Şimdi Ara

hidrojen yakıt tasarruf sistemi (142. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.199
Cevap
49
Favori
518.952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 140141142143144
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • oğuz bey yeni gördü sizi bana kit halinde ne kadara satarsınız bide bunun sizcede tasarruf konusunda faydası olacakmı aracım 1,4 skoda süper b 125 beygir romana marka süper sıralı lpg var yanlız bu tsi motor ve yuksek sıkıştırma derdim zaten yuksek sıkıştırma motor bu motorda dahada sıkıştırma olurmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Arkadaşım kelime mühendisliği yapma.

    Ben sana, yaptığın modun ne kadar tasarruf yaptığını yapmadığını sormadım.

    Buz dolabını sordum. Bu hangi bu dolabı ki bir evin elektriğinin %90 nı tüketiyor.

    Bu evde televizyon, bilgisayar, çamaşır makinası, termosifon, başka hiçbir şey çalışmıyor bir tek buz dolabımı çalışıyor ?...

    Bir buz dolabı ortalama olarak bir evin toplam elektrik tüketiminin %14 ila %25 ni tüketir.

    Gerçi niye sorguluyorum ki, eh 5 amper ile 5 kw lık yakıta denk düşen enerjiyi üreten. Bu kış kıyamette, evin %90 elektrik tüketimini buz dolabına yaptırır...

    Aha adamınız, haydi koşa koşa yakıt tasarrufuna...

    Ben bakmıyorum artık konuya. Bişeyler yapmaya çalışırken ticari amaçla yalanları katarak yapılan satış politikaları olduğundan gereksiz muhabbetlere dönüyor. Şubat ayına kadar yaklaşık 80~90 TL civarında gelen elektrik faturam mart ayında yaklaşık 60 TL ve nisan ayında yaklaşık 40 TL olarak tarafıma gönderilmiştir. Ben dolabın arkasına fan takmadım ama nasıl bu kadar tasarruf yaptığımı biliyorum. Elektrikli ısıtıcı yahut ısınmak için elektriği kullanan cihazların (kombi gibi) artık çalışmaması olabilir mi acaba? Kendisini bu kadar komik duruma düşürmek için elinden geleni yapıyor, bunu da anlamış değilim. Arabalarımız egzozdan egzoz gazı değil çiğ yakıt atıyormuşya diyorumki bu egzozdan attığımız yakıtı geri dönüştürecek bir sistem yapsak acaba daha çok satmaz mı? :D Üretici firmalarda talip olur, ne dersiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: betelguz

    Şu %8 i bari %20 yapalımda motor sadece hidrojenle çalışsın. Ekstra yakıttan kurtulmuş oluruz.Gerçi %8 hidrojenle 1600 cc bir motor 1500 devirde çalışır. olsun oda fena değil. biraz yavaş gider ama yinede iyidir:)

    Sayın delifişek merak ettim sizin nargile sistemli araçlarda 100 km deki su tüketimi kaç mililitre ?yada kaç litre ? net bir rakam verebilirmisiniz ?

    1600cc bir motor 1 devirde 0,8 litre hava emiyorsa dakikada 1500 devir için 1500x0,8=1200 lt yapar. Hadi küsüratını geçtim senin için 1000 lt olsun. % 20 si 200 lt yapar hadi %20 geçtim %8'i 80 lt yapar. Sen 1500 devirde çalıştırmak için dakikada 80 lt üret bir görelim nasıl yaptığını!...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmet

    1400cc bir motor için 90km/h ve 3000d/d'da saatte harcanan 6 litre benzin için bir hesap yapalım
    700 cc --- bir devirde silindire alınan yakıt hava karışımı
    2100 litre --- dakikada silindire alınan yakıt hava karışımı
    0,1 litre --- dakikada silindire alınan benzin miktarı
    0,066666667cc --- bir devirde silindire alınan benzin miktarı
    0,5 litre --- dakikada üretilen HHO gazı
    0,33333333 cc --- bir devirde silindire alınan HHO gazı miktarı

    Jumel bey güzel bi noktayı aydınlatmış...silindirde yanması gereken HHO gazının hacimce yetersiz olduğu önemli bi tezdi ancak anti tez olarak net bi cevap...

