Şimdi Ara

Honda, yeni nesil hibrit modeller için daha hafif bir platform geliştiriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Honda, yeni nesil hibrit modeller için daha hafif bir platform geliştiriyor
    Tamamen elektrikliye geçişin beklenenden yavaş ilerlediğini düşünen Honda, hibrit teknolojisine ağırlık verme kararı aldı. Japon üretici, 2027’den itibaren kullanılmaya başlanacak yeni bir platform üzerinde çalıştığını açıkladı.



    Söz konusu platformun merkezinde orta boy hibrit otomobiller olacak. Ancak bu yapı aynı zamanda benzinli modelleri de destekleyebilecek şekilde tasarlanıyor. En dikkat çekici detaylardan biri ise yeni platformun mevcut mimarilere göre yaklaşık 90 kilogram daha hafif olması.



    Japon üretici, yeni platformda parçaların yüzde 60’tan fazlasını farklı modeller arasında ortak kullanmayı planlıyor. Böylece hem maliyetleri düşürmeyi hem de geliştirme süresini kısaltmayı hedefliyor. Ayrıca modüler yapı sayesinde sürüş dengesi ve yol tutuşun da iyileştirileceği belirtiliyor.



    Honda mühendisleri, bataryaları aracın arka kısmı yerine merkez bölgeye konumlandırarak ağırlık dengesini optimize ediyor. Bu sayede farklı ağırlıklara sahip araç tiplerinde bile daha tutarlı bir sürüş deneyimi sunulacak.



    Honda, yeni nesil hibrit modeller için daha hafif bir platform geliştiriyor
    Şirket ayrıca büyük boy hibrit araçlar için geliştirdiği yeni bir hibrit sistemin prototipini de tanıttı. Bu sistemin özellikle D segmenti ve üzeri modellerde 2030 yılına kadar kullanılması planlanıyor. Hedef pazarın ise büyük araçlara olan talebin hâlâ güçlü olduğu Kuzey Amerika olduğu açıklandı.



    Ayrıca Bkz.Tesla otomobiller kendi internetiyle güncelleme yapmaya başladı: Peki neden?



    Yeni sistemin benzer benzinli modellere göre yüzde 30’dan fazla yakıt tasarrufu sağlayacağı, aynı zamanda daha güçlü ivmelenme ve artırılmış çekme kapasitesi (örneğin tekne ya da karavan çekimi) sunacağı belirtiliyor.



    Honda, geçtiğimiz mayıs ayında yaptığı açıklamada 2027’den itibaren dört yıl içinde 13 yeni nesil hibrit model tanıtacağını duyurmuştu. Şirket, 2030’a kadar 2,2 ila 2,3 milyon hibrit araç satmayı hedefliyor.




    Kaynak:https://global.honda/en/newsroom/news/2025/4251106eng.html







  • elektrikli araçlar ile symbian android arasında hiç alaka yok bana kalırsa


    elektrikli araçlar asla herkesin kullanımına uygun hale gelmeyecek ( en azından orta vadede)


    bu kadar pof pof lamaya sübvansiyona, hergün hergün gözümüze sokulmasına rağmen bir türlü o istenile talep düzeyine ulaşmıyor ulaşmayacak.


    çünkü zorlamayla bir şey olmaz, elektrikli arabalara da doğal bir talep yok hiç olmadı,


    sen yarın elektrikli arabaların ötvsini yüzde 80e çıkar,


    misal benzinli tiguan x lira iken elektrikli tiguan 1.5 x lira olsun, bak bakalım kaç tane elektrikli tiguan satılıyor


    anca 3-5 entel dantel alır.


    elektrikli arabalar elektrikli arabaya talep olduğu için satılmıyor , ucuz olduğu için ( benzinli sınıftaşına oranla) satılıyor.


    hayırlı günler.

  • Çok sevdiğim bir marka ama bence çok geride kaldı elektrikli konusunda

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Güzel haber;


    Honda, yeni nesil hibrit modeller için daha hafif bir platform geliştiriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Japon'lar ölü içten yanmalı teknolojisini geliştireceğine batarya teknolojisi geliştirsin. Elektrikli araç çıkarsın.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • gun kullanıcısına yanıt

    Tanımlamanıza katılmamakla birlikte o da var;


    Honda, yeni nesil hibrit modeller için daha hafif bir platform geliştiriyor
    Honda, yeni nesil hibrit modeller için daha hafif bir platform geliştiriyordonanımhaber forum
    Honda, Japonya'da iki yeni elektrikli araç prototipi tanıttı | DonanımHaber Forum
    https://forum.donanimhaber.com/honda-japonya-da-iki-yeni-elektrikli-arac-prototipi-tanitti--162403151

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Japonları bitiren elektrikli araçlar olacak. Nokia gibi hepsinin sonu

    _____________________________
  • Code140 kullanıcısına yanıt

    elektrikli araçlar ile symbian android arasında hiç alaka yok bana kalırsa


    elektrikli araçlar asla herkesin kullanımına uygun hale gelmeyecek ( en azından orta vadede)


    bu kadar pof pof lamaya sübvansiyona, hergün hergün gözümüze sokulmasına rağmen bir türlü o istenile talep düzeyine ulaşmıyor ulaşmayacak.


