Şimdi Ara

HIZ SABİTLEME TEHLİKELİ BİR DONANIM (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
0
Favori
26.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alışmak gerek.
  • şöyleki...
    her şeyin bir yapılış amacı ve kullanım yeri vardır.
    hız sabitleyicide otobanda giderken hız sınırı geçmemek için, gaz, fren uğraşmamak için yapılmış bir şey..
    bunu kalkıpta e5 de kullanmak saçmalıktır.
    yinede hız sabitleyici var diyip direksiyon başında bağdaj kurarak oturmuyoruz. ayağımız her şeye karşın frene basmaya hazır duruyor. önüne hayvan çıkar ani bir çukur görürsünüz vesaire..
    zaten frene basıldığı anda sabitleyici devre dışı kalacaktır.
  • Bizim millete hız sabitleyici falan fazla bile...
  • en iyisi bildiğin aşı kaşılamak. bilmediğin ot karın ağrıtır. aracın istem dışı hareket etmesini istemiyorsanız kesinlikle hız sabitlemeyi kullanmayın.
  • Kullanmasını bilene Çok iyi bir Teknoloji olduğunu düşünüyorum. Hatta ayaklarımı bağcık yapıp kahvemi içtiğimde olmuştur
  • Şehir dışına yılda 1-2 kez çıkıyorum. Şehir içinde ise kullanım alanı gerçekten sınırlı. İstanbulda olduğum için ancak ya sabah erken saatlerde ya da akşam geç saatlerde kullanabiliyorum. Ve keşke imkan olsa da sürekli kullanabilsem. Şehir içinde 120'ye sabitlemeye gerek yok 80-90'a sabitleyip keyfini sürüyorum. He gerekirse ve yol boşsa 140-160'a kadar çıkıyorum sonra fren yapmadan araç kendisi tekrar sabitlediğim hıza düşüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugway

    hız sabitleyiciye gereksiz denildiği günleride mi görecektik

    sanırım ESP'ye fereksiz dendiği günlerde foruma üye değildiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkmania

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    ekonomi sağlıyor mu bu sistem ? çevremdeki kullanıcılar genelde CC siz daha az tükettiğinden bahsediyorlar. özellikle Türkiye coğrafyasında dağlar inişler çıkışlar vs.

    birde not olarak , cc ile giderkende sağ ayağın paspas üzerinde değil de gaz pedalı üzerinde durması faydalı olur gibime geliyor . ani bir fren veya gaza basma gereksiniminde ayağın paspastan kaldırılıp frenin veya gazın yerini tam tutturamamak bir risk oluşturur mu ? . ayak gaz pedalında iken frenin yeri belli olduğu için yazdım.

    en son çeşme otobanında kullanmıştım, konforlu olduğu kesin.

    aracın sabit hızda gitmesi demek az yakıt yakması demek
    ivmelenme yakıt tüketimini arttırır
    tabi 150-200 e sabitlerseniz aerodynamic etkisinden fazla, sabit hızda gittiğinizden az olması gereken yakt tütketimi birbirini nötrleyebilir

    sabit hızda gitmek değil de sabit devirde gitmek ekonomi sağlar, yani ayağınızı pedala sabitlerseniz en ekonomik sürüş olur

    ben bu şekilde ankara'dan konya'ya 5 yetişkin bagaj full, klima ve camlar kapalı, havalandırma ve farlar açık 5.2 lt/100 km ile geldim ama hızım 80-90 falandı, Ramazan ayı yol 3-4 saatlik iftara 5-6 saat vardı, rampa çıkışlarında hız azalıyordu gaza basmıyordum, inişte artıyordu ayarı bozmamak için çekmiyordum

    araç 2003 megané I 1.6 16V



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 12 Nisan 2012; 19:35:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugway

    hız sabitleyiciye gereksiz denildiği günleride mi görecektik

    sanırım ESP'ye fereksiz dendiği günlerde foruma üye değildiniz

    Benim icin son derece gereksiz

    Yazin yazliga gidiyorum otobandan oda artik malum istanbul trafigi giderken mahbutbey giselerden basliyor donerken selimpasadan

