Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1079. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir - 11 Masaüstü
5 sn
32.937
Cevap
125
Favori
2.789.892
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10771078107910801081
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sanayide 400 tl'ye yaptırırsın.
    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Bana da Baskı balata takım değişim fiyatı 600 TL dedikten sonra arkama bakmadan kaçtım servisten...
    Akparça da Debriyaj seti fiyatına baktım Valeo marka set fiyatı 120 TL...

    Ayıptır günahtır yaaa... !!! 100 TL lik maliyeti olan bir parça için neredeyse 5 katı işçilik ekleyip toplamda 600 TL demek gerçekten insafsızlıktır...!!!

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    Dün servise verdim
    Stnadrt yağ+filtre vs bakım 160 TL
    Ön balata değişcek dedi 35 TL
    Arka fren polyalı rulmanlar değişmesi gerekir dedi ( ne işe yarıyor bilmiyorum )
    Çifti 310 TL

    Toplam 425 TL dediler
    Başka birine sordurmak için zaman istedim
    Büyük ihtimal yaptıracağım galiba..







  • parça fiyatıyla işçilik arasında bağlantı kuramayız, tamirciler işin yapılma zorluğuna ve elindeki işe göre, sizin yakınlarda ucuza, güvenle yaptırabileceğiniz yerlerin fiyatlarını da göz önüne alarak tahmini bir fiyat söylüyorlar.

    fiyatları bunlardan dolayı çok değişiyor.

    kişisel fikrime göre elinde iş olmayan bir usta getzin debriyaj balatasını 150 TL ye takabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    klima kullanırken seçilen fan hızı yakıt tüketimine etki eder.
    klimadan daha çok faydalanmak istersek, fanı son ayara getirirsek, klima pompası ısınan gazı hem daha zor pompalayacak, hem de normalde zaman zaman biz farkında olmadan devreye girip-çıkan pompa daha çok devrede kalacaktır.
    diğer yandan, fanın son kademede artan elektrik ihtiyacından dolayı oluşan yakıt tüketimi çok küçüktür, bunu yok sayabiliriz.

    bazı firmalar, soğutma esnasında devreye girip çıkan, klasik kavramalı klima pompaları yerine değişken geometrili pompalar kullanıyorlar, bunlar kabindeki soğutma ihtiyacına göre pompalama kapasitelerini ( debilerini ) değiştirebiliyorlar ve daha sürekli ve ekonomik bir çalışma sağlıyorlar.

    bunun evlerde kullanılan klimalardaki karşılığı da verimli olduğu her yerde vurgulanan, hız değiştirebilen invertor dc motorlu klimalardır.




    Ben de hep bunu merak ediyordum, demek ki nefes alınamayacak kadar sıcak değilse fanı 4'te çalıştırmak iyi bişey değil. İzmir'de olmasam 4'te hiç çalıştırmam da malum buranın sıcakları adamı bazen deli ediyor.




  • yazın klima kullanılmasından dolayı polen filitrenizi mutlaka değiştirin.yeni filitredeki hava üfleme farkını hemen hissedeceksiniz.biraz kirlenen ve tıkanan filitreden nerdeyse yarıyarıya az hava geliyor..en azından yaz boyunca 1 tane filitre işinizi görür ve yaz boyu rahat edersiniz.
  • merhaba arkadaşlar bu daha ilk mesajım zaten daha yeni üye oldum o yuzden bi yanlısım olursa kusura bakmayın...
    ben getz almayı düsünüyorum ama hangisini alacagımda kararsısım aradıgım fiyat ve model aralıgı 15000-17000 2005-2007
    ama getz hakkında bilgim yok.
    daha cok sehir içinde kullanacagım yılda en fala 10 000 km yaparım bu nedenle tuplu olmasına bile gerek yok .
    ama hangi model nasıldır?
    1.3- 1.4 yada dohc motor hakkında bilgi alabileceğim bi Link yada sizler arasında benim sartlarıma hangi model daha uygundur diye bilgi verebilecek olan varsa yazabilirmi .
    cok tesekkurler.
  • 2006 üzeri 1.4 motor zaten
    onu öneririm
    s.içinde getz cok cok yakıyor
    yılda 10.000kmde az değil
    dizel ya da tüplü öneririm
  • Arkadaşlar hepinize öncelikle merhaba..iş yerinden çıktığım ve eve geldiğim saat 7 itibariyle halen gruptayım..neredeyse 13 saatir grubumuzdayım...bende sıfır bir GETZ alacağım...ancak OTOMATİK VİTES FULL BENZİNLİMİ yoksa DÜZ VİTES FULL DİZEL 'mi alacağıma bir türlü karar veremedim..trabzonda oturuyorum....3-4ayda bir istanbula gidip geliyorum..önceki aracım e200 mercedesti ancak masrafı kendisini aştı ve sattım...otomatik vites getz full donanım bana daha sıcak geliyor ancak inanılmaz çok yakıyor diyorlar...eğer normal yakıyorsa benzinli otomatik full alacağım...diğer türlü dizelede çok sıcak bakıyorum ancak düz vitese alışık değilim ve korkuyorum ayarlayamam gazı vitesi diye...birde dizellerin arıza bildirimi turbo arızası enjektör arızası felan benzinliye göre çok fazla..lütfen bana yardımcı olun...Lütfen...ayrıca piyasa araştırması yapmadım bana aracı olan arkadaşa benim bulduğumdan uyguna aracı bulabilirse deposunu fulleyeceğim ..Çok ciddiyim..FULL OTOMATİK BENZİNLİMİ ? FULL DİZEL DÜZ VİTESMİ ? ŞİMDİDEN SEVGİ VE SAYGILAR ARKADAŞLAR.




