Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1366. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
32.937
Cevap
125
Favori
2.789.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13641365136613671368
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet tşk
  • Arkadaşlar çok kararsız kaldım bi tavsiyede bulunun

    Kredi çekerek araba alacğaım. 10 bin ile 15 bin arasında bir bütçem var. En fazla 15 bin çekip araba alabilirim bu benim üst limitim. Bir süredir araştırıyorum ancak hangi modeli beğenip bu nasıl diye sorduysam o güzel ama üstüne bin-2 bin daha koy şunu al diyorlar.

    Palio dedim, getz dediler, getz dedim clio dediler clio dedim corsa al dediler
    2001 model dedim 2003'ün kasası daha iyi dediler, 2004 model dizel olsun dedim 2004 dizel araçlar kötü dediler,

    kafam iyice karıştı. Ben ne alacağım şimdi?

    İlk olarak 2004 model palio multijet düşündüm, sonra bunların fiyatı 2004-2005 getzlerle aynı benzer olduğunu öğrendim ve getz almaya karar verdim.

    Sizce 2004-2005 getz almak mantıklımı? Kilometreleri 100.000-150.000 bin arası. Eşim ve ben süreceğim. 1.3 GLS, 1.4 DOHC, 1.5 CRDİ gibi birçok versiyon var ve ne işe yaradığını bilmiyorum. Maaşım düşük ve bu yüzden ekonomik olması gerekiyor. Dizel mi lpg mi daha tasarruflu olur, hangi versiyonu almak daha mantıklı?

    Genelde şehir içinde eşe dosta ve yakın mesafelere gitmek için kullanacağım.

    Tavsiyeniz ne olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eugurcom -- 15 Nisan 2014; 19:35:32 >




  • getz dizel, en az yakanıdır. ama getz in makyajlı kasa olan, 4 silindirli 2006 model ve üstü al derim.
  • 2006 modellerine sahibinden.com'dan baktım bütçemi bayağı aşıyor, aşağı yukarı 18.000'den başlıyor fiyatları.. Bütçeme en uygun olanları 2004 1.3 GLS olan modelleri. bu model alınır mı peki? Yoksa 15 bine başka alternatif mi bakmalıyım?
  • "5 tl daha koy onun üstüne 12 tl onunda üstüne 22 bin tl koy ama bankadan da 33 bin tl koyarsan babanın evinine de ipotek ettir oradan da o arabanın bir üstü var onu alma. dur dur. 12.250 tl daha koy 125 tl çıkar oradan bizim bi tanıdık var oradan al. ha iste onu al, onu...."

    Bu durumla karşılaşmak mümkün ancak ilk ve en önemli tavsiyem "2 bin tl daha koy şunu al" tavsiyesini yok saymanız...

    önce alt sınırını belirleyiniz. Anladığım kadarıyla 15bin.
    Sonra araçları araştırınız. Az yakma, yedek parça, kullanım amacı, kaç kişi olunacağı, çocuk - bebek durumu vs...
    Benim önerim (sizin söylediklerinizden) benzinli almanız. Yüksek km ise Dizel düşünebilirsiniz. Dizel motorlar daha uzun ömürlüdür. Trigieri zincirli olması vs gibi tavsiyeleri bu forumdan edinebilirsiniz. Tabi seçiminiz netleştiğinde buradan paylaşırsanız.

    Ben yanlış anlamış olabilirim ancak kredi ile en fazla 15bine çıkıyorsanız Getzin(yıla bakmaksızın) size uygun bir modelini seçmeniz doğal olarak mantıklıdır.

    Ancak daha evvel araba sahibi değilseniz bilmelisiniz ki araçlar durduğu yerden masraftır. vergisi (yıl arttıkça-eskidikçe- vergi düşer-motor hacmi için de geçerli)
    periyodik bakımları, ekstra masrafları, muayenesi vs derken benzindeki o kuruş oynamalar insana tik kazandırabiliyor

    Getz özelinde 2006 ve üzerini öneririm. 2006 öncesi kasalar şimdikinin aksine makyajsız ve daha önemlisi 3 silindirlidir. 3 silindirin verimliliğinin 4 e göre daha verimsiz olduğunu ve bu sebeple (talep meselesi de var) üretiminden vazgeçildiğini sanıyorum.

