Şimdi Ara

HIZ SABİTLEME TEHLİKELİ BİR DONANIM (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
0
Favori
26.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ekonomi sağlıyor mu bu sistem ? çevremdeki kullanıcılar genelde CC siz daha az tükettiğinden bahsediyorlar. özellikle Türkiye coğrafyasında dağlar inişler çıkışlar vs.

    birde not olarak , cc ile giderkende sağ ayağın paspas üzerinde değil de gaz pedalı üzerinde durması faydalı olur gibime geliyor . ani bir fren veya gaza basma gereksiniminde ayağın paspastan kaldırılıp frenin veya gazın yerini tam tutturamamak bir risk oluşturur mu ? . ayak gaz pedalında iken frenin yeri belli olduğu için yazdım.

    en son çeşme otobanında kullanmıştım, konforlu olduğu kesin.
  • kesinlikle kullanabilene çok gerekli bir donanım.şehirdışı seyahatlarımda çok faydasını görüyorum,yolculuk daha az yorucu oluyor,artı yakıt avantajı.tutupta şehir içi bulvarlarda,bölünmemiş yollarda kullanan varsa ne diyeyim.gerçi vardır öyleleri!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    ekonomi sağlıyor mu bu sistem ? çevremdeki kullanıcılar genelde CC siz daha az tükettiğinden bahsediyorlar. özellikle Türkiye coğrafyasında dağlar inişler çıkışlar vs.

    birde not olarak , cc ile giderkende sağ ayağın paspas üzerinde değil de gaz pedalı üzerinde durması faydalı olur gibime geliyor . ani bir fren veya gaza basma gereksiniminde ayağın paspastan kaldırılıp frenin veya gazın yerini tam tutturamamak bir risk oluşturur mu ? . ayak gaz pedalında iken frenin yeri belli olduğu için yazdım.

    en son çeşme otobanında kullanmıştım, konforlu olduğu kesin.

    ekonomi sağlıyormu şöyle söyleyeyim

    2006 megane sw 1.5 dCİ 80 bg aracla 900 km yol yapıyodum

    2007 c4 1.6 HDİ 110 hp ile bir depo 1200 km yol yaptım ve araç 200 km daha gider diyodu

    2011 temmuz ayında giddiğim yer karadeniz otoyolu




  • hic bir tehlikesi yoktur, andavallık kullanıcısından kaynaklanır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    Açık olmak gerekirse kullandığım şirket araçları da dahil bu sene aldığımız Opel Astra'ya kadar hiç hız sabitleme donanımımız olmamıştı. Hal böyle olunca hız sabitlemeyi ilk defa uzun süreli ve çeşitli yollarda denemiş oldum. Sonda söyleyeceğimi hemen başta söyleyeyim: Düz yolda öndeki araçla takip mesafesini otomatik takip eden ve mesafe riskli bir duruma geldiğinde otomatik fren yapan, virajlı yollarda ise espli bir sistemle kullanılmadığı sürece bence hız sabitleme sistemi tehlikeli. Özellikle İstanbul gibi bir metropolde iseniz, otobanda dahi hız sabitlemeyi devreye alacak sakinlik olmuyor. Otoban genelde gayet yoğun oluyor. Yoğun trafikte de hız sabitleme, diğer güvenlik sistemleri olmadan cidden tehlikeli. Devamlı hız sabitlemeyi devre dışı bırakmamak için risk alıyorsunuz, yoğun trafikte araya giren araçlar tehlike, ani fren gerektiğinde fren yerine gaza basma tehlikesi kafayı meşgul edebiliyor. Virajlı çevre yollarında ise bambaşka bir tehlike var: Normalde 50 km/h ile dönmeniz gereken bir virajı 90 km/h'de sabitlenmiş bir hızda dönmeye çalıştığınızda işler her zaman iyi gitmeye bilir. Özellikle uzun yola çıkıyorsanız virajlı yollarda kesinlikle hız sabitlemeyi kullanmayın. Çünkü bu zamana kadar viraja girmeden önce gazdan ayağınızı çektiğinizde araç yavaşlıyordu, oysa artık hız sabitleme devrede ve o virajda hızın düşmemesi için araç gaza daha da çok basacak. aynı şekilde otobanda da bir araca yaklaştığınızda ayağınızı gazdan kestiğinizde araç yavaşlıyordu, eğer hız sabitleme devredeyken dalıp giderseniz o yavaşlama hiç olmayacak!
    Şehir içinde zaten bu sistemi kullanmak macera olur. Ayrıca çok zayıf ihtimalde olsa açma/kapama butonu sinyal kolunda olanlar için yanlışlıkla sistemi devreye alma durumu da var. Opel Astra'da hız sabitleme devreye alındığında sağ alt köşede bir sembol beliriyor ama ekstradan bir de sesli uyarı olsaydı iyi olurdu.
    Hız sabitleme, yukarıda bahsettiğim güvenlik önlemleri olmadan ancak Edirne otobanı gibi sakin ve çok az aracın olduğu, düz yerlerde kullanılmalı. Onda da hız sabitleme devre dışı kalmazsa endişesine kapılabilirsiniz. Bu durumda şu Semihli Alman yapımı, otobanda hızını kesemeyen aracın macerasını yaşarsınız.
    Biraz abartmış olabilirim, belki bu zamana kadar hiç hız sabitleme yüzünden kaza olmadı ama hissiyatıma dayanarak bunları yazdım. Ha kullanmayacak mıyım hız sabitlemeyi, kullanıcam; güzel bir oyuncak ama hız sabitleme donanımına sahip arkadaşların dikkatli olmalarını, uyanık olmalarını tavsiye ediyorum.