    Benzin sıvı bir yakıt, HHO ise gaz bir yakıttır. Hacimsel olarak verdikleri enerjinin aynı olduğunu mu iddia ediyorsunu? LPG (Liquid Petroleum Gas=Sıvılaştırılmış Petrol Gazı) 1 litre LPG 250 lt gaz halinde kullanılıyor. 100 km de 10 lt LPG tüketen bir araç 100 km de 10x250=2500 lt gaz tüketiyor. Hesaplarken sadece gördüğünüzü hesaplamayın. Sistem çalışırken gördüğünüzden fazlası var. LPG regülatörünün görevi motordan alınan ısı ile (motor soğutma suyu regülatörden dolaşır, regülatör sanayideki ustaların deyimiyle beyin) LPG gaz haline dönüştürülerek basıncı 1,20 bar civarında sabitleyip LPG enjektörleriyle yanma odasına emdirilir. Benzin enjektörleri gibi yanma odasına püskürtülmez.




  • arkadaşlar elinizde bilimsel veri olmadan sallama verilerle doğruyu bulamazsınız. Ben taraf olarak değil ancak doğruyu bulmak isteyenler için ideal yanma da elde edilebilecek değerleri vereyim , doğrusunu siz bulun.

    Yanma konusu için söyleyebileceğim ilk şey benzin de olsa hangi yakıtı silindir içine gönderecekseniz gönderin son noktada gaz fazına çevirmeden yakamazsınız. hesaplarınızda bunu hesaba katın. yani tüm kıyaslalamarı gaz fazındaki calorific değere göre yapacaksınız.

    belki ekılda kalması açısından önemli bir şeyin de altını tekrar çizmek isterim. Tam yanma olmadan üretilen ve atılan CO gazının heating value değeri hidrojenin gaz fazından fazladır. Bu ndenle ilk önce tam yanmayı sağlamanın verimi artıracağını unutmayalım.

    CO -karbonmonoksit 323 BTU/ft3

    H2 -Hidrojen 275 BTU/ft3 dür.

    http://www.engineeringtoolbox.com/heating-values-fuel-gases-d_823.html

    1 Btu/ft3 = 8.9 kcal/m3 = 3.73x104 J/m3
    1 Btu/lb = 2,326.1 J/kg = 0.55556 kcal/kg

    çevirimlerde kullanılabilir.

    LPG -bütan ve propanın karışımıdır .Bazı terlerde %60 -%40 olur bazen %70-%30 olur ama ne olursa olsun ortalamasını almak lazım.
    Butan -2977 BTU/ ft3

    Propan -2371 BTU/ ft3

    275 nerde 2500 ortlama değer nerde . Hacimsel kıyası buradan yapmanız lazım. Ne kadar gaz üretmeniz gerektiğini de




  • Daha önce de yazdığım gibi sadece hidrojenin kalorifik değerlerine göre yapılan hesap yanlış olacaktır. Bu sistemde üretilen HHO gazı yanlış hatırlamıyorsam kütlece oksijen açısından, hidrojenden 8 kat fazladır. Videolarda sıkça gördüğünüz şiddetli patlamanın asıl nedeni de oksijenin etkisiyle olmaktadır. Bence bu sistemde oksijen, hidrojenden çok daha etkili olmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 5 Mayıs 2013; 12:12:30 >
  • maalesef tekrar etmek zorundayım ki bilimsel olarak çok eksik bilgilerle ancak yanlış cevap bulunur.burada yazan kişilerin temel bilgilerinde ciddi hatalar var. Şimdi alıntı yaparsam yanlış anlama olacak , lütfen karşılaştırma yaparken hacim kütle basınç yanma vb konularda net yaklaşım yapmaya gayret ediniz. YAnma konusuna ancak elma ile elmayı kıyaslayarak doğru bir yaklaşım sergileyeblirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Mayıs 2013; 22:51:37 >
  • x



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 5 Mayıs 2013; 12:12:56 >
  • x


    Gereksiz bilgiler silindi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jumel -- 5 Mayıs 2013; 12:14:01 >
  • jumel hayırdır bilgileri neden sildinki ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    maalesef tekrar etmek zorundayım ki bilimsel olarak çok eksik bilgilerle ancak yanlış cevap bulunur.burada yazan kişilerin temel bilgilerinde ciddi hatalar var. Şimdi alıntı yaparsam yanlış anlama olacak , lütfen karşılaştırma yaparken hacim kütle basınç yanma vb konularda net yaklaşım yapmaya gayret ediniz. YAnma konusuna ancak elma ile elmayı kıyaslayarak doğru bir yaklaşım sergileyeblirsiniz.


