Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1331. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13291330133113321333
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Siz suyunu arada bir kontrol etmeye, tamamlamaya devam edin. Boru bağlantılarından olan küçük bir kaçaksa zamanla kireç bağlar, kesilebilir. Tüm boru kelepçelerini biraz daha sıkın.
    Benim getzimde motora radyatörden gelen hortum, motor üzerindeki girişinden kaçırıyordu. Orada suyu görmek zor çünkü hem kaçak az hem sürekli buharlaşıyor fakat suyun kaçtığı yerdeki kireçlenmeden anlamıştık.
    O orijinal kelepçeyi sanayiden aldığımla değiştirmiş ve kaçağı önlemiştim.

    Tamirciler o tip riskli ve artık iyi sıkmayan kelepçeleri bilirler.


    Diğer türlü ise yapacak çok bir şey yok, arada bir kontrol ederek devam. Haftadan haftaya ciddi miktarlarda eksilmedikçe işin boyutunu büyütmeye gerek yok. Kafanıza takmayın.

    Tavsiyelerinizi uygulayacağım hocam çok teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    aslında aklımda
    petlas pt515 modelı var
    buyuk bır ıhtımal onu alıcam
    bu dunlopu öyle gezerken gördüm sorayım dedım.



    far ampülüm patlamış (soL)nasıl degiştirilecek
    bilen varmı?

    getz ci doslar gercekten baya yardim ettiniz
    tesekkurler.

    far ampulumu degistirmeye calistim elim buyuk oldugundan zorlandim elektirikciye degistirdim osram marka 12v luk 3 cikisli ampul takildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2005 1.3 GLS atiker tüplü klimalı
    ufak tefek kazası var etek altı boyalı. şu anda çizik yok
    km 215.000
    bütün ağır bakımları yapılmış lastik, akü, triger set, filtreler, balatalar, diskler, rotlar, süspansiyonlar sıfır. çalışmayan aksam yok motor iyi durumda
    Kaç para eder
  • quote:

    Orijinalden alıntı: combata

    2005 1.3 GLS atiker tüplü klimalı
    ufak tefek kazası var etek altı boyalı. şu anda çizik yok
    km 215.000
    bütün ağır bakımları yapılmış lastik, akü, triger set, filtreler, balatalar, diskler, rotlar, süspansiyonlar sıfır. çalışmayan aksam yok motor iyi durumda
    Kaç para eder

    15 bin diyorum hocam :)
  • Herkese merhabalar 2009 model 1.4 doch start sahibiyim lpg taktırmak istiyorum ama yükten dolayı muayeneden geçemeyeceğimi söylediler çok canım sıkıldı hyundai servisi aradım mersin derya otomotiv taktıramazsın dedi ve kestirip attı çok kötü ilgisiz bir servis nedenini bile söylemedi,hyundai assanı aradığımda tankı küçültürsen geçersin en kötü ihtimal taktıramassın dedi şaka gibi kimse bir şey söylemiyor lpg de sıkıntı yaratan 3 araçtan biri getz diğerleri gely gibi çin malı arabalar,getz nası böyle bir hata yapar ayrıca aracım 1188 azami yük buna bile inanmıyorum bu kadar geleceğine,ne yapmam lazım lpg taktıracağım ama geçememekten korkuyorum aracımın azami yük:1188 max yük:yazmıyor ama 1510 biliyorum bu durumda 1188+4 kişi yük 300 geriye 22kğ kalıyor ne yapacağımı bilemiyorum yardımcı olursanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ramazan1935

    Herkese merhabalar 2009 model 1.4 doch start sahibiyim lpg taktırmak istiyorum ama yükten dolayı muayeneden geçemeyeceğimi söylediler çok canım sıkıldı hyundai servisi aradım mersin derya otomotiv taktıramazsın dedi ve kestirip attı çok kötü ilgisiz bir servis nedenini bile söylemedi,hyundai assanı aradığımda tankı küçültürsen geçersin en kötü ihtimal taktıramassın dedi şaka gibi kimse bir şey söylemiyor lpg de sıkıntı yaratan 3 araçtan biri getz diğerleri gely gibi çin malı arabalar,getz nası böyle bir hata yapar ayrıca aracım 1188 azami yük buna bile inanmıyorum bu kadar geleceğine,ne yapmam lazım lpg taktıracağım ama geçememekten korkuyorum aracımın azami yük:1188 max yük:yazmıyor ama 1510 biliyorum bu durumda 1188+4 kişi yük 300 geriye 22kğ kalıyor ne yapacağımı bilemiyorum yardımcı olursanız sevinirim.

    bir arkadaşımda senle aynı durumda idi.1 sene takılmadığı için benzinle bindi.tam satacaktı bu yüzden ve geçenlerde tüp taktırdı.tankı küçük bişe takmışlar.sanırım 20 lt anca alır.o şekilde ruhsata işletebilmiş.sıkıntı olmuyormuş küçük tankla.