    Bütçeniz uygun değilse; araç motor olarak temiz, lastikleri, balataları, aküsü ve bir çok unsuru ömrünü tamamlamamış ve bir süre daha tamamlamayacak bir araç bulmalısınız. Aslında durumunuz markadan çok kullanım durumunu ve en az masraf meselesi...

    düşündükçe, en iyi çözümün, sağlam bir tanıdığın arabasına bakınmak olabilileceğini sanıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Özgür Geo -- 15 Nisan 2014; 22:17:45 >




  • Arkadaşlar 90 bin bakımına bir türlü giremedim. En son bakım yaptıralı 1 yıl olmadı. Km'de 90 bine bir türlü gelemedi. İkisinden biri tamamlansaydı bakıma girecektim de 1 yıl olmasına 3 ay var. 90 bin omasına da 400 km. Sıkıntılı biriyim bu konuda tam 89.990 olunca gidicem şaşmaza :)

    Acaba Bakım için en doğru zaman havaların iyice ısınması mıdır? Metal aksamın genleşmesinin bir artısı ya da eksisi olur mu? Ayrıca yağ değişimi için sıcak havaları tavsiye etmelerinin sebebi nedir?
  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    bu kadar kasma kendını
    yağın ömrü 1 yıl yağa göre ayarlayın bakım zamanızı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eugurcom

    2006 modellerine sahibinden.com'dan baktım bütçemi bayağı aşıyor, aşağı yukarı 18.000'den başlıyor fiyatları.. Bütçeme en uygun olanları 2004 1.3 GLS olan modelleri. bu model alınır mı peki? Yoksa 15 bine başka alternatif mi bakmalıyım?

    Çok düşünmene gerek yok. Modeli fazla mühim değil. Her malın fiyatı kendine göre belirlenmiş. Şöyle düzgün binilmiş bir araba bulup alırsan işini görecektir. Son sahibi olacak da değilsin.
    Elimden hemen çıkarayım desen taş çatlasa 500-1000 TL zararın olur.

    O fiyata düzgün dizel bulamazsın. İdare edile edile satılma noktasına gelmiş, sıkıntıları birikmiş araçlar önüne çıkar, onlar da pek hayırlı olmaz.

    (((2006 öncesi 3 silindir dizel motorlara biraz haksızlık ediliyor.
    VW Polo TDI 70-80 hp versiyonu 10 yıldan fazladır piyasada tutulan bir arabadır ve 3 silindirlidir. Keza yeni çıkan benzinli motorların küçük hacimli olanları 3 silindirlidir. 1960 model 35'lik Massey Fergusson
    Traktörler 3 silindir dizel motora sahiptir ve hala yaygın kullanımdadır :)

    Galericiler sağolsun, ellerine 2006 model 4 silindirli bir ikinci el araç geçince ilana şöyle başlardır. "Aracımız 4 silindirlidir, 3 silindirlilerle karıştırmayın."
    Polo satarken de yazsana aynısını be adam.

    3 silindir yapısı icabı biraz daha gürültülü bir motordur, motor sesi sevenlerin hoşuna gidebilecek bir homurtusu vardır. 2006 dizel getzlerde farklı turbo kullanılarak tork-devir bandı aşağılara çekilmiştir.
    1500 d/d da 2006 üzeri dizellerin motoru biraz daha canlıdır.)))




  • Yorumlar için teşekkürler, anladığım kadarıyla markaya, modele silindire vs. çok fazla önem vermeden temiz bir araba bulmaya çalışmalıyım bu paraya ancak bu olur çünkü. Getzin dış görünüşü çok hoşuma gidiyor ancak konforu nasıldır bilmiyorum. Dış görünüşü için 1. tercihim Getz.

    Birde 2000-2001 model clio hatchback'ler hoşuma gidiyor. Daha geniş ve konforlu görünüyor dışardan bakıldığında. Şimdi ikisi arasında karar vermem gerekiyor, ikisininde fiyatı birbirine çok yakın. Siz olsanız hangisini alırdınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eugurcom

    Yorumlar için teşekkürler, anladığım kadarıyla markaya, modele silindire vs. çok fazla önem vermeden temiz bir araba bulmaya çalışmalıyım bu paraya ancak bu olur çünkü. Getzin dış görünüşü çok hoşuma gidiyor ancak konforu nasıldır bilmiyorum. Dış görünüşü için 1. tercihim Getz.

    Birde 2000-2001 model clio hatchback'ler hoşuma gidiyor. Daha geniş ve konforlu görünüyor dışardan bakıldığında. Şimdi ikisi arasında karar vermem gerekiyor, ikisininde fiyatı birbirine çok yakın. Siz olsanız hangisini alırdınız?

    Getz forumunda yanlış bir soru olmuş biz getz alırdık tabi ki

    Getz dışardan göründüğü gibi küçük bir araç değildir, içine özellikle arka koltuğa oturmanı isterim, tavan yüksek olması sebebiyle çoğu sedanla kapışır iç olarak. Bagaj küçük o da model özelliği zaten. Clio'dan daha geniş olduğunu düşünüyorum. 2000-2001 modele iniyorsun bir de 2005-2006 alabilecekken onu da göz önünde bulundurmalısın. Tercih senin umarım temiz bir araç bulursun.