    Hocam otomobil uzmanı olarak görünce sormak istedim, benzinin yanma hızı ile hidrojenin yanma hızları karşılaştırıldığında arada 10kat gibi bir fark var. Bunun silindir cidarlarına yanma odasına ne gibi etkileri olur?
  • eğer hızlı yanma oluyora buna göre motor zamanlaması ayarlanır ama bizler tasarmda oynama yaptığımız için bunun yararlarından faydalanamamız söz konusudur. Zaten tüm problem yakıt cinsi değil ,tasarımda benzin için yapılan bir motorun farklı yakıtlarla çalıştrılıp verim artışının düşmesidir. zamanlama eksik olur ise yani erken yanma veya geç yanma yaktıgın verimi oldukça düşürür ve vuruntu başta olmak üzere birçok yere zararı olur ,özetle motor kısa zamanda biter , geri dönüşü de olmaz,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Mayıs 2013; 23:41:10 >
  • günaydın arkadaşlar aracın yüksek rakımlardaki güç kaybı nedeni nedir sahile yakın ranpa ile yüksek rakım aynı ranpalarda çekiş farklı bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa memnun oluruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zıva

    günaydın arkadaşlar aracın yüksek rakımlardaki güç kaybı nedeni nedir sahile yakın ranpa ile yüksek rakım aynı ranpalarda çekiş farklı bilgisi olan arkadaşlar cevaplarsa memnun oluruz

    Sanıyorum hava basıncı ile alakalı bir durum olması lazım. Yükseklere çıkıldıkça hava basıncı düşer. Atmosferik motorlarda silindir içine emilen hava dış ortamdaki hava basıncıyla yaklaşık olarak eşit kabul edilebilir. Yüksek rakımlı yerlerde hava basıncı düşük olduğundan emilen hava miktarı ve buna bağlı olarak yanma odasındaki oksijen miktarıda azalacaktır. Düşük rakımdaki hava filtresinin tıkalı olması gibi değerlendirebilirsiniz. Turbo motorlarda bu etkiyi görebileceğinizi sanmıyorum. Atmosferik motorlarda yaşarsınız bu durumu.
  • sheythan bey
    teşekkürler bende oksijen yetersizliginden oldugunu düşünüyordum yükseklerde oksijenin az oldugu söyleniyor bazı arkadaşlar burda hidrojenin yetersiz gelecegini söylüyorlar bu durumda bizim gördügümüz çekiş artışı acaba oksijenden dolayımı bazı arkadaşlar yine su buharu diyecekjler ama kesinlikle su buharı dil 2 tane sudan süzülüp motora gidiyor
  • Arkadaşım, ürettiğiniz miktarlar denizde damla.

    Bunu kabullenmediğiniz için, biz size ne desek boş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Arkadaşım, ürettiğiniz miktarlar denizde damla.

    Bunu kabullenmediğiniz için, biz size ne desek boş...

    merhaba iyi güzel söylüyorsun ama hergün dükkanıma çıkarken ki ranpayı 2 nci vites zorlanırken sistemden sonra 5 kişi ile zorlanmıyorum bunu yaşayan benim bunun bir açıklamasını nasıl yapacaksın ben satıcı dilim burdan faydalanarak yaptım taktım bunun bir açıklaması olması lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zıva -- 6 Mayıs 2013; 10:33:41 >
  • anlaşıldı temel bilgi seviyesini yükseltmeden kabul edilebilir düzeyde tartışarak bir ortam olamayacak
    önce yanma nedir bir yanmadan ne bekleniyor onu anlamak lazım
    yanma bir kimyasal olaydır . karbon bazlı olan kimyasal içeriği olan maddeler veya moleküllerin birim miktarlarını son damlasına kadar kullandığınızda elinizde kalan şeydir. Her yanma bir ISI oluşturur bizim bu ısıyı sıcaklık veya basınç olarak alabilmemizin yolu dört zamanlı motorlarda PxV=n xRT denklemi ile olur.

    bunları hep öğretirler ama nerede kullanılacağını tam olarak anlatamamışlar herhalde .

    N dediğimiz şey kullandığınız yakıt ile alakalı bir konudur. N değeri büyük ise aynı şartlar altında T sabit tutulabilirse P X V = değeri büyük olur.
    silindir hacmi sabit olduğu için yani V sabit olur ise V2 -V1 de değişmeyecektir. Böylelikle uzun lafın kısası N değeri büyük olan ve kimyasal tepkime ile yanabilen maddeler P değeri büyük bir patlama yaratırlar . P büyük olursa daha fazla HP üretebilirsiniz demektir.