    Eniştem geçen yıl otomatik süperb ile bu özellik yüzünden uçurumdan uçtu neyseki ölümle sonuçlanmayan bi kaza oldu.
    Viraja hız sabitleme ile girmiş hızımda 90 civarıydı baktım araba bu hızda savrulacak hız düşüreyim demiş panikle fren yerine daha çok gaza basınca bariyerlerden aşağı uçmuşlar. O yüzden bu hız sabitleme en güzel doğudaki otobanlarda ve manisa izmir aydın otobanlarında güzel iş görür.




  • Ben hergün E-5 de Maltepe'den Acıbadem'e gelirken yolun akıcı olduğu her an hız sabitleyiciyi kullanıyorum. 100km/h hızda 5.vites 1.900 devir de sabitleyince anlık yakıt tüketiminde 0.5 - 2.0 litre arası yakıyor
  • Zamanında ABS,ESP,airbag sorgulandı.
    Geçenlerde Start&Stop.
    Şimdi de C&C.

    Araçlardaki her yenilik insanların ekonomi, konfor ve güvenliğine yönelik geliştiriliyor.
    Fakat biz hala yeniliklere uyum sağlayamıyoruz.

    Günlük hayatttaki kullanılması,amacı bilinmeyen her şey tehlikelidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: katip67

    hic bir tehlikesi yoktur, andavallık kullanıcısından kaynaklanır

    süper cevap, kullanmayı bilmeyen kullanmasın gerçekten
  • uzun yolda ilaç gibi geliyor
  • hız sabitleyici düz yolda,özellikkle bölünmüş vs yollarda kullanılır yani riski az olan.hız sabitleyiciyi virajlı yollarda kullanan akılsızlar da var tabi.virajlı yol düz yola nazaran daha fazla risk içerir ve uzmanlar virajlarda hız sabitleyiciyi önermez!
  • Nasıl bir şey bilmiyorum. Çünkü dizel Toyota kullanıyorum...
  • hız sabitleyiciye gereksiz denildiği günleride mi görecektik
  • uzun yolda, risksiz bir durumda gözümün görebildiğince uzun ve sakin bir yol ise, kesinlikle Hız Sabitleyiciyi kullanıyorum ve büyük kolaylık. Yol güzargahı olarak Konya - Adana (Mersin) arası hız sabitleyicinin kullanılabileceği yaklaşık 4 saatlik bir yol.Tavsiye ederim. Saygılarrr..
  • son 3 buçuk senedir hayatımda büyük bir yeri var cc nin.İstanbul-Kocaeli Anadolu otoyolunda 110 a bağlarım orta şeritten rahat rahat gider gelirim,tabi trafik durumuna göre kullanılması ve kullanılmaması durumlar vardır.Bunun kararını verecek olan da direksiyonda ki kişidir.
  • nasıl gereksiz yahuuu!