  • Benzinli at getz ile full depo 400 km yol gidersin sehirici.hesabını kendiniz yapın artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GRRW140

    Arkadaşlar hepinize öncelikle merhaba..iş yerinden çıktığım ve eve geldiğim saat 7 itibariyle halen gruptayım..neredeyse 13 saatir grubumuzdayım...bende sıfır bir GETZ alacağım...ancak OTOMATİK VİTES FULL BENZİNLİMİ yoksa DÜZ VİTES FULL DİZEL 'mi alacağıma bir türlü karar veremedim..trabzonda oturuyorum....3-4ayda bir istanbula gidip geliyorum..önceki aracım e200 mercedesti ancak masrafı kendisini aştı ve sattım...otomatik vites getz full donanım bana daha sıcak geliyor ancak inanılmaz çok yakıyor diyorlar...eğer normal yakıyorsa benzinli otomatik full alacağım...diğer türlü dizelede çok sıcak bakıyorum ancak düz vitese alışık değilim ve korkuyorum ayarlayamam gazı vitesi diye...birde dizellerin arıza bildirimi turbo arızası enjektör arızası felan benzinliye göre çok fazla..lütfen bana yardımcı olun...Lütfen...ayrıca piyasa araştırması yapmadım bana aracı olan arkadaşa benim bulduğumdan uyguna aracı bulabilirse deposunu fulleyeceğim ..Çok ciddiyim..FULL OTOMATİK BENZİNLİMİ ? FULL DİZEL DÜZ VİTESMİ ? ŞİMDİDEN SEVGİ VE SAYGILAR ARKADAŞLAR.

    Benzinli otomatik çok yakar arkadaşım. 11-12 LT şehir içi değerleri görebilirsin. Full dizel vardı bende tavsiye ederim. Düz vites kullanırım diyorsan kesinlikle dizel al.




  • Daha önce de yazmıştım. Bizim otomatik Getz (13500 KM'de) 7.5 litre yakıyor şehir dışında kullanılmasına, hiç dur-kalk trafiğe girmemesine rağmen.. Şehir içini siz hesap edersiniz artık. İstanbul trafiğinde 13 litre yakan var. Trabzon'un bol yokuşlu yollarını da hesaba katarsanız yakıt masrafınız çok olacaktır. Yine de LPG'li alırsanız gül gibi geçinebilirsiniz bence.