  • JETDEVRİYE J kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim cevabın için 20 lt de olsa razıyım inş.olur
  • Mnr980 kullanıcısına yanıt
    nasıl değiştiğini gördüğünüze göre diğer tarafını da siz değiştirebilirsiniz , H4 ampüldür . akkor flamanlı ampüller zamanla parlaklığını ve etkinliğini yitirirler . Ben 2 senede bir çiftini değiştiririm .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Siz suyunu arada bir kontrol etmeye, tamamlamaya devam edin. Boru bağlantılarından olan küçük bir kaçaksa zamanla kireç bağlar, kesilebilir. Tüm boru kelepçelerini biraz daha sıkın.
    Benim getzimde motora radyatörden gelen hortum, motor üzerindeki girişinden kaçırıyordu. Orada suyu görmek zor çünkü hem kaçak az hem sürekli buharlaşıyor fakat suyun kaçtığı yerdeki kireçlenmeden anlamıştık.
    O orijinal kelepçeyi sanayiden aldığımla değiştirmiş ve kaçağı önlemiştim.

    Tamirciler o tip riskli ve artık iyi sıkmayan kelepçeleri bilirler.


    Diğer türlü ise yapacak çok bir şey yok, arada bir kontrol ederek devam. Haftadan haftaya ciddi miktarlarda eksilmedikçe işin boyutunu büyütmeye gerek yok. Kafanıza takmayın.

    hocam bugün 10 km lik yol katettim radyatör yedek depo kapağındaki su seviyesinde oynama yoktu ama arabamın egsozunun susturucusunda su biriktiğini gördüm bunun conta yakması olayıyla bağlantısı varmıdır acaba egsozdaki su birinkitisiyle alakalı bilgi verebileek arkadaşlar da yazarlarsa sevinirim bu normal midir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vav1en -- 14 Ocak 2014; 20:38:28 >




  • poman kullanıcısına yanıt
    ZOR degil ama
    sol onun orada akü oldugundan elim pek girmedı bıde yolunu yontemını bılmedıgım için elektirikçiye degiştirdim
    gece denemedim daha fark olursa sağ ıda degiştiririm oradan çıkan ampülü yedege alırım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • vav1en V kullanıcısına yanıt
    Tamirci kadar anlamasam da biraz bilgim olduğu için yorum yapmak istiyorum, hem yüreğine biraz su serpilsin . Eksozda ki su , terlemeden oluşan bir ( sıcak soğuk farkı ) sudur . Conta yakma motor suyu ile motor yağının karışması yanı conta yaksaydınız motor suyunda da yağ görmeniz lazımdı yedek depoda böyle bir yağ kalıntısından bahsetmemişsiniz . Muhtemelen diğer arkadaşların tespiti gibi kelepçelerden kaçırıyordur herhalde .
  • Mnr980 kullanıcısına yanıt
    minür hocam

    far ampünü değiştirmek park ampülü'nün yanında çerez kalır , o ufacık park ampülünü oraya nasıl koymuşlar hayret . BU arada öğretmenmisiniz , herkez hocam diye hitab ediyor da . bende çoğunluğa uydum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vav1en

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Siz suyunu arada bir kontrol etmeye, tamamlamaya devam edin. Boru bağlantılarından olan küçük bir kaçaksa zamanla kireç bağlar, kesilebilir. Tüm boru kelepçelerini biraz daha sıkın.
    Benim getzimde motora radyatörden gelen hortum, motor üzerindeki girişinden kaçırıyordu. Orada suyu görmek zor çünkü hem kaçak az hem sürekli buharlaşıyor fakat suyun kaçtığı yerdeki kireçlenmeden anlamıştık.
    O orijinal kelepçeyi sanayiden aldığımla değiştirmiş ve kaçağı önlemiştim.

    Tamirciler o tip riskli ve artık iyi sıkmayan kelepçeleri bilirler.


