlemi silelim yoksa, mazotlu üstübü falanmı yapalım. Nasıl bir temizlik yapmamız lazım. Birde bizim getzlerin egzosları ne kadar zamanda çürüme yapıyor. Hiç egzos yaptıran varmı, bu 5 senelik garantinin içinde oda varmı acaba?


    Motor aksamında tozlanmadan kaynaklı kirliliği nemli bezle silmek en iyisi. Nemli bezle çıkmayan kir mevcutsa onun için de -eski bir ustamın uygulamasına göre- mazot (bir miktar da benzin karıştırılabilir) bir fırça ile motor aksamına uygulanarak temizlenebilir. Ya da motor aksamı için özel temizleyiciler var, onlardan alıp kullanılabilir.
    Eksoz konusunda ise şimdiye kadar hiç paslanmadan, çürümeden dolayı değiştirdiğinden bahsedene rastlamadım.




  • yıkamacılarda özel ilaçla yıkama yapıyolar..beyazımsı süt gibi bişi..içeriğini bilmiyorum ama hafif bir püskürtme ile uyguluyolar.. zararı var mı yok mu bilmiyorum.senede 1 kez yıkatıyorum..
  • motor yıkatma kişisel bi zevktir.bana sorarsanız arabana değer vermektir.aslında nemli bi bez de olur mazot türü şeyler de olur size kalmış temizleme türü.dikkatli yıkarsan her şekilde olur aslında.
    Bu arada 82 beygirlik dizel aracımın 50000 bakımı 267 ytl tutmuştur




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alibel

    Sevgili dostlar araçların içini dışını yıkıyoruz. Ancak motor bölümleri duruyor. Motorların su ile yıkanmasının iyi olmadığını söylüyorlar. Bu motor bölümünü ıslak bir bezlemi silelim yoksa, mazotlu üstübü falanmı yapalım. Nasıl bir temizlik yapmamız lazım. Birde bizim getzlerin egzosları ne kadar zamanda çürüme yapıyor. Hiç egzos yaptıran varmı, bu 5 senelik garantinin içinde oda varmı acaba?

    ben motoru hep yıkatıyorum hiç bi sorunda olmuyo önemli olan beyin zaten yıkattığınız yer iyise dikkat ediyosa sorun yok yıkatın bence arkadaşlar ben hiç bi arabamdan sorun görmedim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alibel

    Sevgili dostlar araçların içini dışını yıkıyoruz. Ancak motor bölümleri duruyor. Motorların su ile yıkanmasının iyi olmadığını söylüyorlar. Bu motor bölümünü ıslak bir bezlemi silelim yoksa, mazotlu üstübü falanmı yapalım. Nasıl bir temizlik yapmamız lazım. Birde bizim getzlerin egzosları ne kadar zamanda çürüme yapıyor. Hiç egzos yaptıran varmı, bu 5 senelik garantinin içinde oda varmı acaba?


    Ben serviste yikattim 30000 bakımında güya ama üstünkörü birşeyler yaptilar.

    Fordada cok memundun motor yikamadan, her bakimda motoruda yikar pırıl pırıl verirlerdi arabayı.

    Benim gördügüm en pratik yöntem WD 40 sıkıp üstüpü ile silmek. Zaten bakim sırasında fiatta hyundaidede böyle temizliyorlar. Aslında fiatta ve opelde bir tüp WD40'ı motorun her yerine sıkıp basınçlı suyla yıkadıklarini gormüştüm.

    Ama dedimya, fordunki cok iyiydi. Beyaz bir madde püskürtüp basınçlı suyla yıkarlardı motoru.

    Bu arada c.tesi sabah servise cagirdilar sag aksta bir seyler degisecekmis, sabah 8,30da gelirseniz öğleden sonra anca biter dediler. Bakalım ne yapacaklar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bond777 -- 17 Nisan 2008; 10:16:31 >




  • günaydın
    sağ aks için keyfi mi çağırdılar yoksa daha önceden bir şey vardı da servis parça mı bekliyordu

    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777

    quote:

    Orjinalden alıntı: alibel

    Sevgili dostlar araçların içini dışını yıkıyoruz. Ancak motor bölümleri duruyor. Motorların su ile yıkanmasının iyi olmadığını söylüyorlar. Bu motor bölümünü ıslak bir bezlemi silelim yoksa, mazotlu üstübü falanmı yapalım. Nasıl bir temizlik yapmamız lazım. Birde bizim getzlerin egzosları ne kadar zamanda çürüme yapıyor. Hiç egzos yaptıran varmı, bu 5 senelik garantinin içinde oda varmı acaba?


    Ben serviste yikattim 30000 bakımında güya ama üstünkörü birşeyler yaptilar.

    Fordada cok memundun motor yikamadan, her bakimda motoruda yikar pırıl pırıl verirlerdi arabayı.