    çünkü zorlamayla bir şey olmaz, elektrikli arabalara da doğal bir talep yok hiç olmadı,


    sen yarın elektrikli arabaların ötvsini yüzde 80e çıkar,


    misal benzinli tiguan x lira iken elektrikli tiguan 1.5 x lira olsun, bak bakalım kaç tane elektrikli tiguan satılıyor


    anca 3-5 entel dantel alır.


    elektrikli arabalar elektrikli arabaya talep olduğu için satılmıyor , ucuz olduğu için ( benzinli sınıftaşına oranla) satılıyor.


    hayırlı günler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 6 Kasım 2025; 21:36:34 >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    elektrikli araçlar ile symbian android arasında hiç alaka yok bana kalırsa


    elektrikli araçlar asla herkesin kullanımına uygun hale gelmeyecek ( en azından orta vadede)


    bu kadar pof pof lamaya sübvansiyona, hergün hergün gözümüze sokulmasına rağmen bir türlü o istenile talep düzeyine ulaşmıyor ulaşmayacak.


    çünkü zorlamayla bir şey olmaz, elektrikli arabalara da doğal bir talep yok hiç olmadı,


    sen yarın elektrikli arabaların ötvsini yüzde 80e çıkar,


    misal benzinli tiguan x lira iken elektrikli tiguan 1.5 x lira olsun, bak bakalım kaç tane elektrikli tiguan satılıyor


    anca 3-5 entel dantel alır.


    elektrikli arabalar elektrikli arabaya talep olduğu için satılmıyor , ucuz olduğu için ( benzinli sınıftaşına oranla) satılıyor.


    hayırlı günler.

    Orta halli bir elektrikli otomabil 2.5 milyon TL neresi ucuz :)


    Kaldı ki Egea kalitesinde T10f bile iyi satıyor

    _____________________________




  • gun kullanıcısına yanıt

    Ayrıca artık küslükler bitsin. Amerika Çin barışsın. Sigarayı herkes bıraksın. Hiç kimse hasta olmasın. Her yer bayram olsun.


    Bundan sonra oyun bu. Altını doldurmadan, neyin neden olduğunu düşünmeden, hesap kitap, ne neden böyle açıp iki sektörel uzman yorumu okumadan altı bomboş akıl satmaca.


    Ben elektrikli araba aldım. Herkes alsın. Çocuk ölmesin. Herkes yapsın. Tamam.

    _____________________________
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Evet Japon’lar dediğiniz gibi elektrikli araçta çok öndeler :)

    Elektrikli araba almak kötü bir şey. Egzos çekmek daha iyi. Hem çocuklarda zeka arttırıyormuş :(

    Küresel ısınma diye bir şeyde yok kaç kez ispatlandı doğal ısınmaymış bu :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • Elektrikli araçlar iyi güzel
    Çevreci egzossuz filan fişman
    Da
    Sahipleri de ayrı bi tribe giriyo sanki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • gun kullanıcısına yanıt

    Önde olmak "istemedikleri" için, hürra bütün kaynakları ile yatırım yapamamayı, temkinli ve sektörü izleyerek gitmeyi, ilk aşamada geri dönüş alamayacaklarını düşündükleri için önde değiller.


    Hybrid'e oynadıkları için, radikalize yeşil sol'un dayatmasına kapılmayıp, ne yaptıklarını bildikleri için önde değiller. Ve "haklı çıktılar". Bkz Toyota'nın 5 yılda en yakın rakibini ikiye katlaması.


    Sen bıkmaz usanmaz, insanları elektrikli otomobilden soğutmaktan başka bir amaca hizmet etmeyen propogandacı aklın ile elektrikli araba aldığını düşünüyorsun. Elektrikli araba ile gezdiğini, elektrikli otomobili şarja taktığını düşünüyorsun.


    Hayır sen "teşvik" aldın. Teşvikle geziyorsun, teşviği şarja takıyorsun, burada da sabah akşam teşvik övüp tercihleri farklı olan kişileri aşağılıyorsun ama farkında bile değilsin. Aldığın aracını o aracı almak istediğin için değil, %90 engelli olmamana rağmen, neredeyse Ötv muafiyetli gibi araç aldığın için aldın. Bir sebepte bu ülkede elektrik şarj tarifeleri de uygun olduğu (o da sübvanse edildiği) için. Yoksa o araç içten yanmalı otomobillerle kıyıdan bile rekabet edemez.


