Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1332. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
32.937
Cevap
125
Favori
2.789.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13301331133213331334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Motor ısındığında soğutma sistemindeki su ısınır, ısınınca genleşir. Bu basınç belli bir noktaya kadar tutulur çünkü su atmosfer basıncında yaklaşık 100C de kaynarken, 15 psi basınç altında tutulduğunda yaklaşık 120C de kaynar. Bu şekilde ani yüklenmelerde silindir gömlekleri çevresinde bulunan suyun anlık olarak kaynaması ihtimali daha da azaltılmış olur. Çünkü su kaynadığında içinde baloncuklar oluşur ve bu baloncuklar silindir su ile silindir gömleklerinin temasını anlık olarak bile keserlerse özellikle en zayıf halka olan conta çevresinde teması keserlerse soğutma o bölgede saliselik bile olsa durur ve motorun o kısmı (conta) zarar görür.

    Basıncın 15psi üzerine çıkması da istenmez çünkü motor operasyon sıcaklığı( 80-90C) için kaynama noktası 120C ye çıkarılmış su yeterlidir. Fazlası hem gereksiz hem sistemin (hortumlar, radyatörler vs..) maliyetini artıracak cinstendir.


    Her basınçlı sistemde basınç kontrol edilir, belli bir değerin üzerine çıkmaması için emniyet sistemleri konulur. Motor soğutma sisteminde de bu emniyet radyatör kapağındaki yaydır. Basınç 15 psi değerini geçtiğinde yay itilir ve suyun çok az bir kısmı genleşme tankına geçer. Sistem kapalı bir sistem olduğundan motor dinlendiğinde, soğuduğunda içerisindeki su tekrar eski hacmine dönecek ve genleşme tankına giden fazla sıvı tekrar motor soğutma sistemine dahil olacaktır.


    Genleşme tankının motor soğutma suyuyla bağlantısı bu şekildedir, basınç belirli bir değeri geçtiğinde giden su motora tekrar geri çekilir.

    Motorun ayda yılda bir az miktarda eksilttiği sıvı yerine eklenmek istendiğinde genleşme tankına konulur. Bu nedenle tank üzerinde dolu(F)- eksik(L) şeklinde işaretler bulunur.

    Ciddi su kaybı varsa, motor tamir sonrası su komple doldurulacaksa, antifriz değişimi için alttan tapadan su boşaltılıp antifriz,su doldurulacaksa radyatör kapağından koyulur çünkü 3-5 litre suyu genleşme tankından koymak saatler alır.


    İkisi de aynı kapıya çıkıyorken neden kullanma kılavuzunda "genleşme tankına su ekleyiniz" yazıyor da, "radyatör kapağını açıp koyunuz" yazmıyor derseniz; Motor ısınmışken, sistemde 15 psi basınç varken birisi kapağı açar da, basınç birden düşünce su birden kaynamaya başlar, hem motor zarar görür hem kullanıcının eli yüzü yanar diyedir.
    Motorun çok sıcak olmadığından eminseniz sorun yoktur. Fakat üreticiler bu tip güvenlik konularına dikkat etmek zorundalar.



    Hocam çok açıklayıcı bilgiler teşekkür ederim son 2-3 gündür yedek depoyu kontrol ediyorum ciddi manada eksilme yok su seviyesinde su koymadan önce baktığımdada L çizgisinin 3 milimetre altındaydı o seviyeye nasıl indi bilmiyorum ama bir kaç hafta bu seviyede kullanmak ciddi bir zarar vermemiştir umarım şu anlık bir eksiltme yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurmaurer

    arkadaslar fikir lazim.. 1.4 benzin otomatik 2008 mavi renk 20 binde getz.. kaza bela yok.. kilometre 20 bin dogru.. bu kac lira eder..

    not: tupsuz..

    Benim gözümde en azından 20-22 civarı eder
  • 0km ve 2.el coştu çok pahalı araçlar neden bizim araçların piyasası düşük
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutbaran

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutbaran

    bu aralar abs ikazı yanıyor.