    Benim gördügüm en pratik yöntem WD 40 sıkıp üstüpü ile silmek. Zaten bakim sırasında fiatta hyundaidede böyle temizliyorlar. Aslında fiatta ve opelde bir tüp WD40'ı motorun her yerine sıkıp basınçlı suyla yıkadıklarini gormüştüm.

    Ama dedimya, fordunki cok iyiydi. Beyaz bir madde püskürtüp basınçlı suyla yıkarlardı motoru.

    Bu arada c.tesi sabah servise cagirdilar sag aksta bir seyler degisecekmis, sabah 8,30da gelirseniz öğleden sonra anca biter dediler. Bakalım ne yapacaklar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bayraktar26 -- 17 Nisan 2008; 10:27:36 >




  • selamlar hiç 70 bin bakımı yaptıran oldu mu arkadaşlar :)
    ne kadar tutar ne kadar sürer bilgisi olan :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erginbay

    selamlar hiç 70 bin bakımı yaptıran oldu mu arkadaşlar :)
    ne kadar tutar ne kadar sürer bilgisi olan :)

    70 bin bakımı bugün görmüştüm yaklaşık 250+kdv'ydi galiba.asıl 60 bin bakımı 675+kdv yuh bee
  • valla ben 60 bin bakımını dışarda sanayide ustama yaptıracam.zaten o zamana kadar senesinin dolması yaklaşır.son bi senesi kalırsada bozdururum valla garantiyi.o kadar parayı veremem servise.dışarda 250-300 yüze rahat yaptırırım.değmez bence
  • ............. ben kullandığım vitesin bi altında değil,direk 1.viteste uyguluyorum..yani örneğin hızım 80 hafif fren yapıyorum,sonra vitesi 1 e getiriyorum,zaten 50 ye falan düşünce 1 e geçiyor(elimle az baskı yaptığımda) sonra debriyaj yarım ve hemen duruyor araç..

    3 den 2 ye geçtiğim zaman çok daha az bi motor freni etkiliyor ancak direk 1 e takıp debriyajı az bıraktığımda sanki freni köklemiş gibi oluyorsunuz..
    -----------------------------------------------------------------------------------------


    hocam sen 50 km hıza düşüp 1. vitese atmaya devam edersen kucağına debriyaj baskı balata bilimum motor parçalarını alabilirsin.
    1. kendin demişsin biraz zorlayınca 1. vitese geçiyor.araba belli ediyor kendini.
    2. 1. vitese attığından birden aşırı yüklenme oluyor.bu başka baskı balatanı yer egzantirik piston kollarını aşırı zorlar.bu yaptığını ben eski full modifiye pejo 205 1.9 gti bile yapmıyordum.o efsane aracım full modifiyeydi.devir kesicisi olmyana aracım 1. viteste 100 sınırındaydı.bunu söylememin sebebi güçlü bi araçta bile bu yapılmaz


    Uzuunca bir aradan sonra tekrar merhabalar arkadaşlar.
    Tam ben yazmayı düşnüyordum ki , baktım dostum JackDaniels konuyu özetlemiş. Arkadaşlar kompresyon fren , frenleme amacı gütmez temelde. Bir nevi hız kontrolü olarak düşünün veya kontrollü yavaşama. Mesela uzun bir yokuştan iniyorsunuz , fren sistemine yardımcı olur şanzuman sistemi.
    Dişli sistemleri özel çelikten imal edilir ve sertleştirilmeleri de özeldir. Belli bir gücün üzerinde kılcal çatlamalar oluşur dişli yüzeylerinde. Turbo konusunda ise daha dramatik sonuçlarla karşılaşabilirsiniz..
    Yaaahu yigitada ne diyosun hocam sen ?? > Olmaz olmaz ama birgün dayanma sınırları aşılırsa soluğu serviste alırsınız. Servise ise kurtarıcı ile gidersiniz ayrı mevzu :) Ve bi fatura tutuşururlar ki elinize destan gibi :/
    Bence arabalarımıza bu tarz eziyetler etmeyelim :)




  • üstteki yazıdan hiçbirşey anlamadım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayraktar26

    günaydın
    sağ aks için keyfi mi çağırdılar yoksa daha önceden bir şey vardı da servis parça mı bekliyordu

    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777

    quote:

    Orjinalden alıntı: alibel

    Sevgili dostlar araçların içini dışını yıkıyoruz. Ancak motor bölümleri duruyor. Motorların su ile yıkanmasının iyi olmadığını söylüyorlar. Bu motor bölümünü ıslak bir bezlemi silelim yoksa, mazotlu üstübü falanmı yapalım. Nasıl bir temizlik yapmamız lazım. Birde bizim getzlerin egzosları ne kadar zamanda çürüme yapıyor. Hiç egzos yaptıran varmı, bu 5 senelik garantinin içinde oda varmı acaba?