    Dünyada ilk defa, 20 milyona yakın araç satılan major oyuncu bir pazarda tüm elektrikli otomobil teşvikleri geri çekildi, haberin yoktur tabi sayın mehmet yasir akpınar ultra-ilerici editörümüz asla bunun haberini yapmayacağı için. Ben bu durumu desteklemiyorum, elektriklilerin yaygınlaşması gerektiğini düşündüğüm için ama bakalım kendi başına elektrikli araçlar ne yapıyormuş görmek adına çok güzel bir deneme de olmadı değil.


    Ne oldu biliyor musun? %75 düştü elektrikli satışları Amerika'da.. bak 25-30-35 değil. Neredeyse %80.


    https://www.evdesignandmanufacturing.com/news/us-electric-vehicle-sales-crash-after-tax-credit-elimination/#:~:text=Electric%20vehicle%20sales%20fell%2074,the%20%247%2C500%20federal%20tax%20incentive.&text=Electric%20vehicle%20(EV)%20sales%20at,%22Big%20Beautiful%20Bill%22%20signing.


    Yani bu şu demek. aslında elektrikli araçlar hayat destek makinasına bağlı yaşıyormuş. Fişi çektiğin anda ölüp gidiyorlar. Takıyorsun canlanıyolar, çekiyorsun ölüyorlar. Elde kalan üç beş leş elektrikli otomobil satışı dışında bitti satışlar.


    Aşağılayıp durduğunuz büyük japon üreticiler bunu sezdi. Evet elektriğe geçilecek dediler, bir bir tanıtımlarını yapıyorlar da zaten, ama "zamanında". kaynaklarını sıcak tuttular, yatırımları çarçur etmediler, sağdan soldan gelen teşviklere bel bağlamadan ayakları yere basarak araç sattılar ve haklılarmış.




    carbuzz
    How Toyota And BMW Proved The Entire Automotive Industry Wrong
    https://carbuzz.com/toyota-bmw-proved-the-entire-automotive-industry-wrong



    business ınsider
    Toyota was right about hybrid cars all along
    https://www.businessinsider.com/toyota-hybrid-cars-ev-sales-growth-prius-bz4x-2024-2




    Bir türlü kafanızı şu konuya bastıramadık.


    Siz çok akıllısınız, siz çok çevrecisiniz, biz gerizekalıyız. Biz bilmiyoruz elektikli otomobilin şart olduğunu, çevreci olduğunu, yaygınlaşması gerektiğini. Neden teknolojinin, marketin, maliyetlerin, ve en en önemlisi müşteri talebinin hazır olmadığını anlatmaya çalıştıkça Türkiye gibi tamamen dünyadan izole bir vergi sistemi olan, bir garip ötv adlı vergi icat etmiş ve bu vergiyi at-çek yaparak teşvik verebilen ve halkı da bunu afiyetle yiyen bir ülkenin pazarına bakarak globale yorum yapmaktan imtina etmiyorsunuz.


    Afedersin götümüze giymeye donumuz yok, alım gücü zimbabwe seviyelerinde, koca Fransa'yı geçtik elektrikli otomobil satışlarında, Avrupa 2.liğini zorluyoruz. Buna sevinen ve kendisi de günlük renault zoe kullanan bir olarak söylüyorum şunu, insan şuradan bile anlar nasıl acayip bir pazara bakarak ahkam kesmekte hata yaptığını.


    Siz hayal aleminde yaşamaya devam edin bakalım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 8 Kasım 2025; 13:56:32 >
    _____________________________




  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Yazım tarzınızdan karşıdakini aşağılama tarzından eğitim seviyeniz belli oluyor.

    Kusura bakmayın böyle seviyedeki insanlarla istedikleri düşük seviyedeki muhabbete girmeyecek kadar yaşadım.

    Düzgün davranmayı, saygılı olmayı öğrenirseniz sonrasında konuşabiliriz yoksa size karşı ilgisiz kalmayı tercih ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 8 Kasım 2025; 14:13:16 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    "İçten yanmalı alan %3 kesimde niye aldığını aptal olmadığını anlatmakla uğraşıyor."



    Bunu yazan sen değil misin?


    Her fırsatta senden farklı tercihleri olan seçimleri hatta kişileri aşağılmaktan geri durmayan sen, ne ara edep, saygı timsali oldun?

    _____________________________
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Yazdığım Norveç’teki olay. Satılan araçların %97’sinin elektrikli olması üzerine söylenen bir şey.

    Bir kesim bu kadar baskın çıkınca diğerine illa baskı yapıyordur diye yazdım. Bizde öyle bir şey yok.

    Keza kendilerini öyle hissetmişlerdir diye düşündüğüm işin mizah durumunu söylediğim bir şey.

    Elektrikli araç almayanlara değil.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.