  • Clio arkaya 3 kisi zor oturursunuz.. tavani dardir.. getz'e gore tabi..
  • Getzde karar kıldım yorumlar için teşekkürler.. Peki yakıtı nasıl? dizel alamıyorum bu durumda 2004 yılına ait 1.3 gls getzin lpg'lisi şehir içinde 100 km'de kaç litre yakar? 5,2 lt'den 11 lt'ye kadar çok farklı rakamlar söyleyenler var, bu yüzden netleşmek için soruyorum. Düz yerde oturuyorum yokuş bayır yok. Genelde yakın civarda kullanacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eugurcom -- 16 Nisan 2014; 18:54:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eugurcom

    Getzde karar kıldım.. Peki yakıtı nasıl? dizel alamıyorum bu durumda 2004 yılına ait 1.3 gls getzin lpg'lisi şehir içinde 100 km'de kaç litre yakar? 5,2 lt'den 11 lt'ye kadar çok farklı rakamlar söyleyenler var, bu yüzden netleşmek için soruyorum. Düz yerde oturuyorum yokuş bayır yok. Genelde yakın civarda kullanacağım.

    arkadaş 5-6 ay önce 13 liraya 2006 yeni kasa dizel aldı 170000 kmde

    araba diri

    yani netteki fiyatlara aldanmayın

    etrafınıza haber uçurun hafta sonları pazarları gezin denk gelir birşey mutlaka

    o 18 yazan arabayı 15 belki dahada ucuza bulabilirsin

    ben eski kasa işine girmezdim şahsen

    lpg işine gelince

    benim araç otomatik şehir içi kışın 12,5-13 yazın 10-11 arası yakıyor

    uzun yolda 120yi geçmezsem 7,5-8 litre yakıyor

    daha aşağı rakamlar bana göre imkansız

    bu aralar yol bilgisayarı 10 gösteriyor benim hesabım 11.5 litre

    yani lpg benzinden %10-15 fazla yaktığı bilgisine göre anormal bi durum yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eugurcom

    Getzde karar kıldım yorumlar için teşekkürler.. Peki yakıtı nasıl? dizel alamıyorum bu durumda 2004 yılına ait 1.3 gls getzin lpg'lisi şehir içinde 100 km'de kaç litre yakar? 5,2 lt'den 11 lt'ye kadar çok farklı rakamlar söyleyenler var, bu yüzden netleşmek için soruyorum. Düz yerde oturuyorum yokuş bayır yok. Genelde yakın civarda kullanacağım.

    Her aracın kullanıcısı ve kullanım şartları farklı olduğundan değil mi zaten fabrika yakıt tüketim verileri belirli standart prosedürlere göre ölçülüyor. Araçları karşılaştırırken fabrika verilerini karşılaştırmak en doğrusu.
    Yine hesabınızı da o verilere göre yaparsınız. LPG ile %30-40 arasında bir tasarrufu hesaba eklersiniz.
  • Geçmişte tartışıldığın gördüğüm bir konuyu danışmak isterim.. Lastik basınçları konusunda iki farklı görüş var

    1.) Tüm lastikler 32psi olmalı
    2.) Ön 36 arka 34 olmalı

    Bizim araçların lastik basıncı hakkında sağlıklı bilgisi olan var mı..
    Bendeki durum, tümü 32 ve bu haldeyken önlerin yana doğru şişik ve arkaya oranla inik görünmesi şeklinde (malum motor ağırlığı)
    Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim. .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dizel Getz

    Geçmişte tartışıldığın gördüğüm bir konuyu danışmak isterim.. Lastik basınçları konusunda iki farklı görüş var

    1.) Tüm lastikler 32psi olmalı
    2.) Ön 36 arka 34 olmalı

    Bizim araçların lastik basıncı hakkında sağlıklı bilgisi olan var mı..
    Bendeki durum, tümü 32 ve bu haldeyken önlerin yana doğru şişik ve arkaya oranla inik görünmesi şeklinde (malum motor ağırlığı)
    Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim. .