    Ben serviste yikattim 30000 bakımında güya ama üstünkörü birşeyler yaptilar.

    Fordada cok memundun motor yikamadan, her bakimda motoruda yikar pırıl pırıl verirlerdi arabayı.

    Benim gördügüm en pratik yöntem WD 40 sıkıp üstüpü ile silmek. Zaten bakim sırasında fiatta hyundaidede böyle temizliyorlar. Aslında fiatta ve opelde bir tüp WD40'ı motorun her yerine sıkıp basınçlı suyla yıkadıklarini gormüştüm.

    Ama dedimya, fordunki cok iyiydi. Beyaz bir madde püskürtüp basınçlı suyla yıkarlardı motoru.

    Bu arada c.tesi sabah servise cagirdilar sag aksta bir seyler degisecekmis, sabah 8,30da gelirseniz öğleden sonra anca biter dediler. Bakalım ne yapacaklar...




    Hayır daha önce yazmıstım, 30000 bakımından sonra araba durup duruken nerdeyse zıplaya zıplaya gitmeye başaldı. Servise götürdügümde ön aksta boşluk oldugunu, gerekli parcayi getirtip garantiden takacaklarını söylemişlerdi
    2 hafta içerisinde aradilar parça geldi diye.




  • Orjinalden alıntı: yigitada

    ............. ben kullandığım vitesin bi altında değil,direk 1.viteste uyguluyorum..yani örneğin hızım 80 hafif fren yapıyorum,sonra vitesi 1 e getiriyorum,zaten 50 ye falan düşünce 1 e geçiyor(elimle az baskı yaptığımda) sonra debriyaj yarım ve hemen duruyor araç..

    3 den 2 ye geçtiğim zaman çok daha az bi motor freni etkiliyor ancak direk 1 e takıp debriyajı az bıraktığımda sanki freni köklemiş gibi oluyorsunuz..
    -----------------------------------------------------------------------------------------


    hocam sen 50 km hıza düşüp 1. vitese atmaya devam edersen kucağına debriyaj baskı balata bilimum motor parçalarını alabilirsin.
    1. kendin demişsin biraz zorlayınca 1. vitese geçiyor.araba belli ediyor kendini.
    2. 1. vitese attığından birden aşırı yüklenme oluyor.bu başka baskı balatanı yer egzantirik piston kollarını aşırı zorlar.bu yaptığını ben eski full modifiye pejo 205 1.9 gti bile yapmıyordum.o efsane aracım full modifiyeydi.devir kesicisi olmyana aracım 1. viteste 100 sınırındaydı.bunu söylememin sebebi güçlü bi araçta bile bu yapılmaz


    Uzuunca bir aradan sonra tekrar merhabalar arkadaşlar.
    Tam ben yazmayı düşnüyordum ki , baktım dostum JackDaniels konuyu özetlemiş. Arkadaşlar kompresyon fren , frenleme amacı gütmez temelde. Bir nevi hız kontrolü olarak düşünün veya kontrollü yavaşama. Mesela uzun bir yokuştan iniyorsunuz , fren sistemine yardımcı olur şanzuman sistemi.
    Dişli sistemleri özel çelikten imal edilir ve sertleştirilmeleri de özeldir. Belli bir gücün üzerinde kılcal çatlamalar oluşur dişli yüzeylerinde. Turbo konusunda ise daha dramatik sonuçlarla karşılaşabilirsiniz..
    Yaaahu yigitada ne diyosun hocam sen ?? > Olmaz olmaz ama birgün dayanma sınırları aşılırsa soluğu serviste alırsınız. Servise ise kurtarıcı ile gidersiniz ayrı mevzu :) Ve bi fatura tutuşururlar ki elinize destan gibi :/
    Bence arabalarımıza bu tarz eziyetler etmeyelim :)



    zaten artık kullanmıyorum..burdaki uyarıları epey dikkate aldım..çok sıkışmadıkça da kullanmam..ama baktım ki duramıcam,öndekine kaya kaya vurucam,işte o zaman fırsat bulursam kullanmaya çalışırım.. belki o durumda vurmamı engeller.. :)




  • Dizel arabalara lpg takılıyormu.Eğer takılmıyorsa önümüzdeki senelerde böyle bir sistem olabilirmi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Dizel arabalara lpg takılıyormu.Eğer takılmıyorsa önümüzdeki senelerde böyle bir sistem olabilirmi.



    öyle bir sistem olmaz çünkü dizelde buji yok

    buji olmadanda sıkıştırmayla lpg yanmaz sanırım
  • sanırım şu doğalgazlı sistem dizel araçlara uygulanabilecekmiş..geçen yıl amcamın arabasına sıralı sistem lpg takan firma cnr için çalışmalar yaptıklarını,dizel araçlar uygulanabilirliğini falan söylemişti ama,bilmiyorum..onun yalancısıyım..
  • 
Sayfa: önceki 665666667668669
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.