    Ekleme: Bu arada Getzin üretimi durdu. Fiyat listesinde de otomatik araç görünmüyor. Gerçi elinde olan bayi vardır ama biraz araştırmanız gerekebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okhay -- 3 Temmuz 2011; 14:10:44 >
  • bendede dizel var 1,5 3 silindir olandan ve şu anda 800 km oldu şehir içi.aradaki farkı kıyasla işte.kesinlikle dizel.yada düz vites tüplü.
    quote:

    Orijinalden alıntı: zaftolga

    Benzinli at getz ile full depo 400 km yol gidersin sehirici.hesabını kendiniz yapın artık.
  • Geçen sene bu zamanlar bakım yaptırdım aracımı (1.5 Dizel) 6000 km olmadı galiba daha, yakıt tasarrufu için hava filtresini ve bujileri değiştirmeyi planlıyorum.
    Bujileri hangi marka almalıyım? (Benzinli dizel için bi ayırımı yok galiba, BOSCH marka dediler)
    Mazot filtresini değiştirmem gerekir mi? (Hep PO dan alıyorum mazotu bikaç defa indirim var diye duyulmadık yerden aldım)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAWASH WOLF

    Geçen sene bu zamanlar bakım yaptırdım aracımı (1.5 Dizel) 6000 km olmadı galiba daha, yakıt tasarrufu için hava filtresini ve bujileri değiştirmeyi planlıyorum.
    Bujileri hangi marka almalıyım? (Benzinli dizel için bi ayırımı yok galiba, BOSCH marka dediler)
    Mazot filtresini değiştirmem gerekir mi? (Hep PO dan alıyorum mazotu bikaç defa indirim var diye duyulmadık yerden aldım)



    dizel motorda buji olmazki ?
  • evet yokmuş çok saçma oldu
    peki mazot filtresi için cvp ? :)
  • arkadaşlar bu sabah bizim getzde bi sorun peydah oldu.
    motor soğukken vites geçişleri çok sertleşmeye başladı her ne kadar motor ısındığında bu sorundan eser kalmasada bu olay benim kafama takıldı. işe geldikten 5 - 6 saat sonra tekrar denedim vites geçişleri yapılmayacak kadar sertti. gene motor ısınınca geçti.sizce sorun nedir. bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olun lütfen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAWASH WOLF

    evet yokmuş çok saçma oldu
    peki mazot filtresi için cvp ? :)

    mazot filitresinin göstergelerde ışığı vardır.su pislik gelince yani dolunca ışık yanıyor.değiştirmene masrafa gerek yok.tıkanırsa arıza ışığı yanarsa gider bi ustaya 5 dakikada değişirtirirsin.ama hava filitresini değişebilirsin eğer kirli yollarda çok kullanıyorsan.ama benim tercihim her yağ değişiminde mutlaka değişmek.birde yaz sezonu klima kullanımı arttığı için polen filitresi değişimi önemli.yeni filitre ile içeri dehşet soğuk hava girişi oluyor.eskiyse polenleri değiştir.
  • Eveeett Arkadaşlar gittim, gördüm, geldim
    Pendik - Karaman mesafe 780 km
    Bolu, Ank, Konya Yolunu kullandım.

    Dönüşte Karamandan çıkışta 937 km sıfırladım,....... şehir içinde sağa sola top 3 günde 157 km yol yaptım

    Yola çıkış gece : 02:30
    Karaman varış : 13:00

    Dönüş yolu , Çıkış gündüz 13:00 / İst varış : 10:00 ......... /1,5 saat molamız var
    Evden cıkış ve eve dönüşte 1715 km / yol yaptım 520 TL lik benzin aldım..........0,303 krş / km
    Gösterge 6,9 / 100 km a kadar düştü bir ara

    Benim dijtal gösterge hemen hemen doğru gösteriyor kalan KM ile gittiğim KM hemen hemen aynı
    Yola çıkarken 281 km lik benzin, eve geldiğimde 253 km lik benzinim var

    Getz benzin canavarı gibi, kardeşimin düğünü de geçsin satmaya niyetim var.

    Gidişte Gece sakarya civarlarında yol yaptıkları için 30 dk lık bir zamn kaybım oldu.

    5 kişi ( 350 kg ) + 30 kg bagaj
    Yük fazla old için lastik havasını 34 e çıkardım ( buna kesin tepki gelir )
    Yer yer 180 km ye kadar hız ile gittim, çoğunluk 140- 160 arsında gittim.
    ARaba kullanmanın zevkine uzun yolda vardım.
    Tadilat olan kısa sürelerde 100 - 110 ile gittim

    Bolu ve düzce sınırlarında otobanda hafif rampalar var bilen bilir
    O rampalara geriden 140-150 ile kaptırsan dahi arabalarda hız düşüyor
    Bizimki de bir ara 90 km ye kadar düştü ( 1 - 2 dk )

    Yaşadığım problemler
    iST dan uzaklaştıkça benzin fiyatı arttı 4,16 - 4,18 - 4,19 - 4,21
    Ank Gölbaşı OPET ten benzin aldıktan sonra araba çalışmadı, kontak çevirdiğim anda gaza basınca çalıştı
    Bunu Opet int sayfasına bildireceğim.