    Tekerlerin arkasında ABS sensörlerine gelen kablolar var. Kaldırıma çıkarken veya poşet falan takıldıysa soket yerinden çıkmış olabilir, temassızlık olabilir. Kendiniz onları bir kontrol edin. Bunlardan değilse servise uğrayın.

    teşekkür ederim. muhtemelen temassızlık var. çünkü sürekli yanmıyor.

    sudan geçtiyseniz bazen öylede yanabiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    arkadaşlar merhabalar hayırlı kandiller
    baharda 2 tane lastk almayı düşünüyorum (geçen ılk baharda 2 tane lassa alıp kullandım)
    bu yılda ıkı tane alıp 4 lastıgımıde tazelemeyı düşünuyorum
    lassa nın performansından bırazda fazlasını almayı istıyorum
    dunlop marka lastık kullananız oldumu
    olduysa yorum alabılırmıyım
    http://www.kliksa.com/urun/dunlop-175-60-r14-79h-sp-sport-lm703-oto-lastigi-175-65-r14-185-60-r14-165-60-r14-165-65-r14-muadil-ebat-/901907122 gayet uygun

    ayrıca n 11 den de çeklerim var onuda degerlendırmeyı duşunuyorum.

    önleri arkaya alıp 2 tane öne alacaksınız sanırım

    o zaman yine lassa almanız iyi olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vav1en

    quote:

    Orijinalden alıntı: combata

    2005 1.3 GLS atiker tüplü klimalı
    ufak tefek kazası var etek altı boyalı. şu anda çizik yok
    km 215.000
    bütün ağır bakımları yapılmış lastik, akü, triger set, filtreler, balatalar, diskler, rotlar, süspansiyonlar sıfır. çalışmayan aksam yok motor iyi durumda
    Kaç para eder

    15 bin diyorum hocam :)

    iyi demişsin valla

    geçen hafta arkadaş 168000 de dizel 2007 model 13e aldı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurmaurer

    arkadaslar fikir lazim.. 1.4 benzin otomatik 2008 mavi renk 20 binde getz.. kaza bela yok.. kilometre 20 bin dogru.. bu kac lira eder..

    not: tupsuz..

    donanım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: onurmaurer

    arkadaslar fikir lazim.. 1.4 benzin otomatik 2008 mavi renk 20 binde getz.. kaza bela yok.. kilometre 20 bin dogru.. bu kac lira eder..

    not: tupsuz..

    Benim gözümde en azından 20-22 civarı eder

    iyiymiş

    benim arabada 26-27 eder o zaman belki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    donanım

    ogrenince yazarim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orijinalden alıntı: vav1en

    quote:

    Orijinalden alıntı: combata

    2005 1.3 GLS atiker tüplü klimalı
    ufak tefek kazası var etek altı boyalı. şu anda çizik yok
    km 215.000
    bütün ağır bakımları yapılmış lastik, akü, triger set, filtreler, balatalar, diskler, rotlar, süspansiyonlar sıfır. çalışmayan aksam yok motor iyi durumda
    Kaç para eder

    15 bin diyorum hocam :)

    iyi demişsin valla

    geçen hafta arkadaş 168000 de dizel 2007 model 13e aldı

    O da birşeymi hocam bak 4500 e buldum ben kazalı ama olsun ucuz sonuçta





  • JackDaniels kullanıcısına yanıt
    kışa gırerken yenı aldıgım lassa ları arkaya aldım
    önlerim kışlık lastık
    bu baharda on lere alıcam ama dedıgım gıbı lassadan pek hoşlanmadım
    petlası tercıh edebılırım
    lastık desenınde çok farkta yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba, 2006 model 1.3 12v getzim var. benzin konusuna takıldım 95 mi 97 oktan mı almalı. daha önceden bunu deneyen arkadaşlar varsa arabanın yakıt tüketiminde fark var mı, motorun sesinde, çekişinde fark varmıydı? 97 oktan benzinlerde deterjan katkılarıda varmış enjektörleri temizler falan diyorlar. geçenlerde 100tl 97 aldım ama sanki daha az km ile bitti herzaman ki şekilde sadece ev iş arası kullanıyorum güzergah aynı trafik aynı. sizce hangisinde devam etmeliyim kesin bir deneme yapan varsa çok sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dejavu2048