    şimdi daha önce vermiş olduğum tabloya bu gözle tekrar bakınız

    H dediğiniz şeyin içinde C yoktur . Dolayıyla en yüksek alabileceğiniz şey H2 + 1/2 O2 ---->H2O + ISI olur , işte ISI kısmı tabloda verilmiş gizli ısı diye bir kavram var çünküüretilen suyun içinde de ısı var .

    Bu olayı da gross heating value > net heating value olarak tabodan görebilirsiniz.

    konu hakkında hiç bir şey bilmeyen bir kimsenin yapacağı şey bir farklı kaynak kullnılack ise önce sıvı ve gaz ayırımını tablodan bakarak ne kadar ısı üretebileceğini görmesi ve kıyaslaması lazımdır. Net heating value değeri yüksek olan ve gaz olan yakıtlarımızı kıyaslarken net heating value BTU/ft3 yani üçüncü kolunu kullanmanız gerekmektedir. verilen değer 8,9 ile çarpılır ise ortaya bir m3 gazın yakıldığında en ideal şartlar altında bundan alabileceğiniz kcal görülmüş olur

    şimdi bir tarafa Hidrojeni koyun 275 BTU/ft3 ile 8.9 çarpın

    diğer tarafa başka bir gazı koyun ve kıyaslayın aynı miktar enerjiyi EN İDEAL şartlarda alabilmeniz için kaç misli tüketmeniz gerektiğini bulun ki, gerçek hayatta bunun çok daha fazlasına ihitiyacınız olacaktır aynı işi yapmak için.




  • ksijenle yanma olayında ne kadar çok oksijene ihtiyacınızın olduğu kimyasal tepkimede gereken mol hesabıyla bulunması gerekir.

    H2 + 1/2 O2 ------> H2O bir mol hidrojen için yarım mol oksijen yanma için yeterli imiş. Fazlasının tepkimeye hiçbir fazydası olmaz. şöyle ki ,

    H2 + 3 O2 ---------->H2O + 5/2 O2 olarak tepkimeden çıkar yani 3 birim oksijen tepkimeye girer 2,5 birim olarak tepkimeden çıkar hiç bir şey yoktan üretilmeyeceğine göre elinizde kalan şey 3 -2,5 = 0,5 yine aynı şey dir.

    Kullnılan gaz kompleks molekül olmaya başdıkça iş değişir.

    CH4 için bir karbon atomu 4 hidrojen atomu vardır yani molekül bağ yapısı olarak daha kararlı ve yandığında daha farklı bir kombinasyon oluşturacaktır.

    CH4 + 2O2 ------->2 H2O + CO2 olması gerekir.

    CH4 dediğimiz şey Metandır bildiğimiz doğal gazın yalın halidir.

    Bu basit tepkimeler için hiç bir şey bilmek gerekmez ezberlemek de gerekmez. Yapılacak şey bir tarafa yakıtı yazacaksınız yanına O2 koymanız gerekir çünkü yanma için oksijen gerekir. Çıkacak şey de değişmez CO2 ve H2O olması lazımdır olmayan bir molekülü üretemezsiniz. Size kalan sadece basite bir giren molekül miktarı ile çıkanı dengelemektir ki her kimya dersinde mutlaka anlatılmış olmalıdır bilmeyende 5 dakikada nasıl yapılabileceğini gösterebilirim. Çok çok basit bir kuralı vardır o kadar.

    gelmeye çalıştığım şey kimya dersi değil tabii ki ama önce miktar hesaplanacak ise tepkimeyi bilmek gereklidir ne kadar oksijen gerektiğini tepkime bize söylemektedir. Bunlar ideal şartlar altında dır ve aracınız bir arkadaşınızın dediği gibi yokuş çıkarken bunu ideal olarak yapamaz. O konuları başka forumlarda tartıştık.

    sonuç nedir bir mol hidrojenin yanması için yarım mol oksijen (miktar buradan bulunur) gerekir iken
    metan gazı için aynı miktar gaz için 2 birim oksijen gerekir. demek ki metan gazı enerjisini ortaya çıkarabilmesi için 4 misli fazla oksijene gerek duymaktadır . işte bilimsellikten kastım budur kimse farklı algılamasın alınma olmasın. Bundan sonra tartışıp anlaşabilmek her zaman bir pozitif değer yaratabilir.




  • vezir bey
    verdiginiz terimler hesaplar veya formüller güzel vede bana yabancı verdiginiz bu bilgilerin dogrulugundan şüphem yok itirazımda yok ama bu farkın nerden geldigini açıklamıyor bir fark var saygılar
  • 
Sayfa: önceki 140141142143144
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.