    Konya - Karaman çıkışında yol yeniliyorlar ilk 20 km mıcır dökmüşler yavaş da gitsem hızlı da gitsem öndeki arabalardan sıçrayan çakıl taşları hep cama ve kaportaya geldi.
    Kırılacak diye ödümüz koptu, çatır çutur sesler geldi, Kaput da 3 - 5 tane ufak boya açılmaları oldu, Kaputu boyatacağım

    Karamanda 2 mt genişliğinde kasisler yapmışlar, Ben bir yere giderken fark edemediğim için 70 - 90 km civarı 2 kasisten hızlı geçtim
    Sonrasında direksiyon 2. viteste sağ-sol titremeye başladı, Bir akrabam vasıtası ile lastikçiye gösterdim
    Ön lastiklerin içindeki teller kopuk değişmesi lazım dedi, Bridgestone bayisinden 2 ad B330 aldım ve taktırdım. 220 TL .

    Düğünde konvoyda cok korna çaldım herhalde
    Düğünden sonra bir şey olmadı dönüş sırasında kornam sustu çalışmıyor, inş sigorta tarzında bir şey atmıştır..

    Giderken Konya yolu üzerinde polis amcalar pusuya yatmışlar görür görmez frenledim ama yırtamadım
    3 km sonra çevirdiler radara girdik 105 TL yedik, 120 ve üzerine kesiyorlarmış ben 124 ile yakalandım
    Bomboş ve dümdüz yol, gündüz ,en yakın araba bana 500 mt mesafede

    2011 Yılı TR sinde otobanda halen ışıksız yollar var,
    Anladım ki gece araba sürmek bana göre değil, Gece sürüşü Yolun sonunda değil yolun başın olmalı o da 2 saatten fazla olmamalı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiSKE -- 5 Temmuz 2011; 10:23:41 >




  • Eyw. Hava filtresi ile polen filtresi 25 tl bişi, forumda resimli değişimleri var zaten. Hafta sonu deneme amaclı 2sinide açıp tozlarını almıştım, ben yinede yenisini alcam zaten ucuz bişi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    Eveeett Arkadaşlar gittim, gördüm, geldim
    Pendik - Karaman mesafe 780 km
    Bolu, Ank, Konya Yolunu kullandım.

    Dönüşte Karamandan çıkışta 937 km sıfırladım,....... şehir içinde sağa sola top 3 günde 157 km yol yaptım

    Yola çıkış gece : 02:30
    Karaman varış : 13:00

    Dönüş yolu , Çıkış gündüz 13:00 / İst varış : 10:00 ......... /1,5 saat molamız var
    Evden cıkış ve eve dönüşte 1715 km / yol yaptım 520 TL lik benzin aldım..........0,303 krş / km
    Gösterge 6,9 / 100 km a kadar düştü bir ara

    Benim dijtal gösterge hemen hemen doğru gösteriyor kalan KM ile gittiğim KM hemen hemen aynı
    Yola çıkarken 281 km lik benzin, eve geldiğimde 253 km lik benzinim var

    Getz benzin canavarı gibi, kardeşimin düğünü de geçsin satmaya niyetim var.

    Gidişte Gece sakarya civarlarında yol yaptıkları için 30 dk lık bir zamn kaybım oldu.

    5 kişi ( 350 kg ) + 30 kg bagaj
    Yük fazla old için lastik havasını 34 e çıkardım ( buna kesin tepki gelir )
    Yer yer 180 km ye kadar hız ile gittim, çoğunluk 140- 160 arsında gittim.
    ARaba kullanmanın zevkine uzun yolda vardım.
    Tadilat olan kısa sürelerde 100 - 110 ile gittim

    Bolu ve düzce sınırlarında otobanda hafif rampalar var bilen bilir
    O rampalara geriden 140-150 ile kaptırsan dahi arabalarda hız düşüyor
    Bizimki de bir ara 90 km ye kadar düştü ( 1 - 2 dk )

    Yaşadığım problemler
    iST dan uzaklaştıkça benzin fiyatı arttı 4,16 - 4,18 - 4,19 - 4,21
    Ank Gölbaşı OPET ten benzin aldıktan sonra araba çalışmadı, kontak çevirdiğim anda gaza basınca çalıştı
    Bunu Opet int sayfasına bildireceğim.