    Kullanım kitapçığında standart 32 32 öneriliyor.
    Ben 30 30 kullanıyorum. Daha konforlu hissettiriyor. Çok takılacak bir durum değil bence nasıl rahat hissediyorsan öyle kullan. 36 34 abartı geldi bana biraz.
  • 32x32 olarak kullanıyorum. Havalar ısınmaya da başladı haliyle 32 de kalması iyidir. Kışın 34 yapmışlığım oldu ama çok rahatsız edici olduğu için 1 hafta olmadan 32 yaptım. 30 kullanmak ise konforu nasıl arttırıyor ki. Yol iyiyse zaten konforlu oluyor. Çukurlar tümsekler varsa 30 psi'da jantları eğmek daha kolay. Bu arada 14" jantlar için konuşuyorum 15" kullanmadım o yüzden bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    32x32 olarak kullanıyorum. Havalar ısınmaya da başladı haliyle 32 de kalması iyidir. Kışın 34 yapmışlığım oldu ama çok rahatsız edici olduğu için 1 hafta olmadan 32 yaptım. 30 kullanmak ise konforu nasıl arttırıyor ki. Yol iyiyse zaten konforlu oluyor. Çukurlar tümsekler varsa 30 psi'da jantları eğmek daha kolay. Bu arada 14" jantlar için konuşuyorum 15" kullanmadım o yüzden bilemiyorum.

    30x30 da daha yumuşak olduğu için hissettirmiyor bir nebze bozukluğu. Ankara'nın yolları malum. bende 14 jant için örnek verdim. araç yük taşıyorsa 32 psi uygun, biz iki kişi max kullanıyoruz aracı o yüzden 30 psi yeterli görüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nuvanda86 -- 17 Nisan 2014; 11:23:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvanda86

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    32x32 olarak kullanıyorum. Havalar ısınmaya da başladı haliyle 32 de kalması iyidir. Kışın 34 yapmışlığım oldu ama çok rahatsız edici olduğu için 1 hafta olmadan 32 yaptım. 30 kullanmak ise konforu nasıl arttırıyor ki. Yol iyiyse zaten konforlu oluyor. Çukurlar tümsekler varsa 30 psi'da jantları eğmek daha kolay. Bu arada 14" jantlar için konuşuyorum 15" kullanmadım o yüzden bilemiyorum.

    30x30 da daha yumuşak olduğu için hissettirmiyor bir nebze bozukluğu. Ankara'nın yolları malum. bende 14 jant için örnek verdim. araç yük taşıyorsa 32 psi uygun, biz iki kişi max kullanıyoruz aracı o yüzden 30 psi yeterli görüyorum.

    Daha yüksek basınç tavsiye edenlerin şöyle bir savunması var, motorun önde yarattığı ağırlıktan dolayı ön lastiklerin daha fazla şişirilmesi lastiklerin denge sağlamış olması açısından ve ön lastiklerin ağırlıktan şişşen yanaklarını çatlama ve yere değerek aşınmaması açısından mantıklı diyorlar.. Bakıyorum, haliyle ön lastikler daha ezik duruyor motor ağırlığından dolayı, acaba bu mantık doğrumu.. Forumda geçmiş sayfalarda var bu tartışma,geçmişi tarayan arkadaşlar ve o zamanlardan beri yazan arkadaşlar hatırlar..




  • Aracın uygun bir yerinde "Getz için şoför kapısını açınca direkte" etiket vardır. Olmadı kullanma kılavuzunda yazar. Her aracın yük ve hız durumuna göre ömür ve performansı azami seviyeye çıkaran ön ve arka lastik hava basıncı farklıdır.

    Bu etikette yazan hava basınçları soğuk lastik için asgari oranı gösterir. O araçta o lastiğin soğuk halde o basınç seviyesinin altında tutulması önerilmez. Neden soğuk halde diyoruz, çünkü yola çıkınca lastik sürtünme ve şekil değiştirme sebebiyle ısınır, içerisindeki hava ısınır ve basınç haliyle artar. Lastikler yol yapıp ısınmışken tekere hava basmaya kalkarsanız, lastik hava basıncınız asgari kriterin altında kalır.

    Hava az olursa yukarıda bahsedildiği gibi bir mekanizma işler ve fazla şekil değiştirmeye zorlama yüzünden lastik çabuk eskir, direksiyon ağırlaşır. Teker iz profili yola oturmadığından yol tututş azalır. Çukur, taş vs karşılaşma durumlarında lastik kesme ve jant kırma-eğme ihtimaliniz artar, bu fazla şekil değiştirmeye zorlama yüzünden yakıt tüketimi artar. Hava araç yüküne göre fazla olursa yine lastik iz profiliniz yola oturmadığından yol tutuşu azalır. Çukur, taş vs. karşılaşma durumlarında lastik kesme ihtimaliniz artar.

    Getz için orijinal lastik ölçüsüne göre araç yüküne göre belirlenmiş etiket mevcut. O etiketi baz almak en idealidir. Onların soğuk lastik hava değerleri olduğunu ve lastiklerin mevsime göre havalarını ayda 1-2 psi kaybedebilecekleri gerçeklerini de dikkate alarak, kontroller aralıklarınızı ona göre ayarlarsınız.




  • 
Sayfa: önceki 13641365136613671368
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.