    Diğer türlü ise yapacak çok bir şey yok, arada bir kontrol ederek devam. Haftadan haftaya ciddi miktarlarda eksilmedikçe işin boyutunu büyütmeye gerek yok. Kafanıza takmayın.

    hocam bugün 10 km lik yol katettim radyatör yedek depo kapağındaki su seviyesinde oynama yoktu ama arabamın egsozunun susturucusunda su biriktiğini gördüm bunun conta yakması olayıyla bağlantısı varmıdır acaba egsozdaki su birinkitisiyle alakalı bilgi verebileek arkadaşlar da yazarlarsa sevinirim bu normal midir

    aktuz beyin dediği gibi motora giden hortumun olduğu yerden kaçırıyor olabilir.1 ay önce bende kelepçeyi değiştim.benimkide senin araç gibi su eksiliyordu azda olsa.suyun kaçtığı yer aktuz beyin dediği yerde idi.şimdi düzeldi.motor öyle kolay kolay yanmaz.heleki getz kolay kolay hararet yapmaz.bi tamirciye göster onlar bulur kaçırdığı yeri ve halleder.10 - 20 liraya halledersin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poman

    minür hocam

    far ampünü değiştirmek park ampülü'nün yanında çerez kalır , o ufacık park ampülünü oraya nasıl koymuşlar hayret . BU arada öğretmenmisiniz , herkez hocam diye hitab ediyor da . bende çoğunluğa uydum .

    evet park ampülü de gözüme çarpıyor çok sonuk yanıyor
    bunuda degiştirmek aklımdan geçiyor
    sanırım baya zor iş olsa gerek


    öğretmen degilim ama forum dili hocam
    hocam banada garip geliyor ama herkes kullanıyor banada garip geliyor ama
    mecbur kullanıyoruz hocam

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poman

    Tamirci kadar anlamasam da biraz bilgim olduğu için yorum yapmak istiyorum, hem yüreğine biraz su serpilsin . Eksozda ki su , terlemeden oluşan bir ( sıcak soğuk farkı ) sudur . Conta yakma motor suyu ile motor yağının karışması yanı conta yaksaydınız motor suyunda da yağ görmeniz lazımdı yedek depoda böyle bir yağ kalıntısından bahsetmemişsiniz . Muhtemelen diğer arkadaşların tespiti gibi kelepçelerden kaçırıyordur herhalde .

    tşk ederim ilginize
  • Merhaba arkadaşlar aracımdaki radyatör su seviyesini kontrol ve antifiriz ekleme amaçlı olarak radyatörün basınçlı kapağını açmayı düşünüyorum.2yıldır hiç açılmadı ve antifiriz koyulmadı :) Sormak istediğim yaylı kapağı açtığımızda su seviyesi nerde olmalı ve ne kadar antifiriz koymalıyım son olarakta bu yaylı kapağın yenisini almam gerekirmi yoksa eski kapağı tekrar kullanabilirmiyim şimdiden teşekkürler.

     ██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ  ██



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vav1en -- 16 Ocak 2014; 4:03:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vav1en

    Merhaba arkadaşlar aracımdaki radyatör su seviyesini kontrol ve antifiriz ekleme amaçlı olarak radyatörün basınçlı kapağını açmayı düşünüyorum.2yıldır hiç açılmadı ve antifiriz koyulmadı :) Sormak istediğim yaylı kapağı açtığımızda su seviyesi nerde olmalı ve ne kadar antifiriz koymalıyım son olarakta bu yaylı kapağın yenisini almam gerekirmi yoksa eski kapağı tekrar kullanabilirmiyim şimdiden teşekkürler.

     ██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ  ██


    Su yüzeyini görene kadar doldurabilirsin. Aynı kapağı kullanırsın. Yandaki su kabında seviye ne ise radyatörde de seviye o'dur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: vav1en

    Merhaba arkadaşlar aracımdaki radyatör su seviyesini kontrol ve antifiriz ekleme amaçlı olarak radyatörün basınçlı kapağını açmayı düşünüyorum.2yıldır hiç açılmadı ve antifiriz koyulmadı :) Sormak istediğim yaylı kapağı açtığımızda su seviyesi nerde olmalı ve ne kadar antifiriz koymalıyım son olarakta bu yaylı kapağın yenisini almam gerekirmi yoksa eski kapağı tekrar kullanabilirmiyim şimdiden teşekkürler.