    Arkadaşlar merhaba, 2006 model 1.3 12v getzim var. benzin konusuna takıldım 95 mi 97 oktan mı almalı. daha önceden bunu deneyen arkadaşlar varsa arabanın yakıt tüketiminde fark var mı, motorun sesinde, çekişinde fark varmıydı? 97 oktan benzinlerde deterjan katkılarıda varmış enjektörleri temizler falan diyorlar. geçenlerde 100tl 97 aldım ama sanki daha az km ile bitti herzaman ki şekilde sadece ev iş arası kullanıyorum güzergah aynı trafik aynı. sizce hangisinde devam etmeliyim kesin bir deneme yapan varsa çok sevinirim.

    97 oktan benzin özellikle yüksek devirlerde dönen spor araç motorları içindir. O motorlar 95 oktan benzinle yüksek devirlerde performans kaybı yaşarlar.
    Fakat 95 oktan ile çalışabilen, ona göre tasarlanmış bir motora 97 oktan benzin koymanın kesinlikle hiçbir getirisi yoktur.

    95 oktan benzin ile 97 oktan benzin arasındaki fiyat farkı 1 kuruş bile olsa değmez. O şekilde düşünün.


    ( spor araç motorları hem yüksek sıkıştırma değerlerine hem yüksek devirlerde çalışmaya göre dizayn edilirler, saniyede her silindirin 60-70 defa ateşlendiğini düşünün. Yeni alınan benzin vakti gelmeden tutuşmaya, erken ateşlenen silindir motorda vuruntu yaptırmaya ve güç kaybettirmeye başlar. Bu nedenle benzinin zor tutuşması, kendinden tutuşmaması istenir ve oktan değeri yükseltilir. Fakat günlük otomobillerde zaten bu sıkıntı oluşmaz, benzin hep buji tarafından zamanında ateşlenir. )




  • aktuz A kullanıcısına yanıt
    hocam bilgi için teşekkürler, benim maksadım acaba 1 depo 97 kullansak enjektörleri falan temizler diyorlar. amacım performans değil az yakıt çok yol :) 97 almak için de aklımdaki tek düşünce temizlik anlamında arabama iyilik eder miyim etkisi olur mu dersiniz?
  • Benzini 97 oktan yapmak için kullanılan, parlamayı zorlaştıran yakıt katkılarını süper zekanın birisi öyle anlamıştır. almış başını gitmiştir. benzin zaten iyi çözücübir maddedir. içinden benzin geçen yer kurum tutmaz. Uzun yolda benzinli aracın egzozunun içi bile parlar. Tamirciler kirlenmiş, kurum tutmuş parçaları benzinle yıkarlar vs..

    Kafanız rahat olsun. Aracınız için tek yapmanız gereken bakım zamanlarında yağını filtresini değiştirmektir. Yakıtı düşürmek için de sakin sürmekten, gaz pedalına ve fren pedalına mümkün olduğunda az basmaktan, dur-kalklı sıkışık trafikli yollar yerine daha transit güzergahlar seçmekten başka çare yoktur.
  • arkadaslar 2006 model 1.5 vgt motor getz için hangi motor yagını kullanmak gerekiyor bilen varsa yazabilir mi
  • yok mu otomatik getz satan?
  • arkadaşlar merhaba:)))bugün itibariyle 2006 model 1.5 vgt getz sahibi olarak aranıza katılmış bulunmaktayım.
    burdan getz kullanıcılarıyla haberleşmek çok güzel olacak.https://forum.donanimhaber.com/images/micons/m9.gif
  • Bende bir otomobil almak istiyorum ve bir sürü arabaya baktim. Araba fiyatları gercekten artmis. Simdilerde ise 2005 model 1.5 ctdi 3 silindirli motor bir arac dek geldi.168binkmde 16bin tl.sizce fiyat nasil? tavsiyeleriniz cok önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • deepblue123789 D kullanıcısına yanıt
    hayırlı olsun
    bendede 2006 vgt var
    kaça aldınız? aracın durumu nedır?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 13301331133213331334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.