    Koskoca otoban 2 serit bir cok yerde

    Bundan vazgectim alisamadim

    Benim icin en gereksiz donanim hiz sabitleyici. Sunroof daha onemli bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 12 Nisan 2012; 20:04:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: katip67

    hic bir tehlikesi yoktur, andavallık kullanıcısından kaynaklanır

    +1899
  • arabayı ilk aldığım aylarda alışmakta zorluk çekmiştim, muhabbete dalıp rutin bir şekilde giderken öndeki araca yaklaşmakta olduğumu, frene basmayıp devreden çıkmasın diye öndekine çok yaklaştığımı geçerken tehlikeler atlattığımı hatırlıyorum..ama şimdi alışınca ( 3 yıldır ) elden kumanda edip rahat rahat kullanıyorum,bence çok gerekli uzun yolda ama..izmir aydın, tekirdağ çanakkale arasında sakin saatlerde müthiş bir kolaylık sağlıyor. yanlış bilmiyorsam yakıt tasarrufu için sabitleyicinin en az 5 km gitmesi gerekiyordu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair
    Benim icin en gereksiz donanim hiz sabitleyici. Sunroof daha onemli bence

    sunroof'un hası
     HIZ SABİTLEME TEHLİKELİ BİR DONANIM
  • 180e CC yi sabitleyip mis gibi gidebilirsin otobanda,kullanmayı bilceksin tabikide herşeyin bir usulü var..
  • Hız sabitleyici keşke her araçta standart olsa.

    Uzun yolda çok büyük bir rahatlık.

    Tehlikesi hiç yok.

    Amacına uygun şekilde kullanılacaksa ne zararı olabilir ki!
  • Sürekli kullanıyorum. günde yaklasik 100km yol yapıyorum (otobanda ). Dikkat konusunda dez avantaj yaratıyor ama alistiginiz zaman o da kalkiyor ortadan. Evet yorgunsaniz cok tehlikeli ama hız sabitleme degil arabanin kendisi. Yorgunsam veya uykusuzsam asla kullanmiyorum.
  • Araçda maalesef olmasada olmuyor

    Bnm araçda Distronic (radarlı) var gel gelelim kullanmak istemiyorum, araç kendi başına almış gidiyor gibi geliyor bana zaten en fazla 185km/s mümkün.
    Radarlı olduğu için metre olarak öndekine fark ayarlama imkanı var fazla ayarlarsan önüne dalan çok oluyor ve insan mantığı gibi gitmesini beklenemez komanda kendimde olması lazım. Tabii yol boş olup hız sınırı varsa güzel bi şey yoksa gittiğim sürat çok fazla bi türlü alışamadım birde araç yerinde durmuyor herhalde gazlan fazla oynadığmdan geliyor.

    Golf da yol boş olunca yine istemeyerek kullanıyorum, bunda bilen kullandığım zaman sayılıdır.

    Anlıcağınız alışmaya bağlı, sakin kullanamadığımdan kendime gerek görmüyorum belki yaşlanınca.




  • Benim araçta 40 km den sonra hız sabitleyebiliyorum 40 ın üstünde her yerde hız sabitleme direk devrede Hatta bu günlerde keşfettiğim bir butonla (cahilliğime verin ilk kez hız sabitleyici oluyor arabamda ) hız sabitleyici aktifken bastığım zaman hız yükseltiyor kendimi hız teknesi kullanıyomuş gibi hissediyorum
  • Ben uzun yolda kullanıyorum, frene bastığınızda veya kapatma tuşuna bastığınızda hemen devre dışı oluyor.Çok bir tehlikesi yok, kullanışlı bir özellik ama olmazsa olmaz bir özellik değil.
  • C&C candır yahu
  • Hız sabitleyici büyük avantaj diye düşünüyorum keşke yokuş aşağı hızlanmayıda engelleyip hızı sabitlemeye devam edebilse

    Gündüz uzun yolculukların vazgeçilmezidir hız sabitleyici. Gündüz radar korkusundan ve trafikten zaten basamıyorsunuz en azından ayağınız rahatlıyor.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.