     ██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ  ██


    Su yüzeyini görene kadar doldurabilirsin. Aynı kapağı kullanırsın. Yandaki su kabında seviye ne ise radyatörde de seviye o'dur.

    Hocam öncelikle teşekkür ederim size, bilmediğimiz ve merak ettiklerimizi bilginizi ve ilgilinizi bizlerle paylaştığınız için Bir kaç forum gezdiğimde bu yandaki su kabının getzlerde radyatördeki fazla suyu çektiğini ama su azaldığında su takviyesi yapamadığını o yüzden ara sıra radtayörün bu yaylı kapağının açılıp ordan kontrol edilmesi gerektiği yazmış.Bunuda söyleyenler hyundai servis ustalarıymış ben o açıdan bu yaylı kapağı açmayı düşünmüştüm.Ama siz yedek depoyla aynı hizada diyorsunuz o zaman suyu hem alıyor hem veriyor radyatöre bu yedek depo, hiç bir zaman bu yaylı kapağı açmamalımıyız ? antifiriz ilavesini yedek depodan yapsak olurmu ?




  • Motor ısındığında soğutma sistemindeki su ısınır, ısınınca genleşir. Bu basınç belli bir noktaya kadar tutulur çünkü su atmosfer basıncında yaklaşık 100C de kaynarken, 15 psi basınç altında tutulduğunda yaklaşık 120C de kaynar. Bu şekilde ani yüklenmelerde silindir gömlekleri çevresinde bulunan suyun anlık olarak kaynaması ihtimali daha da azaltılmış olur. Çünkü su kaynadığında içinde baloncuklar oluşur ve bu baloncuklar silindir su ile silindir gömleklerinin temasını anlık olarak bile keserlerse özellikle en zayıf halka olan conta çevresinde teması keserlerse soğutma o bölgede saliselik bile olsa durur ve motorun o kısmı (conta) zarar görür.

    Basıncın 15psi üzerine çıkması da istenmez çünkü motor operasyon sıcaklığı( 80-90C) için kaynama noktası 120C ye çıkarılmış su yeterlidir. Fazlası hem gereksiz hem sistemin (hortumlar, radyatörler vs..) maliyetini artıracak cinstendir.


    Her basınçlı sistemde basınç kontrol edilir, belli bir değerin üzerine çıkmaması için emniyet sistemleri konulur. Motor soğutma sisteminde de bu emniyet radyatör kapağındaki yaydır. Basınç 15 psi değerini geçtiğinde yay itilir ve suyun çok az bir kısmı genleşme tankına geçer. Sistem kapalı bir sistem olduğundan motor dinlendiğinde, soğuduğunda içerisindeki su tekrar eski hacmine dönecek ve genleşme tankına giden fazla sıvı tekrar motor soğutma sistemine dahil olacaktır.


    Genleşme tankının motor soğutma suyuyla bağlantısı bu şekildedir, basınç belirli bir değeri geçtiğinde giden su motora tekrar geri çekilir.

    Motorun ayda yılda bir az miktarda eksilttiği sıvı yerine eklenmek istendiğinde genleşme tankına konulur. Bu nedenle tank üzerinde dolu(F)- eksik(L) şeklinde işaretler bulunur.

    Ciddi su kaybı varsa, motor tamir sonrası su komple doldurulacaksa, antifriz değişimi için alttan tapadan su boşaltılıp antifriz,su doldurulacaksa radyatör kapağından koyulur çünkü 3-5 litre suyu genleşme tankından koymak saatler alır.


    İkisi de aynı kapıya çıkıyorken neden kullanma kılavuzunda "genleşme tankına su ekleyiniz" yazıyor da, "radyatör kapağını açıp koyunuz" yazmıyor derseniz; Motor ısınmışken, sistemde 15 psi basınç varken birisi kapağı açar da, basınç birden düşünce su birden kaynamaya başlar, hem motor zarar görür hem kullanıcının eli yüzü yanar diyedir.
    Motorun çok sıcak olmadığından eminseniz sorun yoktur. Fakat üreticiler bu tip güvenlik konularına dikkat etmek zorundalar.




  • arkadaslar fikir lazim.. 1.4 benzin otomatik 2008 mavi renk 20 binde getz.. kaza bela yok.. kilometre 20 bin dogru.. bu kac lira eder..

    not: tupsuz..
  • 
Sayfa: önceki 13291330133113321333
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.