    kurallar uygun kullanıldığı sürece tehlike arz etmez. ayrıca çok büyük kolaylık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    ekonomi sağlıyor mu bu sistem ? çevremdeki kullanıcılar genelde CC siz daha az tükettiğinden bahsediyorlar. özellikle Türkiye coğrafyasında dağlar inişler çıkışlar vs.

    birde not olarak , cc ile giderkende sağ ayağın paspas üzerinde değil de gaz pedalı üzerinde durması faydalı olur gibime geliyor . ani bir fren veya gaza basma gereksiniminde ayağın paspastan kaldırılıp frenin veya gazın yerini tam tutturamamak bir risk oluşturur mu ? . ayak gaz pedalında iken frenin yeri belli olduğu için yazdım.

    en son çeşme otobanında kullanmıştım, konforlu olduğu kesin.

    aracın sabit hızda gitmesi demek az yakıt yakması demek
    ivmelenme yakıt tüketimini arttırır
    tabi 150-200 e sabitlerseniz aerodynamic etkisinden fazla, sabit hızda gittiğinizden az olması gereken yakt tütketimi birbirini nötrleyebilir




  • Hız sabitleyici açık 1.2 TSI Jetta düz yol. Sabitleyici açık olmasa bu değeri tutturmak zor olur kesinlikle.

     HIZ SABİTLEME TEHLİKELİ BİR DONANIM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkmania

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    ekonomi sağlıyor mu bu sistem ? çevremdeki kullanıcılar genelde CC siz daha az tükettiğinden bahsediyorlar. özellikle Türkiye coğrafyasında dağlar inişler çıkışlar vs.

    birde not olarak , cc ile giderkende sağ ayağın paspas üzerinde değil de gaz pedalı üzerinde durması faydalı olur gibime geliyor . ani bir fren veya gaza basma gereksiniminde ayağın paspastan kaldırılıp frenin veya gazın yerini tam tutturamamak bir risk oluşturur mu ? . ayak gaz pedalında iken frenin yeri belli olduğu için yazdım.

    en son çeşme otobanında kullanmıştım, konforlu olduğu kesin.

    aracın sabit hızda gitmesi demek az yakıt yakması demek
    ivmelenme yakıt tüketimini arttırır
    tabi 150-200 e sabitlerseniz aerodynamic etkisinden fazla, sabit hızda gittiğinizden az olması gereken yakt tütketimi birbirini nötrleyebilir

    anladım ,

    bana bunu söyleyen arkadaşım , örneğin bir rampadan aşağı inerken ve ileriye baktığında tekrar bir rampa çıkman gerektiğini gördüğünde , aracın CC de olduğu durumda rampa inişte CC hızı aşıldığında araç gazı kesiyor ve doğal olarak çok aşırı bir yokuş inilmiyorsa motor freni ile aracın hızı sabit tutuluyor. sonra rampa bitip tırmanma noktasına geldiğinde araç 100 km ile sabit ise bu hızı korumak için CC gaza yükleniyor. Halbuki kullanıcı kişi, böyle bir rampa gördüğünde aracın biraz daha hızını almasını sağlayıp ( yani gazı bırakmayarak) diğer tırmanma noktasını daha az gaza basarak geçer.

    bana anlattığı senaryo basitçe bu şekildeydi. Mantıklı da gelmişti ama tabi burada birçok kullanıcısı var ve tecrübeleri okumak iyi oluyor.

    ama tam düz yol veya otoban kullanımında , dediğiniz gibi ayak ile ayardan daha ekonomik olabilir.




  • Sakin yol lazım gız sabitleyiciye. İstanbul gibi bir yerde kullanmak intihar gibi olur. Şahsen çok tedirginim istanbul trafiğinde birde hız sabitleyici olunca eminim ki refleksleri yavaşlatır kafam karışır
  • dilinden anladıktan sonra problem yok hız sabitleyici frene basınca devredışı kalır
    bende kullanıyorum çokta güzel oluyor önemli olan dillinden anlamak
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.