    Konya - Karaman çıkışında yol yeniliyorlar ilk 20 km mıcır dökmüşler yavaş da gitsem hızlı da gitsem öndeki arabalardan sıçrayan çakıl taşları hep cama ve kaportaya geldi.
    Kırılacak diye ödümüz koptu, çatır çutur sesler geldi, Kaput da 3 - 5 tane ufak boya açılmaları oldu, Kaputu boyatacağım

    Karamanda 2 mt genişliğinde kasisler yapmışlar, Ben bir yere giderken fark edemediğim için 70 - 90 km civarı 2 kasisten hızlı geçtim
    Sonrasında direksiyon 2. viteste sağ-sol titremeye başladı, Bir akrabam vasıtası ile lastikçiye gösterdim
    Ön lastiklerin içindeki teller kopuk değişmesi lazım dedi, Bridgestone bayisinden 2 ad B330 aldım ve taktırdım. 220 TL .

    Düğünde konvoyda cok korna çaldım herhalde
    Düğünden sonra bir şey olmadı dönüş sırasında kornam sustu çalışmıyor, inş sigorta tarzında bir şey atmıştır..

    Giderken Konya yolu üzerinde polis amcalar pusuya yatmışlar görür görmez frenledim ama yırtamadım
    3 km sonra çevirdiler radara girdik 105 TL yedik, 120 ve üzerine kesiyorlarmış ben 124 ile yakalandım
    Bomboş ve dümdüz yol, gündüz ,en yakın araba bana 500 mt mesafede

    2011 Yılı TR sinde otobanda halen ışıksız yollar var,
    Anladım ki gece araba sürmek bana göre değil, Gece sürüşü Yolun sonunda değil yolun başın olmalı o da 2 saatten fazla olmamalı

    Yüksek hızlarda kullanmanız neticesinde yakıt tüketiminizin ortalama 7.0 Lt olması normal bir durum.. Çünkü Getz için +120 km lik hızlar tüketimin tavan yapmaya meyilli olduğu hızlardır..

    Araç çoğunlukla şehir içi kullanımına göre yapıldığı için , şanzıman oranları da bu şekilde yapılmış. 1.4 Dohc motor ve şanzıman oranları ile 100 km hızda 5. viteste 3000 dd gibi yüksek bir devir çevirimine giriyor ... Hele ki sizin gibi 140-160 km gibi hızlara çıktığınızda devir göstergesi + 4000 dd düzeylerinde olacak ki bu yüksek devirlerde kullanım da benzin tüketimini körükleyecektir.

    Benim Getz den en büyük şikayetim bu vites oranları.. Araç 100 km ile giderken bile 3000 dd çeviriyor ve anlamsız bir gürültü çıkıyor ortamda... Daha önceki aracım da benzinli bir araçtı ve 100 Km hızda 2400-2500 dd gibi bir devir sayısında ulaşıyordu ve motor gürültüsü olmuyordu...


    Eğer ki kendinizi tutabilir ve max. 110 km gibi hızlara çıkarsanız , otoban kullanımlarında 5.2 -5.5 Lt gibi ortalamaları görebilirsiniz. Ben geçen yaz en az 4 kere istanbul -Edirne yaptım , hem de klima açık vaziyette olmasına rağmen 5.5 Lt yi geçmedi ortalamam. Ama 110 km yi aşmayan sakin otoban kullanımlarında çıktı bu ortalama...

    Getz 1.4 DOHC Benzin fiyatlarının 4.30 TL olduğu bir ülkede Şehir içinde özellikle istanbul baz alarak bakarsak pek kullanılacak bir araç değil... Trafiğin sıkışık olduğu zamanlarda kullanırsanız ortalama 9 Lt gibi tüketim değerlerini görürsünüz ki , B sınıfı bir araç için bence kabul edilemeyecek değerler bunlar...

    Ama yine de sevimli bir araç.. Özellikle seriliği gerçekten çok başarılı...




  • 5 seneyi doldurdum, çok da nazik kullanmadım, sorun yok dizel al pişman olmazsın, en az tüketen dizeli arıyorsan bu o değil, daha hafif ve küçük motorlu araçlar var.
  • 
Sayfa: önceki 10771078107910801081
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.